Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2004-01-30 do 2019-11-09
Wersja archiwalna od 2004-01-30 do 2019-11-09
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 24 grudnia 2003 r.
w sprawie wypłat z Funduszu Żeglugi Śródlądowej
Na podstawie art. 14 ust. 7 ustawy z dnia 28 października 2002 r. o Funduszu Żeglugi Śródlądowej i Funduszu Rezerwowym (Dz. U. Nr 199, poz. 1672) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa:
1) wysokości stawek jednostkowych do obliczania wypłat z Funduszu Żeglugi Śródlądowej, zwanego dalej „Funduszem", za złomowanie statku polskiego;
2) szczegółowy tryb postępowania przy dokonywaniu wypłat z Funduszu za złomowanie statku polskiego.
§ 2.[Wysokość stawek jednostkowych do obliczania wypłat z Funduszu za złomowanie statku polskiego] Ustala się wysokości stawek jednostkowych do obliczania wypłat z Funduszu za złomowanie statku polskiego:
1) statki do przewozu ładunków stałych:
a) barki motorowe o nośności mniejszej niż 450 ton | – 75,00 zł za tonę, |
b) barki motorowe o nośności od 450 ton do 650 ton | – 87,50 zł za tonę, |
c) barki motorowe o nośności większej niż 650 ton | – 92,50 zł za tonę, |
d) barki pchane lub holowane o nośności mniejszej niż 450 ton | – 45,00 zł za tonę, |
e) barki pchane lub holowane o nośności od 450 ton do 650 ton | – 50,00 zł za tonę, |
f) barki pchane lub holowane o nośności większej niż 650 ton | – 62,50 zł za tonę; |
2) zbiornikowce:
a) barki motorowe o nośności mniejszej niż 450 ton | – 175,00 zł za tonę, |
b) barki motorowe o nośności od 450 ton do 650 ton | – 200,00 zł za tonę, |
c) barki motorowe o nośności większej niż 650 ton | – 225,00 zł za tonę, |
d) barki pchane lub holowane o nośności mniejszej niż 450 ton | – 70,00 zł za tonę, |
e) barki pchane lub holowane o nośności od 450 ton do 650 ton | – 75,00 zł za tonę, |
f) barki pchane lub holowane o nośności większej niż 650 ton | – 95,00 zł za tonę; |
3) pchacze lub holowniki:
a) pchacze lub holowniki o mocy napędowej mniejszej niż 300 kW | – 150,00 zł za kW, |
b) pchacze lub holowniki o mocy napędowej większej niż 300 kW | – 175,00 zł za kW. |
§ 3.[Wniosek o wypłatę z Funduszu Żeglugi Śródlądowej] 1. Bank Gospodarstwa Krajowego, zwany dalej „Bankiem", dokonuje wypłaty z Funduszu na wniosek armatora, którego wzór stanowi załącznik do rozporządzenia.
2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, armator dołącza:
1) zaświadczenie o złomowaniu statku polskiego;
2) kopię dokumentu potwierdzającego wpłatę składki rocznej do Funduszu.
§ 4.[Wypłata z Funduszu Żeglugi Śródlądowej] 1. Bank dokonuje wypłaty w terminie 30 dni od daty otrzymania wniosku armatora, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Wniosek, który nie spełnia wymogów określonych w § 3, Bank zwraca armatorowi w celu uzupełnienia. Termin, o którym mowa w ust. 1, biegnie od dnia złożenia uzupełnionego wniosku do Banku.
§ 5.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Infrastruktury: M. Pol
|
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 302 oraz z 2003 r. Nr 19, poz. 165, Nr 141, poz. 1359 i Nr 232, poz. 2322).
Załącznik do rozporządzenia Ministra Infrastruktury
z dnia 24 grudnia 2003 r. (poz. 54)