Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 2005 nr 237 poz. 2009
Wersja archiwalna od 2011-06-22 do 2013-06-22
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2005 nr 237 poz. 2009
Wersja archiwalna od 2011-06-22 do 2013-06-22
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

Od redakcji: Rozporządzenie zostało uchylone w związku z art. 1 pkt 6 ustawy z dnia 10 października 2012 r. o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1448) oraz zastąpione w zakresie sposobu ustalenia liczby pojazdów zaliczanych do końcowej partii produkcji przez rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 19 marca 2013 r. w więcej …

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 24 października 2005 r.

w sprawie homologacji typu ciągników rolniczych i przyczep2)

(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2011 r., Nr 115, poz. 667)   Pokaż wszystkie zmiany

Na podstawie art. 68 ust. 19 pkt 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.3)) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa:

1) warunki i tryb wydawania, zmiany i cofania świadectw homologacji typu ciągnika rolniczego, przyczepy przeznaczonej do ciągnięcia przez ciągnik rolniczy, zwanych dalej „pojazdami”, oraz przedmiotów ich wyposażenia i części;

2) zakres wymagań obowiązujących w procesie homologacji typu pojazdu;

3) zakres i sposób przeprowadzania:

a) badań homologacyjnych,

b) kontroli zgodności produkcji lub montażu pojazdów z warunkami homologacji typu pojazdu;

4) wzory dokumentów związanych z homologacją typu pojazdu;

5) jednostki upoważnione do:

a) przeprowadzania badań homologacyjnych,

b) kontroli zgodności produkcji lub montażu z warunkami homologacji typu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Stosowanie przepisów rozporządzenia] Przepisy rozporządzenia stosuje się do producenta lub importera nowego typu pojazdu, w tym również do producenta danego typu pojazdu, który nie jest bezpośrednio zaangażowany we wszystkich etapach jego produkcji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Definicje] Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:

1) ustawa – ustawę z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym;

2) homologacja typu – procedurę, za pomocą której stwierdza się, że typ pojazdu, przedmioty jego wyposażenia i części spełniają wymagania określone w art. 68 ust. 7 ustawy;

3) wielostopniowa homologacja typu pojazdu – procedurę, za pomocą której stwierdza się, że w danym stanie kompletacji (niekompletny lub skompletowany) typ pojazdu spełnia wymagania określone w art. 68 ust. 7 ustawy, odpowiednio do jego stanu kompletacji;

4) pojazd niekompletny – pojazd, który w celu uzyskania założonych cech użytkowych oraz spełnienia niezbędnych wymagań powinien przejść co najmniej jeszcze jeden etap kompletacji;

5) pojazd podstawowy – pojazd niekompletny, którego numer identyfikacyjny jest zachowywany podczas kolejnych etapów wielostopniowej homologacji typu pojazdu;

6) pojazd skompletowany – pojazd powstały w wyniku wielostopniowej homologacji typu pojazdu, spełniający wymagania określone w art. 68 ust. 7 ustawy;

7) pojazd kompletny – pojazd, który nie wymaga kompletacji w celu spełnienia wymagań technicznych określonych w art. 68 ust. 7 ustawy;

8) typ pojazdu – pojazdy jednej kategorii, które nie różnią się od siebie przynajmniej pod względem istotnych cech, określonych w załączniku nr 1 do rozporządzenia; typ pojazdu może zawierać warianty i wersje;

9) przedmiot wyposażenia – układ lub zespół pojazdu, w szczególności hamulce, układ ograniczający emisję spalin, elementy wnętrza pojazdu, silnik;

10) część – urządzenie, które może być homologowane niezależnie od pojazdu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Definicje kategorii i typów pojazdów] Definicje kategorii i typów pojazdów dla potrzeb homologacji typu pojazdu określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.[Uzyskanie świadectwa homologacji typu pojazdu] 1. W celu uzyskania świadectwa homologacji typu pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, producent lub importer nowego typu pojazdu, przedmiotu jego wyposażenia lub części składa pisemny wniosek do ministra właściwego do spraw transportu, zwanego dalej „ministrem”, do którego dołącza:

