Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Ustaw rok 2005 nr 95 poz. 800
Wersja aktualna od 2005-05-31
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2005 nr 95 poz. 800
Wersja aktualna od 2005-05-31
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 16 maja 2005 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie przyjęcia Uzupełnienia Sektorowego Programu Operacyjnego Transport na lata 2004–2006

Na podstawie art. 11 ust. 5 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206 oraz z 2005 r. Nr 90, poz. 759) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 8 października 2004 r. w sprawie przyjęcia Uzupełnienia Sektorowego Programu Operacyjnego Transport na lata 2004-2006 (Dz. U. Nr 235, poz. 2350), w załączniku „Uzupełnienie Sektorowego Programu Operacyjnego Transport na lata 2004-2006" wprowadza się następujące zmiany:

1) w tabeli „Słownik terminów":

część tabeli w brzmieniu:

Beneficjent

Final beneficiary

Instytucie oraz firmy publiczne i prywatne odpowiedzialne za zlecanie →operacji. W przypadku programów pomocy (stosownie do art. 87 Traktatu i w przypadku pomocy przyznanej przez instytucje wyznaczone przez państwa członkowskie) beneficjentami są instytucje, które przyznają pomoc. Występują dwa rodzaje beneficjentów →instytucje wdrażające i →ostateczni odbiorcy pomocy.

otrzymuje brzmienie:

Beneficjent końcowy

Final beneficiary

Instytucje oraz przedsiębiorstwa publiczne i prywatne odpowiedzialne za zlecanie operacji. W przypadku programów pomocy (stosownie do art. 87 Traktatu i w przypadku pomocy przyznanej przez instytucje wyznaczone przez państwa członkowskie) beneficjentami końcowymi są instytucje, które przyznają pomoc. Występuje jeden rodzaj beneficjentów końcowych - ostateczni odbiorcy pomocy.

2) w rozdziale 1 „Ocena priorytetów i działań SPOT", w podrozdziale 1.1. „Ocena ex ante działań SPOT" część „Oddziaływanie transportu na środowisko (koszty zewnętrzne)" otrzymuje brzmienie:

„Ocena oddziaływania transportu na środowisko jest dokonywana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Jednym z elementów określenia oddziaływania transportu na środowisko są tzw. koszty zewnętrzne transportu. Koszty te pozwalają na ocenę intensywności szkodliwego oddziaływania poszczególnych gałęzi transportu na środowisko. W Polsce nie ma jeszcze stałego monitoringu oddziaływania transportu na środowisko wyrażonego za pomocą kosztów zewnętrznych. Można jedynie dokonywać szacunku tego oddziaływania. Szacunki te ograniczono do dwóch gałęzi transportu: kolejowego i drogowego. Posłużono się w tym celu wskaźnikami kosztów zewnętrznych na jednostkę pracy transportu (1 tkm i 1 paskm) oraz odniesiono je do 1 km sieci infrastruktury transportu.

Zmiany kosztów zewnętrznych transportu w Polsce dla lat 1990 i 2001 oraz prognozę zmian do 2006 r., zarówno dla transportu kolejowego jak i drogowego, określono w tabeli 3."

3) w rozdziale 2 „Cele i priorytety SPOT", w wykresie 1 „Priorytety, działania, poddziałania i duże projekty SPOT na lata 2004-2006":

a) w polu Poddziałanie 1.1.1. „Przebudowa linii kolejowych" wartości liczbowe otrzymują brzmienie:

infoRgrafika

b) w polu Poddziałanie 1.1.2 „Zakup i modernizacja pasażerskiego taboru kolejowego oraz lokomotyw interoperacyjnych" wartości liczbowe otrzymują brzmienie:

infoRgrafika

4) w rozdziale 3 „Opis działań SPOT", w podrozdziale 3.1 Działanie 1.1. „Modernizacja linii kolejowych w relacjach między aglomeracjami miejskimi i w aglomeracjach", tabela „Budżet działania" otrzymuje brzmienie:

w mln euro (w cenach 2004 r.)

