Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 2005 nr 46 poz. 438
Wersja archiwalna od 2005-04-07 do 2006-03-29
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2005 nr 46 poz. 438
Wersja archiwalna od 2005-04-07 do 2006-03-29
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 8 marca 2005 r.

w sprawie warunków korzystania z uprawnień przez abonentów publicznej sieci telefonicznej

Na podstawie art. 73 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800 i Nr 273, poz. 2703) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 1

Przepisy ogólne

§ 1. 1. Rozporządzenie określa warunki korzystania przez abonenta:

1) publicznej sieci telefonicznej z uprawnienia do zmiany przydzielonego numeru;

2) będącego stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do publicznej sieci telefonicznej operatora z uprawnienia do przeniesienia przydzielonego numeru:

a) w ramach istniejącej sieci tego samego operatora,

b) do istniejącej sieci innego operatora;

3) będącego stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej operatora o znaczącej pozycji rynkowej z uprawnienia do wyboru dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych, którego usługi są dostępne w połączonych sieciach;

4) będącego stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do ruchomej publicznej sieci telefonicznej operatora o znaczącej pozycji rynkowej z uprawnienia do wyboru dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych, którego usługi są dostępne w połączonych sieciach, w przypadku, gdy Prezes Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty, zwany dalej „Prezesem URTiP”, na podstawie art. 72 ust. 3 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne nałoży obowiązek realizacji uprawnienia na wyznaczonego operatora o znaczącej pozycji na tym rynku.

2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o ustawie, rozumie się przez to ustawę z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 2

Zmiana przydzielonego numeru

§ 2. 1. Abonent publicznej sieci telefonicznej może wystąpić z wnioskiem w formie pisemnej do dostawcy usług zapewniającego mu przyłączenie do publicznej sieci telefonicznej o zmianę przydzielonego numeru, jeżeli korzystanie z przydzielonego numeru jest dla abonenta uciążliwe.

2. We wniosku abonent wykazuje, że korzystanie z przydzielonego numeru jest uciążliwe, w szczególności opisuje i wyjaśnia, na czym polega uciążliwość. Jeżeli uciążliwość polega na występowaniu uciążliwych połączeń, to wówczas abonent podaje ich przybliżone daty i godziny.

3. Wniosek abonenta, spełniający wymogi, o których mowa w ust. 2, podlega rozpatrzeniu i zrealizowaniu w terminie 21 dni od dnia jego złożenia, z zastrzeżeniem § 3.

4. Zrealizowanie wniosku abonenta polega na przydzieleniu, zamiast dotychczasowego, nowego numeru i jego uruchomieniu.

5. Przed uruchomieniem nowego numeru dostawca usług, o którym mowa w ust. 1, zawiadamia w formie pisemnej abonenta o przydzieleniu i o terminie uruchomienia nowego numeru.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.1. W przypadku negatywnego rozpatrzenia wniosku, dostawca usług, o którym mowa w § 2 ust. 1, w terminie 21 dni od dnia jego złożenia, zawiadamia w formie pisemnej abonenta o odmowie zmiany przydzielonego numeru wraz z podaniem uzasadnienia.

2. Odmowa zmiany przydzielonego numeru z powodu braku możliwości technicznych może być udzielona abonentowi w przypadku wydania przez Prezesa URTiP decyzji, o której mowa w art. 74 ust. 2 ustawy, zwanej dalej „decyzją Prezesa URTiP”, w przedmiocie zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 69 ustawy.

3. Jeżeli w dniu złożenia wniosku abonenta toczy się albo w okresie 21 dni od dnia złożenia wniosku zostało wszczęte postępowanie w celu wydania decyzji Prezesa URTiP w przedmiocie zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 69 ustawy, dostawca usług, o którym mowa w § 2 ust. 1, niezwłocznie zawiadamia w formie pisemnej abonenta o powyższej okoliczności.

