Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2006-09-02 do 2006-12-31
Wersja archiwalna od 2006-09-02 do 2006-12-31
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
z dnia 4 stycznia 2005 r.
w sprawie ustalenia Programu rzeczowo-finansowego dla inwestycji drogowych realizowanych z wykorzystaniem środków Krajowego Funduszu Drogowego
(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2006 r., Nr 147, poz. 1066) Pokaż wszystkie zmiany
Na podstawie art. 39g ust. 1 ustawy z dnia 27 października 1994 r. o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2571 i Nr 273, poz. 2703) zarządza się, co następuje:
§ 1.Ustala się Program rzeczowo-finansowy dla inwestycji drogowych realizowanych z wykorzystaniem środków Krajowego Funduszu Drogowego na lata 2005-2006, stanowiący załącznik [1] do rozporządzenia.
§ 2.Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.
Załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 4 stycznia 2005 r. (poz. 57)
PROGRAM RZECZOWO-FINANSOWY DLA INWESTYCJI DROGOWYCH
REALIZOWANYCH Z WYKORZYSTANIEM ŚRODKÓW KRAJOWEGO FUNDUSZU DROGOWEGO NA LATA 2005-2006
Części 1.
A. Wykaz drogowych projektów inwestycyjnych, ze wskazaniem przewidywanej wysokości źródeł ich finansowania, w tym ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na rok 2005 w tys. złotych
|
|
| Lata realizacji | Wartość kosztorysowa | Źródła finansowania ogółem | Środki unijne - PHARE | Środki unijne - Fundusz Spójności (dawne ISPA) | Środki budżetu państwa | Rezerwa celowa (kredyty EBI) | Lp. | Drogowe Projekty Inwestycyjne | Długość (km) / obiekty inżynieryjne szt/m) | w tym prefinansowanieśrodków unijnych |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
Przygotowanie inwestycji i budowa / przebudowa | 21 204 334,4 | 6 193 736,6 | 88 715,9 | 892 824,8 | 158 317,0 | 72 768,0 | 12 560,3 | 6 000,0 | 4 962 550,6 | 1 596 656,4 | |||
AUTOSTRADY | 9 699 309,9 | 2 511 742,1 | 0,0 | 582 285,5 | 118 949,6 | 26 370,0 | 0,0 | 0,0 | 1 784 137,0 | 1 240 184,8 | |||
1 | Budowa autostrady A-2 Konin-Koło | km | 2004 | 534 664,5 | 293 025,6 |
|
|
|
|
|
| 293 025,6 | 241 374,4 |
2 | Budowa autostrady A-2 Koło-Dąbie | km | 2004 | 564 145,2 | 336 830,1 |
|
|
|
|
|
| 336 830,1 | 279 751,7 |
3 | Budowa autostrady A-2 Dąbie-Wartkowice | km | 2004 | 259 532,3 | 167 034,6 |
|
|
|
|
|
| 167 034,6 | 142 708,9 |
4 | Budowa autostrady A-2 Wartkowice-Emilia | km | 2004 | 333 822,9 | 215 679,5 |
|
|
|
|
|
| 215 679,5 | 186 768,9 |
5 | Budowa autostrady A-2 Emlia-Stryków | km | 2003 | 306 260,5 | 176 623,2 |
| 98 021,6 | 14 875,6 |
|
|
| 63 726,0 | 0,0 |
6 | Przebudowa autostrady A-4 Wrocław-Krzywa | km | 2002 | 916 805.3 | 339 706,0 |
| 209 723,3 |
| 26 370,0 |
|
| 103 612,7 | 13 362,7 |
