Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Ustaw rok 2004 nr 224 poz. 2282
Wersja aktualna od 2010-05-28
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2004 nr 224 poz. 2282
Wersja aktualna od 2010-05-28
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 5 października 2004 r.

w sprawie wprowadzenia do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR oraz europejskich wymagań w zakresie ułatwień w lotnictwie cywilnym

(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2010 r., Nr 93, poz. 598)  

Na podstawie art. 3 ust. 4 pkt 2 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. Nr 130, poz. 1112, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Europejskie wymagania bezpieczeństwa lotniczego JAR] 1. Wprowadza się do stosowania następujące europejskie wymagania bezpieczeństwa lotniczego JAR, ustanowione przez Zrzeszenie Władz Lotniczych (JAA):

1) JAR-11 – Zasady tworzenia i wprowadzania przepisów JAR;

2) JAR-26 – Dodatkowe wymagania zdatności do lotu;

3) [1] (uchylony);

4) JAR-OPS 3 – Zarobkowy przewóz lotniczy (śmigłowce);

5) JAR-FCL 1 – Licencjonowanie personelu lotniczego (samoloty);

6) JAR-FCL 2 – Licencjonowanie personelu lotniczego (śmigłowce);

7) JAR-FCL 3 – Licencjonowanie personelu lotniczego (wymagania medyczne);

8) JAR-FCL 4 – Licencjonowanie personelu lotniczego (inżynierowie lotniczy);

8a) [2] JAR-FSTD A - Samolotowe szkoleniowe urządzenia symulacji lotu;

8b) [3] JAR-FSTD H - Śmigłowcowe szkoleniowe urządzenia symulacji lotu;

9) [4] (uchylony);

10) [5] (uchylony);

11) [6] (uchylony);

12) [7] (uchylony);

13) [8] (uchylony);

14) [9] (uchylony);

15) JAR-MME/MEL – Minimalne wyposażenie statku powietrznego.

2. Wymagania, o których mowa w ust. 1, stosuje się z zachowaniem przepisów odrębnych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Europejskie wymagania dotyczące ułatwień w zakresie podniesienia efektywności w lotnictwie cywilnym] Wprowadza się do stosowania europejskie wymagania dotyczące ułatwień w zakresie podniesienia efektywności w lotnictwie cywilnym, ustanowione przez Europejską Konferencję Lotnictwa Cywilnego (ECAC) w Dokumencie 30 ECAC, cz. l.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Opcje

ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Ogłoszenie wymagań] Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego ogłasza w Dzienniku Urzędowym Urzędu Lotnictwa Cywilnego zgodnie z art. 23 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze wymagania, o których mowa w § 1 ust. 1 i w § 2, oraz ich zmiany.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Przepisy dotychczasowe] Ilekroć w przepisach dotychczasowych jest mowa o Wspólnych Przepisach Lotniczych, Wspólnych Wymaganiach Lotniczych lub przepisach stanowionych przez Wspólne Władze Lotnicze (JAA), rozumie się przez to europejskie wymagania bezpieczeństwa lotniczego JAR, w rozumieniu niniejszego rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.[Przepisy uchylone] Traci moc rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie wprowadzenia do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR (Dz. U. Nr 139, poz. 1329).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 134, poz. 1429).

2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 210, poz. 2036 oraz z 2004 r. Nr 54, poz. 535, Nr 96, poz. 959, Nr 99, poz. 1002, Nr 172, poz. 1805 i Nr 173, poz. 1808.

[1] § 1 ust. 1 pkt 3 uchylony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR oraz europejskich wymagań w zakresie ułatwień w lotnictwie cywilnym (Dz.U. Nr 93, poz. 598). Zmiana weszła w życie 28 maja 2010 r.

[2] § 1 ust. 1 pkt 8a dodany przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR oraz europejskich wymagań w zakresie ułatwień w lotnictwie cywilnym (Dz.U. Nr 93, poz. 598). Zmiana weszła w życie 28 maja 2010 r.

[3] § 1 ust. 1 pkt 8b dodany przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR oraz europejskich wymagań w zakresie ułatwień w lotnictwie cywilnym (Dz.U. Nr 93, poz. 598). Zmiana weszła w życie 28 maja 2010 r.

[4] § 1 ust. 1 pkt 9 uchylony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR oraz europejskich wymagań w zakresie ułatwień w lotnictwie cywilnym (Dz.U. Nr 93, poz. 598). Zmiana weszła w życie 28 maja 2010 r.

[5] § 1 ust. 1 pkt 10 uchylony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR oraz europejskich wymagań w zakresie ułatwień w lotnictwie cywilnym (Dz.U. Nr 93, poz. 598). Zmiana weszła w życie 28 maja 2010 r.

[6] § 1 ust. 1 pkt 11 uchylony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR oraz europejskich wymagań w zakresie ułatwień w lotnictwie cywilnym (Dz.U. Nr 93, poz. 598). Zmiana weszła w życie 28 maja 2010 r.

[7] § 1 ust. 1 pkt 12 uchylony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR oraz europejskich wymagań w zakresie ułatwień w lotnictwie cywilnym (Dz.U. Nr 93, poz. 598). Zmiana weszła w życie 28 maja 2010 r.

[8] § 1 ust. 1 pkt 13 uchylony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR oraz europejskich wymagań w zakresie ułatwień w lotnictwie cywilnym (Dz.U. Nr 93, poz. 598). Zmiana weszła w życie 28 maja 2010 r.

[9] § 1 ust. 1 pkt 14 uchylony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR oraz europejskich wymagań w zakresie ułatwień w lotnictwie cywilnym (Dz.U. Nr 93, poz. 598). Zmiana weszła w życie 28 maja 2010 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00