Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 2003 nr 139 poz. 1333
Wersja archiwalna od 2007-06-05 do 2013-12-07
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2003 nr 139 poz. 1333
Wersja archiwalna od 2007-06-05 do 2013-12-07
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 15 lipca 2003 r.

w sprawie klasyfikacji statków powietrznych

(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2007 r., Nr 89, poz. 592)  

Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. Nr 130, poz. 1112) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Klasyfikacja statków powietrznych] Ustala się klasyfikację statków powietrznych ze względu na:

1) charakterystykę i przeznaczenie statków powietrznych;

2) przeznaczenie operacyjne statków powietrznych;

3) sposób unoszenia się w przestrzeni powietrznej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Podział ze względu na charakterystykę i przeznaczenie] [1] Ze względu na charakterystykę i przeznaczenie statki powietrzne dzielą się na:

1) statki powietrzne objęte obowiązkiem uzyskania certyfikatu typu oraz świadectwa zdatności do lotu zgodnie z rozporządzeniem (WE) Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1592/2002 z dnia 15 lipca 2002 r. w sprawie wspólnych zasad w dziedzinie lotnictwa cywilnego i utworzenia Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (Dz. Urz. WE L 240 z 07.09.2002; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 7, t. 7, str. 30, z późn. zm.);

2) statki powietrzne kategorii specjalnej, o których mowa w załączniku II do rozporządzenia (WE) Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1592/2002 z dnia 15 lipca 2002 r. w sprawie wspólnych zasad w dziedzinie lotnictwa cywilnego i utworzenia Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego, objęte obowiązkiem uzyskania pozwolenia na lot, w tym:

a) bezpilotowe statki powietrzne – statki powietrzne bez pilota, nieprzeznaczone do celów sportowych lub rekreacyjnych, zdolne do lotu autonomicznego programowanego lub zdalnie sterowanego,

b) modele latające o masie większej niż 25 kg;

3) ultralekkie statki powietrzne i urządzenia objęte obowiązkiem uzyskania innego niż świadectwo zdatności do lotu dokumentu dopuszczającego do wykonywania lotu, skoku lub użycia, ustanowionym przepisami wydanymi na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze:

a) urządzenia latające – przeznaczone w szczególności do celów sportowych, rekreacyjnych, pokazowych lub edukacyjnych,

b) spadochrony;

4) pozostałe statki powietrzne – nieobjęte obowiązkiem uzyskania dokumentu zdatności do lotu:

a) modele latające – niezdolne do uniesienia człowieka, przeznaczone do celów sportowych, rekreacyjnych, pokazowych, kolekcjonerskich lub edukacyjnych:

– o masie startowej nie większej niż 25 kg – dla modeli latających cięższych od powietrza,

– o masie wszystkich składników, bez gazu nośnego, nie większej niż 25 kg – dla modeli latających lżejszych od powietrza,

b) latawce – statki powietrzne bez napędu, cięższe od powietrza, unoszące się w opływającym je powietrzu na uwięzi połączonej ze stałym lub ruchomym punktem podłoża, niezdolne do uniesienia człowieka i przeznaczone do celów sportowych, rekreacyjnych, pokazowych lub edukacyjnych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Podział ze względu na przeznaczenie operacyjne] Ze względu na przeznaczenie operacyjne statki powietrzne dzielą się na:

1) statki powietrzne lądowe – przeznaczone do operowania z lotnisk i lądowisk lądowych oraz lądowisk na pokładach statków morskich i budowli morskich;

2) statki powietrzne wodne – przeznaczone do operowania wyłącznie z powierzchni wody:

a) pływakowe – w których pływalność nadają pływaki umocowane do statku powietrznego,

b) łodzie latające – w których pływalność nadaje kadłub o odpowiednim kształcie;

3) amfibie – przeznaczone do operowania z lotnisk i lądowisk lądowych, lądowisk na pokładach statków morskich i budowli morskich oraz do operowania z powierzchni wody:

a) pływakowe – w których pływalność nadają pływaki umocowane do statku powietrznego,

b) łodzie latające – w których pływalność nadaje kadłub o odpowiednim kształcie.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Podział ze względu na sposób unoszenia się w przestrzeni powietrznej] Ze względu na sposób unoszenia się w przestrzeni powietrznej statki powietrzne dzielą się na:

1) aerostaty – których siła nośna powstaje wskutek wyporności w otaczającym powietrzu;

2) aerodyny – których siła nośna powstaje w wyniku oddziaływań aerodynamicznych na przeznaczonych do tego powierzchniach tych statków.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.[Aerostaty] Aerostaty, o których mowa w § 4 pkt 1, dzielą się na:

1) balony – statki powietrzne bez napędu, lżejsze od powietrza, które dzieli się w sposób następujący:

a) [2] ze względu na czynnik zapewniający wyporność:

– balony gazowe – w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest gaz lżejszy od powietrza,

– balony na ogrzane powietrze – w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest ogrzane powietrze,

balony, w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest gaz lżejszy od powietrza i ogrzane powietrze,

b) ze względu na sposób operowania:

– wolne – zdolne do lotu swobodnego w otaczającym powietrzu,

– na uwięzi – umocowane do stałego lub ruchomego punktu podłoża;

2) [3] balony wolne z napędem – balony wolne z zamontowanym zespołem napędowym, umożliwiającym lot poziomy, wznoszący lub zniżanie w masie powietrza, z liczbą miejsc dla pilota i pasażerów nie większą niż 5, które dzieli się, ze względu na czynnik zapewniający wyporność, w sposób następujący:

– balony wolne z napędem – gazowe, w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest gaz lżejszy od powietrza,

– balony wolne z napędem – na ogrzane powietrze, w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest ogrzane powietrze,

– balony wolne z napędem – mieszane, w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest gaz lżejszy od powietrza i ogrzane powietrze;

3) sterowce – statki powietrzne z napędem, lżejsze od powietrza, zdolne w ograniczonych warunkach otoczenia do lotu całkowicie sterowanego, które dzieli się w sposób następujący:

a) [4] ze względu na czynnik zapewniający wyporność:

– sterowce gazowe – w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest gaz lżejszy od powietrza,

– sterowce na ogrzane powietrze – w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest ogrzane powietrze,

sterowce – w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest gaz lżejszy od powietrza i ogrzane powietrze,

b) [5] (uchylona).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.[Aerodyny] Aerodyny, o których mowa w § 4 pkt 2, dzielą się na:

1) stałopłaty – statki powietrzne cięższe od powietrza, wytwarzające siłę nośną głównie w wyniku oddziaływań aerodynamicznych na jego przeznaczonych do tego celu powierzchniach (powierzchniach nośnych), które pozostają stałe w danych warunkach lotu;

2) przemiennopłaty – statki powietrzne cięższe od powietrza, wytwarzające siłę nośną głównie w wyniku oddziaływań aerodynamicznych na jego powierzchniach nośnych, które mogą być przestawiane zależnie od warunków lotu;

3) wiropłaty – statki powietrzne cięższe od powietrza, wytwarzające siłę nośną głównie w wyniku oddziaływania powietrza z jednym lub większą liczbą wirników o osiach zasadniczo pionowych, które dzieli się w sposób następujący:

a) ze względu na charakterystyki ogólne:

– wiropłaty o stałym położeniu osi wirników,

– wiropłaty o zmiennym położeniu osi wirników,

– wiropłaty kategorii specjalnej,

b) ze względu na swą konstrukcję:

– śmigłowce,

– wiatrakowce,

– wiroszybowce;

4) samoloty – stałopłaty z napędem, niebędące szybowcami z napędem pomocniczym ani motoszybowcami, które dzieli się w sposób następujący:

a) [6] ze względu na charakterystyki ogólne:

– samoloty ultralekkie (mikroloty) – samoloty o masie startowej nie większej niż 495 kg,

– samoloty bardzo lekkie kategorii normalnej – samoloty o masie startowej nie większej niż 750 kg,