7 | Budowa autostrady A-4 Kleszczów-Sośnica | km | 2002 | 379 154,0 | 160 000,0 |
| 90 433,0 |
|
|
|
| 69 567,0 | 47 715,0 |
8 | Budowa autostrady A-4 Sośnica-Murckowska | km szt/m | 2001 | 975 505,2 | 40 000,0 |
|
|
|
|
|
| 40 000,0 | 0,0 |
9 | Miejsca Obsługi Pasażerów na autostradzie A-4 (MOP) | 16 szt | 2004 | 174 078,3 | 156 726,1 |
| 41 966,0 | 71 544,0 |
|
|
| 43 216,1 | 10 491,5 |
10 | Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego na autostradzie A-4 | 11 stacji meteo | 2004 | 53 952,0 | 48 614,2 |
| 20 434,0 | 16 182,0 |
|
|
| 11 998,2 | 5 761,0 |
11 | Przebudowa autostrady A-6 Klucz-Kijewo | km | 2004 | 157 390,3 | 63 857,2 |
|
| 16 348,0 |
|
|
| 47 509,2 | 47 509,2 |
12 | Budowa autostrady A-18 Olszyna-Golnice | km | 2004 | 398 215,4 | 200 055,6 |
| 121 707,6 |
|
|
|
| 78 348,0 | 0,0 |
13 | Budowa autostrady A-2 Łyszkowice-Wiskitki | km | 2005 | 771 000,0 | 18 300,0 |
|
|
|
|
|
| 18 300,0 | 13 725,0 |
14 | Budowa autostrady A-1 Sośnica-Gorzyczki | km | 2005 | 2 421 000,0 | 70 000,0 |
|
|
|
|
|
| 70 000,0 | 59 500,0 |
15 | Budowa autostrady A-4 Zgorzelec-Krzyżowa | km | 2005 | 1 453 784,0 | 225 290,0 |
|
|
|
|
|
| 225 290,0 | 191 496,5 |
DROGI EKSPRESOWE | 3 582 591,3 | 903 233,5 | 28 020,4 | 115 721,6 | 0,0 | 20 000,0 | 0,0 | 0,0 | 739 491,5 | 66 150,3 | |||
1 | Budowa drogi S-1 Pyrzowice-Podwarpie (I etap) | km | 2003 | 115 475,7 | 2 000,0 |
|
|
|
|
|
| 2 000,0 | 0,0 |
2 | Budowa drogi S-1 Pyrzowice-Podwarpie (II etap) | km | 2004 | 139 996,2 | 75 993,2 |
|
|
|
|
|
| 75 993,2 | 0,0 |
3 | Budowa drogi S-1 Bielsko-Biała-Cieszyn | km | 2002 | 619 024,8 | 193 530,4 |
| 115 721,6 |
| 20 000,0 |
|
| 57 508,7 | 0,0 |
4 | Budowa obwodnicy Gorzowa Wlkp. na drodze S-3 | km | 2004 | 170 499,1 | 92 714,8 |
|
|
|
|
|
| 92 714,8 | 0,0 |
5 | Budowa obwodnicy Międzyrzecza na drodze S-3 | km | 2004 | 96 151,9 | 51 124,1 |
|
|
|
|
|
| 51 124,1 | 0,0 |
6 | Budowa drogi S-7 Myślenice-Lubień, z obwodnicą Lubnia | Km | 2003 | 439 621,5 | 155 254,2 |
|
|
|
|
|
| 155 254,2 | 0,0 |
Lp. | Drogowe Projekty Inwestycyjne | Długość (km) / obiekty inżynieryjne (szt/m) | Lata realizacji | Wartość kosztorysowa | Źródła finansowania | Środki unijne - PHARE | Środki unijne - Fundusz Spójności (dawne ISPA) | Środki budżetu państwa | Rezerwa celowa (kredyty EBI) | Kredyt Banku Światowego | Środki budżetu jednostek samorządu terytorialnego | Środki Krajowego Funduszu Drogowego | w tym prefinansowanie środków unijnych |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
7 | Budowa obwodnicy Oleśnicy na drodze S-8 | km | 2003 | 247 378,2 | 113 616,1 |
|
|
|
|
|
| 113 516,1 | 0,0 |
8 | Budowa południowej obwodnicy Torunia na drodze S-10 (jedna jezdnia) | km | 2003 | 90 570,5 | 48 931,8 | 28 020,4 |
|
|
|
|
| 20 911,4 | 0,0 |
