ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1)
z dnia 16 stycznia 2004 r.
w sprawie internatów w Biurze Ochrony Rządu
Na podstawie art. 76 ust. 6 ustawy z dnia 16 marca 2001 r. o Biurze Ochrony Rządu (Dz. U. Nr 27, poz. 298, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa szczegółowe warunki i tryb tworzenia internatów oraz ich prowadzenia, wyposażenia internatu oraz czas pobytu w internacie, a także szczegółowe zasady odpłatności za zakwaterowanie w internacie lub innych pomieszczeniach mieszkalnych.
§ 2.[Wniosek do Szefa BOR o utworzenie internatu] 1. Kierownik komórki organizacyjnej Biura Ochrony Rządu właściwej w sprawach mieszkaniowych występuje do Szefa Biura Ochrony Rządu, zwanego dalej „Szefem BOR”, z wnioskiem o utworzenie internatu.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, przed skierowaniem do Szefa BOR, opiniuje kierownik komórki organizacyjnej Biura Ochrony Rządu właściwej w sprawach finansowych.
§ 3.[Decyzja Szefa BOR w sprawie utworzenia internatu] Decyzję w sprawie utworzenia internatu wydaje Szef BOR.
§ 4.[Warunki utworzenia internatu] Utworzenie internatu jest uzależnione od możliwości przeznaczenia budynku lub jego części na zakwaterowanie tymczasowe funkcjonariuszy Biura Ochrony Rządu, zwanych dalej „funkcjonariuszami”.
§ 5.[Pomieszczenia i wyposażenie internatu] 1. W internacie urządza się pokoje noclegowe jednoosobowe, dwuosobowe oraz wieloosobowe.
2. Poza pokojami noclegowymi, o których mowa w ust. 1, w internacie urządza się pomieszczenia służbowe i gospodarcze służące do utrzymania przez mieszkańców internatu należytego stanu sanitarnohigienicznego oraz pomieszczenia stanowiące zaplecze kierownika internatu.
3. Wyposażenie internatu określa załącznik do rozporządzenia.
§ 6.[Dokumentacja] W internacie prowadzi się następującą dokumentację:
1) książkę stanu zakwaterowania;
2) książkę meldunkową;
3) książkę skarg i wniosków;
4) książkę depozytów.
§ 7.[Podstawa zakwaterowania funkcjonariuszy] 1. Podstawą zakwaterowania funkcjonariuszy w internacie jest skierowanie wystawione przez Szefa BOR.
2. W skierowaniu, o którym mowa w ust. 1, określa się czas pobytu funkcjonariuszy w internacie.
3. Funkcjonariuszy skierowanych do internatu przyjmuje kierownik internatu lub upoważniony przez niego pracownik.
§ 8.[Opłata za zakwaterowanie w internacie i innych pomieszczeniach mieszkalnych] 1. Opłata za zakwaterowanie w internacie i innych pomieszczeniach mieszkalnych za jedno miejsce noclegowe za dobę wynosi:
1) w pokoju jednoosobowym – w wysokości faktycznego kosztu utrzymania 1 m2 powierzchni użytkowej pokoi w danym budynku pomnożonego przez powierzchnię zajmowanego pokoju;
2) w pokoju dwuosobowym lub wieloosobowym – w wysokości faktycznego kosztu utrzymania 1 m2 powierzchni użytkowej pokoi w danym budynku pomnożonego przez proporcjonalnie zajmowaną powierzchnię pokoju.
2. Faktyczny koszt utrzymania 1 m2 powierzchni mieszkalnej ustalany jest na podstawie corocznej kalkulacji kosztów utrzymania budynku, w którym znajduje się internat lub inne pomieszczenie mieszkalne, ponoszonych przez Biuro Ochrony Rządu.
3. Funkcjonariusze zakwaterowani w internacie lub innym pomieszczeniu mieszkalnym uiszczają opłatę do dnia dziesiątego każdego miesiąca za miesiąc poprzedni.
4. Funkcjonariusze zakwaterowani w internacie lub innym pomieszczeniu mieszkalnym uiszczają opłaty za zużycie energii elektrycznej w wysokości aktualnej ceny energii elektrycznej, a w przypadku braku licznika – opłatę ryczałtową ustaloną odpowiednio przez kierownika internatu lub komórkę organizacyjną właściwą w sprawach mieszkaniowych, o której mowa w ust. 5, na podstawie zużycia energii elektrycznej przez odbiorniki energii elektrycznej w poprzednim okresie rozliczeniowym.