4. Po otrzymaniu decyzji Prezesa URTiP w wyniku postępowania, o którym mowa w ust. 3, dostawca usług, o którym mowa w § 2 ust. 1, zawiadamia w formie pisemnej abonenta, w terminie 14 dni od dnia otrzymania tej decyzji, o odmowie zmiany przydzielonego numeru wraz z podaniem uzasadnienia. Zawiadomienie o odmowie powinno określać wynikający z decyzji Prezesa URTiP termin realizacji uprawnienia abonenta do zmiany przydzielonego numeru.

5. Jeżeli Prezes URTiP, w wyniku postępowania, o którym mowa w ust. 3, wyda decyzję odmawiającą zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 69 ustawy, wniosek abonenta zostaje zrealizowany w terminie 14 dni od dnia doręczenia dostawcy usług lub operatorowi tej decyzji, a abonent, w formie pisemnej, zostaje zawiadomiony w tym terminie o nowym przydzielonym numerze i o terminie jego uruchomienia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 3

Przeniesienie przydzielonego numeru przy zmianie lokalizacji

§ 4. 1. Abonent stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej w przypadku zmiany miejsca zamieszkania, siedziby lub miejsca wykonywania działalności, zwanych dalej „lokalizacją”, może wystąpić z wnioskiem w formie pisemnej do dostawcy usług zapewniającego mu przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej operatora o przeniesienie przydzielonego numeru do nowej lokalizacji w ramach istniejącej sieci tego samego operatora.

2. Wniosek abonenta podlega rozpatrzeniu i zrealizowaniu w terminie 21 dni od dnia jego złożenia, z zastrzeżeniem § 5.

3. Zrealizowanie wniosku abonenta polega na przeniesieniu przydzielonego numeru do nowej lokalizacji i jego uruchomieniu.

4. Przed uruchomieniem przydzielonego numeru w nowej lokalizacji dostawca usług, o którym mowa w ust. 1, zawiadamia w formie pisemnej abonenta o przeniesieniu przydzielonego numeru do nowej lokalizacji i o terminie jego uruchomienia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.1. W przypadku negatywnego rozpatrzenia wniosku dostawca usług, o którym mowa w § 4 ust. 1, w terminie 21 dni od dnia złożenia tego wniosku zawiadamia, w formie pisemnej, abonenta o odmowie przeniesienia przydzielonego numeru do nowej lokalizacji wraz z podaniem uzasadnienia.

2. Odmowa przeniesienia przydzielonego numeru może być udzielona abonentowi stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej wyłącznie w przypadku:

1) braku możliwości technicznych, stwierdzonego decyzją Prezesa URTiP w przedmiocie zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 70 ustawy;

2) gdy nowa lokalizacja abonenta znajduje się:

a) poza obszarem sieci telekomunikacyjnej operatora obsługującego zakończenie sieci abonenta,

b) w strefie numeracyjnej innej niż lokalizacja, w której przydzielono abonentowi numer geograficzny.

3. Jeżeli w dniu złożenia wniosku abonenta toczy się albo w okresie 21 dni od dnia złożenia wniosku zostało wszczęte postępowanie w celu wydania decyzji Prezesa URTiP w przedmiocie zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 70 ustawy, dostawca usług, o którym mowa w § 4 ust. 1, niezwłocznie zawiadamia w formie pisemnej abonenta o powyższej okoliczności.

4. Po otrzymaniu decyzji Prezesa URTiP w wyniku postępowania, o którym mowa w ust. 3, dostawca usług, o którym mowa w § 4 ust. 1, zawiadamia w formie pisemnej abonenta, w terminie 14 dni od dnia otrzymania tej decyzji, o odmowie przeniesienia przydzielonego numeru wraz z podaniem uzasadnienia. Zawiadomienie o odmowie powinno określać wynikający z decyzji Prezesa URTiP termin realizacji uprawnienia abonenta do przeniesienia przydzielonego numeru.

5. Jeżeli Prezes URTiP w wyniku postępowania, o którym mowa w ust. 3, wyda decyzję odmawiającą zawieszenia uprawnienia abonentów, o którym mowa w art. 70 ustawy, wniosek abonenta zostaje zrealizowany w terminie 14 dni od dnia doręczenia dostawcy lub operatorowi tej decyzji, a abonent, w formie pisemnej, zostaje zawiadomiony w tym terminie o przeniesieniu przydzielonego numeru i o terminie jego uruchomienia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 4

Przeniesienie przydzielonego numeru przy zmianie operatora

§ 6. 1. Abonent będący stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do publicznej sieci telefonicznej operatora, w celu realizacji uprawnienia, o którym mowa w art. 71 ustawy, występuje z wnioskiem w formie pisemnej o potwierdzenie możliwości zawarcia umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru do nowego dostawcy usług zapewniającego przyłączenie do publicznej sieci telefonicznej nowego operatora, zwanego dalej „nowym dostawcą”.

2. Wniosek abonenta podlega rozpatrzeniu przez nowego dostawcę w terminie 7 dni od dnia jego złożenia, a abonent zostaje niezwłocznie zawiadomiony w formie pisemnej o możliwości zawarcia umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru oraz o przewidywanym terminie rozpoczęcia świadczenia tych usług, z zastrzeżeniem § 7.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.1. W przypadku negatywnego rozpatrzenia wniosku nowy dostawca w terminie 7 dni od dnia złożenia tego wniosku zawiadamia w formie pisemnej abonenta o braku możliwości zawarcia umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru wraz z podaniem uzasadnienia.

2. Odmowa zawarcia umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru może być udzielona abonentowi wyłącznie w przypadku:

1) braku możliwości technicznych, stwierdzonego decyzją Prezesa URTiP, w przedmiocie zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 71 ustawy;

2) gdy lokalizacja abonenta znajduje się:

a) poza obszarem sieci telekomunikacyjnej operatora, do którego zapewnia przyłączenie nowy dostawca,

b) w strefie numeracyjnej innej niż lokalizacja, w której przydzielono abonentowi numer geograficzny.

3. Jeżeli w dniu złożenia wniosku abonenta toczy się albo w okresie 7 dni od dnia złożenia tego wniosku zostało wszczęte postępowanie w celu wydania decyzji Prezesa URTiP w przedmiocie zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 71 ustawy, nowy dostawca niezwłocznie zawiadamia w formie pisemnej abonenta o powyższej okoliczności.

4. Po otrzymaniu decyzji Prezesa URTiP w wyniku postępowania, o którym mowa w ust. 3, nowy dostawca zawiadamia w formie pisemnej abonenta, w terminie 14 dni od dnia otrzymania tej decyzji, o odmowie przeniesienia przydzielonego numeru wraz z podaniem uzasadnienia. Zawiadomienie o odmowie powinno określać wynikający z decyzji Prezesa URTiP termin realizacji uprawnienia abonenta do przeniesienia przydzielonego numeru.

5. Jeżeli Prezes URTiP w wyniku postępowania, o którym mowa w ust. 3, wyda decyzję odmawiającą zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 71 ustawy, wniosek abonenta zostaje zrealizowany w terminie 7 dni od dnia doręczenia nowemu dostawcy lub operatorowi tej decyzji, a abonent, w formie pisemnej, zostaje zawiadomiony w tym terminie o możliwości zawarcia umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru oraz o przewidywanym terminie rozpoczęcia świadczenia tych usług.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.1. Po otrzymaniu zawiadomienia, o którym mowa w § 6 ust. 2 albo w § 7 ust. 5, abonent składa wniosek, w formie pisemnej, do dotychczasowego dostawcy o rozwiązanie umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru. Do wniosku abonent załącza kopię tego zawiadomienia.

2. W terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku abonent zostaje zawiadomiony w formie pisemnej o terminie rozwiązania umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru, z zastrzeżeniem ust. 3.

3. Termin rozwiązania umowy powinien być określony zgodnie z warunkami umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych zawartej z abonentem, przy czym nie może on przypadać wcześniej niż przewidywany termin rozpoczęcia świadczenia usług przez nowego dostawcę.

4. Po otrzymaniu zawiadomienia, o którym mowa w ust. 2, abonent zawiera z nowym dostawcą umowę o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru, która powinna określać w szczególności termin rozpoczęcia świadczenia usług telekomunikacyjnych, zgodny z terminem rozwiązania umowy z abonentem przez dotychczasowego dostawcę usług, chyba że abonent wnioskował o zawarcie umowy w późniejszym terminie.

5. Przeniesienie przydzielonego numeru nie może powodować przerwy w świadczeniu usług telekomunikacyjnych dłuższej niż 24 godziny, liczonej od określonego w umowie, o której mowa w ust. 4, dnia rozpoczęcia świadczenia tych usług, chyba że abonent wyraził w tej umowie zgodę na dłuższą przerwę.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 5

Wybór dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych

§ 9. 1. Abonent będący stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej operatora o znaczącej pozycji rynkowej może wybrać dostawcę publicznie dostępnych usług telefonicznych przez numer dostępu lub preselekcję.

2. Abonent, o którym mowa w ust. 1, dokonuje wyboru dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych przez numer dostępu, przez wybranie podczas inicjowania połączenia ciągu cyfr zawierającego numer dostępu dostawcy usług, zwany dalej „NDS”, zgodnego ze schematem wybierania określonym w planie numeracji krajowej.

3. Abonent, o którym mowa w ust. 1, dokonuje wyboru dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych przez preselekcję, przez złożenie zlecenia w formie pisemnej kierowania wskazanych rodzajów połączeń do wybranego dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych bez konieczności wybierania NDS, zwanego dalej „zleceniem preselekcji”.

4. W przypadku gdy abonent, o którym mowa w ust. 1, w celu realizacji danego połączenia przez dostawcę usług wybranego przez NDS albo w drodze zlecenia preselekcji nie wybierze numeru międzynarodowego lub numeru krajowego zgodnie ze schematem wybierania określonym w planie numeracji krajowej lub wybierze numer strefowy bez wskaźnika strefy numeracyjnej, dostawca usług zapewniający przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej operatora o znaczącej pozycji rynkowej każdorazowo przekazuje informację słowną o braku możliwości realizacji danego połączenia, wraz z podaniem prawidłowego schematu wybierania.

5. Przez NDS i zlecenie preselekcji mogą być realizowane następujące rodzaje połączeń telefonicznych:

1) krajowe obejmujące:

a) połączenia miejscowe i strefowe,

b) połączenia międzystrefowe,

c) połączenia z sieci stacjonarnej do sieci ruchomej,

d) inne połączenia lub usługi wykorzystujące techniki komutacji, z wyjątkiem połączeń do numerów alarmowych;

2) międzynarodowe.

6. W przypadku gdy abonent, o którym mowa w ust. 1, w celu realizacji danego połączenia nie wybierze dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych przez NDS albo zlecenie preselekcji, połączenie jest realizowane przez dostawcę usług zapewniającego przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej operatora o znaczącej pozycji rynkowej.

7. Wybór przez abonenta dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych przez zlecenie preselekcji nie może ograniczać możliwości wyboru dowolnego dostawcy tych usług przez NDS.

