Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2005-12-12 do 2005-12-31
Wersja archiwalna od 2005-12-12 do 2005-12-31
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU1)
z dnia 28 grudnia 2004 r.
w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w roku 2005
(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2005 r., Nr 242, poz. 2039)
Na podstawie art. 28 ust. 6 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 203, poz. 1966) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Definicje] 1. Część oświatowa subwencji ogólnej na rok 2005 jest dzielona między poszczególne jednostki samorządu terytorialnego, z uwzględnieniem zakresu realizowanych przez te jednostki zadań oświatowych, określonych w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, Nr 273, poz. 2703 i Nr 281, poz. 2781).
2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1) zadaniach szkolnych – rozumie się przez to zadania związane z prowadzeniem szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych, szkół ponadpodstawowych, szkół specjalnych, centrów kształcenia ustawicznego, centrów kształcenia praktycznego, ośrodków dokształcania i doskonalenia zawodowego, zakładów kształcenia nauczycieli, szkół zorganizowanych w zakładach opieki zdrowotnej, w tym w zakładach opiekuńczo-leczniczych i zakładach lecznictwa uzdrowiskowego, szkół artystycznych przejętych przez jednostki samorządu terytorialnego od ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, a także jednostek obsługi ekonomiczno-administracyjnej szkół i placówek;
2) zadaniach pozaszkolnych – rozumie się przez to zadania związane z:
a) prowadzeniem przedszkoli specjalnych (w tym oddziałów specjalnych w przedszkolach ogólnodostępnych), placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradni specjalistycznych, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, ośrodków umożliwiających dzieciom i młodzieży, o których mowa w art. 16 ust. 7 ustawy wymienionej w ust. 1, realizację obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki, placówek kształcenia ustawicznego, placówek kształcenia praktycznego i ośrodków dokształcania i doskonalenia zawodowego, w zakresie prowadzenia form pozaszkolnych umożliwiających realizację obowiązku nauki, placówek wychowania pozaszkolnego umożliwiających rozwijanie zainteresowań i uzdolnień oraz korzystanie z różnych form wypoczynku i organizacji czasu wolnego, bibliotek pedagogicznych, świetlic szkolnych dla uczniów i wychowanków, kolonii, obozów oraz domów wczasów dziecięcych,
b) udzielaniem pomocy materialnej dla uczniów,
c) prowadzeniem burs i internatów,
d) prowadzeniem szkolnych schronisk młodzieżowych;
3) części oświatowej – rozumie się przez to część oświatową subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego, ustaloną w ustawie budżetowej na rok 2005;
4) bazowym roku szkolnym – rozumie się przez to rok szkolny 2004/2005;
5) etatach – rozumie się przez to liczbę nauczycieli zatrudnionych w pełnym i niepełnym wymiarze zajęć (po przeliczeniu na pełny wymiar zajęć), ustaloną na podstawie sprawozdań Głównego Urzędu Statystycznego EN-3 o stanie zatrudnienia nauczycieli w dniu 10 września 2004 r.
§ 2.[Podział subwencji] Podział części oświatowej jest dokonywany w szczególności z uwzględnieniem:
1) finansowania wydatków bieżących (w tym wynagrodzeń pracowników wraz z pochodnymi) szkół i placówek wymienionych w § 1 ust. 2 pkt 1 i 2, prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego;
2) dotowania publicznych oraz niepublicznych szkół i placówek, o których mowa w § 1 ust. 2 pkt 1 i 2, prowadzonych przez osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego oraz przez osoby fizyczne;
3) finansowania zadań z zakresu dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli, z uwzględnieniem doradztwa metodycznego, o którym mowa w art. 70a ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2003 r. Nr 118, poz. 1112, z poźn. zm.2));
4) finansowania wydatków związanych z indywidualnym nauczaniem;
5) dofinansowania wydatków związanych z wypłacaniem odpraw nauczycielom na podstawie art. 20 ust. 2 ustawy wymienionej w pkt 3 oraz udzielaniem urlopów dla poratowania zdrowia;
6) dofinansowania kształcenia uczniów niebędących obywatelami polskimi;
7) finansowania wzrostu zadań edukacyjnych w szkołach ponadgimnazjalnych i szkołach ponadpodstawowych związanego z wdrożeniem zmian w ramowych planach nauczania;
8) finansowania od dnia 1 września 2005 r. wydatków związanych z realizacją czwartej godziny zajęć wychowania fizycznego dla uczniów gimnazjum;
9) finansowania odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych dla nauczycieli będących emerytami i rencistami;
10) finansowania dodatków i premii dla opiekunów praktyk zawodowych;
11) finansowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, o których mowa w art. 71b ust. 2a ustawy wymienionej w § 1 ust. 1.
§ 3.[Sposób podziału] Podział części oświatowej, po odliczeniu 0,6 % rezerwy będącej w dyspozycji ministra właściwego do spraw finansów publicznych, następuje według algorytmu określonego w załączniku [1] do rozporządzenia.
§ 4.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2005 r.3)
1) Minister Edukacji Narodowej i Sportu kieruje działem administracji rządowej – oświata i wychowanie, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji Narodowej i Sportu (Dz.U. Nr 134, poz. 1426).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 137, poz. 1304, Nr 203, poz. 1966, Nr 213, poz. 2081 i Nr 228, poz. 2258 oraz z 2004 r. Nr 96, poz. 959 i Nr 179, poz. 1845.
3) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 22 grudnia 2003 r. w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w roku 2004 (Dz. U. Nr 225, poz. 2231).
Załącznik do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu
z dnia 28 grudnia 2004 r. (poz. 2878)
ALGORYTM PODZIAŁU CZĘŚCI OŚWIATOWEJ SUBWENCJI OGÓLNEJ DLA JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO NA ROK 2005
1. Ustalona w ustawie budżetowej na rok 2005 – po odliczeniu 0,6 % rezerwy – część oświatowa (SO) składa się z kwoty bazowej (SOA), kwoty uzupełniającej (SOB) i kwoty na pozaszkolne zadania oświatowe (SOC):
SO=SOA + SOB + SOC
gdzie znaczenie poszczególnych symboli jest następujące:
1) SO | – część oświatowa, po odliczeniu 0,6 % rezerwy; |
2) SOA | – kwota bazowa części oświatowej według finansowego standardu A podziału części oświatowej; |
3) SOB | – kwota uzupełniająca części oświatowej według wag P zwiększających finansowy standard A na realizację zadań szkolnych; |
4) SOC | – kwota części oświatowej na realizację zadań pozaszkolnych. |
2. Dla każdej jednostki samorządu terytorialnego będącej organem prowadzącym lub dotującym szkoły podstawowe, gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne i szkoły ponadpodstawowe oraz placówki funkcjonujące w systemie oświaty ustala się przeliczeniową liczbę uczniów ogółem (Up) w bazowym roku szkolnym, według wzoru:
gdzie znaczenie poszczególnych symboli jest następujące:
1) Up | – przeliczeniowa liczba uczniów ogółem; |
2) Up,i | – przeliczeniowa liczba uczniów w i-tej jednostce samorządu terytorialnego, z uwzględnieniem indeksu i = 1–2478 dla gmin (w tym dla miast na prawach powiatu w zakresie wykonywanych zadań gminy), i = 2479–2544 dla miast na prawach powiatu, i = 2545–2857 dla pozostałych powiatów, i = 2858–2873 dla samorządów województw, w bazowym roku szkolnym; |
3) Ur,i | – statystyczna liczba uczniów, ustalona na podstawie sprawozdań Głównego Urzędu Statystycznego dla bazowego roku szkolnego: |
4) Uu,i | – uzupełniająca liczba uczniów w bazowym roku szkolnym w zakresie zadań szkolnych, obliczana według wzoru: |
gdzie:
– P1 do P25 oznaczają wagi,
– N1 do N25 oznaczają przypisane wagom liczebności uczniów w jednostce samorządu terytorialnego z indeksem i = 1–2873,
określone następująco:
P1 = 0,38 | dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów dla dzieci i młodzieży zlokalizowanych na terenach wiejskich lub w miastach do 5000 mieszkańców – N1,i , | |
P2 = 1,40 | dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, niedostosowanych społecznie, z zaburzeniami zachowania, zagrożonych uzależnieniem, zagrożonych niedostosowaniem społecznym, z chorobami przewlekłymi – wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy (na podstawie orzeczeń, o których mowa w art. 71b ust. 3 ustawy wymienionej w § 1 ust. 1 rozporządzenia) – N2,i , | |
P3 = 2,90 | dla uczniów niewidomych i słabo widzących, z niepełnosprawnością ruchową, z zaburzeniami psychicznymi – wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy (na podstawie orzeczeń, o których mowa w art. 71b ust. 3 ustawy wymienionej w § 1 ust. 1 rozporządzenia) – N3,i , | |
P4 = 3,60 | dla uczniów niesłyszących i słabo słyszących, z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym (na podstawie orzeczeń, o których mowa w art. 71b ust. 3 ustawy wymienionej w § 1 ust. 1 rozporządzenia) – N4,i , | |
P5 = 9,50 | dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim, z niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz z autyzmem (na podstawie orzeczeń, o których mowa w art. 71b ust. 3 ustawy wymienionej w § 1 ust. 1 rozporządzenia) – N5,i , | |