1) protokół badania homologacyjnego wraz ze sprawozdaniem z badań zawierającym wyniki tych badań, wydany przez kierownika jednostki upoważnionej, o której mowa w § 13;

2) opis techniczny do celu homologacji typu pojazdu, którego wzór określa załącznik nr 2 do rozporządzenia;

3) wykaz posiadanych świadectw homologacji typu przedmiotu wyposażenia lub części;

4) wyniki badań, według wzoru określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia;

5) wykaz osób upoważnionych do podpisywania wyciągów ze świadectwa homologacji typu pojazdu, zaświadczenia o zajmowanych przez nie stanowiskach oraz wzory ich podpisów;

6) przykładowy wyciąg ze świadectwa homologacji typu pojazdu dla pojazdu objętego świadectwem homologacji typu pojazdu.

2. W przypadku homologacji wielostopniowej typu pojazdu do wniosku dołącza się:

1) w etapie pierwszym – fragmenty opisu technicznego do celu homologacji typu pojazdu oraz posiadane świadectwa homologacji typu, zgodne ze stanem kompletacji pojazdu podstawowego;

2) w kolejnych etapach – fragmenty opisu technicznego do celu homologacji typu pojazdu, świadectwa homologacji typu odpowiadające aktualnemu etapowi kompletacji, świadectwa homologacji typu dla pojazdu niekompletnego;

3) informacje dotyczące wprowadzonych przez producenta lub importera zmian lub uzupełnień do niekompletnego pojazdu oraz zgodności z wytycznymi konstrukcyjnymi, określonymi przez producenta lub importera pojazdu homologowanego we wcześniejszych etapach, potwierdzone przez tego producenta lub importera.

3. W przypadku zmiany świadectwa homologacji typu pojazdu do wniosku dołącza się:

1) protokół badania homologacyjnego wraz ze sprawozdaniem z badań zawierającym wyniki tych badań, wydany przez kierownika jednostki upoważnionej – w przypadku gdy zmiana wymaga przeprowadzenia nowych badań homologacyjnych;

2) opis techniczny do celu homologacji typu pojazdu z wyraźnym zaznaczeniem wprowadzonych zmian.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.[Wydanie świadectwa homologacji typu] 1. Minister wydaje świadectwo homologacji typu lub zmianę świadectwa homologacji typu dla danego typu pojazdu, przedmiotu jego wyposażenia lub części, jeżeli protokół badania homologacyjnego wraz ze sprawozdaniem z badań potwierdza spełnienie wymagań, o których mowa w art. 68 ust. 7 ustawy.

2. Wykaz wymagań, o których mowa w art. 68 ust. 7 ustawy, w zależności od kategorii pojazdu, dla procedury:

1) homologacji typu pojazdu – określa załącznik nr 4 do rozporządzenia;

2) homologacji typu przedmiotu wyposażenia lub części – określa załącznik nr 5 do rozporządzenia.

3. Przed wydaniem świadectwa homologacji typu lub zmiany świadectwa homologacji typu minister lub, na jego wniosek, jednostka upoważniona może sprawdzić, czy producent lub importer podjął właściwe środki organizacyjno-techniczne zapewniające zgodność produkcji lub montażu pojazdów, przedmiotów ich wyposażenia lub części z typem homologowanym. Sprawdzenia tego dokonuje się zgodnie z procedurami kontroli zgodności produkcji, określonymi w załączniku nr 6 do rozporządzenia.

4. Minister odmawia wydania lub zmiany świadectwa homologacji typu, jeżeli dany typ pojazdu, przedmiot jego wyposażenia lub część nie spełnia wymogów określonych w art. 68 ust. 7 ustawy albo producent lub importer nie dołączył do wniosku dokumentów, o których mowa w § 5.

