Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2006-02-24 do 2011-01-28
Wersja archiwalna od 2006-02-24 do 2011-01-28
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI
z dnia 28 czerwca 2001 r.
w sprawie opłat związanych z zaszeregowaniem obiektu hotelarskiego
Na podstawie art. 44a ust. 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz. U. z 2001 r. Nr 55, poz. 578) zarządza się, co następuje:
§ 1.Rozporządzenie określa wysokość i tryb pobierania opłat za dokonanie oceny spełniania przez obiekt hotelarski wymagań niezbędnych do zaszeregowania obiektu do określonego rodzaju i kategorii.
§ 2.1. Opłata za dokonanie oceny spełnienia przez obiekt hotelarski wymagań niezbędnych do zaszeregowania obiektu do określonego rodzaju i kategorii, zwana dalej „opłatą”, wynosi:
1) 150 % miesięcznej stawki najniższego wynagrodzenia przysługującego za pracę pracownikom zatrudnionym w pełnym wymiarze czasu pracy, określonego przez ministra właściwego do spraw pracy, które obowiązuje w dniu złożenia wniosku o zaszeregowanie obiektu hotelarskiego, zwanego dalej „najniższym wynagrodzeniem” - dla oceny hoteli i moteli kategorii oznaczonej czterema i pięcioma gwiazdkami;
2) 100 % najniższego wynagrodzenia - dla oceny hoteli i moteli kategorii oznaczonej trzema gwiazdkami;
3) 80 % najniższego wynagrodzenia - dla oceny kempingów;
4) 60 % najniższego wynagrodzenia - dla oceny hoteli i moteli kategorii oznaczonej jedną i dwiema gwiazdkami oraz pensjonatów powyżej 20 pokoi;
5) 50 % najniższego wynagrodzenia - dla oceny domów wycieczkowych;
6) 40 % najniższego wynagrodzenia - dla oceny pensjonatów do 20 pokoi;
7) 30 % najniższego wynagrodzenia - dla oceny schronisk;
8) 10 % najniższego wynagrodzenia - dla oceny schronisk młodzieżowych i pól biwakowych.
2. Opłatę zaokrągla się do pełnych złotych w górę.
§ 3.1. Opłatę wnosi się na rachunek budżetu samorządu województwa.
2. W razie dokonywania, na wniosek przedsiębiorcy, oceny spełnienia wymagań, o których mowa w § 1, do wniosku o zaszeregowanie obiektu hotelarskiego do określonego rodzaju i kategorii dołącza się dowód wniesienia opłaty, w wysokości określonej w § 2.
3. W razie dokonywania ponownej oceny spełniania przez obiekt hotelarski wymagań określonych dla danego rodzaju i kategorii obiektu, w toku prowadzonego z urzędu postępowania w przedmiocie zmiany jego zaszeregowania, przedsiębiorca wnosi opłatę, w wysokości określonej w § 2, w terminie wyznaczonym przez organ prowadzący postępowanie.
§ 4.Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.