P6 = 0,80 | dodatkowo dla niepełnosprawnych uczniów w oddziałach integracyjnych w szkołach podstawowych, gimnazjach, szkołach ponadgimnazjalnych i szkołach ponadpodstawowych – N6,i , | |
P7 = 0,08 | dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych i szkół ponadpodstawowych – N7,i , | |
P8 = 0,15 | dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych i szkół ponadpodstawowych prowadzących kształcenie zawodowe, w tym na realizację praktycznej nauki zawodu – N8,i , | |
P9 = 0,20 | dla uczniów oddziałów i szkół dla mniejszości narodowych i grup etnicznych oraz dla uczniów pochodzenia romskiego, dla których organizuje się dodatkowe zajęcia edukacyjne – N9,i , | |
P10 = 1,00 | dla uczniów oddziałów i szkół dla mniejszości narodowych i grup etnicznych oraz dla uczniów pochodzenia romskiego, dla których organizuje się dodatkowe zajęcia edukacyjne; dotyczy szkół, w których łączna liczba uczniów mniejszości narodowej, grupy etnicznej oraz pochodzenia romskiego nie przekracza 42 – N10,i (waga P10 wyklucza się z wagą P9), | |
P11 =0,20 | dla uczniów klas sportowych – N11,i ,. | |
P12 = 1,00 | dla uczniów klas mistrzostwa sportowego – N12,i , | |
P13 = 1,00 | dla uczniów kształcących się w zawodach medycznych oraz dla uczniów kształcących się w zawodach podstawowych dla żeglugi morskiej i śródlądowej – N13,i (waga P13 wyklucza się z wagą P8), | |
P14 = 1,01 | dla uczniów szkół muzycznych l stopnia – N14,i , | |
P15 = 1,70 | dla uczniów szkół muzycznych II stopnia – N15,i , | |
P16 = 2,01 | dla uczniów ogólnokształcących szkół muzycznych l stopnia – N16,i , | |
P17 = 3,36 | dla uczniów ogólnokształcących szkół muzycznych II stopnia – N17,i , | |
P18 = 0,92 | dla uczniów liceów plastycznych – N18,i , | |
P19 = 1,35 | dla uczniów ogólnokształcących szkół sztuk pięknych – N19,i , | |
P20 = 3,42 | dla uczniów szkół baletowych – N20,i , | |
P21 = 1,00 | dla słuchaczy zakładów kształcenia nauczycieli – N21,i , | |
P22 = 0,40 | dla uczniów szkół, niezależnie od typu szkoły, zorganizowanych w zakładach opieki zdrowotnej, w tym w zakładach lecznictwa uzdrowiskowego – N22,i , | |
P23 = 1,84 | dla wychowanków zespołów pozalekcyjnych zajęć wychowawczych realizowanych w szkołach podstawowych, gimnazjach i w szkołach ponadgimnazjalnych zorganizowanych w zakładach opieki zdrowotnej, w tym w zakładach lecznictwa uzdrowiskowego – N23,i , |
|
P24 = 0,60 | dla uczniów klas terapeutycznych lub wyrównawczych w szkołach podstawowych i gimnazjach – N24,i , |
|
P25 = 0,17 | dla uczniów klas dwujęzycznych (waga P25 wyklucza się z wagami P9 i P10) – N25,i ; |
|
5) Uz,i – przeliczeniowa liczba wychowanków albo dzieci i młodzieży uprawnionych lub korzystających w bazowym roku szkolnym, w zakresie zadań pozaszkolnych, obliczana według wzoru:
gdzie:
– P26 do P39 oznaczają wagi,
– N26 do N39 oznaczają przypisane wagom liczebności uczniów w jednostce samorządu terytorialnego z indeksem i = 1–2873,
określone następująco:
P26 = 4,000 | dla niepełnosprawnych wychowanków przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych (na podstawie orzeczeń, o których mowa w art. 71b ust. 3 ustawy wymienionej w § 1 ust. 1 rozporządzenia) – N26,i , |
P27 = 1,500 | dla wychowanków internatów i burs – N27,i , |
P28 = 0,500 | dodatkowo dla wychowanków internatów i burs będących uczniami szkół specjalnych – N28,i , |
P29 = 3,640 | dla wychowanków internatów szkół artystycznych – N29,i , |
P30= 0,200 | dla wychowanków domów wczasów dziecięcych – N30,i , |
P31= 6,000 | dla wychowanków internatów w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodkach wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach socjoterapii – N31,i , (waga P31 wyklucza się z wagami P27 i P28), |
P32 = 9,000 | dla wychowanków internatów w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych – N32,i , (waga P32 wyklucza się z wagami P27 i P28), |
P33= 1,500 | dla wychowanków młodzieżowych ośrodków socjoterapii, którzy nie korzystają z zakwaterowania w internatach tych ośrodków – N33,i , |
P34= 6,000 | dla wychowanków dziennych ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych – N34,i , |