– samoloty lekkie kategorii normalnej – samoloty o masie startowej nie większej niż 5700 kg,

samoloty lekkie kategorii akrobacyjnej, w rozumieniu wymagań CS – 23 „Samoloty kategorii normalnej, użytkowej, akrobacyjnej i transportu lokalnego”, wprowadzonych do stosowania decyzją nr 2003/14/RM Dyrektora Wykonawczego Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego z dnia 14 listopada 2003 r. w sprawie specyfikacji certyfikacyjnych, obejmujących przepisy zdatności do lotu i akceptowalne sposoby spełnienia dla samolotów kategorii normalnej, użytkowej, akrobacyjnej i transportu lokalnego wydaną na podstawie rozporządzenia (WE) Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1592/2002 z dnia 15 lipca 2002 r. w sprawie wspólnych zasad w zakresie lotnictwa cywilnego i utworzenia Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego,

samoloty lekkie kategorii użytkowej w rozumieniu wymagań CS – 23 „Samoloty kategorii normalnej, użytkowej, akrobacyjnej i transportu lokalnego”, wprowadzonych do stosowania decyzją nr 2003/14/RM Dyrektora Wykonawczego Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego z dnia 14 listopada 2003 r. w sprawie specyfikacji certyfikacyjnych, obejmujących przepisy zdatności do lotu i akceptowalne sposoby spełnienia dla samolotów kategorii normalnej, użytkowej, akrobacyjnej i transportu lokalnego wydaną na podstawie rozporządzenia, o którym mowa w tiret czwartym,

– samoloty transportowe – samoloty o masie startowej większej niż 5700 kg i nie większej niż 8618 kg,

– samoloty transportowe duże – samoloty o masie startowej większej niż 8618 kg,

– samoloty kategorii specjalnej,

b) ze względu na przeznaczenie:

– szkolne,

– sportowe,

– pasażerskie,

– towarowe,

– rolnicze,

– gaśnicze,

– medyczne,

– ratownicze;

5) szybowce – stałopłaty bez napędu, przeznaczone głównie do celów sportowych, rekreacyjnych i edukacyjnych, które dzieli się w sposób następujący:

a) jednomiejscowe,

b) dwumiejscowe,

c) szybowce kategorii specjalnej;

6) szybowce z napędem pomocniczym – stałopłaty przeznaczone głównie do celów sportowych, rekreacyjnych i edukacyjnych, wyposażone w napęd pomocniczy wystarczający do utrzymania ich w ustalonym locie poziomym, lecz niewystarczający do zapewnienia im samodzielnego startu, które dzieli się w sposób następujący:

a) jednomiejscowe,

b) dwumiejscowe,

c) szybowce z napędem pomocniczym kategorii specjalnej;

7) motoszybowce – stałopłaty przeznaczone głównie do celów sportowych, rekreacyjnych i edukacyjnych, wyposażone w napęd pomocniczy wystarczający do zapewnienia im samodzielnego startu i wznoszenia, które dzieli się w sposób następujący:

a) jednomiejscowe,

b) dwumiejscowe,

c) motoszybowce kategorii specjalnej;

8) śmigłowce – wiropłaty z napędzanym wirnikiem, które dzieli się w sposób następujący:

a) [7] ze względu na charakterystyki ogólne:

– śmigłowce małe kategorii A,

– śmigłowce małe kategorii B,

– śmigłowce duże kategorii A,

– śmigłowce duże kategorii B

w rozumieniu przepisów „CS-Definicje” wprowadzonych do stosowania decyzją nr 2003/11/RM Dyrektora Wykonawczego Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego z dnia 5 listopada 2003 r. w sprawie definicji i skrótów stosowanych w specyfikacjach certyfikacyjnych dla wyrobów, części i wyposażenia wydaną na podstawie rozporządzenia, o którym mowa w pkt 4 lit. a tiret czwarte,

– śmigłowce bardzo lekkie – o masie startowej nie większej niż 600 kg,

– śmigłowce kategorii specjalnej,

b) ze względu na charakterystyki osiągowe:

– śmigłowce l klasy osiągowej – śmigłowce, które w przypadku awarii silnika są zdolne do lądowania na opuszczonym miejscu startu lub do bezpiecznego kontynuowania lotu,

– śmigłowce II klasy osiągowej – śmigłowce, które w przypadku awarii silnika są zdolne do bezpiecznego kontynuowania lotu, z wyjątkiem przypadku, gdy awaria silnika wystąpi przed określonym punktem po starcie lub po określonym punkcie przed lądowaniem, jeżeli awaria ta stworzy konieczność awaryjnego lądowania,

– śmigłowce III klasy osiągowej – śmigłowce, których awaria silnika w każdym punkcie trajektorii lotu stwarza konieczność lądowania awaryjnego,

c) ze względu na przeznaczenie:

– szkolne,

– sportowe,

– pasażerskie,

– towarowe,

– rolnicze,

– gaśnicze,

– medyczne,

– ratownicze;

9) wiatrakowce – wiropłaty z napędem niebędące śmigłowcami;

10) wiroszybowce (żyroszybowce) – wiropłaty bez napędu;

11) skrzydłowce (ornitoptery) – statki powietrzne o napędzanych powierzchniach nośnych niebędących wirnikami;

12) mięśnioloty – statki powietrzne z napędem, napędzane siłą mięśni pilota lub załogi;

13) [8] spadochrony – urządzenia cięższe od powietrza, które wskutek oddziaływania powietrza na ich powierzchnie wytwarzają siłę aerodynamiczną częściowo równoważącą ciężar całkowity (własny i podwieszony) i zmniejszają ich prędkość opadania, które dzieli się w sposób następujący:

a) spadochrony osobowe – spadochrony przeznaczone do wykonywania skoków:

– główne – przewidziane jako zasadniczy środek spowalniania opadania osób,

– zapasowe – przeznaczone do spowalniania opadania osób w razie niezadziałania lub nieprawidłowego zadziałania spadochronu głównego,

– ratownicze – przeznaczone do ratowania załogi i innych osób znajdujących się na pokładzie statku powietrznego,

b) spadochrony innego przeznaczenia – spadochrony nieprzeznaczone do wykonywania skoków:

– spadochronowe systemy ratownicze – przeznaczone do ratowania statków powietrznych i innych urządzeń lub ich części z załogą lub bez,

– towarowe – przeznaczone do spowalniania opadania rzeczy,

– inne, niesklasyfikowane, w tym także spadochrony wynoszone w powietrze za pomocą holowania;

14) [9] paralotnie – urządzenia latające bez napędu, o powierzchniach nośnych pozbawionych elementów zapewniających im sztywność;

15) [10] paralotnie z napędem – paralotnie wyposażone w zespół napędowy, przeznaczone do startu pieszego;

16) [11] motoparalotnie – paralotnie wyposażone w zespół napędowy i podwozie;

16a) [12] paraplany – motoparalotnie o masie pustego statku powietrznego powyżej 70 kg, wyposażone w skrzydło, nieprzeznaczone do startu pieszego;

17) [13] lotnie – urządzenia latające bez napędu, o powierzchniach nośnych zamocowanych do elementów zapewniających im sztywność, przeznaczone do startu pieszego;

18) [14] lotnie z napędem – urządzenia latające z zespołem napędowym, o powierzchniach nośnych zamocowanych do elementów zapewniających im sztywność, przeznaczone do startu pieszego;

19) [15] motolotnie – urządzenia latające mające ruchome powierzchnie nośne, w których podstawowym sposobem sterowania jest przemieszczanie środka masy względem płata, wyposażone w podwozie i co najmniej jeden zespół napędowy;

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.[Wykaz klas i kategorii statków powietrznych] 1. Wykaz klas i kategorii statków powietrznych określonych w § 2–6 stanowi załącznik nr 1 [16] do rozporządzenia.

2. Statki powietrzne określone w § 5 i 6 pkt 1 i 3–10 należą do klasyfikacji podstawowej statków powietrznych.

3. Schemat klasyfikacji podstawowej statków powietrznych stanowi załącznik nr 2 [17] do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 302 oraz z 2003 r. Nr 19, poz. 165).

Załączniki do rozporządzenia Ministra Infrastruktury
z dnia 15 lipca 2003 r. (poz. 1333)

Załącznik nr 1

WYKAZ KLAS I KATEGORII STATKÓW POWIETRZNYCH

KLASA STATKU POWIETRZNEGO

KATEGORIA

Samolot

Transportowa o maksymalnej masie startowej powyżej 8618 kg

Transportowa o maksymalnej masie startowej powyżej 5700 kg, lecz nie większej niż 8618 kg

