ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW1)
z dnia 21 lutego 2006 r.
w sprawie zwrotu utraconych przez gminy dochodów z tytułu zwolnienia od podatku leśnego przedsiębiorców o statusie centrum badawczo-rozwojowego
(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2009 r., Nr 132, poz. 1090)
Na podstawie art. 7 ust. 5 ustawy z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (Dz. U. Nr 200, poz. 1682, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§ 1.[1] Rozporządzenie określa zasady i tryb zwrotu z budżetu państwa utraconych przez gminę dochodów z tytułu zwolnienia od podatku leśnego gruntów leśnych, zajętych na cele prowadzonych badań i prac rozwojowych przez przedsiębiorców o statusie centrum badawczo-rozwojowego, uzyskanym na zasadach określonych w przepisach o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej.
§ 2.1. Wysokość utraconych dochodów jest wykazywana we wniosku gminy o zwrot utraconych dochodów z tytułu zwolnienia z podatku leśnego gruntów leśnych, zajętych na cele prowadzonych badań i prac rozwojowych przez przedsiębiorców o statusie centrum badawczo-rozwojowego, zwanym dalej „wnioskiem”. Wniosek sporządza się zgodnie z wzorem określonym w załączniku do rozporządzenia.
2. Gmina składa wniosek do właściwego wojewody w terminie do dnia 31 marca roku następującego po roku, w którym nastąpiło zwolnienie z podatku leśnego, wykazując faktyczne roczne skutki zwolnień ustawowych, wynikające z decyzji oraz deklaracji podatkowych na dany rok podatkowy, według stanu na dzień 31 grudnia roku, za który sporządzany jest wniosek.
3. Gmina we wniosku wykazuje:
1) podstawę opodatkowania podatkiem leśnym dla gruntów, które według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok, w którym sporządzany jest wniosek, są zwolnione z tego podatku na podstawie art. 7 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym;
2) stawki podatku leśnego obowiązujące w roku, za który sporządzany jest wniosek;
3) wysokość utraconych dochodów, ustaloną na podstawie danych, o których mowa w pkt 1 i 2.
§ 3.1. Gmina może złożyć korektę wniosku do dnia 31 maja roku następującego po roku, w którym nastąpiło zwolnienie.
2. Wniosek lub korektę wniosku gmina może złożyć po terminie, o którym mowa w ust. 1 i § 2 ust. 2, w związku z korektą deklaracji podatkowej złożonej przez podatnika oraz w związku z wydaniem nowej decyzji przez organ podatkowy.
3. Wniosek lub korekta wniosku, o których mowa w ust. 2, podlegają rozpatrzeniu zgodnie z trybem przewidzianym w rozporządzeniu, w roku następującym po roku, w którym zostały złożone.
§ 4.Właściwy wojewoda sprawdza prawidłowość sporządzonych wniosków pod względem rachunkowym oraz formalnym.
§ 5.W terminie do dnia 31 sierpnia roku następującego po roku, w którym nastąpiło zwolnienie, właściwy wojewoda przekazuje na rachunek budżetu gminy kwotę środków stanowiącą równowartość wysokości utraconych dochodów z tytułu zwolnień, o których mowa w § 1.
|
1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej – finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 października 2005 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. Nr 220, poz. 1887).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 216, poz. 1826 oraz z 2005 r. Nr 143, poz. 1199, Nr 164, poz. 1365 i Nr 179, poz. 1484.
Załącznik do rozporządzenia Ministra Finansów
z dnia 21 lutego 2006 r. (poz. 230)
[1] § 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 7 sierpnia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zwrotu utraconych przez gminy dochodów z tytułu zwolnienia od podatku leśnego przedsiębiorców o statusie centrum badawczo-rozwojowego (Dz.U. Nr 132, poz. 1090). Zmiana weszła w życie 4 września 2009 r.
[2] Rozporządzenie wchodzi w życie 28 lutego 2006 r.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00