Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Ustaw rok 2004 nr 279 poz. 2768
Wersja aktualna od 2005-01-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2004 nr 279 poz. 2768
Wersja aktualna od 2005-01-01
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1)

z dnia 20 grudnia 2004 r.

w sprawie szczegółowego trybu postępowania regulacyjnego przed Międzykościelną Komisją Regulacyjną

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 1

Przepisy ogólne

§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa szczegółowy tryb postępowania regulacyjnego oraz wynagrodzenie dla członków Międzykościelnej Komisji Regulacyjnej, zwanej dalej „Komisją", i jej personelu pomocniczego oraz jej liczebność.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Komisja przeprowadzająca regulację] 1. Komisja przeprowadza regulację w sposób przewidziany w art. 38a i 38b ustawy z dnia 17 maja 1989 r. o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, zwanej dalej „ustawą".

2. Komisja składa się ze stałych członków w liczbie:

1) od 2 do 6 osób wyznaczonych przez ministra właściwego do spraw wyznań religijnych;

2) po 2 osoby wyznaczone przez władze kościołów, innych związków wyznaniowych i krajowych organizacji międzykościelnych, które złożyły wnioski do Komisji.

3. Zespół orzekający, o którym mowa w art. 38d ust. 2 ustawy, rozpatruje sprawy pod kierunkiem dwóch współprzewodniczących wyznaczonych przez ministra właściwego do spraw wyznań religijnych i władze kościoła lub innego związku wyznaniowego.

4. Współprzewodniczący zespołów przewodniczą kolejno posiedzeniom zespołów.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Siedziba Komisji i posiedzenia wyjazdowe] 1. Siedzibą Komisji jest miasto stołeczne Warszawa.

2. Zespół orzekający może orzekać na posiedzeniach wyjazdowych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Obsługa kancelaryjno-biurowa] 1. Obsługę kancelaryjno-biurową Komisji zapewnia urząd obsługujący ministra właściwego do spraw wyznań religijnych.

2. Obsługę prac Komisji, w tym posiedzeń zespołów orzekających, zapewnia sekretarz Komisji wyznaczony przez ministra właściwego do spraw wyznań religijnych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 2

Postępowanie regulacyjne

§ 5.[Wszczęcie postępowania regulacyjnego] Postępowanie regulacyjne, o którym mowa w art. 38a ust. 1 i 2 ustawy, zwane dalej „postępowaniem regulacyjnym", wszczyna się na wniosek osoby prawnej kościoła wymienionego w art. 38a ust. 1 ustawy, innego kościoła lub związku wyznaniowego albo krajowej organizacji międzykościelnej, o których mowa w art. 38a ust. 2 ustawy, zwanej dalej „kościelną osobą prawną".

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.[Powiadomienie o wszczęciu postępowania regulacyjnego] O wszczęciu postępowania regulacyjnego zespół orzekający powiadamia pisemnie uczestników postępowania. Uczestnik postępowania, pod którego adresem żądanie jest skierowane, powinien udzielić pisemnych wyjaśnień w terminie 30 dni.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.[Załatwianie spraw] 1. Zespół orzekający załatwia sprawy bez zbędnej zwłoki.

2. Niezwłocznie powinny być załatwione sprawy, które mogą być rozpatrzone na podstawie dowodów przedstawionych przez uczestników postępowania.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.[Stosowanie przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego] W zakresie pełnomocnictw i doręczania pism stosuje się odpowiednio przepisy art. 32–33, 39–41 i 45–47 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.3)), zwanej dalej „K.p.a.".

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.[Wzywanie do udziału w czynnościach postępowania regulacyjnego] W zakresie wyzwania do udziału w czynnościach postępowania regulacyjnego stosuje się odpowiednio przepisy art. 50–56 K.p.a., z wyłączeniem przepisu art. 54 § 1 pkt 6 K.p.a.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10.[Terminy] W zakresie terminów stosuje się przepisy art. 57–60 K.p.a.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11.[Wniosek o wszczęcie postępowania regulacyjnego] 1. Wniosek o wszczęcie postępowania regulacyjnego składa się w formie pisemnej.

2. Wniosek powinien zawierać:

1) wskazanie uczestników postępowania regulacyjnego oraz ich adresów;

2) sprecyzowanie żądania;

3) faktyczne i prawne uzasadnienie żądania;

4) wskazanie dowodów oraz okoliczności przemawiających za uwzględnieniem wniosku.

3. Do wniosku powinny być dołączone posiadane oryginały lub urzędowo poświadczone odpisy dokumentów przytoczonych we wniosku. Wnioskodawca może wnieść o:

1) polecenie uczestnikowi postępowania regulacyjnego dostarczenia dokumentów będących w jego posiadaniu lub złożenie odpowiednich oświadczeń;

2) zażądanie z urzędu dostarczenia dokumentów znajdujących się w sądach i urzędach.