Normalna o maksymalnej masie startowej nie większej niż 5700 kg

Użytkowa

Akrobacyjna

Bardzo lekki

Specjalna

Śmigłowiec

Mały kategorii A

Mały kategorii B

Duży kategorii A

Duży kategorii B

Bardzo lekki

Specjalna

Szybowiec

Jednomiejscowy

Dwumiejscowy

Z napędem pomocniczym

Jednomiejscowy

Dwumiejscowy

Specjalna

Jednomiejscowy

Dwumiejscowy

Motoszybowiec

Jednomiejscowy

Dwumiejscowy

Specjalna

Jednomiejscowy

Dwumiejscowy

Wiatrakowiec

Specjalna

Wiroszybowiec

Specjalna

Balon

Gazowy

Na uwięzi

Wolny

Z napędem pomocniczym

Na ogrzane powietrze

Na uwięzi

Wolny

Z napędem pomocniczym

Gazowy i na ogrzane powietrze

Na uwięzi

Wolny

Z napędem pomocniczym

Sterowiec

Gazowy

Sztywny

Półsztywny

Niesztywny

Na ogrzane powietrze

Sztywny

Półsztywny

Niesztywny

Gazowy i na ogrzane powietrze

Sztywny

Półsztywny

Niesztywny

Spadochron

Osobowy

Główny

Zapasowy

Ratowniczy

Innego przeznaczenia

Spadochronowy system ratowniczy

Towarowy

Inny niesklasyfikowany

Bezpilotowy

Sterowany zdalnie

statek powietrzny

Sterowany autonomicznie

Urządzenie latające

Paralotnia

Jednoosobowa

Dwuosobowa

Paralotnia z napędem

Jednoosobowa

Dwuosobowa

Motoparalotnia

Jednoosobowa

Dwuosobowa

Paraplan

Jednoosobowy

Dwuosobowy

Lotnia

Jednoosobowa

Dwuosobowa

Lotnia z napędem

Jednoosobowa

Dwuosobowa

Motolotnia

Jednoosobowa

Dwuosobowa

Załącznik nr 2

SCHEMAT KLASYFIKACJI PODSTAWOWEJ STATKÓW POWIETRZNYCH

Statek powietrzny

Aerostat

Balon

Gazowy

Na uwięzi

Wolny

Z napędem

Na ogrzane powietrze

Na uwięzi

Wolny

Z napędem

Gazowy i na ogrzane
powietrze

Na uwięzi

Wolny

Z napędem

Sterowiec

Gazowy

Na ogrzane powietrze

Gazowy i na ogrzane powietrze

Aerodyna

Stałopłat

Bez napędu

Szybowiec

Z napędem

Motoszybowiec

Samolot

Wiropłat

Bez napędu

Wiroszybowiec

Z napędem

Wiatrakowiec

Śmigłowiec

[1] § 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz.U. Nr 89, poz. 592). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2007 r.

[2] § 5 pkt 1 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz.U. Nr 89, poz. 592). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2007 r.

[3] § 5 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz.U. Nr 89, poz. 592). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2007 r.

[4] § 5 pkt 3 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. c) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz.U. Nr 89, poz. 592). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2007 r.

[5] § 5 pkt 3 lit. b) uchylona przez § 1 pkt 2 lit. c) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz.U. Nr 89, poz. 592). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2007 r.

[6] § 6 pkt 4 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz.U. Nr 89, poz. 592). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2007 r.

[7] § 6 pkt 8 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz.U. Nr 89, poz. 592). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2007 r.

[8] § 6 pkt 13 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. c) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz.U. Nr 89, poz. 592). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2007 r.

[9] § 6 pkt 14 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. d) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz.U. Nr 89, poz. 592). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2007 r.

[10] § 6 pkt 15 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. d) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz.U. Nr 89, poz. 592). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2007 r.

[11] § 6 pkt 16 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. d) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz.U. Nr 89, poz. 592). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2007 r.

[12] § 6 pkt 16a dodany przez § 1 pkt 3 lit. e) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz.U. Nr 89, poz. 592). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2007 r.

[13] § 6 pkt 17 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. f) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz.U. Nr 89, poz. 592). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2007 r.

[14] § 6 pkt 18 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. f) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz.U. Nr 89, poz. 592). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2007 r.

[15] § 6 pkt 19 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. f) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz.U. Nr 89, poz. 592). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2007 r.

[16] Załącznik nr 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz.U. Nr 89, poz. 592). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2007 r.

[17] Załącznik nr 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz.U. