Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2007-06-05 do 2013-12-07
Wersja archiwalna od 2007-06-05 do 2013-12-07
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 15 lipca 2003 r.
w sprawie klasyfikacji statków powietrznych
(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2007 r., Nr 89, poz. 592)
Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. Nr 130, poz. 1112) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Klasyfikacja statków powietrznych] Ustala się klasyfikację statków powietrznych ze względu na:
1) charakterystykę i przeznaczenie statków powietrznych;
2) przeznaczenie operacyjne statków powietrznych;
3) sposób unoszenia się w przestrzeni powietrznej.
§ 2.[Podział ze względu na charakterystykę i przeznaczenie] [1] Ze względu na charakterystykę i przeznaczenie statki powietrzne dzielą się na:
1) statki powietrzne objęte obowiązkiem uzyskania certyfikatu typu oraz świadectwa zdatności do lotu zgodnie z rozporządzeniem (WE) Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1592/2002 z dnia 15 lipca 2002 r. w sprawie wspólnych zasad w dziedzinie lotnictwa cywilnego i utworzenia Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (Dz. Urz. WE L 240 z 07.09.2002; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 7, t. 7, str. 30, z późn. zm.);
2) statki powietrzne kategorii specjalnej, o których mowa w załączniku II do rozporządzenia (WE) Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1592/2002 z dnia 15 lipca 2002 r. w sprawie wspólnych zasad w dziedzinie lotnictwa cywilnego i utworzenia Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego, objęte obowiązkiem uzyskania pozwolenia na lot, w tym:
a) bezpilotowe statki powietrzne – statki powietrzne bez pilota, nieprzeznaczone do celów sportowych lub rekreacyjnych, zdolne do lotu autonomicznego programowanego lub zdalnie sterowanego,
b) modele latające o masie większej niż 25 kg;
3) ultralekkie statki powietrzne i urządzenia objęte obowiązkiem uzyskania innego niż świadectwo zdatności do lotu dokumentu dopuszczającego do wykonywania lotu, skoku lub użycia, ustanowionym przepisami wydanymi na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze:
a) urządzenia latające – przeznaczone w szczególności do celów sportowych, rekreacyjnych, pokazowych lub edukacyjnych,
b) spadochrony;
4) pozostałe statki powietrzne – nieobjęte obowiązkiem uzyskania dokumentu zdatności do lotu:
a) modele latające – niezdolne do uniesienia człowieka, przeznaczone do celów sportowych, rekreacyjnych, pokazowych, kolekcjonerskich lub edukacyjnych:
– o masie startowej nie większej niż 25 kg – dla modeli latających cięższych od powietrza,
– o masie wszystkich składników, bez gazu nośnego, nie większej niż 25 kg – dla modeli latających lżejszych od powietrza,
b) latawce – statki powietrzne bez napędu, cięższe od powietrza, unoszące się w opływającym je powietrzu na uwięzi połączonej ze stałym lub ruchomym punktem podłoża, niezdolne do uniesienia człowieka i przeznaczone do celów sportowych, rekreacyjnych, pokazowych lub edukacyjnych.
§ 3.[Podział ze względu na przeznaczenie operacyjne] Ze względu na przeznaczenie operacyjne statki powietrzne dzielą się na:
1) statki powietrzne lądowe – przeznaczone do operowania z lotnisk i lądowisk lądowych oraz lądowisk na pokładach statków morskich i budowli morskich;
2) statki powietrzne wodne – przeznaczone do operowania wyłącznie z powierzchni wody:
a) pływakowe – w których pływalność nadają pływaki umocowane do statku powietrznego,
b) łodzie latające – w których pływalność nadaje kadłub o odpowiednim kształcie;
3) amfibie – przeznaczone do operowania z lotnisk i lądowisk lądowych, lądowisk na pokładach statków morskich i budowli morskich oraz do operowania z powierzchni wody:
a) pływakowe – w których pływalność nadają pływaki umocowane do statku powietrznego,
b) łodzie latające – w których pływalność nadaje kadłub o odpowiednim kształcie.
§ 4.[Podział ze względu na sposób unoszenia się w przestrzeni powietrznej] Ze względu na sposób unoszenia się w przestrzeni powietrznej statki powietrzne dzielą się na:
1) aerostaty – których siła nośna powstaje wskutek wyporności w otaczającym powietrzu;
2) aerodyny – których siła nośna powstaje w wyniku oddziaływań aerodynamicznych na przeznaczonych do tego powierzchniach tych statków.
