Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2006-03-14 do 2013-06-22
Wersja archiwalna od 2006-03-14 do 2013-06-22
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I BUDOWNICTWA1)
z dnia 1 marca 2006 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie homologacji typu ciągników rolniczych i przyczep2)
Na podstawie art. 68 ust. 19 pkt 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.3)) zarządza się, co następuje:
§ 1.W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 24 października 2005 r. w sprawie homologacji typu ciągników rolniczych i przyczep (Dz. U. Nr 237, poz. 2009) wprowadza się następujące zmiany:
1) w załączniku nr 2 „Opis techniczny do celu homologacji typu pojazdu” w części III we wzorze A pkt 3.6.1. otrzymuje brzmienie:
„3.6.1. Opcjonalnie: moc dysponowana na wałku odbioru mocy (WOM) (zgodnie z kodem OECD 2 lub normą ISO 789-10) przy znamionowych prędkościach obrotowych
Prędkość znamionowa WOM (min-1) | Prędkość obrotowa silnika (min-1) | Moc (kW) |
|
1-540 | ............................................. | ............................................ |
|
2-1000 | ............................................ | ............................................ | „ |
, |
2) w załączniku nr 4 „Wykaz wymagań obowiązujących w homologacji typu pojazdu” w części II:
a) w tabeli 1:
- poz. 26.1. otrzymuje brzmienie:
„ | 26.1. Zamocowanie pasów bezpieczeństwa(2) | 76/115/EWG | X | X | X | „ |
, |
- dodaje się odnośnik(2) w brzmieniu:
„(2) Minimalna liczba punktów mocowania wymagana w odniesieniu do ciągników kategorii T1, T2, T3 wynosi dwa, ustanowiona w załączniku I dodatek 1 do dyrektywy 76/115/EWG dla miejsc środkowych z przodu pojazdu kategorii N3. Badania obciążenia ustanowione w pkt 5.4.3. i 5.4.4. załącznika I do tej dyrektywy w odniesieniu do pojazdów kategorii N3 stosują się do wymienionych kategorii ciągników.”,
b) w tabeli 2:
- poz. 26.1. otrzymuje brzmienie:
„ | 26.1. Zamocowanie pasów bezpieczeństwa(2) | 76/115/EWG | X | - | „ |
, |
- dodaje się odnośnik(2) w brzmieniu:
„(2) Minimalna liczba punktów mocowania wymagana w odniesieniu do ciągników kategorii T1, T2, T3 wynosi dwa, ustanowiona w załączniku I dodatek 1 do dyrektywy 76/115/EWG dla miejsc środkowych z przodu pojazdu kategorii N3. Badania obciążenia ustanowione w pkt 5.4.3. i 5.4.4. załącznika I do tej dyrektywy w odniesieniu do pojazdów kategorii N3 stosują się do wymienionych kategorii ciągników.”,
c) tabela 3 C otrzymuje brzmienie:
„Tabela 3 C
Zgodność ze znormalizowanymi kodami OECD
Biuletyny badań (kompletne), które zgadzają się z podanymi poniżej kodami OECD, można stosować w miejsce sprawozdań z badań sporządzanych zgodnie z odpowiednimi oddzielnymi dyrektywami.
Numer nadany | Przedmiot | Kody OECD(*) |
| |
10.1. | 77/536/EWG | Badania urzędowe konstrukcji ochronnych ciągników rolniczych (badania dynamiczne) | Kod 3 |
|
26.1. | 76/115/EWG | |||
16.1. | 79/622/EWG | Badania urzędowe konstrukcji ochronnych ciągników rolniczych (badania statyczne) | Kod 4 |
|
26.1. | 76/115/EWG | |||
19.1. | 86/298/EWG | Badania urzędowe montowanych z tyłu konstrukcji ochronnych ciągników rolniczych o wąskim rozstawie kół | Kod 7 |
|
26.1. | 76/115/EWG | |||
21.1. | 87/402/EWG | Badania urzędowe montowanych z przodu konstrukcji ochronnych ciągników rolniczych o wąskim rozstawie kół | Kod 6 |
|
26.1. | 76/115/EWG | |||
26.1. | 76/115/EWG | Badania urzędowe konstrukcji ochronnych ciągników rolniczych lub leśnych | Kod 8 |
|
(*) - Sprawozdania z badań muszą być zgodne z decyzją OECD C(2005) 1. Równoważność sprawozdania z badań może być uznana dla zamocowań pasa bezpieczeństwa dopiero po przeprowadzeniu badań. Sprawozdania z badań wraz z kodami zgodnie z decyzją C(2000) 59 ostatnio zmienioną decyzją C(2003) 252 również mogą być przyjęte podczas jednorocznego okresu przejściowego, począwszy od daty opublikowania decyzji C(2005) 1 na stronie internetowej OECD, tj. do dnia 21 kWietnia 2006 r. | ”; |
3) w załączniku nr 10 „Wzory wyciągu ze świadectwa homologacji typu pojazdu” pkt 3.6.1. otrzymuje brzmienie:
„3.6.1. Opcjonalnie: moc dysponowana na wałku odbioru mocy (WOM) ... kW przy ... min-1 (prędkość znamionowa WOM) (zgodnie z kodem OECD 2 lub normą ISO 789-10) przy znamionowych prędkościach obrotowych”.
§ 2.[1] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Minister Transportu i Budownictwa: J. Polaczek
|
1) Minister Transportu i Budownictwa kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 października 2005 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Transportu i Budownictwa (Dz. U. Nr 220, poz. 1900).
2) Niniejsze rozporządzenie, w zakresie swojej regulacji, wdraża postanowienia dyrektywy Komisji 2005/67/WE z dnia 18 października 2005 r. zmieniającej, w celu ich dostosowania, załączniki I i II do dyrektywy Rady 86/298/EWG, załączniki I i II do dyrektywy Rady 87/402/EWG oraz załączniki I, II i III do dyrektywy 2003/37/WE Parlamentu Europejskiego i Rady odnoszące się do homologacji typu ciągników rolniczych lub leśnych (Dz. Urz. UE L 273 z 19.10.2005).
3) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 109, poz. 925, Nr 175, poz. 1462, Nr 179, poz. 1486 i Nr 180, poz. 1494 i 1497 oraz z 2006 r. Nr 17, poz. 141.
[1] Rozporządzenie wchodzi w życie 14 marca 2006 r.