Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2005-08-24
Wersja aktualna od 2005-08-24
obowiązujący
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA KULTURY1)
z dnia 18 sierpnia 2005 r.
w sprawie konkursu na dyrektora Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej
Na podstawie art. 14 ust. 9 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o kinematografii (Dz. U. Nr 132, poz. 1111) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa:
1) sposób ogłaszania, organizację i tryb przeprowadzania konkursu na dyrektora Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej;
2) skład, sposób powołania oraz zadania komisji konkursowej, zwanej dalej „komisją”.
§ 2.[Ogłoszenie o konkursie] 1. Ogłoszenie o konkursie minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, zwany dalej „ministrem”, podaje do publicznej wiadomości w sposób gwarantujący jego powszechność, w szczególności przez zamieszczenie w dzienniku o zasięgu ogólnopolskim.
2. Ogłoszenie o konkursie zawiera termin, miejsce i sposób zgłaszania kandydatów na dyrektora, a także kryteria oceny kandydatów.
3. Wraz z ogłoszeniem o konkursie minister ogłasza termin, miejsce i sposób zgłaszania kandydatów na członków komisji.
4. Ogłoszenia, o których mowa w ust. 2 i 3, mogą również zawierać informacje dodatkowe, które minister uzna za istotne lub szczególnie przydatne dla zrozumienia celów i zasad konkursu.
§ 3.[Zadania komisji] Do zadań komisji należy:
1) rzetelna analiza zgłoszonych kandydatur;
2) przeprowadzenie postępowania konkursowego i ocena kandydatów.
§ 4.[Ocena kandydatów] 1. Komisja dokonuje oceny kandydatów na podstawie dokonanych zgłoszeń, uwzględniając następujące kryteria:
1) przygotowanie teoretyczne kandydata, w tym profil wykształcenia;
2) wiedzę i doświadczenie kandydata w dziedzinie kinematografii;
3) wiedzę z zakresu finansów publicznych, administracji oraz przepisów prawa w zakresie kinematografii;
4) znajomość języków obcych;
5) znajomość europejskiego modelu wspierania kultury filmowej oraz zagadnień międzynarodowej współpracy w dziedzinie kinematografii;
6) przedstawioną koncepcję rozwoju Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.
2. W razie potrzeby komisja może przeprowadzić na posiedzeniu rozmowę z wyznaczonymi przez siebie w tym celu kandydatami.
§ 5.[Skład komisji] 1. Komisja składa się z 11 członków.
2. W skład komisji minister powołuje:
1) po 1 przedstawicielu zgłoszonym przez:
a) związki twórcze działające w kinematografii,
b) producentów filmowych,
c) jednostki publicznej telewizji,
d) nadawców telewizyjnych innych niż wymienieni w lit. c,
e) dystrybutorów filmów,
f) podmioty dokonujące reemisji programów telewizyjnych,
g) podmioty prowadzące kina,
h) związki zawodowe działające w kinematografii;
2) 1 twórcę filmów fabularnych;
3) 1 twórcę filmów dokumentalnych lub animowanych;
4) 1 przedstawiciela ministra.
3. W przypadku niezgłoszenia swoich przedstawicieli przez podmioty, o których mowa w ust. 2 pkt 1, minister powołuje w ich miejsce członków komisji według swojego wyboru.
§ 6.[Termin zgłoszenia kandydatury na dyrektora] Kandydaci na dyrektora zgłaszają swoje kandydatury w terminie 2 tygodni od dnia ogłoszenia o konkursie. W tym samym terminie są zgłaszani kandydaci na członków komisji, o których mowa w § 5 ust. 2 pkt 1–3, z tym że kandydaci, o których mowa w pkt 2 i 3, mogą również zgłaszać swoje kandydatury samodzielnie.
§ 7.[Zgłoszenie kandydata na dyrektora] 1. Zgłoszenie kandydata na dyrektora powinno być dokonane w formie pisemnej i zawierać:
1) imię i nazwisko kandydata;
2) adres zamieszkania i adres do korespondencji;
3) serię i nr dowodu osobistego oraz numer PESEL lub serię i numer innego dokumentu potwierdzającego tożsamość.
2. Do zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1, dołącza się następujące dokumenty:
1) życiorys;
2) uzasadnienie kandydatury z uwzględnieniem kryteriów, o których mowa w § 4 ust. 1, wraz z przedstawieniem koncepcji rozwoju Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej;
3) oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
4) oświadczenie kandydującego o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych w związku z konkursem, wraz z powołaniem się na obowiązujące w momencie składania wniosku przepisy dotyczące ochrony danych osobowych;
5) kopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje kandydata.
3. Zgłoszeń niespełniających wymagań określonych w ust. 1 lub niezawierających kompletu załączników, o których mowa w ust. 2, nie rozpatruje się.
§ 8.[Zgłoszenie kandydata na członka komisji] Zgłoszenie kandydata na członka komisji powinno być dokonane w formie pisemnej i zawierać:
1) imię i nazwisko kandydata;
2) adres zamieszkania, adres do korespondencji, numer telefonu oraz adres poczty elektronicznej;
3) informację o wykształceniu;
4) informację o miejscu zatrudnienia;
5) zwięzłe uzasadnienie kandydatury.
§ 9.[Zawiadomienia o powołaniu na członka komisji] 1. Niezwłocznie po upływie terminu zgłaszania kandydatów na członków komisji minister powołuje komisję oraz wyznacza termin jej pierwszego posiedzenia.
2. Zawiadomienia o powołaniu na członka komisji oraz o terminie jej pierwszego posiedzenia przesyła się niezwłocznie listami poleconymi oraz pocztą elektroniczną.
3. W zawiadomieniach wskazuje się również miejsce i czas, w którym członkowie komisji zapoznają się z dokumentacją dotyczącą zgłoszonych kandydatów na dyrektora.
§ 10.[Ograniczenia dotyczące członka komisji] 1. Członkiem komisji nie może być osoba przystępująca do konkursu.
2. Członek komisji wyłącza się od oceniania kandydata, z którym pozostaje w takim stosunku prawnym lub faktycznym, który może budzić uzasadnione wątpliwości co do jego obiektywizmu lub bezstronności, w szczególności jest małżonkiem takiej osoby, jej krewnym, powinowatym, pracownikiem lub pracodawcą.
3. W przypadku gdy członek komisji nie wyłączy się od oceniania kandydata zgodnie z ust. 2, na wniosek przewodniczącego minister może powołać w miejsce tego członka nowego członka komisji według swojego wyboru.
§ 11.[Przewodniczący i zastępca przewodniczącego komisji] 1. Na pierwszym posiedzeniu komisja wybiera ze swego grona przewodniczącego i zastępcę przewodniczącego.
2. W przypadku nieobecności przewodniczącego jego obowiązki pełni zastępca przewodniczącego.
3. W przypadku gdy komisja nie dokona wyboru przewodniczącego lub zastępcy przewodniczącego na pierwszym posiedzeniu, przewodniczącego lub zastępcę przewodniczącego wyznacza minister spośród członków komisji.
§ 12.[Protokół z posiedzenia komisji] 1. Każde posiedzenie komisji jest protokołowane.
2. Protokół sporządza, pod kierunkiem przewodniczącego, sekretarz komisji, którym jest wyznaczony pracownik urzędu obsługującego ministra.
3. Sekretarz bierze udział w posiedzeniach komisji bez prawa głosowania.
4. Protokół podpisuje przewodniczący komisji oraz sekretarz.
§ 13.[Organ kierujący pracami komisji] Pracami komisji kieruje przewodniczący.
§ 14.[Posiedzenia komisji] 1. Posiedzenia komisji są niejawne.
2. Członkowie komisji i sekretarz są zobowiązani do zachowania w tajemnicy przebiegu posiedzeń komisji.
§ 15.[Wyznaczenie terminu kolejnego posiedzenia komisji] W trakcie posiedzenia komisji przewodniczący wyznacza termin jej kolejnego posiedzenia, nie dłuższy niż 7 dni.
§ 16.[Niewywiązywanie się z obowiązków przez członka komisji] 1. W przypadku gdy członek komisji nie wywiązuje się należycie ze swoich obowiązków, w szczególności z przyczyn nieusprawiedliwionych nie bierze udziału w posiedzeniach komisji, nie przyjmuje korespondencji lub w inny sposób utrudnia sprawny przebieg prac, minister może, na wniosek przewodniczącego, powołać w jego miejsce nowego członka spośród innych zgłoszonych kandydatów.
2. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio do przewodniczącego, z tym że odpowiedni wniosek składa przynajmniej 2 członków komisji. Przewodniczącym zostaje w tym przypadku dotychczasowy wiceprzewodniczący, a minister wyznacza nowego wiceprzewodniczącego i uzupełnia skład komisji, powołując nowego członka spośród innych zgłoszonych kandydatów.
§ 17.[Podejmowanie uchwał przez komisję] Komisja podejmuje uchwały zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków komisji, w głosowaniu jawnym.
§ 18.[Zakończenie działalności komisji] 1. Po przeprowadzeniu konkursu komisja przekazuje niezwłocznie ministrowi ocenę kandydatów wraz z całą dokumentacją.
2. Z dniem powołania dyrektora komisja kończy działalność.
§ 19.[Wejście w życie] [1] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Minister Kultury: W. Dąbrowski
|
1) Minister Kultury kieruje działem administracji rządowej – kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Kultury (Dz. U. Nr 134, poz. 1430).
[1] Rozporządzenie wchodzi w życie 24 sierpnia 2005 r.