9 | Budowa drogi S-5 i S-10 Bydgoszcz-Stryszek i Białe Błota | km | 2004 | 223 452,0 | 19 307,5 |
|
|
|
|
|
| 19 307,5 | 0,0 |
10 | Budowa drogi S-22 Elbląg-Grzechotki | km | 2004 | 477 265,4 | 28 655,6 |
|
|
|
|
|
| 28 655,6 | 20 440,1 |
11 | Budowa drogi S-8 Radzymin-Wyszków z obwodnicą Wyszkowa | km | 2005 | 762 485,4 | 64 035,2 |
|
|
|
|
|
| 64 035,2 | 45 710,2 |
12 | Budowa obwodnicy Garwolina na drodze S-17 | km | 2005 | 200 660,7 | 58 170,7 |
|
|
|
|
|
| 56 170,7 | 0,0 |
OBWODNICE | 1 753 056,9 | 709 362,4 | 12 952,7 | 0,0 | 1 427,0 | 0,0 | 12 560,3 | 6 000,0 | 676 422,8 | 87 778,3 | |||
1 | Budowa obwodnicy Nowej Soli na drodze Nr 3 | km | 2004 | 131 226,2 | 48 138,4 |
|
|
|
|
|
| 48 138,9 | 0,0 |
2 | Budowa obwodnicy Pilzna na drodze Nr 4 | km | 2004 | 34 079,2 | 22 331,9 |
|
|
|
|
|
| 22 331,9 | 0,0 |
3 | Budowa obwodnicy Szubina na drodze Nr 5 | km | 2003 | 68 744,9 | 47 568,0 |
|
|
|
|
|
| 47 568,0 | 0,0 |
4 | Budowa obwodnicy Sławna na drodze Nr 6 | km | 2003 | 60 000,0 | 34 625,8 |
|
|
|
|
|
| 34 625 8 | 0,0 |
5 | Budowa obwodnicy Jędrzejowa na drodze Nr 7 | km | 2002 | 67 460,2 | 27 193,9 |
|
|
|
| 12 560,3 |
| 14 633,6 | 0,0 |
6 | Budowa obwodnicy Głogowa Małopol. na drodze Nr 9 | km | 2003 | 60 807,0 | 39 825,8 |
|
|
|
|
|
| 39 825,8 | 0,0 |
7 | Budowa obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna, Zieleniewa na drodze Nr 10 | km | 2004 | 113 967,4 | 41 236,0 |
|
|
|
|
|
| 41 236, | 30 927,0 |
8 | Budowa obwodnicy Puław (I etap) wraz z budową nowego mostu przez Wisłę na drodze Nr 12 | km szt/m | 2004 | 393 634,8 | 43 502,0 |
|
|
|
|
|
| 43 502,0 | 32 626,2 |
9 | Budowa obwodnicy Okopy na drodze Nr 12 | km | 2003 | 46 419,0 | 26 555,5 |
|
|
|
|
|
| 26 555,5 | 0,0 |
10 | Budowa obwodnicy Gniezna na drodze Nr 15 | km | 2004 | 90 836,3 | 75 297,5 |
|
|
|
|
|
| 75 297,5 | 0,0 |
11 | Budowa obwodnicy Otmuchowa na drodze Nr 46 | km | 2004 | 52 460,0 | 45 410,4 |
|
|
|
|
|
| 45 410,2 | 0,0 |
12 | Budowa obwodnicy Hrebennego na drodze Nr 17 wraz z przebudową drogi Nr 17 Tomaszów Lub.-Hrebenne | km | 2004 | 80 715,5 | 32 300,1 |
|
|
|
|
|
| 32 300,1 | 24 225,1 |
13 | Obwodnica Rzeszowa na drodze Nr 19 | km | 2004 | 4 997,4 | 4 500,0 |
|
|
|
|
|
| 4 500,0 | 0,0 |
14 | Budowa obwodnicy Ślesina na drodze Nr 25 | km | 2004 | 25 791,0 | 19 159,0 |
|
|
|
|
|
| 19 159,0 | 0,0 |
15 | Budowa obwodnicy Wilanowa na drodze Nr 27 | km | 2002 | 28 362,1 | 9 074,9 | 6 647,9 |
| 1 427,0 |
|
|
| 1 000,0 | 0,0 |
16 | Budowa obwodnicy Biecza na drodze Nr 28 | km | 2004 | 48 262,9 | 5 535,5 |
|
|
|
|
|
| 5 535,5 | 0,0 |
17 | Budowa obwodnicy Jasła na drodze Nr 28 | km | 2002 | 27 639,4 | 9 596,8 |
|
|
|
|
|
| 9 596,8 | 0,0 |
18 | Budowa obwodnicy Wadowic na drodze Nr 52 | km | 2004 | 23 462,9 | 11 376,3 |