5. Cennik opłat za zakwaterowanie w internacie lub innym pomieszczeniu mieszkalnym opracowuje komórka organizacyjna Biura Ochrony Rządu właściwa w sprawach mieszkaniowych.
6. Naliczenia opłat za zakwaterowanie funkcjonariuszy korzystających z internatu dokonuje kierownik internatu, a w przypadku innych pomieszczeń mieszkalnych komórka organizacyjna Biura Ochrony Rządu właściwa w sprawach mieszkaniowych.
§ 9.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: K. Janik
|
1) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej – sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. Nr 35, poz. 325 i Nr 58, poz. 533).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2001 r. Nr 106, poz. 1149, z 2002 r. Nr 74, poz. 676 i Nr 153, poz. 1271 oraz z 2003 r. Nr 52, poz. 451, Nr 90, poz. 844, Nr 166, poz. 1609, Nr 199, poz. 1939 i Nr 210, poz. 2036.
Załącznik do rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych
i Administracji z dnia 16 stycznia 2004 r. (poz. 92)
WYKAZ PRZEDMIOTÓW POZOSTAJĄCYCH W WYPOSAŻENIU INTERNATU
1.Pokój
lp. | Nazwa sprzętu | Wskaźnik ilościowy na osobę | Pomieszczenie | Uwagi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Szafa ubraniowa | 1 |
|
|
2 | Stół |
| od 1 do 3 |
|
3 | Krzesło wyściełane | 1 |
|
|
4 | Tapczan/wersalka | 1 |
|
|
5 | Szafka przyłóżkowa (nocna) | 1 |
|
|
6 | Lustro ścienne |
| 1 |
|
7 | Kosz na śmieci |
| 1 |
|
8 | Dywanik przyłóżkowy | 1 |
|
|
9 | Karnisz (szyny) |
| wg potrzeb |
|
10 | Firanki |
| wg potrzeb |
|
11 | Wykładzina dywanowa |
| wg potrzeb |
|
12 | Zasłony |
| wg potrzeb |
|
13 | Wieszak do ubrań |
| 1 |
|
14 | Komoda |
| od 2 do 3 |
|
15 | Verticale |
| zamiast Ip. 9, 10, 12 |
|
16 | Lampka nocna | 1 |
|
|
17 | Stolik pod RTV |
| 1 |
|
18 | Fotel wyściełany |
| 2 |
|
19 | Stolik okolicznościowy, ława |
| 1 |
|
20 | Koc kolorowy | 2 |
|
|
21 | Kołdra | 1 |
|
|
22 | Poduszka | 1 |
|
|
23 | Poszwa na kołdrę | 4 |
|
|
24 | Poszewka na poduszkę | 4 |
|
|
25 | Prześcieradło | 4 |
|
|
26 | Ręcznik kąpielowy | 1 |
|
|
27 | Ręcznik frotté | 2 |
|
|
28 | Szlafrok | 1 |
|
|
29 | Wieszak ramiączko | 5 |
|
|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
30 | Obrus na stół (stolik) |
| 2 |
|
31 | Szczotka do ubrania |
| 2 |
|
32 | Szczotka do obuwia |
| 2 |
|
33 | Czajnik bezprzewodowy elektr. |
| 2 |
|
34 | Miednica |
| 2 |
|
35 | Cukiernica |
| 2 |
|
36 | Łyżeczka do cukru |
| 2 |
|
37 | Flakon do kwiatów |
| 2 |
|
38 | Cerata |
| 10 m.b. |
|
39 | Filiżanka ze spodkiem | 1 |
|
|
40 | Szklanka ze spodkiem | 1 |
|
|
41 | Łyżeczka do herbaty | 1 |
|
|
42 | Łyżka stołowa | 1 |
|
|
43 | Widelec stołowy | 1 |
|
|
44 | Nóż stołowy | 1 |
|
|
45 | Talerz porcelanowy głęboki | 1 |
|
|
46 | Talerz porcelanowy płytki | 1 |
|
|
47 | Talerz porcelanowy deserowy | 1 |
|
|
48 | Bulionówka ze spodkiem | 1 |
|
|
2. Kuchnia | |||
Lp. | Nazwa sprzętu | Wskaźnik ilościowy na pomieszczenie | Uwagi |