P35 = 0,020 | dla korzystających ze szkolnych schronisk młodzieżowych według rzeczywistej liczby miejsc i ilości miesięcy ich użytkowania – N35,i , |
P36= 0,84 | dla dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju w przedszkolach, oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych, szkołach podstawowych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodkach wychowawczych, ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych (na podstawie opinii, o których mowa w art. 71b ust. 3 i 3a ustawy wymienionej w § 1 ust. 1 rozporządzenia) – N36,i , |
P37 = 0,001 | dla placówek realizujących zadania pozaszkolne według rzeczywistej liczby uczniów na terenie i-tej gminy – N37,i , |
P38 = 0,030 | dla placówek realizujących zadania pozaszkolne, w tym umożliwiających realizację obowiązku nauki w formach pozaszkolnych, według rzeczywistej liczby uczniów na terenie i-tego powiatu – N38,i , |
P39 = 0,008 | dla placówek realizujących zadania pozaszkolne według rzeczywistej liczby uczniów na terenie i-tego województwa – N39,i ; |
6) Di – wskaźnik korygujący dla i-tej jednostki samorządu terytorialnego obliczany według wzoru:
gdzie:
Wr | – średni dla kraju wskaźnik wydatków rzeczowych oraz wydatków płacowych dla pracowników administracji i obsługi, wynoszący jednolicie dla wszystkich jednostek samorządu terytorialnego 0,2, |
Wa,i | – płacowy wskaźnik struktury zatrudnienia nauczycieli w szkołach i placówkach, dla których organem prowadzącym jest i-ta jednostka samorządu terytorialnego, z uwzględnieniem zwiększonych wydatków z tytułu zatrudnienia nauczycieli na terenach wiejskich lub w miastach do 5000 mieszkańców, obliczany według wzoru: |
gdzie:
– Pks | – średnie wynagrodzenie nauczyciela stażysty, |
– Pkk | – średnie wynagrodzenie nauczyciela kontraktowego, |
– Pkm | – średnie wynagrodzenie nauczyciela mianowanego, |
– Pkd | – średnie wynagrodzenie nauczyciela dyplomowanego, |
określone zgodnie z art. 30 ust. 3 i 4 ustawy wymienionej w § 2 pkt 3 rozporządzenia;
Ws,i | – wskaźnik określający udział liczby etatów nauczycieli stażystów w ogólnej liczbie etatów nauczycieli w i-tej jednostce samorządu terytorialnego, |
Wk,i | – wskaźnik określający udział liczby etatów nauczycieli kontraktowych w ogólnej liczbie etatów nauczycieli w i-tej jednostce samorządu terytorialnego, |
Wm,i | – wskaźnik określający udział liczby etatów nauczycieli mianowanych w ogólnej liczbie etatów nauczycieli w i-tej jednostce samorządu terytorialnego, |
Wd,i | – wskaźnik określający udział liczby etatów nauczycieli dyplomowanych w ogólnej liczbie etatów nauczycieli w i-tej jednostce samorządu terytorialnego, |
Ws,k | – wskaźnik określający udział liczby etatów nauczycieli stażystów w ogólnej liczbie etatów nauczycieli w kraju, |
Wk,k | – wskaźnik określający udział liczby etatów nauczycieli kontraktowych w ogólnej liczbie etatów nauczycieli w kraju, |
Wm,k | – wskaźnik określający udział liczby etatów nauczycieli mianowanych w ogólnej liczbie etatów nauczycieli w kraju, |
Wd,k | – wskaźnik określający udział liczby etatów nauczycieli dyplomowanych w ogólnej liczbie etatów nauczycieli w kraju, |
R | – waga z tytułu zatrudnienia nauczycieli w szkołach lub placówkach zlokalizowanych na terenach wiejskich lub w miastach do 5000 mieszkańców – uwzględniająca zwiększone wydatki z tytułu wypłacanych dodatków, o których mowa w art. 54 ust. 3 i 5 ustawy wymienionej w § 2 pkt 3 rozporządzenia – wynosząca jednolicie dla wszystkich jednostek samorządu terytorialnego 0,12, |
Lw,i | – łączna liczba uczniów szkół zlokalizowanych na terenach wiejskich lub w miastach do 5000 mieszkańców w i-tej jednostce samorządu terytorialnego, ustalona na podstawie sprawozdań Głównego Urzędu Statystycznego dla bazowego roku szkolnego, |
Li | – łączna liczba uczniów szkół w i-tej jednostce samorządu terytorialnego, ustalona na podstawie sprawozdań Głównego Urzędu Statystycznego dla bazowego roku szkolnego. |
3. Finansowy standard A podziału części oświatowej na ucznia określa się według wzoru:
A= SO/Up
Finansowy standard A stanowi kalkulacyjną kwotę jednostkową na ucznia, używaną dla ustalenia kwot SOA, SOB i SOC należnej jednostce samorządu terytorialnego części oświatowej SO. Finansowy standard A ustala się na podstawie danych bazowego roku szkolnego.