Działanie

Łącznie

Wspólnota Europejska

Budżet Państwa

Budżet Jednostek Samorządu Terytorialnego

Inne publiczne

Prywatne

Modernizacja linii kolejowych w relacjach między aglomeracjami miejskimi i w aglomeracjach

376,8

282,6

94,2

10,5

5) w rozdziale 3 „Opis działań SPOT", w podrozdziale 3.1 Działanie 1.1. „Modernizacja linii kolejowych w relacjach między aglomeracjami miejskimi i w aglomeracjach", w poddziałaniu 1.1.1 „Przebudowa linii kolejowych":

a) tabela „Zbiorcza tabela poddziałania" otrzymuje brzmienie:

Nazwa Programu Operacyjnego

Sektorowy Program Operacyjny Transport

Nazwa priorytetu

Zrównoważony gałęziowo rozwój transportu

Nazwa działania

Modernizacja linii kolejowych w relacjach między aglomeracjami miejskimi i w aglomeracjach

Nazwa poddziałania

Przebudowa linii kolejowych

Kategoria interwencji Funduszy Strukturalnych

311 - kolej

Numer poddziałania

1.1.1.

Czas trwania poddziałania w latach

2004-2008

Instytucja Zarządzająca

Minister Infrastruktury

Beneficjenci końcowi

1. Polskie Koleje Państwowe Polskie Linie Kolejowe S.A.,

2. Polskie Koleje Państwowe Warszawska Kolej Dojazdowa Sp. z o.o.

Instytucja Płatnicza

Minister Finansów

Rodzaj pomocy

- dotacje inwestycyjne dla współfinansowania wydatków związanych z realizacją zamówień na projektowanie i budowę oraz zamówień na usługi polegające na pomocy technicznej w zakresie zarządzania i nadzoru nad realizacją kontraktów w oparciu o warunki FIDIC,

- dotacje na zakupy taboru dla kolejowych przewozów pasażerskich oraz zamówień na usługi pomocy technicznej w zakresie zarządzania i nadzoru nad realizacją kontraktów,

- dotacje na pokrycie kosztów przygotowania projektów

Max. wysokość pomocy w % kwalifikujących się kosztów

100 %

Wsparcie finansowe publiczne ogółem dla poddziałania

266,7 mln euro (w cenach 2004 r.)

Wsparcie finansowe Unii Europejskiej

200 mln euro

Wsparcie finansowe publiczne krajowe

66,7 mln euro

Wsparcie finansowe prywatne

-

Wkład środków publicznych (%)

100 %

Wkład Unii Europejskiej w środkach publicznych (%)

Do 75 %

Wkład Unii Europejskiej w całości środków kwalifikowanych (%)

Do 75 %

Wkład krajowy w środkach publicznych (%)

Od 25 %

Wkład krajowy w całości środków kwalifikowanych (%)

Od 25 %

Wkład prywatny w całości środków kwalifikowanych (%)

-

b) tabela „Budżet poddziałania " otrzymuje brzmienie:

w mIn euro (w cenach 2004 r.)

Poddziałanie

Łącznie

Wspólnota Europejska

Budżet Państwa

Budżet Jednostek Samorządu Terytorialnego

Inne publiczne

Prywatne

Przebudowa linii kolejowych

266,7

200

66,7

6) w rozdziale 3 „Opis działań SPOT", w podrozdziale 3.1 Działanie 1.1. „Modernizacja linii kolejowych w relacjach między aglomeracjami miejskimi i w aglomeracjach", w poddziałaniu 1.1.2. „Zakup i modernizacja pasażerskiego taboru kolejowego oraz lokomotyw interoperacyjnych":

a) tabela „Zbiorcza tabela poddziałania" otrzymuje brzmienie:

Nazwa Programu Operacyjnego

Sektorowy Program Operacyjny Transport

1

2

Nazwa priorytetu

Zrównoważony gałęziowo rozwój transportu

Nazwa działania

Modernizacja linii kolejowych w relacjach między aglomeracjami miejskimi i w aglomeracjach

Nazwa poddziałania

Zakup i modernizacja pasażerskiego taboru kolejowego oraz lokomotyw interoperacyjnych

Kategoria interwencji Funduszy Strukturalnych

311 - kolej

Numer poddziałania

1.1.2.