|
|
|
|
|
| 11 376,3 | 0,0 |
19 | Budowa obwodnicy Kutna na drodze Nr 60 | km | 2003 | 58 027,5 | 26 281,7 | 6 304,8 |
|
|
|
|
| 19 976,9 | 0,0 |
20 | Budowa Trasy Podskarpowej w Stalowej Woli- droga Nr 77 | km | 2002 | 110 169,1 | 57 816,4 |
|
|
|
|
| 6 000,0 | 51 816,4 | 0,0 |
21 | Budowa mostu z dojazdami na drodze Nr 78 w Chałupkach | szt/m | 2003 | 44 357,3 | 23 359,5 |
|
|
|
|
|
| 23 359,5 | 0,0 |
22 | Budowa obwodnicy Jabłonnej na drodze Nr 61 | km | 2005 | 58 550,2 | 20 605,4 |
|
|
|
|
|
| 20 605,4 | 0,0 |
23 | Budowa obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego na drodze Nr 19 | km | 2005 | 126 486,5 | 38 071,7 |
|
|
|
|
|
| 38 071,7 | 0,0 |
Lp. | Drogowe Projekty Inwestycyjne | Długość (km) / obiekty inżynieryjne (szt/m) | Lata realizacji | Wartość kosztorysowa | Źródła finansowania ogółem | Środki unijne - PHARE | Środki unijne - Fundusz Spójności (dawne ISPA) | Środki budżetu państwa | Rezerwa celowa (kredyty EBI) | Kredyt Banku Światowego | Środki z budżetu jednostek samorządu terytorialnego | Środki Krajowego Funduszu Drogowego | w tym prefinansowanie środków unijnych |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
WZMOCNIENIA I PRZEBUDOWY | 3 717 053,7 | 1 020 008,2 | 47 742,8 | 194 817,7 | 37 940,4 | 26 398,0 | 0,0 | 0,0 | 713 109,3 | 202 563,0 | |||
1 | Przebudowa drogi Nr 1 Krośniewice-Topola Królewska | km | 2004 | 71 111,5 | 33 088,5 |
|
|
|
|
|
| 33 088,5 | 0,0 |
2 | Przebudowa drogi S-3 Sulechów-Racula | km | 2004 | 47 587,7 | 19 286,2 |
|
| 4 365,0 |
|
|
| 14 921,2 | 14 921,2 |
3 | Przebudowa drogi Nr 4 Zgorzelec-Żarska Wieś | km | 2002 | 21 964,3 | 10 299,3 | 8 799,3 |
|
|
|
|
| 1 500,0 | 0,0 |
4 | Rozbudowa węzła Murckowska z budową dróg dojazdowych na autostradzie | 9 obiektów mostowych, 5,3 km łącznic | 2004 | 190 200,0 | 40 000,0 |
|
|
|
|
|
| 40 000,0 | 0,0 |
5 | Wzmocnienie autostrady A-4 Balice-Opatkowice | km | 2004 | 113 573,0 | 18 538,6 |
|
|
|
|
|
| 18 538,6 | 13 126,4 |
6 | Wzmocnienie drogi Nr 4 Kraków-Targowisko-Tarnów | km | 2002 | 349 497,5 | 96 613,0 |
| 55 988,7 |
|
|
|
| 40 624,3 | 0,0 |
7 | Przebudowa drogi Nr 6 Goleniów-Nowogard | km | 2002 | 91 176,0 | 43 464,4 | 10 689,2 |
|
|
|
|
| 32 775,2 | 0,0 |
8 | Przebudowa drogi Nr 7 Jazowa-Elbląg | km | 2004 | 200 799,4 | 59 279,8 |
|
|
|
|
|
| 59 279,8 | 42 288,9 |
9 | Wzmocnienie drogi Nr 7 Gdańsk-Jazowa wraz z przebudową mostu w Kiezmarku | km szt/m | 2002 | 379 445,3 | 86 874,8 |
| 52 756,0 | 15 663,4 |
|
|
| 18 455,4 | 0,0 |
10 | Wzmocnienie drogi Nr 7 Kraków-Myślenice | km | 2004 | 70 055,2 | 3 233,7 |
|
|
|
|
|
| 3 233,7 | 0,0 |
11 | Przebudowa drogi Nr 7 Kraków-Chyżne (odcinek Zabornia-Spytkowice i Orawka-Chyżne) | km | 2004 | 75 908,6 | 1 295,5 |
