Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 2005 nr 125 poz. 1052
Wersja archiwalna od 2005-07-10 do 2010-12-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2005 nr 125 poz. 1052
Wersja archiwalna od 2005-07-10 do 2010-12-01
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW1)

z dnia 4 lipca 2005 r.

w sprawie sposobu składania wniosków o wpis albo o zmianę wpisu do rejestru agentów ubezpieczeniowych oraz wykazu dokumentów dołączanych do takich wniosków

Na podstawie art. 39 ust. 4 ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o pośrednictwie ubezpieczeniowym (Dz. U. Nr 124, poz. 1154, z 2004 r. Nr 96, poz. 959 oraz z 2005 r. Nr 48, poz. 447) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Zakres przedmiotowy] Rozporządzenie określa:

1) sposób składania wniosków o wpis do rejestru agentów ubezpieczeniowych, zwanych dalej „wnioskami o wpis”;

2) sposób składania wniosków o zmianę wpisu do rejestru agentów ubezpieczeniowych, zwanych dalej „wnioskami o zmianę wpisu”;

3) wykaz dokumentów dołączanych do takich wniosków.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Definicje] Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

1) ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 22 maja 2003 r. o pośrednictwie ubezpieczeniowym;

2) organie nadzoru – należy przez to rozumieć Komisję Nadzoru Ubezpieczeń i Funduszy Emerytalnych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Składanie wniosków o wpis oraz wniosków o zmianę wpisu] 1. Wnioski o wpis oraz wnioski o zmianę wpisu składane są na piśmie oddzielnie dla każdego agenta ubezpieczeniowego oraz podpisane są przez osoby uprawnione do reprezentowania zakładu ubezpieczeń.

2. Zakład ubezpieczeń przekazuje organowi nadzoru dane objęte wnioskiem o wpis oraz wnioskiem o zmianę wpisu również drogą elektroniczną lub za pomocą nośnika elektronicznego na formularzu udostępnionym nieodpłatnie przez organ nadzoru.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Dokumenty będące podstawą do złożenia wniosków o wpis] Wniosek o wpis sporządza się na podstawie następujących dokumentów, będących w posiadaniu zakładu ubezpieczeń:

1) w odniesieniu do agenta ubezpieczeniowego:

a) kopii zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej albo odpisu z rejestru przedsiębiorców, wydanego nie później niż 3 miesiące przed dniem złożenia wniosku o wpis,

b) kopii zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacyjnego w krajowym rejestrze podmiotów gospodarki narodowej REGON oraz kopii decyzji o nadaniu Numeru Identyfikacji Podatkowej,

c) oryginału lub kopii polisy poświadczonej przez zakład ubezpieczeń, stwierdzającej zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu wykonywania działalności agencyjnej, w przypadku, o którym mowa w art. 11 ust. 2 ustawy,

d) oświadczenia agenta ubezpieczeniowego o wykonywaniu czynności agencyjnych osobiście lub oświadczenia o wykonywaniu czynności agencyjnych przy pomocy osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, w przypadku gdy do agenta ubezpieczeniowego stosuje się szczególne zasady w zakresie spełniania przez osoby wykonujące czynności agencyjne warunku, o którym mowa w art. 9 ust. 1 pkt 5 ustawy, o ile zasady te przewidują wymóg wykonywania czynności agencyjnych osobiście lub przy pomocy osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę,

e) dokumentu pełnomocnictwa do dokonywania czynności agencyjnych w imieniu zakładu ubezpieczeń;

2) w odniesieniu do osób fizycznych wykonujących czynności agencyjne oraz osób wymienionych w art. 9 ust. 1a ustawy:

a) informacji o osobie, wydanej z Krajowego Rejestru Karnego, lub zaświadczenia o niekaralności wydanego przez organ innego państwa właściwy do wydawania zaświadczeń o niekaralności nie później niż 3 miesiące przed dniem złożenia wniosku o wpis, świadczących o niekaralności za przestępstwa określone w art. 9 ust. 1 pkt 2 ustawy,

b) oświadczenia o pełnej zdolności do czynności prawnych,

c) kopii świadectwa dojrzałości lub świadectwa ukończenia szkoły dającej wykształcenie średnie lub dyplomu ukończenia szkoły wyższej,

d) zaświadczenia o zdaniu egzaminu,

e) zaświadczenia o ukończeniu szkolenia przeprowadzonego przez zakład ubezpieczeń.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.[Dokumenty dołączane do wniosków o wpis] Do wniosku o wpis dołącza się następujące dokumenty:

1) oświadczenie zakładu ubezpieczeń stwierdzające, że wniosek o wpis dotyczący agenta ubezpieczeniowego został sporządzony na podstawie dokumentów wymienionych w § 4 pkt 1;