8. Wybór przez abonenta dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych przez zlecenie preselekcji może być w każdym czasie przez abonenta zmieniony lub wycofany.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10.Jeżeli abonent, o którym mowa w § 9 ust. 1, dla realizacji danego połączenia wybierze przez numer dostępu dostawcę publicznie dostępnych usług telefonicznych, którego NDS:

1) nie jest jeszcze uruchomiony przez operatora o znaczącej pozycji rynkowej, operator ten przekazuje informację słowną o braku możliwości realizacji danego rodzaju połączenia telefonicznego;

2) jest uruchomiony przez operatora o znaczącej pozycji rynkowej, ale wybrany dostawca nie realizuje tego rodzaju połączeń w danej strefie numeracyjnej, operator o znaczącej pozycji rynkowej przekazuje informację słowną o braku możliwości realizacji danego rodzaju połączenia telefonicznego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11.1. Abonent, o którym mowa w § 9 ust. 1, może wybrać przez zlecenie preselekcji jednego dostawcę publicznie dostępnych usług telefonicznych w zakresie połączeń krajowych, z uwzględnieniem ust. 2, oraz jednego w zakresie połączeń międzynarodowych, co nie wyklucza wyboru tego samego dostawcy usług dla połączeń krajowych i międzynarodowych.

2. Zlecenie preselekcji dotyczące krajowych połączeń telefonicznych obejmuje wszystkie połączenia telefoniczne oferowane przez wybranego dostawcę publicznie dostępnych usług telefonicznych w danej strefie numeracyjnej.

3. Abonent, o którym mowa w § 9 ust. 1, składa w formie pisemnej zlecenie preselekcji do dostawcy usług zapewniającego przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej operatora o znaczącej pozycji rynkowej. Zlecenie preselekcji może być doręczone przez dostawcę publicznie dostępnych usług telefonicznych, na rzecz którego ma być ustanowiona preselekcja.

4. Zlecenie preselekcji podlega rozpatrzeniu i zrealizowaniu w terminie 14 dni od dnia jego złożenia do dostawcy usług zapewniającego przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej operatora o znaczącej pozycji rynkowej, z zastrzeżeniem § 12.

5. Przed zrealizowaniem zlecenia preselekcji dostawca usług zapewniający przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej operatora o znaczącej pozycji rynkowej, zawiadamia w formie pisemnej abonenta oraz wybranego dostawcę usług o terminie rozpoczęcia kierowania wskazanych rodzajów połączeń telefonicznych do wybranego dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 12.1. W przypadku negatywnego rozpatrzenia zlecenia preselekcji, dostawca usług zapewniający przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej operatora o znaczącej pozycji rynkowej, w terminie 14 dni od dnia złożenia tego zlecenia, zawiadamia w formie pisemnej:

1) abonenta o odmowie realizacji zlecenia preselekcji wraz z podaniem uzasadnienia;

2) wybranego przez abonenta dostawcę publicznie dostępnych usług telefonicznych o odmowie realizacji zlecenia preselekcji wraz z podaniem uzasadnienia.

2. Odmowa realizacji zlecenia preselekcji może być udzielona abonentowi wyłącznie w przypadku:

1) braku możliwości technicznych, stwierdzonego decyzją Prezesa URTiP w przedmiocie zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 72 ust. 1 ustawy;

2) braku punktu styku sieci operatora, o którym mowa w § 9 ust. 1, z siecią, w której realizowane są usługi dostawcy wybranego przez abonenta w drodze zlecenia preselekcji.

3. Jeżeli w dniu złożenia zlecenia preselekcji toczy się albo w okresie 14 dni od dnia złożenia tego zlecenia zostało wszczęte postępowanie w celu wydania decyzji Prezesa URTiP w przedmiocie zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 72 ust. 1 ustawy, dostawca usług, o którym mowa w § 9 ust. 1, niezwłocznie zawiadamia w formie pisemnej abonenta o powyższej okoliczności.

4. Po otrzymaniu decyzji Prezesa URTiP w wyniku postępowania, o którym mowa w ust. 3, dostawca usług, o którym mowa w § 9 ust. 1, zawiadamia w formie pisemnej abonenta, w terminie 14 dni od dnia otrzymania tej decyzji, o odmowie realizacji zlecenia preselekcji wraz z podaniem uzasadnienia. Zawiadomienie o odmowie powinno określać wynikający z decyzji Prezesa URTiP termin realizacji uprawnienia abonenta do wyboru dowolnego dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych.

5. Jeżeli Prezes URTiP, w wyniku postępowania, o którym mowa w ust. 3, wyda decyzję odmawiającą zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 72 ust. 1 ustawy, zlecenie preselekcji złożone przez abonenta zostaje zrealizowane w terminie 14 dni od dnia doręczenia dostawcy lub operatorowi tej decyzji, a abonent oraz wybrany przez niego dostawca usług, w formie pisemnej, zostają zawiadomieni w tym terminie o terminie rozpoczęcia kierowania wskazanych rodzajów połączeń telefonicznych do tego wybranego dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 13.1. Wniosek abonenta o wycofanie zlecenia preselekcji podlega realizacji w terminie 14 dni od dnia jego złożenia do dostawcy usług zapewniającego przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej operatora o znaczącej pozycji rynkowej. Wniosek o wycofanie zlecenia preselekcji może być doręczony przez dostawcę publicznie dostępnych usług telefonicznych, z usług którego abonent rezygnuje.

2. Przed zrealizowaniem wniosku, o którym mowa w ust. 1, dostawca usług zapewniający przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej operatora o znaczącej pozycji rynkowej zawiadamia w formie pisemnej abonenta o terminie realizacji wniosku.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 14.1. W przypadku rozszerzenia zakresu oferowanych krajowych połączeń telefonicznych, wybrany przez zlecenie preselekcji dostawca publicznie dostępnych usług telefonicznych zawiadamia o tym abonenta, wraz z podaniem cennika usług, oraz dostawcę usług zapewniającego temu abonentowi przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej operatora o znaczącej pozycji rynkowej.

2. Preselekcja dla połączeń telefonicznych nowo oferowanych przez wybranego przez zlecenie preselekcji dostawcę usług jest realizowana w terminie 7 dni od daty doręczenia zawiadomienia, chyba że abonent złoży w tym terminie wniosek o wycofanie zlecenia preselekcji do dostawcy usług zapewniającego temu abonentowi przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej operatora o znaczącej pozycji rynkowej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 15.W przypadku wydania przez Prezesa URTiP decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 3 ustawy, do wyboru dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych przez abonenta będącego stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do ruchomej publicznej sieci telefonicznej operatora o znaczącej pozycji rynkowej stosuje się odpowiednio przepisy § 9-14.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 6

Wniosek o interwencję

§ 16. 1. Abonent publicznej sieci telefonicznej może w każdym czasie wystąpić do Prezesa URTiP, na podstawie art. 192 ust. 1 pkt 5 ustawy, z wnioskiem o interwencję w przypadku niezrealizowania albo realizowania jego uprawnienia do zmiany przydzielonego numeru niezgodnie z przepisami ustawy, rozporządzenia lub wnioskiem abonenta.

2. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio do abonenta publicznej sieci telefonicznej w zakresie uprawnienia do przeniesienia przydzielonego numeru w sieci tego samego operatora i przy zmianie operatora oraz do abonenta, o którym mowa w § 9 ust. 1, w zakresie wyboru dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 7

Przepisy przejściowe i końcowe

§ 17. Abonent publicznej sieci telefonicznej, który skorzystał z prawa wyboru operatora realizującego usługi przez zlecenie preselekcji na podstawie przepisów dotychczasowych, zachowuje posiadane uprawnienia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 18.W okresie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie rozporządzenia terminy, o których mowa w § 6 ust. 2 i § 7 ust. 1, wynoszą 14 dni.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 19.Traci moc rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 8 stycznia 2004 r. w sprawie szczegółowych warunków korzystania z uprawnień przez abonentów publicznej sieci telefonicznej (Dz. U. Nr 5, poz. 33 i Nr 101, poz. 1046).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 20.Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Infrastruktury: K. Opawski

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - łączność, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 134, poz. 1429).

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00