|
|
|
|
|
| 1 295,5 | 0,0 |
12 | Przebudowa drogi Nr 8 Sztabin-Kolnica | km | 2004 | 42 822,0 | 27 476,4 |
|
|
|
|
|
| 27 476,4 | 0,0 |
13 | Wzmocnienie drogi Nr 19 Borki Radzyń Podlaski | km | 2004 | 28 109,6 | 17 501,1 |
|
|
|
|
|
| 17 501,1 | 0,0 |
14 | Przebudowa drogi Nr 29 węzeł Świecko Urad i Osiecznica Krosno | km | 2004 | 15 097,8 | 11 538,0 | 6 750,0 |
| 4 433,0 |
|
|
| 355,0 | 0,0 |
15 | Przebudowa drogi Nr 50 Wyszogród-Płońsk-Łochów | km | 2002 | 40 178,2 | 12 282,0 |
|
|
|
|
|
| 12 282,0 | 0,0 |
16 | Wzmocnienie drogi Nr 50 Sochaczew-Grójec wraz z obwodnicą Mszczonowa | Km szt/m | 2002 | 138 310,6 | 10 926,1 |
|
|
|
|
|
| 10 926,1 | 7 150,1 |
17 | Wzmocnienie drogi Nr 50 Grójec-Mińsk Maz. | km | 2004 | 337 648,4 | 162 491,4 |
| 86 073,0 |
|
|
|
| 76 418,8 | 0,0 |
18 | Przebudowa drogi Nr 60 Raciąż-Glinojeck-Ciechanów | km | 2004 | 32 460,5 | 16 766,9 | 8 454,3 |
| 7 376,0 |
|
|
| 936,6 | 0,0 |
19 | Przebudowa drogi Nr 61 Barszcze-Netta | km | 2004 | 33 856,0 | 30 301,4 | 13 050,0 |
| 6 103,0 |
|
|
| 11 148,4 | 0,0 |
20 | Przebudowa drogi Nr 63 na wylocie z Węgorzewa | km | 2004 | 9 387,9 | 6 384,9 |
|
|
|
|
|
| 6 384,9 | 0,0 |
21 | Przebudowa drogi Nr 68 Kukuryki-Wólka Dobryńska | km | 2004 | 18 815,7 | 9 277,8 |
|
|
|
|
|
| 9 277,8 | 6 958,4 |
22 | Przebudowa drogi S-69 Żywiec-Zwardoń | km | 2002 | 689 467,5 | 111 001,3 |
|
|
| 26 398,0 |
|
| 84 603,3 | 0,0 |
23 | Przebudowa drogi Nr 74 Hrubieszów-Zosin | km | 2002 | 26 770,2 | 5 671,7 |
|
|
|
|
|
| 5 671,7 | 0,0 |
24 | Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego | 25 skrzyżowań 120 km barier | 2005 | 70 000,0 | 70 000,0 |
|
|
|
|
|
| 70 000,0 | 52 500,0 |
25 | Przebudowa drogi Nr 2 Siedlce-Terespol | km | 2005 | 339 642,2 | 78 080,0 |
|
|
|
|
|
| 78 080,0 | 65 618,0 |
26 | Budowa obwodnicy Wojnicza na drodze Nr 4 | km | 2005 | 53 300,0 | 5 000,0 |
|
|
|
|
|
| 5 000,0 | 0,0 |
27 | Budowa węzła Kielce Północ na drodze Nr 7 | km | 2004 | 170 041,5 | 10 000,0 |
|
|
|
|
|
| 10 000,0 | 0,0 |
28 | Budowa obwodnicy Piasek na drodze Nr 12/Nr 17 | urządzenia ochrony środowiska - strefa ograniczonego użytkowania | 2004 | 5 000,0 | 1 700,0 |
|
|
|
|
|
| 1 700,0 | 0,0 |
29 | Przebudowa drogi Nr 12 w Piotrkowie Trybunalskim | km | 2004 | 6 780,0 | 1 635,0 |
|
|
|
|
|
| 1 635,0 | 0,0 |
30 | Budowa obwodnicy Ożarowa na drodze Nr 74 | km | 2004 | 50 049,1 | 20 000,0 |
|
|
|
|
|
| 20 000,0 | 0,0 |
Prace przygotowawcze pod | 2004 | 2 452 332,9 | 923 440,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 923 440,0 | 0,0 |
B. Wykaz drogowych projektów inwestycyjnych, ze wskazaniem przewidywanej wysokości źródeł ich finansowania, w tym ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na rok 2006 w tys. złotych
Część 2.