5. Jeżeli przedstawiony do homologacji typu pojazdu przedmiot wyposażenia pojazdu lub jego część spełnia swoje zadanie tylko w połączeniu z innymi częściami pojazdu, to świadectwo homologacji typu pojazdu powinno zawierać wszystkie ograniczenia dotyczące ich stosowania.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.[Zwolnienie z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu] 1. Decyzja zwalniająca z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu pojazdu może być wydana na wniosek producenta lub importera, w odniesieniu do:

1) pojazdów z małych serii – po przeprowadzeniu badań homologacyjnych;

2) pojazdów z końcowej partii produkcji, których homologacja utraciła ważność;

3) pojazdów, w których zastosowano nowatorskie rozwiązania konstrukcyjne lub technologie, które przez swoje właściwości nie pozwalają na spełnienie wymagań określonych w przepisach dotyczących homologacji.

2. W przypadku pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, do wniosku producent lub importer dołącza:

1) opis techniczny do celu homologacji typu pojazdu, którego wzór określa załącznik nr 2 do rozporządzenia;

2) wykaz osób upoważnionych do podpisywania odpisów decyzji zwalniających z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu pojazdu, zaświadczenia o zajmowanych przez nie stanowiskach oraz wzory ich podpisów.

3. W przypadku pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 1, do wniosku, oprócz dokumentów, o których mowa w ust. 2, producent lub importer dołącza również:

1) protokół badania homologacyjnego wraz ze sprawozdaniem z badań zawierającym wyniki tych badań, wydany przez kierownika jednostki upoważnionej;

2) wykaz posiadanych świadectw homologacji typu przedmiotu wyposażenia lub części;

3) wyniki badań według wzoru określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia.

4. W przypadku pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 3, do wniosku producent lub importer dołącza:

1) uzasadnienie zastosowania nowatorskich rozwiązań konstrukcyjnych lub technologii uniemożliwiających spełnienie przez część lub zespół wymagań określonych w przepisach dotyczących homologacji;

2) opis aspektów bezpieczeństwa i ochrony środowiska, których dotyczą te rozwiązania, oraz podjętych środków mających na celu ograniczenie uciążliwości dla środowiska;

3) opis przeprowadzonych badań oraz ich wyniki wykazujące, że zapewniono przynajmniej równoważny poziom bezpieczeństwa i ochrony środowiska w stosunku do wymagań określonych w przepisach dotyczących homologacji;

4) propozycje zmian przepisów dotyczących homologacji.

5. Szczegółowe kryteria oraz warunki, których spełnienie umożliwia zwolnienie z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu pojazdu, określa załącznik nr 7 do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.[Wzór świadectwa homologacji typu] 1. System numerowania świadectw homologacji typu określa załącznik nr 8 do rozporządzenia.

2. Wzór świadectwa homologacji typu pojazdu określa załącznik nr 9 do rozporządzenia.

3. Wzór wyciągu ze świadectwa homologacji typu pojazdu określa załącznik nr 10 do rozporządzenia.

4. Wzór odpisu decyzji zwalniającej z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu pojazdu, o którym mowa w art. 69 ustawy, określa załącznik nr 11 do rozporządzenia.

5. Wzory świadectw homologacji typu przedmiotów wyposażenia i części pojazdów określają odrębne przepisy dotyczące homologacji przedmiotów wyposażenia lub części.

6. Listę wydanych świadectw homologacji typu przedmiotów wyposażenia i części, o której mowa w art. 68a ust. 3 ustawy, sporządza się według wzoru, który określa załącznik nr 12 do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.[Cofnięcie świadectwa homologacji typu] 1. Minister cofa świadectwo homologacji typu, jeżeli typ pojazdu, przedmiot jego wyposażenia lub część nie odpowiada warunkom określonym w świadectwie homologacji typu lub nie zostaną dochowane przez producenta lub importera warunki zgodności produkcji pojazdu z homologowanym typem pojazdu.