4. Wniosek o wszczęcie postępowania regulacyjnego oraz dokumenty załączone jako dowody składa się wraz z ich odpisami dla uczestników postępowania.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 12.[Wnioski składane w toku postępowania] Wnioski składane w toku postępowania regulacyjnego przed Komisją oraz wyjaśnienia mogą być wnoszone na piśmie, przekazem za pomocą poczty elektronicznej, faksem, a także ustnie do protokołu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 13.[Obowiązek potwierdzania wniesienia wniosku lub wyjaśnienia] Współprzewodniczący zespołu orzekającego jest obowiązany potwierdzić wniesienie wniosku lub wyjaśnienia, jeżeli wnoszący tego zażąda.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 14.[Usuwanie braków wniosku] 1. Jeżeli wniosek nie czyni zadość wymaganiom określonym w § 11 współprzewodniczący zespołu orzekającego wezwą wnoszącego do uzupełnienia braków.

2. Współprzewodniczący zespołu orzekającego mogą z urzędu zażądać dostarczenia wszelkich dokumentów mających znaczenie w sprawie od każdego, u kogo się one znajdują. W tym samym celu mogą także żądać złożenia oświadczeń.

3. W zakresie usuwania braków wniosku stosuje się odpowiednio art. 64 § 2 K.p.a.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 15.[Sporządzanie protokołów czynności postępowania regulacyjnego] 1. Zespół orzekający sporządza zwięzły protokół każdej czynności postępowania regulacyjnego, chyba że czynność została w inny sposób utrwalona na piśmie.

2. W szczególności sporządza się protokół następujących czynności:

1) przesłuchania uczestnika, świadka, biegłego;

2) oględzin i ekspertyz dokonywanych przy udziale członka zespołu orzekającego;

3) rozprawy;

4) ustnego orzeczenia i postanowienia.

3. Do protokołów, o których mowa w ust. 1 i 2, stosuje się odpowiednio przepisy art. 68–72 K.p.a., z tym że protokół podpisuje w każdym przypadku współprzewodniczący zespołu orzekającego oraz protokolant Komisji. Protokół sporządza się w formie pisemnej lub maszynowej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 16.[Udostępnianie uczestnikom akt postępowania] W zakresie udostępniania uczestnikom akt postępowania regulacyjnego stosuje się odpowiednio przepisy art. 73 i 74 K.p.a.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 17.[Dowody w postępowaniu regulacyjnym] W zakresie dowodów w postępowaniu regulacyjnym stosuje się odpowiednio przepisy art. 75–87 K.p.a., z wyłączeniem przepisów o środkach przymusu administracyjnego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 18.[Rozprawa lub posiedzenie] 1. Zespół orzekający może rozstrzygać sprawę na posiedzeniu bez udziału uczestników postępowania.

2. Rozprawa powinna być wyznaczona, gdy zachodzi potrzeba uzgodnienia interesów uczestników postępowania oraz gdy jest to potrzebne dla wyjaśnienia sprawy przy udziale świadków lub biegłych albo w drodze oględzin.

3. Rozprawą lub posiedzeniem kieruje jeden ze współprzewodniczących zespołu orzekającego. Kierujący rozprawą stosuje odpowiednio przepisy art. 91–95 K.p.a.

4. W celu rozprawy wnioski, oświadczenia, uzupełnienia i sprostowania wniosków można zamieścić w załączniku do protokołu. Gdy uczestnika postępowania regulacyjnego zastępuje adwokat lub radca prawny, współprzewodniczący zespołu orzekającego mogą zażądać złożenia takiego załącznika w wyznaczonym terminie.

5. Uczestnicy postępowania mogą żądać sprostowania lub uzupełnienia protokołu, nie później jednak jak na następnej rozprawie.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 19.[Zawieszenie postępowania regulacyjnego] W zakresie zawieszenia postępowania regulacyjnego stosuje się odpowiednio przepisy art. 97–103 K.p.a.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 20.[Zawarcie ugody] 1. Uczestnicy postępowania regulacyjnego mogą zawrzeć ugodę przed zespołem orzekającym. Przy zawieraniu ugody stosuje się odpowiednio przepisy art. 116 i 117 K.p.a.

