ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI I PRACY1)
z dnia 6 września 2005 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie przyjęcia Uzupełnienia Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2004–2006
Na podstawie art. 11 ust. 5 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206 oraz z 2005 r. Nr 90, poz. 759) zarządza się, co następuje:
§ 1.W rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 września 2004 r. w sprawie przyjęcia Uzupełnienia Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2004-2006 (Dz. U. Nr 223, poz. 2259) w załączniku „Uzupełnienie Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2004-2006” wprowadza się następujące zmiany:
1) w części 3: „Szczegółowa prezentacja działań”:
a) w pkt 3.1 „Priorytet 1: Wzmocnienie zdolności w zakresie zarządzania, monitorowania, oceny i kontroli Podstaw Wsparcia Wspólnoty (PWW)”:
- w części „Działanie 1.1: Szkolenia osób odpowiedzialnych za zarządzanie, monitorowanie, ocenę (ewaluację) i kontrolę”:
- lit. E otrzymuje brzmienie:
„E) BENEFICJENCI KOŃCOWI
- Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty (Wydział Szkoleń, Informacji i Promocji),
- Instytucja Płatnicza4) (Departament Instytucji Płatniczej, Biuro Międzynarodowych Relacji Skarbowych),
- Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna 2004-2006,
- Jednostki Monitorująco-Kontrolne EFRR, EFS, EFOiGR, IFWR.”,
- w lit. F wyrazy „OSTATECZNI ODBIORCY POMOCY” zastępuje się wyrazami „OSTATECZNI BENEFICJENCI”,
- w części „Działanie 1.2: Wsparcie obsługi komitetów Podstaw Wsparcia Wspólnoty (PWW) i Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna”:
- w lit. E wyraz „BENEFICJENCI” zastępuje się wyrazami „BENEFICJENCI KOŃCOWI”,
- w lit. F wyrazy „OSTATECZNI ODBIORCY POMOCY” zastępuje się wyrazami „OSTATECZNI BENEFICJENCI”,
- w części: „Działanie 1.3: Wsparcie procesu zarządzania, monitorowania i kontroli Podstaw Wsparcia Wspólnoty (PWW) i Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna”:
- w lit. E wyraz „BENEFICJENCI” zastępuje się wyrazami „BENEFICJENCI KOŃCOWI”.
- w lit. F wyrazy „OSTATECZNI ODBIORCY POMOCY” zastępuje się wyrazami „OSTATECZNI BENEFICJENCI”,
- w części „Działanie 1.4: Wsparcie procesu oceny (ewaluacji) Podstaw Wsparcia Wspólnoty (PWW) i Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna”:
- lit. E otrzymuje brzmienie:
„E) BENEFICJENCI KOŃCOWI
- Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna 2004-2006,
- Krajowa Jednostka Oceny (Ewaluacji).”,
- lit. F otrzymuje brzmienie:
„F) OSTATECZNI BENEFICJENCI
- Krajowa Jednostka Oceny (Ewaluacji),
- Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna 2004-2006.”,
- w części „Działanie 1.5: Zakup wyposażenia”:
- lit. E otrzymuje brzmienie:
„E) BENEFICJENCI KOŃCOWI
- Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna 2004-2006,
- Instytucja Płatnicza (Departament Instytucji Płatniczej, Biuro Międzynarodowych Relacji Skarbowych),
- Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty.”,
- lit. F otrzymuje brzmienie:
„F) OSTATECZNI BENEFICJENCI
- Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty,
- Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna 2004-2006,
- Jednostki Monitorująco-Kontrolne EFRR, EFS, EFOiGR i IFWR,
- Instytucja Płatnicza (Departament Instytucji Płatniczej),
- Biuro Międzynarodowych Relacji Skarbowych,
- Biuro do spraw Certyfikacji i Poświadczeń Środków z UE,
- Urzędy Kontroli Skarbowej,
- Krajowa Jednostka Oceny (Ewaluacji),
- jednostki administracji centralnej zaangażowane w proces wdrażania Podstaw Wsparcia Wspólnoty i funduszy strukturalnych.”,
b) w pkt 3.2 „Priorytet 2: Wsparcie informatycznego systemu monrtoringu i kontroli finansowej”:
- w części „Działanie 2.1: Rozwój i utrzymanie systemu SIMIK i sieci rozległej SIMIK-NET”:
- lit. E otrzymuje brzmienie:
„E) BENEFICJENCI KOŃCOWI
Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK”,
- lit. F otrzymuje brzmienie:
„F) OSTATECZNI BENEFICJENCI
- Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK,