2. Minister odstępuje od cofnięcia świadectwa homologacji typu w przypadku:

1) przedstawienia dokumentów umożliwiających wyjaśnienie zastrzeżeń, o których mowa w ust. 1;

2) usunięcia niezgodności i podjęcia niezbędnych środków do zapewnienia zgodności produkcji z typem homologowanym w zakresie i terminie określonym przez ministra.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10.[Wniosek o przeprowadzenie badania homologacyjnego] 1. Jednostka upoważniona przeprowadza badania homologacyjne na pisemny wniosek producenta lub importera.

2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, dołącza się:

1) dokumenty, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 2–4;

2) instrukcję użytkowania pojazdu.

3. W przypadku zmiany świadectwa homologacji typu pojazdu do wniosku, o którym mowa w ust. 1, dołącza się dokumenty, o których mowa w § 5 ust. 3 pkt 2.

4. Producent lub importer przedstawia kopie posiadanych świadectw homologacji przedmiotu wyposażenia pojazdu i jego części oraz dokumentację techniczną typu pojazdu na żądanie jednostki upoważnionej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11.[Przeprowadzanie badania homologacyjnego] 1. Jednostka upoważniona przeprowadza badania homologacyjne typu pojazdu w sposób i w zakresie, które, w zależności od stopnia kompletacji pojazdu, określa:

1) w przypadku homologacji typu pojazdu – załącznik nr 13 do rozporządzenia;

2) w przypadku homologacji wielostopniowej typu pojazdu – załącznik nr 14 do rozporządzenia.

2. Po przeprowadzonym badaniu homologacyjnym jednostka upoważniona sporządza w języku polskim i dodatkowo w języku angielskim, co najmniej w czterech egzemplarzach, protokół badania homologacyjnego wraz ze sprawozdaniem z badań, z czego:

1) jeden egzemplarz przechowywany jest w dokumentacji prowadzonej przez jednostkę upoważnioną;

2) trzy egzemplarze wydawane są producentowi lub importerowi.

3. Jednostka upoważniona wydaje protokół badania homologacyjnego wraz ze sprawozdaniem z badań potwierdzającym pozytywny wynik badania, jeżeli pojazd, przedmiot jego wyposażenia lub część spełnia wymagania określone w art. 68 ust. 7 ustawy oraz warunki, o których mowa w § 6 ust. 3 rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 12.[Kontrola zgodności produkcji lub montażu] 1. Kontroli zgodności produkcji lub montażu pojazdu oraz przedmiotów jego wyposażenia lub części z warunkami homologacji typu, zwanej dalej „kontrolą zgodności produkcji”, dokonuje się zgodnie z procedurami, o których mowa w § 6 ust. 3 rozporządzenia.

2. Z przeprowadzonej kontroli zgodności produkcji sporządza się protokół, co najmniej w trzech egzemplarzach, z czego:

1) jeden egzemplarz przeznaczony jest dla kontrolowanego;

2) jeden egzemplarz przeznaczony jest dla ministra;

3) jeden egzemplarz przechowywany jest w dokumentacji homologacyjnej, prowadzonej przez jednostkę upoważnioną.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 13.[Wykaz jednostek upoważnionych do przeprowadzania badań homologacyjnych i kontroli zgodności] Wykaz jednostek upoważnionych do przeprowadzania badań homologacyjnych oraz kontroli zgodności produkcji lub montażu określa załącznik nr 15 do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 14.[Uznanie świadectwa homologacji typu przedmiotu wyposażenia] Świadectwa homologacji typu przedmiotu wyposażenia pojazdu lub jego części wydane w oparciu o regulaminy, o których mowa w art. 68 ust. 7 pkt 2 ustawy, przez organy właściwe w sprawach homologacji uznawane są w procesie homologacji typu pojazdu, jeżeli zostały wydane zgodnie z wymaganiami odpowiadającymi wymaganiom określonym w rozporządzeniu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 15.[Ważność świadectw homologacji] Świadectwa homologacji typu pojazdu, przedmiotu jego wyposażenia lub części wydane przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia zachowują ważność, w zakresie, na jaki zostały wydane, do czasu wygaśnięcia, o którym mowa w art. 68 ust. 14 ustawy.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 16.[Stosowanie przepisów rozporządzenia] Przepisy § 4, § 5 ust. 1 pkt 2, § 6 ust. 2 pkt 1, § 8 ust. 2 i 3 stosuje się do pojazdów należących do kategorii T1 T2 i T3, zdefiniowanych w części II załącznika nr 1 do rozporządzenia:

1) dla nowych typów pojazdów – od dnia 1 lipca 2005 r.;

2) do wszystkich nowych rejestrowanych po raz pierwszy pojazdów – po dniu 1 lipca 2009 r.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 17.[Wejście w życie] [1] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia4).

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 134, poz. 1429).

2) Niniejsze rozporządzenie, w zakresie swojej regulacji, wdraża postanowienia następujących dyrektyw Wspólnot Europejskich:

– dyrektywy Rady 74/150/EWG z dnia 4 marca 1974 r. dotyczącej zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich dotyczących zatwierdzenia typu kołowych ciągników rolniczych lub leśnych (Dz. Urz. WE L 84 z 28.03.1974, z późn. zm.),

– dyrektywy Rady 74/151/EWG z dnia 4 marca 1974 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do niektórych części i charakterystyk kołowych ciągników rolniczych lub leśnych (Dz. Urz. WE L 84 z 28.03.1974, z późn. zm.),

– dyrektywy Rady 74/152/EWG z dnia 4 marca 1974 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do maksymalnej prędkości konstrukcyjnej oraz skrzyń ładunkowych kołowych ciągników rolniczych lub leśnych (Dz. Urz. WE L 84 z 28.03.1974, z późn. zm.),

– dyrektywy Rady 74/346/EWG z dnia 25 czerwca 1974 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do lusterek wstecznych kołowych ciągników rolniczych lub leśnych (Dz. Urz. WE L 191 z 15.07.1974, z późn. zm.),

– dyrektywy Rady 74/347/EWG z dnia 25 czerwca 1974 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do pola widzenia i wycieraczek szyb przednich w kołowych ciągnikach rolniczych lub leśnych (Dz. Urz. WE L 191 z 15.07.1974, z późn. zm.),

– dyrektywy Rady 75/321/EWG z dnia 20 maja 1975 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do układów kierowniczych kołowych ciągników rolniczych lub leśnych (Dz. Urz. WE L 147 z 9.06.1975, z późn. zm.),

– dyrektywy Rady 75/322/EWG z dnia 20 maja 1975 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do tłumienia zakłóceń radioelektrycznych wywołanych przez silniki z zapłonem iskrowym stosowane w kołowych ciągnikach rolniczych lub leśnych (Dz. Urz. WE L 147 z 9.06.1975, z późn. zm.),

– dyrektywy Rady 76/432/EWG z dnia 6 kwietnia 1976 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do urządzeń hamujących kołowych ciągników rolniczych lub leśnych (Dz. Urz. WE L 122 z 8.05.1976, z późn. zm.),

– dyrektywy Rady 76/763/EWG z dnia 27 lipca 1976 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do siedzeń pasażerów kołowych ciągników rolniczych lub leśnych (Dz. Urz. WE L 262 z 27.09.1976, z późn. zm.),

– dyrektywy Rady 77/311/EWG z dnia 29 marca 1977 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do poziomu hałasu odczuwanego przez kierującego kołowymi ciągnikami rolniczymi lub leśnymi (Dz. Urz. WE L 105 z 28.04.1977, z póżn. zm.),

– dyrektywy Rady 77/536/EWG z dnia 28 czerwca 1977 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do konstrukcji zabezpieczających przy przewróceniu w kołowych ciągnikach rolniczych lub leśnych (Dz. Urz. WE L 220 z 29.08.1977, z późn. zm.).

