Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Ustaw rok 2004 nr 128 poz. 1338
Wersja aktualna od 2004-06-19
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2004 nr 128 poz. 1338
Wersja aktualna od 2004-06-19
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 12 maja 2004 r.

w sprawie taryfy maksymalnych wysokości opłat za usługi pilotowe świadczone w pilotażu obowiązkowym oraz trybu ich pobierania

Na podstawie art. 230 § 2 ustawy z dnia 18 września 2001 r. – Kodeks morski (Dz. U. Nr 138, poz. 1545, z 2002 r. Nr 41, poz. 365, z 2003 r. Nr 229, poz. 2277 oraz z 2004 r. Nr 93. poz. 895) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa:

1) taryfę maksymalnych wysokości opłat za usługi pilotowe świadczone w określonych portach w pilotażu obowiązkowym;

2) tryb pobierania opłat, o których mowa w pkt 1.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Taryfa maksymalnych wysokości opłat za usługi pilotowe] 1. Taryfę maksymalnych wysokości opłat za usługi pilotowe świadczone w portach w pilotażu obowiązkowym, z wyjątkiem portów wymienionych w ust. 2, określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.

2. Taryfę maksymalnych wysokości opłat za usługi pilotowe, świadczone pomiędzy redą lub portem Świnoujście a portami Szczecin, Police, Stepnica, Trzebież oraz na Zalewie Szczecińskim do i od granicy niemieckiej w pilotażu obowiązkowym, określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Ustalenie wysokości opłaty za usługę pilotową] 1. Wysokość opłaty za usługę pilotową świadczoną w pilotażu obowiązkowym, zwaną dalej „usługą pilotową”, ustala się w zależności od objętości statku lub zespołu holowniczego.

2. Objętość statku lub zespołu holowniczego obliczana jest według wzoru:

V = L x B x T,

gdzie poszczególne symbole oznaczają:

V – objętość statku lub zespołu holowniczego, wyrażoną w metrach sześciennych,

L – długość całkowitą statku lub zespołu holowniczego, wyrażoną w metrach i centymetrach,

B – szerokość maksymalną statku lub zespołu holowniczego, wyrażoną w metrach i centymetrach,

T – maksymalne zanurzenie statku lub zespołu holowniczego, do letniej linii ładunkowej, wyrażone w metrach i centymetrach.

3. Przy obliczaniu wysokości opłaty za usługę pilotową dla zespołu holowniczego nie uwzględnia się objętości holownika portowego.

4. Wysokość opłaty za usługę pilotową nie może przekroczyć maksymalnych wysokości opłat za te usługi, określonych w załącznikach do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Dane niezbędne do obliczania objętości statku lub zespołu holowniczego] 1. Dane niezbędne do obliczania objętości, o której mowa w § 3 ust. 2, ustala się na podstawie międzynarodowego świadectwa pomiarowego lub certyfikatu okrętowego.

2. W przypadku niemożności ustalenia danych, w sposób określony w ust. 1, przyjmuje się dane zawarte w księgach rejestrowych brytyjskiej instytucji klasyfikacyjnej, publikowane w Lloyd's Register of Ships.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.[Waluta opłaty] Wysokość opłaty za usługę pilotową jest ustalana w euro i przeliczana na walutę płatności, zgodnie z Tabelą Kursów Narodowego Banku Polskiego, według kursu średniego obowiązującego w dniu zakończenia usługi pilotowej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.[Pobranie opłaty] Opłatę za usługę pilotową pobiera się bez względu na jej wynik.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.[Wniesienie opłaty] Opłatę za wykonaną usługę pilotową wnosi się na rachunek bankowy przedsiębiorcy świadczącego usługi pilotowe lub do kasy tego przedsiębiorcy.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.[Oddzielność opłaty za każdą usługę] 1. Opłatę za wykonaną usługę pilotową uiszcza się oddzielnie za każdą usługę, na podstawie faktury wystawionej przez przedsiębiorcę świadczącego usługi pilotowe.

2. Opłaty od usługobiorców zalegających z wniesieniem opłat mogą być pobierane z góry.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Infrastruktury: K. Opawski

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – gospodarka morska, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 4 maja 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 106, poz. 1121).

Załączniki do rozporządzenia Ministra Infrastruktury
z dnia 12 maja 2004 r. (poz. 1338)

Załącznik nr 1

TARYFA MAKSYMALNYCH WYSOKOŚCI OPŁAT ZA USŁUGI PILOTOWE ŚWIADCZONE W PORTACH W PILOTAŻU OBOWIĄZKOWYM

infoRgrafika

Załącznik nr 2

TARYFA MAKSYMALNYCH WYSOKOŚCI OPŁAT ZA USŁUGI PILOTOWE ŚWIADCZONE POMIĘDZY REDĄ LUB PORTEM ŚWINOUJŚCIE A PORTAMI SZCZECIN, POLICE, STEPNICA, TRZEBIEŻ ORAZ NA ZALEWIE SZCZECIŃSKIM DO I OD GRANICY NIEMIECKIEJ W PILOTAŻU OBOWIĄZKOWYM

infoRgrafika

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00