- Instytucje będące użytkownikami systemu: Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty, Instytucje Zarządzające Programami Operacyjnymi, urzędy wojewódzkie i marszałkowskie oraz Instytucje Pośredniczące i Wdrażające.5)”,
- w części „Działanie 2.2: Szkolenia”:
- lit. E otrzymuje brzmienie:
„E) BENEFICJENCI KOŃCOWI
Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK”,
- lit.F otrzymuje brzmienie:
„F) OSTATECZNI BENEFICJENCI
- Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK,
- Instytucje będące użytkownikami systemu: Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty, Instytucje Zarządzające Programami Operacyjnymi, urzędy wojewódzkie i marszałkowskie oraz Instytucje Pośredniczące i Wdrażające.”,
- w części: „Działanie 2.3: Działania informacyjne”:
- lit. E otrzymuje brzmienie:
„E) BENEFICJENCI KOŃCOWI
Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK.”,
- lit. F otrzymuje brzmienie:
„F) OSTATECZNI BENEFICJENCI
- Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK,
- Instytucje będące użytkownikami systemu: Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty, Instytucje Zarządzające Programami Operacyjnymi, urzędy wojewódzkie i marszałkowskie oraz Instytucje Pośredniczące i Wdrażające.”,
- w części „Działanie 2.4: Wydatki osobowe na potrzeby SIMIK”:
- lit. E otrzymuje brzmienie:
„E) BENEFICJENCI KOŃCOWI
Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK.”,
- lit. F otrzymuje brzmienie:
„F) OSTATECZNI BENEFICJENCI
- Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK,
- Instytucje będące użytkownikami systemu: Instytucje Zarządzające Programami Operacyjnymi, urzędy wojewódzkie i marszałkowskie oraz Instytucje Pośredniczące i Wdrażające.”,
- w części „Działanie 2.5: Zakup wyposażenia”:
- lit. E otrzymuje brzmienie:
„E) BENEFICJENCI KOŃCOWI
Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK.”,
- lit. F otrzymuje brzmienie:
„F) OSTATECZNI BENEFICJENCI
- Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK,
- Instytucje będące użytkownikami systemu: Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty, Instytucje Zarządzające Programami Operacyjnymi, urzędy wojewódzkie i marszałkowskie oraz Instytucje Pośredniczące i Wdrażające.”,
c) w pkt 3.3 „Priorytet 3: Upowszechnianie informacji i promocja funduszy strukturalnych”:
- w części „Działanie 3.1: Rozpowszechnianie informacji i promocja Podstaw Wsparcia Wspólnoty, Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna oraz funduszy strukturalnych”:
- lit. E otrzymuje brzmienie:
„E) BENEFICJENCI KOŃCOWI
- Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty (Wydział Szkoleń, Informacji i Promocji),
- Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna 2004-2006.”,
- lit. F otrzymuje brzmienie:
„F) OSTATECZNI ODBIORCY
Instytucje publiczne, stowarzyszenia i fundacje, samorządy, organizacje pozarządowe, instytucje oświatowe, podmioty prywatne - zgłaszający pomysły projektów w przypadku funduszu grantów.”,
- w części „Działanie 3.2: Stworzenie i eksploatacja portalu internetowego” w lit. E wyraz „BENEFICJENCI” zastępuje się wyrazami „BENEFICJENCI KOŃCOWI”,
- w części „Działanie 3.3: Promocja i wymiana informacji pomiędzy uczestnikami procesu realizacji Podstaw Wsparcia Wspólnoty” lit. E otrzymuje brzmienie:
„E) BENEFICJENCI KOŃCOWI
- Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty (Wydział Szkoleń, Informacji i Promocji),
- Instytucja Płatnicza (Departament Instytucji Płatniczej, Biuro Międzynarodowych Relacji Skarbowych),
- Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna 2004- 2006.”;
2) w załączniku nr 1 „Zasady kwalifikacji wydatków” część „Kategorie wydatków kwalifikujących się do dofinansowania” otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
Minister Gospodarki i Pracy: J. Piechota
|
1) Minister Gospodarki i Pracy kieruje działem administracji rządowej - rozwój regionalny, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Gospodarki i Pracy (Dz. U. Nr 134, poz. 1428).