– dyrektywy Rady 77/537/EWG z dnia 28 czerwca 1977 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do działań, jakie mają być podjęte w celu zapobiegania emisji zanieczyszczeń z silników Diesla stosowanych w kołowych ciągnikach rolniczych lub leśnych (Dz. Urz. WE L 220 z 29.08.1977, z późn. zm.),

– dyrektywy Rady 78/764/EWG z dnia 25 lipca 1978 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich dotyczących siedzenia kierowcy w kołowych ciągnikach rolniczych lub leśnych (Dz. Urz. WE L 255 z 18.09.1978, z późn. zm.),

– dyrektywy Rady 78/933/EWG z dnia 17 października 1978 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do instalacji urządzeń oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej na kołowych ciągnikach rolniczych i leśnych (Dz. Urz. WE L 325 z 20.11.1978, z późn. zm.),

– dyrektywy Rady 79/532/EWG z dnia 17 maja 1979 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do homologacji typu części urządzeń oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej kołowych ciągników rolniczych lub leśnych (Dz. Urz. WE L 145 z 13.06.1979, z późn. zm.),

– dyrektywy Rady 79/533/EWG z dnia 17 maja 1979 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do urządzenia sprzęgającego oraz biegu wstecznego kołowych ciągników rolniczych lub leśnych (Dz. Urz. WE L 145 z 13.06.1979, z późn. zm.),

– dyrektywy Rady 79/622/EWG z dnia 25 czerwca 1979 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do konstrukcji zabezpieczających przy przewróceniu w kołowych ciągnikach rolniczych lub leśnych (próba statyczna) (Dz. Urz. WE L 179 z 17.07.1979, z późn. zm.),

– dyrektywy Rady 80/720/EWG z dnia 24 czerwca 1980 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do przestrzeni roboczej, dostępu do miejsca kierowcy oraz drzwi i okien kołowych ciągników rolniczych lub leśnych (Dz. Urz. WE L 194 z 28.07.1980, z późn. zm.),

– dyrektywy Rady 86/297/EWG z dnia 26 maja 1986 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do wałów odbioru mocy oraz ich zabezpieczenia w kołowych ciągnikach rolniczych i leśnych (Dz. Urz. WE L 186 z 8.07.1986, z późn. zm.),

– dyrektywy Rady 86/298/EWG z dnia 26 maja 1986 r. w sprawie montowanych z tyłu konstrukcji zabezpieczających przy przewróceniu w kołowych ciągnikach rolniczych i leśnych o wąskim rozstawie kół (Dz. Urz. WE L 186 z 8.07.1986, z późn. zm.),

– dyrektywy Rady 86/415/EWG z dnia 24 lipca 1986 r. w sprawie instalacji, położenia, działania i oznaczania urządzeń do sterowania i kontroli kołowych ciągników rolniczych lub leśnych (Dz. Urz. WE L 240 z 26.08.1986, z późn. zm.),

– dyrektywy Rady 87/402/EWG z dnia 25 czerwca 1987 r. w sprawie konstrukcji zabezpieczających przy przewróceniu montowanych przed siedzeniem kierowcy w kołowych ciągnikach rolniczych i leśnych o wąskim rozstawie kół (Dz. Urz. WE L 220 z 8.08.1987, z późn. zm.),

– dyrektywy Rady 89/173/EWG z dnia 21 grudnia 1988 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do niektórych części i cech kołowych ciągników rolniczych lub leśnych (Dz. Urz. WE L 67 z 10.03.1989, z późn. zm.),

– dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2000/25/WE z dnia 22 maja 2000 r. w sprawie środków stosowanych przeciwko stałym i gazowym zanieczyszczeniom pochodzącym z silników napędzających ciągniki rolnicze lub leśne i zmieniającej dyrektywę Rady 74/150/EWG (Dz. Urz. WE L 173 z 12.07.2000),

– dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2003/37/WE w sprawie homologacji typu ciągników rolniczych lub leśnych, ich przyczep i wymiennych holowanych maszyn, łącznie z ich układami, częściami i oddzielnymi zespołami technicznymi oraz uchylającej dyrektywę 74/150/EWG (Dz. Urz. WE L 171 z 09.07.2003).