2) oświadczenie zakładu ubezpieczeń stwierdzające, że osoba fizyczna wykonująca czynności agencyjne spełnia warunki określone w art. 9 ust. 1 ustawy i że wniosek o wpis został sporządzony na podstawie dokumentów wymienionych w § 4 pkt 2;

3) oświadczenie zakładu ubezpieczeń stwierdzające, że w przypadku agenta ubezpieczeniowego zastosowano szczególne zasady w zakresie spełniania przez osoby fizyczne warunku, o którym mowa w art. 9 ust. 1 pkt 5 ustawy;

4) oświadczenie zakładu ubezpieczeń stwierdzające, że osoby wymienione w art. 9 ust. 1a ustawy spełniają warunki określone w art. 9 ust. 1 ustawy i że wniosek o wpis został sporządzony na podstawie dokumentów wymienionych w § 4 pkt 2.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.[Dokumenty będące podstawą do sporządzenia wniosku o zmianę wpisu] Wniosek o zmianę wpisu sporządza się na podstawie dokumentów wymienionych w § 4, dotyczących wnioskowanych zmian, będących w posiadaniu zakładu ubezpieczeń.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.[Dokumenty dołączane do wniosku o zmianę wpisu] Do wniosku o zmianę wpisu dołącza się następujące dokumenty:

1) oświadczenie zakładu ubezpieczeń stwierdzające, że wniosek o zmianę wpisu dotyczący agenta ubezpieczeniowego został sporządzony na podstawie dokumentów wymienionych w § 4 pkt 1;

2) oświadczenie zakładu ubezpieczeń stwierdzające, że osoba fizyczna wykonująca czynności agencyjne spełnia warunki określone w art. 9 ust. 1 ustawy i że wniosek o zmianę wpisu został sporządzony na podstawie dokumentów wymienionych w § 4 pkt 2;

3) w przypadku gdy agent ubezpieczeniowy utracił status banku, spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej albo przestał spełniać przesłanki uznania za podmiot, do którego stosuje się szczególne zasady w zakresie spełniania przez osoby fizyczne wykonujące czynności agencyjne warunku, o którym mowa w art. 9 ust. 1 pkt 5 ustawy, oświadczenie zakładu ubezpieczeń w tym zakresie;

4) oświadczenie zakładu ubezpieczeń stwierdzające, że osoby wymienione w art. 9 ust. 1a ustawy spełniają warunki określone w art. 9 ust. 1 ustawy i że wniosek o zmianę wpisu został sporządzony na podstawie dokumentów wymienionych w § 4 pkt 2.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.[Wyłączenia] 1. Do wniosku o zmianę wpisu w przedmiocie dopisania do danych agenta ubezpieczeniowego osób wykonujących czynności agencyjne, zmiany danych osób wykonujących czynności agencyjne lub usunięcia danych osób wykonujących czynności agencyjne nie dołącza się oświadczeń, o których mowa w § 7 pkt 1 i 4.

2. Do wniosku o zmianę wpisu wyłącznie w przedmiocie zmiany danych, o których mowa w art. 40 ust. 1 pkt 2 lit. d–f, pkt 3 i 5 ustawy oraz art. 40 ust. 2 pkt 2, 3 i 5 ustawy, nie dołącza się oświadczeń, o których mowa w § 7 pkt 2 i 4.

3. Do wniosku o zmianę wpisu wyłącznie w przedmiocie zmiany danych, o których mowa w art. 40 ust. 2 pkt 6 ustawy, nie dołącza się oświadczeń, o których mowa w § 7 pkt 1 i 2.

4. Do wniosku o zmianę wpisu w przedmiocie dopisania do danych agenta ubezpieczeniowego dodatkowych osób wykonujących czynności agencyjne, zmiany danych osób wykonujących czynności agencyjne lub usunięcia danych osób wykonujących czynności agencyjne oraz zmian danych, o których mowa w art. 40 ust. 1 pkt 2 lit. a–c ustawy oraz art. 40 ust. 2 pkt 6 ustawy, nie dołącza się oświadczenia, o którym mowa w § 7 pkt 1.

5. Do wniosku o zmianę wpisu w przedmiocie zmiany danych, o których mowa w art. 40 ust. 1 pkt 2, 3 i 5 ustawy oraz art. 40 ust. 2 pkt 2, 3, 5 i 6 ustawy, nie dołącza się oświadczenia, o którym mowa w § 7 pkt 2.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.[Przepis przejściowy] Do wniosków o wpis oraz wniosków o zmianę wpisu złożonych przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia stosuje się przepisy dotychczasowe.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 10 lipca 2005 r.2)

Minister Finansów: w z. E. Suchocka-Roguska

1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej – instytucje finansowe, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. Nr 134, poz. 1427).

2) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 12 listopada 2003 r. w sprawie sposobu składania wniosków o wpis do rejestru agentów ubezpieczeniowych oraz zgłaszania zmian danych objętych tym wpisem (Dz. U. Nr 211, poz. 2053).

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00