Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2005-03-09 do 2012-05-02
Wersja archiwalna od 2005-03-09 do 2012-05-02
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA1)
z dnia 7 lutego 2005 r.
w sprawie Centralnej Ewidencji Badań Klinicznych produktów leczniczych weterynaryjnych
Na podstawie art. 37aj pkt 1, 3 i 4 ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2004 r. Nr 53, poz. 533, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa:
1) wzór wniosku o wydanie pozwolenia na przeprowadzenie badań klinicznych weterynaryjnych:
a) badanego produktu leczniczego weterynaryjnego,
b) dotyczących pozostałości badanego produktu leczniczego weterynaryjnego w tkankach,
c) dotyczących zwierząt, których tkanki lub produkty są przeznaczone do spożycia
– zgłaszanych do Centralnej Ewidencji Badań Klinicznych w zakresie badanego produktu leczniczego weterynaryjnego, zwanej dalej „Ewidencją”;
2) sposób i tryb prowadzenia Ewidencji;
3) wysokość opłat za złożenie wniosku, o którym mowa w pkt 1, oraz sposób ich uiszczania.
§ 2.[Wzór wniosku o wydanie pozwolenia] Wzór wniosku o wydanie pozwolenia, o którym mowa w § 1 pkt 1, jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
§ 3.[Ewidencja] 1. Ewidencja jest prowadzona w postaci księgi ewidencyjnej oraz w systemie informatycznym.
2. Ewidencja obejmuje następujące dane:
1) datę złożenia wniosku, o którym mowa w § 1 pkt 1;
2) tytuł badania klinicznego weterynaryjnego;
3) datę i numer protokołu badania klinicznego weterynaryjnego;
4) rodzaje badania klinicznego weterynaryjnego;
5) nazwę, siedzibę, adres i oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności albo imię, nazwisko oraz miejsce zamieszkania i adres sponsora i badacza;
6) przewidywany okres prowadzenia badania klinicznego weterynaryjnego;
7) datę wydania decyzji, o której mowa w art. 37ah ust. 4 ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne;
8) adnotacje związane z przebiegiem badania klinicznego weterynaryjnego, w szczególności okresy przerw lub zaprzestania badania.
§ 4.[Wpisy zmian i skreśleń w Ewidencji] 1. Wpisu, zmian i skreśleń w Ewidencji dokonuje się:
1) z urzędu, na podstawie decyzji ministra właściwego do spraw zdrowia;
2) na wniosek sponsora lub badacza, w terminie 7 dni od dnia złożenia go Prezesowi Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych.
2. Zmiany w Ewidencji dokonane na wniosek, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, obejmują wyłącznie:
1) zmiany niemające wpływu na przebieg badania klinicznego weterynaryjnego lub zmiany, w których natychmiastowe działanie jest konieczne, aby wyeliminować ryzyko zagrażające zwierzętom lub osobom uczestniczącym w badaniu klinicznym lub
2) zmiany dotyczące zagadnień technicznych lub administracyjnych.
§ 5.[Zasady dokonywania wpisów] 1. Wpisów do Ewidencji dokonuje się pod kolejnym numerem.
2. Jeżeli dane, o których mowa w § 3 ust. 2, nie mogą być ze względu na swój zakres ujęte w Ewidencji, stanowią one załącznik do Ewidencji. W Ewidencji sporządza się adnotację dotyczącą załącznika.
§ 6.[Zasady dokonywania poprawek w księdze ewidencyjnej] Poprawek w księdze ewidencyjnej dokonuje się w taki sposób, aby wyrazy były poprawiane w sposób czytelny. Osoba dokonująca poprawek opatruje poprawki własnoręcznym, czytelnym podpisem oraz dokonuje stosownej zmiany w Ewidencji prowadzonej w formie systemu informatycznego.
§ 7.[Akta ewidencyjne] 1. Dokumenty będące podstawą wpisów do Ewidencji stanowią akta ewidencyjne.
2. Akta ewidencyjne opatruje się numerem zgodnym z numerem wpisu do Ewidencji i przechowuje się w miejscu specjalnie do tego wydzielonym, z zachowaniem przepisów o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie własności przemysłowej.
3. Księgę ewidencyjną i akta ewidencyjne przechowuje się zgodnie z przepisami dotyczącymi klasyfikacji dokumentów do celów archiwalnych.
§ 8.[Opłaty za złożenie wniosku] 1. Wysokość opłat ponoszonych za złożenie wniosku, o którym mowa w § 1 pkt 1, jest określona w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
2. Opłaty za złożenie wniosku, o którym mowa w § 1 pkt 1, uiszcza się na rachunek Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych gotówką, przelewem lub przekazem pocztowym.
3. Opłaty należne z różnych tytułów uiszcza się oddzielnie.
4. Potwierdzenie uiszczenia opłaty składa się wraz z wnioskiem, o którym mowa w § 1 pkt 1.
§ 9.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Zdrowia: M. Balicki
|
1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej – zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 134, poz. 1439).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 69, poz. 625, Nr 91, poz. 877, Nr 92, poz. 882, Nr 93, poz. 896, Nr 173, poz. 1808, Nr 210, poz. 2135 i Nr 273, poz. 2703.
Załączniki do rozporządzenia Ministra Zdrowia
z dnia 7 lutego 2005 r. (poz. 286)
Załącznik nr 1
Załącznik nr 2
WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA ZŁOŻENIE WNIOSKU O WYDANIE POZWOLENIA NA PRZEPROWADZENIE BADANIA KLINICZNEGO WTERYNARYJNEGO