Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 1989-01-01
Wersja aktualna od 1989-01-01
obowiązujący
POPRAWKI DO ZAŁĄCZNIKA DO KONWENCJI
o ułatwieniu międzynarodowego obrotu morskiego,
sporządzonej w Londynie dnia 9 kwietnia 1965 r.,
przyjęte przez Komitet Ułatwień Międzynarodowej Organizacji Morskiej w dniu 17 września 1987 r.
UCHWAŁA FAL 1(17)
przyjęta w dniu 17 września 1987 r.
Przyjęcie poprawek do Konwencji o ułatwieniu międzynarodowego obrotu morskiego, 1965, tekst poprawiony
KOMITET UŁATWIEŃ,
PRZYPOMINAJĄC postanowienia artykułu VII ustęp 2 litera a) Konwencji o ułatwieniu międzynarodowego obrotu morskiego, 1965, w jej wersji poprawionej, zwanej dalej „Konwencją", dotyczące procedur wprowadzania poprawek do jej załącznika,
PRZYPOMINAJĄC zadania powierzone przez Konwencję Komitetowi Ułatwień w celu rozważenia i przyjęcia poprawek do Konwencji,
WZIĄWSZY POD UWAGĘ, na swojej siedemnastej sesji, poprawki do załącznika do Konwencji, które zostały zaproponowane i rozpowszechnione zgodnie z zapisem artykułu VII ustęp 2 litera a) przedmiotowej Konwencji,
1. PRZYJMUJE, zgodnie z artykułem VII ustęp 2 litera a) Konwencji, poprawki do Norm 5.11 i 5.12 i do Zaleconych praktyk 2.3.4, 2.6.1 i 5.4 występujących w załączniku do Konwencji, którego tekst jest zamieszczony w załączniku do niniejszej uchwały;
2. POSTANAWIA, że zgodnie z artykułem VII ustęp 2 litera b) Konwencji wymienione powyżej poprawki wejdą w życie z dniem 1 stycznia 1989 r., chyba że przed dniem 1 października 1988 r. co najmniej jedna trzecia Umawiających się Rządów notyfikuje na piśmie Sekretarzowi Generalnemu, że nie akceptuje wymienionych poprawek;
3. PROSI Sekretarza Generalnego, zgodnie z artykułem VII ustęp 2 litera a) Konwencji, o przekazanie zawartych w załączniku poprawek wszystkim Rządom, które przystąpiły do Konwencji z 1965 r. o ułatwieniu międzynarodowego obrotu morskiego, w jej poprawionym brzmieniu;
4. PROSI TAKŻE Sekretarza Generalnego o notyfikowanie niezwłocznie Umawiającym się Rządom przyjęcia i wejścia w życie poprawek.
Załącznik
POPRAWKI Z 1987 R. DO ZAŁĄCZNIKA DO KONWENCJI O UŁATWIENIU MIĘDZYNARODOWEGO OBROTU MORSKIEGO, 1965, TEKST POPRAWIONY
Zalecona praktyka 2.3.4, która staje się normą, zostaje zmieniona w sposób następujący:
„2.3.4 Norma. Władze publiczne akceptują, w zamian za zgłoszenie ładunku, jeden egzemplarz manifestu statkowego pod warunkiem, że zawiera on co najmniej informacje wymagane zgodnie z Zaleconą praktyką 2.3.1 i Normą 2.3.2 oraz że został podpisany lub poświadczony i datowany, tak jak to przewiduje Norma 2.3.3.".
Zostaje dodana nowa zalecona praktyka, oznaczona numerem 2.3.4.1 o następującej treści:
„2.3.4.1 Zalecona praktyka. Jako wariant Normy 2.3.4 władze publiczne mogą zaakceptować jeden egzemplarz dokumentu przewozowego podpisanego lub uwierzytelnionego, jak przewiduje Norma 2.3.3, lub kopię poświadczoną za zgodność, jeżeli właściwości i ilość ładunku na to pozwala i jeżeli informacje przewidziane w Zaleconej praktyce 2.3.1 oraz Normie 2.3.2, które nie figurują na wymienionych powyżej kopiach, są dołączone oddzielnie i właściwie uwierzytelnione.".
Zalecona praktyka 2.6.1, która staje się normą, jest zmieniona w sposób następujący:
„2.6.1 Norma. W liście załogi, władze publiczne nie wymagają innych informacji niż następujące:
- nazwa i przynależność państwowa statku,
- nazwisko,
- imiona,
- obywatelstwo,
- stopień i funkcja,
- data i miejsce urodzenia,
- rodzaj i numer dokumentu tożsamości,
- port i data przybycia,
- miejsce skąd przybył.".
Zalecona praktyka 5.4 zostaje zmieniona, jak następuje:
„5.4 Zalecona praktyka. Zwyczajowe czynności urzędowe władz publicznych powinny być świadczone nieodpłatnie w czasie normalnych godzin pracy. Władze publiczne powinny ustalić zwyczajowe godziny pracy związane z obsługą portów odpowiadające typowym okresom wzmożonej pracy.".
Sekcja F rozdziału 5 zostaje zmieniona, jak następuje:
„F. POMOC W NAGŁYCH WYPADKACH
5.11 Norma. Władze publiczne ułatwią wpłynięcie i wypłynięcie statków używanych do działań ratowniczych w razie katastrofy, walki lub zapobiegania zanieczyszczeniom środowiska morskiego, lub w przypadku innych nagłych operacji koniecznych do zapewnienia bezpieczeństwa na morzu, bezpieczeństwa ludności lub ochrony środowiska morskiego.
5.12 Norma. Władze publiczne w miarę możliwości ułatwiają wejście i odprawę osób, ładunku, materiałów i wyposażenia, niezbędnych do sprostania sytuacjom określonym w Normie 5.11.".