Przewidywana wysokość kredytów wymaganych do zaciągnięcia przez Bank Gospodarstwa Krajowego oraz obligacji wyemitowanych na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego przez Bank Gospodarstwa Krajowego w latach 2005-2006, w zakresie niezbędnym do realizacji zadań rzeczowych określonych w części 1.
1. Bank Gospodarstwa Krajowego przejmie od Rządu Rzeczypospolitej Polskiej na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego dwa kredyty zaciągnięte w Europejskim Banku Inwestycyjnym:
a) kredyt Nr 22.142 „Projekt przedłużenia autostrady A-2” na kwotę 175 mln euro,
b) kredyt Nr 21.712 „Projekt Infrastruktury Drogowej AFI” na kwotę 380 mln euro.
2. Niezbędne jest podjęcie działań zmierzających do zapewnienia środków finansowych koniecznych do realizacji zadań rzeczowych określonych w części 1. Działania takie powinny obejmować pozyskanie dodatkowego finansowania Krajowego Funduszu Drogowego poprzez:
a) wypracowanie procedur umożliwiających przepływ środków funduszy Unii Europejskiej (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego i Fundusz Spójności) w związku z prefinansowaniem przez Krajowy Fundusz Drogowy wydatków związanych z realizacją zadań rzeczowych określonych w części 1,
b) wzmocnienie kapitałów własnych Banku Gospodarstwa Krajowego pozwalających na zaciągnięcie kolejnych kredytów służących realizacji zadań rzeczowych określonych w części 1.
3. Kredyty planowane do zaciągnięcia w Europejskim Banku Inwestycyjnym przez Bank Gospodarstwa Krajowego na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego w celu realizacji:
a) „Projektu Modernizacji Dróg” na kwotę 200 mln euro,
b) „Projektu Autostradowego (odcinki autostrady A-1, A-6, A-4)” na kwotę do 300 mln euro.
4. W roku 2006 planowana jest przez Bank Gospodarstwa Krajowego na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego emisja obligacji na kwotę 200 mln euro.
5. W roku 2006 planowane jest ponadto zaciągnięcie przez Bank Gospodarstwa Krajowego kredytów lub emisja obligacji na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego na łączną kwotę do 500 mln euro.
Część 3.
Wykaz drogowych projektów inwestycyjnych przewidzianych do realizacji przez spółki, które zawarły umowy o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrad oraz przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
A-1 Gdańsk - Grudziądz (węzeł Rusocin - węzeł Nowe Marzy) | do realizacji przez Gdańsk Transport Company S.A. zgodnie z warunkami Umowy o Budowę i Eksploatację Autostrady A-1, zawartej dnia 31 sierpnia 2004 r. pomiędzy Skarbem Państwa, reprezentowanym przez Ministra Infrastruktury a Gdańsk Transport Company S.A., zmienionej następnie dnia 28 lipca 2005 r. |
A-1 Grudziądz - Toruń (węzeł Nowe Marzy - węzeł Czerniewice) | negocjacje rozpoczęto |
A-2 Świecko - Nowy Tomyśl (węzeł Świecko - węzeł Nowy Tomyśl) | w trakcie negocjacji |
A-2 Nowy Tomyśl - Konin (węzeł Nowy Tomyśl - węzeł Modła) | zrealizowano bez obciążeń Krajowego Funduszu Drogowego |
A-4 Wrocław - Katowice (węzeł Bielany - węzeł Murckowska) | negocjacje rozpoczęto |
A-4 Katowice - Kraków (węzeł Murckowska - węzeł Balice) | w trakcie zmiany umowy |
Inwestycja drogowa A-1 Gdańsk - Grudziądz (węzeł Rusocin - węzeł Nowe Marzy) zostanie w części sfinansowana z kredytów udzielonych Gdańsk Transport Company S.A. przez Europejski Bank Inwestycyjny i Nordic lnvestment Bank na podstawie odpowiednich umów kredytowych zawartych dnia 28 lipca 2005 r. Płatności z Krajowego Funduszu Drogowego na rzecz Gdańsk Transport Company S.A. będą dokonywane na podstawie Umowy o Budowę i Eksploatację Autostrady A-1, zawartej dnia 31 sierpnia 2004 r. pomiędzy Skarbem Państwa, reprezentowanym przez Ministra Infrastruktury a Gdańsk Transport Company S.A., zmienionej następnie dnia 28 lipca 2005 r.