§ 5.[Aerostaty] Aerostaty, o których mowa w § 4 pkt 1, dzielą się na:
1) balony – statki powietrzne bez napędu, lżejsze od powietrza, które dzieli się w sposób następujący:
a) [2] ze względu na czynnik zapewniający wyporność:
– balony gazowe – w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest gaz lżejszy od powietrza,
– balony na ogrzane powietrze – w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest ogrzane powietrze,
– balony, w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest gaz lżejszy od powietrza i ogrzane powietrze,
b) ze względu na sposób operowania:
– wolne – zdolne do lotu swobodnego w otaczającym powietrzu,
– na uwięzi – umocowane do stałego lub ruchomego punktu podłoża;
2) [3] balony wolne z napędem – balony wolne z zamontowanym zespołem napędowym, umożliwiającym lot poziomy, wznoszący lub zniżanie w masie powietrza, z liczbą miejsc dla pilota i pasażerów nie większą niż 5, które dzieli się, ze względu na czynnik zapewniający wyporność, w sposób następujący:
– balony wolne z napędem – gazowe, w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest gaz lżejszy od powietrza,
– balony wolne z napędem – na ogrzane powietrze, w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest ogrzane powietrze,
– balony wolne z napędem – mieszane, w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest gaz lżejszy od powietrza i ogrzane powietrze;
3) sterowce – statki powietrzne z napędem, lżejsze od powietrza, zdolne w ograniczonych warunkach otoczenia do lotu całkowicie sterowanego, które dzieli się w sposób następujący:
a) [4] ze względu na czynnik zapewniający wyporność:
– sterowce gazowe – w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest gaz lżejszy od powietrza,
– sterowce na ogrzane powietrze – w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest ogrzane powietrze,
– sterowce – w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest gaz lżejszy od powietrza i ogrzane powietrze,
b) [5] (uchylona).
§ 6.[Aerodyny] Aerodyny, o których mowa w § 4 pkt 2, dzielą się na:
1) stałopłaty – statki powietrzne cięższe od powietrza, wytwarzające siłę nośną głównie w wyniku oddziaływań aerodynamicznych na jego przeznaczonych do tego celu powierzchniach (powierzchniach nośnych), które pozostają stałe w danych warunkach lotu;
2) przemiennopłaty – statki powietrzne cięższe od powietrza, wytwarzające siłę nośną głównie w wyniku oddziaływań aerodynamicznych na jego powierzchniach nośnych, które mogą być przestawiane zależnie od warunków lotu;
3) wiropłaty – statki powietrzne cięższe od powietrza, wytwarzające siłę nośną głównie w wyniku oddziaływania powietrza z jednym lub większą liczbą wirników o osiach zasadniczo pionowych, które dzieli się w sposób następujący:
a) ze względu na charakterystyki ogólne:
– wiropłaty o stałym położeniu osi wirników,
– wiropłaty o zmiennym położeniu osi wirników,
– wiropłaty kategorii specjalnej,
b) ze względu na swą konstrukcję:
– śmigłowce,
– wiatrakowce,
– wiroszybowce;
4) samoloty – stałopłaty z napędem, niebędące szybowcami z napędem pomocniczym ani motoszybowcami, które dzieli się w sposób następujący:
a) [6] ze względu na charakterystyki ogólne:
– samoloty ultralekkie (mikroloty) – samoloty o masie startowej nie większej niż 495 kg,
– samoloty bardzo lekkie kategorii normalnej – samoloty o masie startowej nie większej niż 750 kg,
– samoloty lekkie kategorii normalnej – samoloty o masie startowej nie większej niż 5700 kg,
– samoloty lekkie kategorii akrobacyjnej, w rozumieniu wymagań CS – 23 „Samoloty kategorii normalnej, użytkowej, akrobacyjnej i transportu lokalnego”, wprowadzonych do stosowania decyzją nr 2003/14/RM Dyrektora Wykonawczego Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego z dnia 14 listopada 2003 r. w sprawie specyfikacji certyfikacyjnych, obejmujących przepisy zdatności do lotu i akceptowalne sposoby spełnienia dla samolotów kategorii normalnej, użytkowej, akrobacyjnej i transportu lokalnego wydaną na podstawie rozporządzenia (WE) Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1592/2002 z dnia 15 lipca 2002 r. w sprawie wspólnych zasad w zakresie lotnictwa cywilnego i utworzenia Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego,