Niniejsze rozporządzenie zostało notyfikowane Komisji Europejskiej w dniu 5 maja 2005 r., pod numerem 2005/321/PL, zgodnie z § 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039 oraz z 2004 r. Nr 65, poz. 597), które wdraża dyrektywę 98/34/WE z dnia 22 czerwca 1998 r. ustanawiającą procedurę udzielania informacji w zakresie norm i przepisów technicznych (Dz. Urz. WE L 204 z 21.07.1998 r., z późn. zm.).

3) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 109, poz. 925, Nr 175, poz. 1462, Nr 179, poz. 1486 i Nr 180, poz. 1494 i 1497.

4) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji ciągników rolniczych (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 31), które zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz o zmianie ustawy o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. Nr 92, poz. 884) utraciło moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.

Załączniki do rozporządzenia Ministra Infrastruktury
z dnia 24 października 2005 r. (poz. 2009)

Załącznik nr 1

DEFINICJE KATEGORII I TYPÓW POJAZDÓW DLA POTRZEB HOMOLOGACJI TYPU POJAZDU

Wyświetl załącznik

Załącznik nr 2

Wyświetl załącznik

Załącznik nr 3

Wyświetl załącznik

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Załącznik nr 4

WYKAZ WYMAGAŃ OBOWIĄZUJĄCYCH W HOMOLOGACJI TYPU POJAZDU [2]

Wyświetl załącznik

Załącznik nr 5

WYKAZ WYMAGAŃ OBOWIĄZUJĄCYCH W HOMOLOGACJI TYPU PRZEDMIOTU WYPOSAŻENIA LUB CZĘŚCI

Wyświetl załącznik

Załącznik nr 6

PROCEDURY KONTROLI ZGODNOŚCI PRODUKCJI

Wyświetl załącznik

Załącznik nr 7

SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA ORAZ WARUNKI, KTÓRYCH SPEŁNIENIE UMOŻLIWIA ZWOLNIENIE Z OBOWIĄZKU UZYSKANIA ŚWIADECTWA HOMOLOGACJI TYPU POJAZDU

Wyświetl załącznik

Załącznik nr 8

SYSTEM NUMEROWANIA ŚWIADECTW HOMOLOGACJI TYPU

Wyświetl załącznik

Załącznik nr 9

WZORY ŚWIADECTW HOMOLOGACJI TYPU POJAZDU

Wyświetl załącznik

Załącznik nr 10

WZORY WYCIĄGU ZE ŚWIADECTWA HOMOLOGACJI TYPU POJAZDU

Wyświetl załącznik

Załącznik nr 11

WZÓR ODPISU DECYZJI ZWALNIAJĄCEJ Z OBOWIĄZKU UZYSKANIA ŚWIADECTWA HOMOLOGACJI TYPU POJAZDU

Wyświetl załącznik

Załącznik nr 12

Wyświetl załącznik

Załącznik nr 13

PROCEDURY HOMOLOGACJI TYPU POJAZDU

Wyświetl załącznik

Załącznik nr 14

PROCEDURY WIELOSTOPNIOWEJ HOMOLOGACJI TYPU POJAZDU

Wyświetl załącznik

Załącznik nr 15

WYKAZ JEDNOSTEK UPOWAŻNIONYCH DO PRZEPROWADZANIA BADAŃ HOMOLOGACYJNYCH ORAZ KONTROLI ZGODNOŚCI PRODUKCJI LUB MONTAŻU

Wyświetl załącznik

[1] Rozporządzenie wchodzi w życie 6 stycznia 2006 r.

[2] Załącznik nr 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 11 maja 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie homologacji typu ciągników rolniczych i przyczep (Dz.U. Nr 115, poz. 667). Zmiana weszła w życie 22 czerwca 2011 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00