Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2005-01-28 do 2018-01-01
Wersja archiwalna od 2005-01-28 do 2018-01-01
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 25 stycznia 2005 r.
w sprawie nadania statutu Głównemu Urzędowi Geodezji i Kartografii
Na podstawie art. 6 ust. 4 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2000 r. Nr 100, poz. 1086, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Statut Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii] Głównemu Urzędowi Geodezji i Kartografii nadaje się statut, stanowiący załącznik do rozporządzenia.
§ 2.[Przepisy uchylone] Traci moc rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 stycznia 2002 r. w sprawie nadania statutu Głównemu Urzędowi Geodezji i Kartografii (Dz. U. Nr 10, poz. 95).
§ 3.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Prezes Rady Ministrów: M. Belka
|
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2000 r. Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 110, poz. 1189, Nr 115, poz. 1229 i Nr 125, poz. 1363, z 2003 r. Nr 162, poz. 1568 i Nr 166, poz. 1612 oraz z 2004 r. Nr 10, poz. 76 i Nr 141, poz. 1492.
Załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 25 stycznia 2005 r. (poz. 134)
STATUT GŁÓWNEGO URZĘDU GEODEZJI I KARTOGRAFII
§ 1. Główny Urząd Geodezji i Kartografii, zwany dalej „Urzędem”, jest urzędem administracji rządowej, obsługującym Głównego Geodetę Kraju, działającym pod jego bezpośrednim kierownictwem.
§ 2. 1. Główny Geodeta Kraju kieruje Urzędem przy pomocy wiceprezesa, dyrektora generalnego oraz dyrektorów komórek organizacyjnych, o których mowa w § 3.
2. Główny Geodeta Kraju może tworzyć i znosić komisje, rady i zespoły, jako organy pomocnicze lub opiniodawczo-doradcze o charakterze stałym lub doraźnym, określając cel powołania, zakres zadań, tryb pracy oraz zasady obsługi tych organów, nazwę i skład.
§ 3. W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Zespół Analiz i Prognoz;
2) Departament Geodezji, Kartografii i Systemów Informacji Geograficznej;
3) Departament Informacji o Nieruchomościach;
4) Departament Informatyzacji i Rozwoju Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego;
5) Departament Nadzoru, Kontroli i Organizacji Służby Geodezyjnej i Kartograficznej;
6) Departament Spraw Obronnych oraz Ochrony Informacji Niejawnych;
7) Departament Prawno-Legislacyjny;
8) Biuro Współpracy Zagranicznej;
9) Biuro Informacji Publicznej oraz Komunikacji Medialnej;
10) Biuro Obsługi Urzędu;
11) Stanowisko do Spraw Audytu Wewnętrznego.
§ 4. Główny Geodeta Kraju nadaje, na wniosek dyrektora generalnego Urzędu, regulamin organizacyjny, określający szczegółowo organizację wewnętrzną oraz tryb pracy Urzędu.
§ 5. Przy Głównym Geodecie Kraju działa Centralny Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Warszawie.