1 | Szafka kuchenna stojąca z blatem | od 6 do 8 |
|
2 | Szafka kuchenna wisząca | od 6 do 8 |
|
3 | Zlewozmywak | 1 |
|
4 | Stół | od 1 do 2 |
|
5 | Kuchenka elektr. z piekarnikiem | od 1 do 2 |
|
6 | Taboret kuchenny | od 2 do 4 |
|
7 | Okap wentylacyjny | od 1 do 2 |
|
8 | Kosz na śmieci | 1 |
|
9 | Garnek z pokrywą 5 l | 2 |
|
10 | Garnek z pokrywą 3 l | 3 |
|
11 | Czajnik | 2 |
|
12 | Kuchenka mikrofalowa | 1 |
|
13 | Łyżka wazowa 0,25 l | 2 |
|
14 | Chłodziarka-zamrażarka | 1 |
|
15 | Deska kuchenna | 1 |
|
16 | Patelnia | 1 |
|
17 | Nóż kuchenny | 2 |
|
18 | Nóż do chleba | 2 |
|
19 | Zestaw do przypraw | 2 |
|
3. Recepcja | |||
Lp. | Nazwa sprzętu | Wskaźnik ilościowy na pomieszczenie | Uwagi |
1 | Biurko kancelaryjne | 1 |
|
2 | Fotel do biurka | 1 |
|
3 | Tapczan | 1 |
|
4 | Kosz na śmieci | 1 |
|
5 | Lampka biurkowa | 1 |
|
6 | Firanki | wg potrzeb |
|
7 | Zasłony | wg potrzeb |
|
8 | Karnisz (szyny) | wg potrzeb |
|
9 | Verticale | zamiast Ip. 6, 7, 8 |
|
10 | Szafa ubraniowa | 1 |
|
11 | Wieszak do ubrań | 1 |
|
12 | Komoda | od 1 do 2 |
|
13 | Szafa stalowa na akta | od 1 do 2 |
|
14 | Tablica informacyjna | od 1 do 2 |
|
15 | Wykładzina dywanowa | wg potrzeb |
|
4.Pralnia i suszarnia | |||
Lp. | Nazwa sprzętu | Wskaźnik ilościowy na pomieszczenie | Uwagi |
1 | Pralka z wirówką | od 2 do 3 |
|
2 | Miska | od 3 do 5 |
|
3 | Wiadro | od 3 do 5 |
|
4 | Suszarka balkonowa | od 3 do 5 |
|
5 | Kosz na śmieci | 1 |
|
5. Pomieszczenie kierownika internatu | |||
Lp. | Nazwa sprzętu | Wskaźnik ilościowy | Uwagi |
1 | Biurko kancelaryjne | 1 |
|
2 | Krzesło obrotowe | 1 |
|
3 | Krzesło wyściełane | od 1 do 2 |
|
4 | Szafa ubraniowa | 1 |
|
5 | Szafa metalowa na akta | od 1 do 2 |
|
6 | Karnisz (szyny) | wg potrzeb |
|
7 | Firanki | wg potrzeb |
|
8 | Zasłony | wg potrzeb |
|
9 | Verticale | zamiast Ip. 6, 7, 8 |
|
10 | Kosz na śmieci | 1 |
|
11 | Wieszak do ubrań | 1 |
|
12 | Stolik okolicznościowy, ława | 1 |
|
13 | Fotel wyściełany | 2 |
|
14 | Lampka biurowa | 1 |
|
15 | Apteczka | 1 |
|
6. Pomieszczenie gospodarcze | |||
Lp. | Nazwa sprzętu | Wskaźnik ilościowy na pomieszczenie | Uwagi |
1 | Regał magazynowy | od 6 do 10 |
|
2 | Stół | od 2 do 3 |
|
3 | Krzesło wyściełane | 2 |
|
4 | Kosz na śmieci | 1 |
|
7. Świetlica | |||
Lp. | Nazwa sprzętu | Wskaźnik ilościowy na pomieszczenie | Uwagi |
1 | Stolik pod telewizor | 1 |
|
2 | Krzesło wyściełane | od 20 do 32 |
|
3 | Stolik kwadratowy | od 5 do 8 |
|
4 | Wykładzina dywanowa | wg potrzeb |
|
5 | Karnisz | wg potrzeb |
|
6 | Firanki | wg potrzeb |
|
7 | Zasłony | wg potrzeb |
|
8 | Verticale | zamiast Ip. 5, 6, 7 |
|
9 | Kosz na śmieci | 1 |
|
8. Prasowalnia | |||
Lp. | Nazwa sprzętu | Wskaźnik ilościowy | Uwagi |
1 | Deska do prasowania | od 2 do 4 |
|
2 | Stół | 2 |
|
3 | Krzesło wyściełane | od 2 do 4 |
|
4 | Kosz na śmieci | 1 |
|
5 | Żelazko | od 2 do 4 |
|
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00