4. Kwota bazowa SOA części oświatowej jest ustalana dla poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego prowadzących lub dotujących szkoły, według wzoru:
gdzie Ur,i jest ustalane w sposób określony w ust. 2.
5. Kwota uzupełniająca SOB części oświatowej jest ustalana dla poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego prowadzących lub dotujących szkoły, według wzoru:
gdzie Uu,i jest ustalane w sposób określony w ust. 2.
6. Kwota SOC części oświatowej na zadania pozaszkolne jest ustalana dla poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego według przeliczeniowej liczby zadań Uz,i w relacji do finansowego standardu A podziału części oświatowej na ucznia, według wzoru:
gdzie Uz,i jest ustalane w sposób określony w ust. 2.
7. Całkowita kwota części oświatowej dla jednostek samorządu terytorialnego, po odliczeniu 0,6 % rezerwy, wynosi:
7a. Całkowita kwota części oświatowej dla jednostek samorządu terytorialnego, o której mowa w ust. 7, ulega zwiększeniu o przeniesione do części oświatowej środki pochodzące z rezerwy celowej utworzonej na podstawie art. 48 ustawy budżetowej na rok 2005 z dnia 22 grudnia 2004 r. (Dz. U. Nr 278, poz. 2755) oraz niewykorzystane środki części rekompensującej subwencji ogólnej dla gmin, zwane dalej „kwotą korygującą”.
Kwota korygująca – po odliczeniu 0,6 % rezerwy – jest ustalana dla poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego według wzoru:
gdzie znaczenie poszczególnych symboli jest następujące:
1) SD | – | kwota korygująca; |
2) SDi | – | kwota korygująca dla i-tej jednostki samorządu terytorialnego, z uwzględnieniem indeksu i = 1–2478 dla gmin (w tym dla miast na prawach powiatu w zakresie wykonywanych zadań gminy), i = 2479–2544 dla miast na prawach powiatu, i = 2545–2857 dla pozostałych powiatów, i = 2858–2873 dla samorządów województw; |
3) M | – | suma różnic Mi dla wszystkich jednostek samorządu terytorialnego; |
4) Mi | – | kwota różnicy dla i-tej jednostki samorządu terytorialnego pomiędzy planowaną kwotą części oświatowej subwencji ogólnej na rok 2005 (PRi) a roczną kwotą SOi części oświatowej z uwzględnieniem korekt z tytułu błędów statystycznych (Ri) obliczana według wzoru: |
Mi = [PRi-(SOi + Ri)], Mi = 0 dla [PRi - (SOi + Ri)] < 0,
gdzie:
PRi | – | planowana kwota części oświatowej subwencji ogólnej na rok 2005 dla i-tej jednostki samorządu terytorialnego, o której mowa w art. 33 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, |
Ri | – | kwota korekty części oświatowej subwencji na rok 2005 dla i-tej jednostki samorządu terytorialnego z tytułu błędów statystycznych.”. |
8. Określona w ust. 2 statystyczna liczba uczniów (Ur,i) łącznie z uzupełniającą liczbą uczniów (Uu,i), a także określone liczebności wychowanków albo dzieci i młodzieży uprawnionych lub korzystających (Uz,i) podlegają weryfikacji do aktualnego stanu wynikającego ze sprawozdań Głównego Urzędu Statystycznego dla bazowego roku szkolnego, z uwzględnieniem korekty kwoty części oświatowej (SOi).
9. Środki z korekty, o której mowa w ust. 8, są rozliczane w ramach 0,6 % rezerwy części oświatowej.
[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 grudnia 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w roku 2005 (Dz.U. Nr 242, poz. 2039). Zmiana weszła w życie 12 grudnia 2005 r.