2. Gdy ugoda nie zostanie zawarta, zespół orzekający wydaje orzeczenie, które podejmuje się zwykłą większością głosów w głosowaniu tajnym. W razie równości głosów uznaje się, że zespół orzekający nie uzgodnił orzeczenia w rozumieniu art. 38g ust. 1 ustawy.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 21.[Orzeczenia i ugody] W zakresie orzeczeń i ugód, o których mowa w § 20, stosuje się odpowiednio przepisy art. 104–113 K.p.a., z wyłączeniem stosowania art. 107 § 4 K.p.a.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 22.[Nadanie klauzuli wykonalności] 1. Współprzewodniczący zespołu orzekającego niezwłocznie nadają klauzulę wykonalności orzeczeniom i ugodom, o których mowa w § 20, opatrując je okrągłą pieczęcią urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw wyznań religijnych.

2. Orzeczenia i ugody doręcza się uczestnikom postępowania niezwłocznie po nadaniu klauzuli wykonalności, o której mowa w ust. 1.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 23.[Ustalanie kosztów postępowania regulacyjnego] W zakresie ustalania kosztów postępowania regulacyjnego stosuje się odpowiednio art. 262 K.p.a., z tym że uczestnika postępowania obciążają te koszty postępowania poniesione w jego interesie lub na jego żądanie, które nie wynikają z ustawowego obowiązku organów administracji rządowej lub jednostki samorządu terytorialnego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 3

Wynagrodzenie członków Komisji i personelu pomocniczego

§ 24.[Wynagrodzenie] [1] 1. Członkowi Komisji przysługuje wynagrodzenie w formie zryczałtowanej diety miesięcznej obliczanej od podstawy wynoszącej:

1) dla współprzewodniczącego zespołu orzekającego – 70 % wynagrodzenia wiceprezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego;

2) dla członka – 70 % wynagrodzenia sędziego Naczelnego Sądu Administracyjnego.

2. Wysokość diety, o której mowa w ust. 1, jest proporcjonalna do liczby postępowań regulacyjnych rozpatrywanych przez zespół orzekający, w skład którego wchodzi członek Komisji.

3. Przy obliczaniu wysokości diety, o której mowa w ust. 1 i 2, uwzględnia się liczbę postępowań rozpatrywanych przez zespół orzekający, w skład którego wchodzi członek Komisji, w stosunku do liczby wszystkich postępowań rozpatrywanych przez Komisję.

4. Personel pomocniczy Komisji wyznaczony przez ministra właściwego do spraw wyznań religijnych otrzymuje zryczałtowane diety w wysokości:

1) sekretarz Komisji – 35 %,

2) protokolant Komisji – 15 %

podstawy diety członka Komisji, o której mowa w ust. 1 pkt 2.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 25.[Zbieg uprawnień do wynagrodzenia] 1. Jeżeli członek Komisji lub jej personelu pomocniczego jest jednocześnie członkiem komisji majątkowej lub komisji regulacyjnej działającej na podstawie ustawy o stosunku państwa do innego kościoła lub związku wyznaniowego albo członkiem personelu pomocniczego takiej komisji, otrzymuje wynagrodzenie w wysokości 10 % zryczałtowanej diety, o której mowa w § 24.

2. W przypadku pełnienia przez tę samą osobę różnych funkcji w komisjach, o których mowa w ust. 1, przysługuje jej prawo wskazania komisji, z tytułu udziału w której otrzymywać będzie wynagrodzenie w pełnej wysokości.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 4

Przepisy przejściowe i końcowe

§ 26.[Wysokość wynagrodzenia do dnia 31 grudnia 2005 r.] Do dnia 31 grudnia 2005 r. wysokość wynagrodzenia członków i personelu pomocniczego Komisji, o którym mowa w § 24, wynosi odpowiednio 80 % wynagrodzeń określonych w przepisach § 24.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 27.[Przepisy uchylone] Traci moc rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 9 lutego 2000 r. w sprawie szczegółowego trybu postępowania regulacyjnego przed Międzykościelną Komisją Regulacyjną (Dz. U. Nr 12, poz. 151).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 28.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2005 r.

Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: R. Kalisz

1) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej – wyznania religijne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. Nr 134, poz. 1436).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 153, poz. 1271, z 2003 r. Nr 223, poz. 2217 oraz z 2004 r. Nr 68, poz. 623 i Nr 145, poz. 1534.

3) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2001 r. Nr 49, poz. 509, z 2002 r. Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 169, poz. 1387, z 2003 r. Nr 130, poz. 1188 i Nr 170, poz. 1660 oraz z 2004 r. Nr 162, poz. 1692.

[1] Na podstawie § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 października 2005 r. w sprawie wysokości wynagrodzenia członków i personelu pomocniczego komisji regulacyjnych działających na podstawie ustaw o stosunku Państwa do kościołów oraz związków wyznaniowych w roku 2006 (Dz.U. Nr 214, poz. 1814) wysokość wynagrodzenia członków i personelu pomocniczego komisji regulacyjnych wynosi w okresie od 1 stycznia 2006 r. do 31 grudnia 2006 r. 80 %.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00