Czas trwania poddziałania w latach

2004-2008

Instytucja Zarządzająca

Minister Infrastruktury

Beneficjenci końcowi

1. Polskie Koleje Państwowe Przewozy Regionalne Sp. z o.o.,

2. Polskie Koleje Państwowe Warszawska Kolej Dojazdowa Sp. z o.o.,

3. Polskie Koleje Państwowe S.A.,

4. Przedsiębiorstwa kolejowe przewozów pasażerskich,

5. Przedsiębiorstwa i inne instytucje zajmujące się udostępnieniem taboru kolejowego

Instytucja Płatnicza

Minister Finansów

Rodzaj pomocy

- dotacje inwestycyjne dla współfinansowania wydatków związanych z realizacją zamówień na projektowanie i budowę oraz zamówień na usługi polegające na pomocy technicznej w zakresie zarządzania i nadzoru nad realizacją kontraktów w oparciu o warunki FIDIC,

- dotacje na zakupy taboru dla kolejowych przewozów pasażerskich oraz zamówień na usługi pomocy technicznej w zakresie zarządzania i nadzoru nad realizacją kontraktów,

- dotacja na pokrycie kosztów przygotowania projektów

Max. wysokość pomocy w % kwalifikujących się kosztów

Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej

Wsparcie finansowe publiczne ogółem dla poddziałania

110,1 mln euro (w cenach 2004 r.)

Wsparcie finansowe Unii Europejskiej

82,6 mln euro

Wsparcie finansowe publiczne krajowe

27,5 mln euro

Wsparcie finansowe prywatne

Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej

Wkład środków publicznych (%)

Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej

Wkład Unii Europejskiej w środkach publicznych (%)

Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej

Wkład Unii Europejskiej w całości środków kwalifikowanych (%)

Do 75 %

Wkład krajowy w środkach publicznych (%)

Od 25 %

Wkład krajowy w całości środków kwalifikowanych (%)

Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej

Wkład prywatny w całości środków kwalifikowanych (%)

Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej

b) tabela „Budżet poddziałania" otrzymuje brzmienie:

w mln euro (w cenach 2004 r.)

Działanie

Łącznie

Wspólnota Europejska

Budżet Państwa

Budżet Jednostek Samorządu Terytorialnego

Inne publiczne

Prywatne

Zakup pasażerskiego taboru kolejowego oraz lokomotyw interoperacyjnych

110,1

82,6

17,1

10,5

7) w rozdziale 3 „Opis działań SPOT", w podrozdziale 3.2. Działanie 1.2. „Poprawa infrastruktury dostępu do portów morskich" w:

a) działaniu 1.2. „Poprawa infrastruktury dostępu do portów morskich", w tabeli „Zbiorcza tabela działania", skreśla się część tabeli w brzmieniu:

Instytucja Wdrażająca

Departament Transportu Morskiego

b) poddziałaniu 1.2.1.: „Poprawa dostępu do portów od strony morza", w tabeli „Zbiorcza tabela poddziałania", skreśla się część tabeli w brzmieniu:

Instytucja Wdrażająca

Departament Transportu Morskiego

c) poddziałaniu 1.2.2.: „Poprawa infrastruktury w portach morskich", w tabeli „Zbiorcza tabela poddziałania", skreśla się część tabeli w brzmieniu:

Instytucja Wdrażająca

Departament Transportu Morskiego

d) poddziałaniu 1.2.3.: „Poprawa dostępu do portów morskich od strony lądu", w tabeli „Zbiorcza tabela poddziałania", skreśla się część tabeli w brzmieniu:

Instytucja Wdrażająca

Departament Transportu Morskiego

8) w rozdziale 3 „Opis działań SPOT", w podrozdziale 3.4 Działanie 2.1. „Budowa i przebudowa dróg krajowych" w:

a) działaniu 2.1. „Budowa i przebudowa dróg krajowych", w tabeli „Zbiorcza tabela działania", skreśla się część tabeli w brzmieniu:

Instytucja Wdrażająca

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

b) poddziałaniu 2.1.1.: „Budowa autostrad", w tabeli „Zbiorcza tabela poddziałania", skreśla się część tabeli w brzmieniu:

Instytucja Wdrażająca

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

c) poddziałaniu 2.1.2.: „Budowa dróg ekspresowych", w tabeli „Zbiorcza tabela poddziałania", skreśla się część tabeli w brzmieniu:

Instytucja Wdrażająca

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

d) poddziałaniu 2.1.3.: „Przebudowa dróg krajowych", w tabeli „Zbiorcza tabela poddziałania", skreśla się część tabeli w brzmieniu:

Instytucja Wdrażająca

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

9) w rozdziale 4 „Opis podsumowujący sposób wdrażania działań SPOT", w części „Zarządzanie finansowe projektami":

a) tabela 6 „Podział zadań w ramach Ministerstwa Infrastruktury w zakresie wdrażania działań SPOT" otrzymuje brzmienie:

Jednostka/ciało

Zadania

1

2

Zespoły Robocze

• udzielanie pozytywnej lub negatywnej rekomendacji odnośnie do współfinansowania dla każdego wniosku złożonego o współfinansowanie ze środków funduszy strukturalnych w ramach SPOT,

• przygotowywanie dla beneficjenta ewentualnych zaleceń w sprawie uzupełnienia wniosku lub aplikacji złożonych dla projektów proponowanych do współfinansowania z funduszy strukturalnych w ramach SPOT,

• przedstawianie opinii w sprawie sprawozdań z realizacji projektów oraz działania w ramach SPOT,

• zgłaszanie wniosków dotyczących realizacji poszczególnych projektów realizowanych w ramach SPOT,

• opracowywanie propozycji przesunięć środków funduszy strukturalnych pomiędzy poszczególne działania lub priorytety w ramach SPOT, które zostają następnie zgłoszone Przewodniczącemu Komitetu Monitorującego do spraw SPOT

Jednostka Zarządzająca

• udział w procesie weryfikacji wniosków dla projektów zgłoszonych przez Instytucje Wdrażające lub beneficjenta,

Departament Finansowania Infrastruktury i Funduszy Europejskich

• przeprowadzenie oceny finansowej wniosku, w tym ocenianie, czy właściwie zostały przedstawione koszty kwalifikowane projektu,

• przeprowadzanie oceny ekonomiczno-technicznej wniosków złożonych w ramach Priorytetu 3,

• przeprowadzanie oceny wniosków w zakresie zgodności ze strategiami oraz oceny ekonomiczno-technicznej w ramach działania 1.3,

1

2

• weryfikacja wniosków projektów zgłaszanych przez beneficjentów: dokonywanie formalnej oceny składanych wniosków (czy spełniają warunki Programu),

• przygotowywanie listy zaopiniowanych i rekomendowanych wniosków do zatwierdzenia przez Ministra Infrastruktury,

• koordynacja całości działań związanych z wyborem projektów,

• współpraca z Departamentem Programowania i Strategii przy przygotowaniu decyzji w sprawie realokacji środków w ramach programu, przedkładanie ich do zatwierdzenia Komitetowi Monitorującemu, a następnie Komisji Europejskiej,

• przygotowanie umowy o dofinansowanie projektu z beneficjentami projektów zaakceptowanych przez Ministra Infrastruktury,

• udział w pracach komisji przetargowych,

• przeprowadzanie kontroli ex ante zamówień publicznych,

• prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji programu,

• prowadzenie sekretariatu Komitetu Monitorującego,

• koordynacja spraw związanych z Komitetem Sterującym, w tym prowadzenie Sekretariatu Komitetu Sterującego,

• przygotowywanie rocznych sprawozdań i przekazywanie ich Ministerstwu Gospodarki i Pracy, po zatwierdzeniu przez Komitet Monitorujący,

• przygotowanie i wdrożenie systemu monitorowania,

• przygotowywanie okresowych sprawozdań z wdrażania programu na podstawie informacji przekazywanych przez beneficjentów,