W latach 2005-2006 nie przewiduje się wypłat z Krajowego Funduszu Drogowego na rzecz projektów realizowanych przez spółki, które zawarły umowy na budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrad, z zastrzeżeniem postanowień części 4 poniżej.
Określone w części 1 drogowe projekty inwestycyjne są przewidziane do realizacji przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Niezbędne jest podjęcie dalszych działań w celu zapewnienia, aby w całym okresie obowiązywania Umowy o Budowę i Eksploatację Autostrady A-1, zawartej dnia 31 sierpnia 2004 r. pomiędzy Skarbem Państwa, reprezentowanym przez Ministra Infrastruktury a Gdańsk Transport Company S.A., zmienionej następnie dnia 28 lipca 2005 r., Krajowy Fundusz Drogowy dysponował odpowiednimi środkami na pokrycie wszelkich przyszłych płatności z Krajowego Funduszu Drogowego należnych na rzecz Gdańsk Transport Company S.A. na podstawie tej umowy oraz aby podmioty dokonujące płatności ze środków Krajowego Funduszu Drogowego dysponowały zgodnym z prawem upoważnieniem do dokonania płatności, o których mowa powyżej.
Część 4.
Łączna kwota przewidywanych wypłat z tytułu zdarzeń określonych w umowach o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrad, za które odpowiedzialność odszkodowawczą przyjmuje Skarb Państwa.
Na lata 2005-2006 w Krajowym Funduszu Drogowym tworzy się rezerwę w wysokości 45 950 000 zł jako zabezpieczenie środków na wypłaty z tytułu:
a) zdarzeń odszkodowawczych określonych w umowach o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrad oraz
b) innych płatności na rzecz spółek, które zawarły umowy o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrad.
Część 5.
Zakres i termin gwarancji i poręczeń Skarbu Państwa dla wypłat ze środków Krajowego Funduszu Drogowego wynikających z umowy o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrady
W latach 2005-2006 przewiduje się udzielenie gwarancji Skarbu Państwa dla wypłat ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na rzecz spółki Gdańsk Transport Company S.A. wynikających z umowy o budowę i eksploatację autostrady, zawartej pomiędzy Ministrem Infrastruktury oraz Gdańsk Transport Company S.A., z dnia 31 sierpnia 2004 r., dla odcinka autostrady A-1 (węzeł Rusocin - węzeł Nowe Marzy).
Umowa przewiduje możliwość objęcia gwarancją Skarbu Państwa wypłat ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na rzecz spółki Gdańsk Transport Company S.A. przeznaczonych na spłatę kredytów zaciąganych przez spółkę na realizację budowy, według następującej specyfikacji:
Kredytodawca | Kwota kredytu | Zakres gwarancji | Termin gwarancji |
Europejski Bank Inwestycyjny | 500 mln euro | 600 mln euro | 31 stycznia 2040 r. |
Nordycki Bank Inwestycyjny | 140 mln euro | 168 mln euro | 31 stycznia 2040 r. |
Łączna maksymalna kwota gwarancji wypłat ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na rzecz spółki Gdańsk Transport Company S.A. nie może przekroczyć kwoty 768 000 000 euro.
[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 17 sierpnia 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ustalenia Programu rzeczowo-finansowego dla inwestycji drogowych realizowanych z wykorzystaniem środków Krajowego Funduszu Drogowego (Dz.U. Nr 147, poz. 1066). Zmiana weszła w życie 2 września 2006 r.