Załącznik do rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy
z dnia 6 września 2005 r. (poz. 1546)
Kategorie wydatków kwalifikujących się do dofinansowania:
Priorytet 1
Działanie 1.1:
- koszty doradztwa i usług zewnętrznych
- koszty organizacji staży i wyjazdów studyjnych
- koszty wynajęcia sal, sprzętu multimedialnego i nagłośnienia
- koszty wyżywienia
- koszty delegacji
- koszty oddelegowania
- koszty zakwaterowania
- koszty przejazdów
- koszty tłumaczeń
- koszty zakupu, opracowania, druku, powielania, publikacji i dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych
- koszty zakupu, wynajęcia, opracowania, druku, powielania, publikacji i dystrybucji materiałów dydaktycznych
Działanie 1.2:
- koszty organizacji spotkań
- koszty wynajęcia sal, sprzętu multimedialnego i nagłośnienia
- koszty komunikacji i wymiany informacji
- koszty wynagrodzenia ekspertów
- koszty wynagrodzeń wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne uznane przez Jednostkę Monitorująco-Kontrolną EFRR
- koszty przejazdów
- koszty wyżywienia
- koszty zakwaterowania
- koszty delegacji
- koszty oddelegowania
- koszty zbierania, gromadzenia, przetwarzania i analizowania danych
- koszty zakupu, opracowania, druku, powielania, publikacji i dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych
Działanie 1.3:
- koszty wynagrodzenia ekspertów
- koszty organizacji spotkań
- koszty przygotowania ekspertyz i analiz
- koszty opracowania studiów i koncepcji
- koszty wynagrodzeń wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne, uznanymi przez Jednostkę Monitorująco-Kontrolną EFRR
- koszty przejazdów
- koszty delegacji
- koszty oddelegowania
- koszty zakwaterowania
- koszty tłumaczeń
- koszty zakupu, opracowania, druku, powielania, publikacji i dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych
- koszty zakupu materiałów biurowych i eksploatacyjnych
Działanie 1.4:
- koszty wynagrodzenia ekspertów
- koszty wynagrodzeń wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne, uznanymi przez Jednostkę Monitorująco-Kontrolną EFRR
- koszty organizacji spotkań
- koszty wynajęcia sal, sprzętu multimedialnego i nagłośnienia
- koszty przygotowania ekspertyz i analiz
- koszty opracowania studiów i koncepcji
- koszty tłumaczeń
- koszty zakupu, opracowania, druku, powielania, publikacji i dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych
- koszty przygotowania prezentacji
- koszty zakwaterowania
- koszty przejazdów
- koszty wyżywienia
- koszty delegacji
- koszty oddelegowania
- koszty komunikacji i wymiany informacji
Działanie 1.5:
- koszty przygotowania specyfikacji przetargowej i przeprowadzenia przetargu
- koszty zakupu i instalacji sprzętu komputerowego
- koszty zakupu i instalacji oprogramowania i zakupu licencji
- koszty zwiększenia liczby użytkowników sieci komputerowych
- koszty zakupu pozostałych urządzeń elektronicznych wyposażenia biurowego
- koszty zakupu materiałów biurowych i eksploatacyjnych
- koszt zakupu i instalacji urządzeń teleinformatycznych
Priorytet 2
Działanie 2.1:
- koszty przygotowania specyfikacji przetargowej i przeprowadzenia przetargu
- koszty doradztwa i usług zewnętrznych
- koszty przygotowania rozbudowy systemu SIMIK i sieci SIMIK-NET