– samoloty lekkie kategorii użytkowej w rozumieniu wymagań CS – 23 „Samoloty kategorii normalnej, użytkowej, akrobacyjnej i transportu lokalnego”, wprowadzonych do stosowania decyzją nr 2003/14/RM Dyrektora Wykonawczego Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego z dnia 14 listopada 2003 r. w sprawie specyfikacji certyfikacyjnych, obejmujących przepisy zdatności do lotu i akceptowalne sposoby spełnienia dla samolotów kategorii normalnej, użytkowej, akrobacyjnej i transportu lokalnego wydaną na podstawie rozporządzenia, o którym mowa w tiret czwartym,
– samoloty transportowe – samoloty o masie startowej większej niż 5700 kg i nie większej niż 8618 kg,
– samoloty transportowe duże – samoloty o masie startowej większej niż 8618 kg,
– samoloty kategorii specjalnej,
b) ze względu na przeznaczenie:
– szkolne,
– sportowe,
– pasażerskie,
– towarowe,
– rolnicze,
– gaśnicze,
– medyczne,
– ratownicze;
5) szybowce – stałopłaty bez napędu, przeznaczone głównie do celów sportowych, rekreacyjnych i edukacyjnych, które dzieli się w sposób następujący:
a) jednomiejscowe,
b) dwumiejscowe,
c) szybowce kategorii specjalnej;
6) szybowce z napędem pomocniczym – stałopłaty przeznaczone głównie do celów sportowych, rekreacyjnych i edukacyjnych, wyposażone w napęd pomocniczy wystarczający do utrzymania ich w ustalonym locie poziomym, lecz niewystarczający do zapewnienia im samodzielnego startu, które dzieli się w sposób następujący:
a) jednomiejscowe,
b) dwumiejscowe,
c) szybowce z napędem pomocniczym kategorii specjalnej;
7) motoszybowce – stałopłaty przeznaczone głównie do celów sportowych, rekreacyjnych i edukacyjnych, wyposażone w napęd pomocniczy wystarczający do zapewnienia im samodzielnego startu i wznoszenia, które dzieli się w sposób następujący:
a) jednomiejscowe,
b) dwumiejscowe,
c) motoszybowce kategorii specjalnej;
8) śmigłowce – wiropłaty z napędzanym wirnikiem, które dzieli się w sposób następujący:
a) [7] ze względu na charakterystyki ogólne:
– śmigłowce małe kategorii A,
– śmigłowce małe kategorii B,
– śmigłowce duże kategorii A,
– śmigłowce duże kategorii B
w rozumieniu przepisów „CS-Definicje” wprowadzonych do stosowania decyzją nr 2003/11/RM Dyrektora Wykonawczego Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego z dnia 5 listopada 2003 r. w sprawie definicji i skrótów stosowanych w specyfikacjach certyfikacyjnych dla wyrobów, części i wyposażenia wydaną na podstawie rozporządzenia, o którym mowa w pkt 4 lit. a tiret czwarte,
– śmigłowce bardzo lekkie – o masie startowej nie większej niż 600 kg,
– śmigłowce kategorii specjalnej,
b) ze względu na charakterystyki osiągowe:
– śmigłowce l klasy osiągowej – śmigłowce, które w przypadku awarii silnika są zdolne do lądowania na opuszczonym miejscu startu lub do bezpiecznego kontynuowania lotu,
– śmigłowce II klasy osiągowej – śmigłowce, które w przypadku awarii silnika są zdolne do bezpiecznego kontynuowania lotu, z wyjątkiem przypadku, gdy awaria silnika wystąpi przed określonym punktem po starcie lub po określonym punkcie przed lądowaniem, jeżeli awaria ta stworzy konieczność awaryjnego lądowania,
– śmigłowce III klasy osiągowej – śmigłowce, których awaria silnika w każdym punkcie trajektorii lotu stwarza konieczność lądowania awaryjnego,
c) ze względu na przeznaczenie:
– szkolne,
– sportowe,
– pasażerskie,
– towarowe,
– rolnicze,
– gaśnicze,
– medyczne,
– ratownicze;
9) wiatrakowce – wiropłaty z napędem niebędące śmigłowcami;
10) wiroszybowce (żyroszybowce) – wiropłaty bez napędu;
11) skrzydłowce (ornitoptery) – statki powietrzne o napędzanych powierzchniach nośnych niebędących wirnikami;
12) mięśnioloty – statki powietrzne z napędem, napędzane siłą mięśni pilota lub załogi;
13) [8] spadochrony – urządzenia cięższe od powietrza, które wskutek oddziaływania powietrza na ich powierzchnie wytwarzają siłę aerodynamiczną częściowo równoważącą ciężar całkowity (własny i podwieszony) i zmniejszają ich prędkość opadania, które dzieli się w sposób następujący:
a) spadochrony osobowe – spadochrony przeznaczone do wykonywania skoków:
– główne – przewidziane jako zasadniczy środek spowalniania opadania osób,
– zapasowe – przeznaczone do spowalniania opadania osób w razie niezadziałania lub nieprawidłowego zadziałania spadochronu głównego,
– ratownicze – przeznaczone do ratowania załogi i innych osób znajdujących się na pokładzie statku powietrznego,
b) spadochrony innego przeznaczenia – spadochrony nieprzeznaczone do wykonywania skoków:
– spadochronowe systemy ratownicze – przeznaczone do ratowania statków powietrznych i innych urządzeń lub ich części z załogą lub bez,
– towarowe – przeznaczone do spowalniania opadania rzeczy,
– inne, niesklasyfikowane, w tym także spadochrony wynoszone w powietrze za pomocą holowania;
14) [9] paralotnie – urządzenia latające bez napędu, o powierzchniach nośnych pozbawionych elementów zapewniających im sztywność;
15) [10] paralotnie z napędem – paralotnie wyposażone w zespół napędowy, przeznaczone do startu pieszego;
16) [11] motoparalotnie – paralotnie wyposażone w zespół napędowy i podwozie;
16a) [12] paraplany – motoparalotnie o masie pustego statku powietrznego powyżej 70 kg, wyposażone w skrzydło, nieprzeznaczone do startu pieszego;
17) [13] lotnie – urządzenia latające bez napędu, o powierzchniach nośnych zamocowanych do elementów zapewniających im sztywność, przeznaczone do startu pieszego;
18) [14] lotnie z napędem – urządzenia latające z zespołem napędowym, o powierzchniach nośnych zamocowanych do elementów zapewniających im sztywność, przeznaczone do startu pieszego;
19) [15] motolotnie – urządzenia latające mające ruchome powierzchnie nośne, w których podstawowym sposobem sterowania jest przemieszczanie środka masy względem płata, wyposażone w podwozie i co najmniej jeden zespół napędowy;
§ 7.[Wykaz klas i kategorii statków powietrznych] 1. Wykaz klas i kategorii statków powietrznych określonych w § 2–6 stanowi załącznik nr 1 [16] do rozporządzenia.
2. Statki powietrzne określone w § 5 i 6 pkt 1 i 3–10 należą do klasyfikacji podstawowej statków powietrznych.
3. Schemat klasyfikacji podstawowej statków powietrznych stanowi załącznik nr 2 [17] do rozporządzenia.
§ 8.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
|
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 302 oraz z 2003 r. Nr 19, poz. 165).
Załączniki do rozporządzenia Ministra Infrastruktury
z dnia 15 lipca 2003 r. (poz. 1333)
Załącznik nr 1
WYKAZ KLAS I KATEGORII STATKÓW POWIETRZNYCH
KLASA STATKU POWIETRZNEGO | KATEGORIA | ||
Samolot | Transportowa o maksymalnej masie startowej powyżej 8618 kg | ||
| Transportowa o maksymalnej masie startowej powyżej 5700 kg, lecz nie większej niż 8618 kg | ||
| Normalna o maksymalnej masie startowej nie większej niż 5700 kg | ||
| Użytkowa | ||
| Akrobacyjna | ||
| Bardzo lekki | ||
| Specjalna | ||
Śmigłowiec | Mały kategorii A | ||
| Mały kategorii B | ||
| Duży kategorii A | ||
| Duży kategorii B | ||
| Bardzo lekki | ||
| Specjalna | ||
Szybowiec | Jednomiejscowy | ||
| Dwumiejscowy | ||
| Z napędem pomocniczym | Jednomiejscowy | |
| Dwumiejscowy | ||
| Specjalna | Jednomiejscowy | |
| Dwumiejscowy | ||
Motoszybowiec | Jednomiejscowy | ||
| Dwumiejscowy | ||
| Specjalna | Jednomiejscowy | |
| Dwumiejscowy | ||
Wiatrakowiec | Specjalna | ||
Wiroszybowiec | Specjalna | ||
Balon | Gazowy | Na uwięzi | |
|
| Wolny | |
|
| Z napędem pomocniczym | |
| Na ogrzane powietrze | Na uwięzi | |
|
| Wolny | |
|
| Z napędem pomocniczym | |
| Gazowy i na ogrzane powietrze | Na uwięzi | |
|
| Wolny | |
|
| Z napędem pomocniczym | |
|
|
|
|
Sterowiec | Gazowy | Sztywny |
|
| Półsztywny |
|
| Niesztywny |
| Na ogrzane powietrze | Sztywny |
|
| Półsztywny |
|
| Niesztywny |
| Gazowy i na ogrzane powietrze | Sztywny |
|
| Półsztywny |
|
| Niesztywny |
Spadochron | Osobowy | Główny |
|
| Zapasowy |
|
| Ratowniczy |
| Innego przeznaczenia | Spadochronowy system ratowniczy |
|
| Towarowy |
|
| Inny niesklasyfikowany |
Bezpilotowy | Sterowany zdalnie |
|