• przeprowadzanie bieżącej kontroli projektów na podstawie otrzymanych sprawozdań monitoringowych (dotyczących przestrzegania procedur monitoringu itp.); dokonywanie okresowej analizy ryzyka powodzenia programu,

• przygotowanie raportów o nieprawidłowościach stwierdzonych w trakcie realizacji,

• opracowywanie wieloletnich i rocznych prognoz wydatków w ramach programu,

• przygotowywanie wniosków dla Departamentu Budżetu i Analiz Ekonomicznych o wypłatę środków beneficjentom na podstawie zweryfikowanych faktur,

• obsługa systemu SIMIK,

• archiwizacja dokumentacji w zakresie zadań departamentu,

• obsługa Zespołu Roboczego SPOT do spraw Priorytetu 3-Pomoc Techniczna,

• prowadzenie rejestru kontraktów,

• współpraca z beneficjentami przy wdrażaniu projektu,

• upowszechnianie informacji/kampanie informacyjne na temat działań SPOT i dostępności środków, rozpowszechnianie informacji na temat interwencji i osiągnięć funduszy strukturalnych - SPO, promocja programu, organizacja seminariów i szkoleń dla uczestników procesu zarządzania (Instytucje Wdrażające), jak też dla odbiorców pomocy, promocja partnerstwa,

• udział w pracach zespołów roboczych,

• udział w pracach Komitetu Sterującego,

• udział w pracach Komitetu Monitorującego

Departament Programowania i Strategii

• przygotowanie dokumentów programowych,

• przygotowywanie Uzupełnień Programów wraz z ewaluacją ex ante,

• współpraca z Krajową Jednostką Ewaluacji w procesie ewaluacji końcowej projektu,

• aktualizowanie bazy danych na temat potencjalnych projektów (Ministra Gospodarki i Pracy),

• przygotowanie raportów o nieprawidłowościach stwierdzonych w trakcie realizacji,

• archiwizacja dokumentacji w zakresie zadań departamentu

Departamenty merytoryczne

• współpraca z Departamentem Finansowania Infrastruktury i Funduszy Europejskich w zakresie przygotowania i oceny potencjalnych projektów,

• obsługa systemu SIMIK,

• udział w pracach komisji przetargowych,

• archiwizacja dokumentacji w zakresie zadań departamentu,

1

2

• opiniowanie dokumentacji przetargowej i kontraktowej przekazywanej przez Departament Finansowania Infrastruktury i Funduszy Europejskich,

• udział w pracach zespołów roboczych,

• obsługa zespołów roboczych SPOT,

• dokonywanie oceny ekonomiczno-technicznej projektów

• przygotowanie raportów o nieprawidłowościach stwierdzonych w trakcie realizacji

Departament Budżetu i Analiz Ekonomicznych

• nadzór nad zachowaniem przez instytucje biorące udział we wdrażaniu pomocy oddzielnego systemu rachunkowości dla środków Wspólnotowych oraz odpowiedniego kodu księgowego,

• obsługa systemu SIMIK,

• obsługa rachunków bankowych związanych z realizacją SPOT na poziomie Ministerstwa Infrastruktury,

• archiwizacja dokumentacji w zakresie zadań departamentu,

• weryfikacja pod względem księgowym złożonych przez beneficjentów wniosków o refundację, które zostały wcześniej potwierdzone przez Departament Finansowania Infrastruktury i Funduszy Europejskich,

• dokonywanie przelewów na rachunki beneficjentów,

• przygotowywanie okresowych zestawień płatności,

• przygotowanie raportów o nieprawidłowościach stwierdzonych w trakcie realizacji

Departament Kontroli

• koordynacja działań kontrolnych podejmowanych z ramienia Ministerstwa Infrastruktury, związanych z realizacją projektów współfinansowania z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej w zakresie planowania, programowania, analiz i sprawozdawczości,

• organizowanie i prowadzenie kontroli zgodnie z planem, a także - w miarę potrzeb - kontroli doraźnych,

• obsługa systemu SIMIK,

• opracowanie rocznych planów kontroli w ww. zakresie,

• przeprowadzanie kontroli zgodnie z planem, a także - w miarę potrzeb - kontroli doraźnych,