- koszty rozbudowy systemu SIMIK i sieci SIMIK-NET
- koszty utrzymania systemu SIMIK i sieci SIMIK-NET
Działanie 2.2:
- koszty doradztwa i usług zewnętrznych
- koszty przygotowania i przeprowadzenia szkoleń
- koszty wynajęcia sal, sprzętu multimedialnego i nagłośnienia
- koszty wyżywienia
- koszty przejazdów
- koszty zakwaterowania
- koszty zakupu, opracowania, druku, powielania, publikacji i dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych
Działanie 2.3:
- utrzymanie infolinii i pozostałych serwisów
- koszty wykonania i utrzymania serwisów informacyjnych
- koszty organizacji spotkań
- koszty delegacji
- koszty wyżywienia
- koszty zakwaterowania
- koszty przejazdów
- koszty przygotowania planu działań promocyjnych i informacyjnych
- koszty zakupu, opracowania, druku, powielania, publikacji i dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych
Działanie 2.4:
- koszty wynagrodzeń wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne, uznanymi przez Jednostkę Monitorująco-Kontrolną EFRR
Działanie 2.5:
- koszty przygotowania specyfikacji przetargowej i przeprowadzenia przetargu
- koszty zakupu i instalacji sprzętu komputerowego
- koszty zakupu i instalacji elementów aktywnych sieci SIMIK-NET
- koszty zakupu i instalacji oprogramowania i zakupu licencji
- koszt zakupu i instalacji urządzeń teleinformatycznych
- koszty zakupu i eksploatacji urządzeń informatycznych i telekomunikacyjnych
- koszt zakupu i prenumeraty publikacji o tematyce informatycznej i telekomunikacyjnej
Priorytet 3
Działanie 3.1:
- koszty doradztwa i usług zewnętrznych
- koszty zakupu, opracowania, druku, powielania, publikacji i dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych
- koszty uruchomienia i utrzymania infolinii
- koszty realizacji i uczestnictwa w programach i audycjach telewizyjnych i radiowych
- wynagrodzenia ekspertów i znanych osobistości życia publicznego biorących udział w promocji
- koszty realizacji działań promocyjno-informacyjnych
- koszty przygotowania strategii, promocji i informacji na temat Podstaw Wsparcia Wspólnoty i funduszy strukturalnych
- koszty kampanii promujących Podstawy Wsparcia Wspólnoty i operacje funduszy strukturalnych
- koszty przeprowadzenia badań opinii publicznej
- koszty przejazdów
- koszty delegacji
- koszty organizacji spotkań
Działanie 3.2:
- koszty zaprojektowania i budowy portalu internetowego
- koszty bieżącego uaktualniania informacji
- koszty modyfikacji i rozwoju portalu internetowego
- koszty hostingu i utrzymania domen
- koszty bieżącej obsługi portalu internetowego
- koszty promocji portalu internetowego
- koszty nabycia praw autorskich
Działanie 3.3:
- koszty wynajęcia sal, sprzętu multimedialnego i nagłośnienia
- koszty organizacji spotkań
- koszty tłumaczeń
- koszty zakupu, opracowania, druku, powielania, publikacji i dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych
- koszty prezentacji przykładów najlepszych praktyk i najlepszych projektów
- koszty zakupu materiałów biurowych i eksploatacyjnych
- koszty komunikacji i wymiany informacji
- koszty oddelegowania
- koszty przejazdów
- koszty zakwaterowania
- koszty wyżywienia
- koszty delegacji
[1] Rozporządzenie wchodzi w życie 26 września 2005 r.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00