statek powietrzny | Sterowany autonomicznie |
|
Urządzenie latające | Paralotnia | Jednoosobowa |
|
| Dwuosobowa |
| Paralotnia z napędem | Jednoosobowa |
|
| Dwuosobowa |
| Motoparalotnia | Jednoosobowa |
|
| Dwuosobowa |
| Paraplan | Jednoosobowy |
|
| Dwuosobowy |
| Lotnia | Jednoosobowa |
|
| Dwuosobowa |
| Lotnia z napędem | Jednoosobowa |
|
| Dwuosobowa |
| Motolotnia | Jednoosobowa |
|
| Dwuosobowa |
Załącznik nr 2
SCHEMAT KLASYFIKACJI PODSTAWOWEJ STATKÓW POWIETRZNYCH
Statek powietrzny | Aerostat | Balon | Gazowy | Na uwięzi |
Wolny | ||||
Z napędem | ||||
Na ogrzane powietrze | Na uwięzi | |||
Wolny | ||||
Z napędem | ||||
Gazowy i na ogrzane | Na uwięzi | |||
Wolny | ||||
Z napędem | ||||
Sterowiec | Gazowy | |||
Na ogrzane powietrze | ||||
Gazowy i na ogrzane powietrze | ||||
Aerodyna | Stałopłat | Bez napędu | Szybowiec | |
Z napędem | Motoszybowiec | |||
Samolot | ||||
Wiropłat | Bez napędu | Wiroszybowiec | ||
Z napędem | Wiatrakowiec | |||
Śmigłowiec |
[1] § 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz.U. Nr 89, poz. 592). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2007 r.
[2] § 5 pkt 1 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz.U. Nr 89, poz. 592). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2007 r.
[3] § 5 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz.U. Nr 89, poz. 592). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2007 r.
[4] § 5 pkt 3 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. c) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz.U. Nr 89, poz. 592). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2007 r.
[5] § 5 pkt 3 lit. b) uchylona przez § 1 pkt 2 lit. c) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz.U. Nr 89, poz. 592). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2007 r.
[6] § 6 pkt 4 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz.U. Nr 89, poz. 592). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2007 r.
[7] § 6 pkt 8 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz.U. Nr 89, poz. 592). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2007 r.
[8] § 6 pkt 13 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. c) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz.U. Nr 89, poz. 592). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2007 r.
[9] § 6 pkt 14 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. d) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz.U. Nr 89, poz. 592). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2007 r.
[10] § 6 pkt 15 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. d) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz.U. Nr 89, poz. 592). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2007 r.
[11] § 6 pkt 16 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. d) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz.U. Nr 89, poz. 592). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2007 r.
[12] § 6 pkt 16a dodany przez § 1 pkt 3 lit. e) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz.U. Nr 89, poz. 592). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2007 r.
[13] § 6 pkt 17 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. f) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz.U. Nr 89, poz. 592). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2007 r.
[14] § 6 pkt 18 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. f) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz.U. Nr 89, poz. 592). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2007 r.
[15] § 6 pkt 19 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. f) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz.U. Nr 89, poz. 592). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2007 r.
[16] Załącznik nr 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz.U. Nr 89, poz. 592). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2007 r.
[17] Załącznik nr 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz.U. Nr 89, poz. 592). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2007 r.