• przygotowywanie raportów z przeprowadzonych kontroli,

• opracowywanie i przedkładanie Ministrowi okresowych sprawozdań z działalności kontrolnej,

• współpraca z Biurem Audytu Wewnętrznego w zakresie działań związanych z kontrolą funduszy strukturalnych,

• archiwizacja dokumentacji w zakresie zadań departamentu,

• przygotowanie raportów o nieprawidłowościach stwierdzonych w trakcie realizacji

Biuro Audytu Wewnętrznego

• przygotowanie i wdrożenie systemu audytu,

• opracowanie rocznych planów audytu,

• przeprowadzanie audytu systemu i procedur,

• archiwizacja dokumentacji w zakresie zadań departamentu,

• przygotowanie raportów o nieprawidłowościach stwierdzonych w trakcie realizacji

b) wykres 2 „Schemat struktury zarządzania i finansowania SPOT" otrzymuje brzmienie:

infoRgrafika

10) w rozdziale 5 „Plan finansowy SPOT" tabela 7 „Szacunkowa tabela finansowa dla SPO Transport w euro w cenach 2004 r. wg priorytetów i działań w latach 2004-2006" otrzymuje brzmienie:


infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika


11) rozdział 6 „Opis rozwiązań dotyczących zapewnienia współfinansowania SPOT" otrzymuje brzmienie:

„Podstawową zasadą przyznawania pomocy w ramach funduszy strukturalnych jest zasada współfinansowania. Poszczególne działania w ramach SPOT mogą być współfinansowane ze źródeł publicznych lub prywatnych. Źródłami publicznymi będą głównie: budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.

W ramach projektów przewidzianych do realizacji przewiduje się współfinansowanie ich głównie ze środków państwowych jednostek budżetowych, Krajowego Funduszu Drogowego, opłat portowych oraz budżetów jednostek samorządu terytorialnego. Ze względu na charakter działań głównym źródłem współfinansowania krajowego będzie budżet państwa. Dotyczy to współfinansowania projektów, służących przebudowie linii kolejowych, poprawy dostępu do portów morskich od strony morza, przebudowy dróg krajowych oraz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego."

12) w załączniku nr 1 „Zasady wyboru projektów w obszarze infrastruktury transportu" schemat przedstawiający procedurę przedkładania wniosków otrzymuje brzmienie:

infoRgrafika

13) w załączniku nr 2 „Zasady kwalifikacji wydatków w ramach SPOT" część określająca podstawy prawne kwalifikowalności projektów i wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego otrzymuje brzmienie:

„Podstawy prawne zagadnienia kwalifikowalności projektów i wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego stanowią w szczególności następujące wspólnotowe akty prawne:

Ø rozporządzenie Rady (WE) nr 1260/1999 z dnia 21 czerwca 1999 r. wprowadzające ogólne przepisy dotyczące Funduszy Strukturalnych,

Ø rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1783/1999 z dnia 12 lipca 1999 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego,

Ø rozporządzenie Komisji (WE) nr 448/2004 z dnia 10 marca 2004 r. zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1685/2000 ustanawiające szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1260/1999 z dnia 21 czerwca 1999 r. w zakresie kwalifikowalności wydatków ponoszonych na operacje współfinansowane z Funduszy Strukturalnych.

W polskim systemie prawnym podstawowym aktem prawnym regulującym kwestie korzystania ze środków Funduszy Strukturalnych Unii Europejskiej jest ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju."

14) użyty w różnej liczbie i przypadku wyraz „Beneficjent" zastępuje się użytymi w odpowiedniej liczbie i przypadku wyrazami „beneficjent końcowy"

15) użyte w tabelach, w różnej liczbie i przypadku, wyrazy „Departament Programowania i Strategii" zastępuje się użytymi w odpowiedniej liczbie i przypadku wyrazami „Departament Finansowania Infrastruktury i Funduszy Europejskich", z wyłączeniem tabeli 6 „Podział zadań w ramach Ministerstwa Infrastruktury w zakresie wdrażania działań SPOT".

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Minister Infrastruktury: K. Opawski

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00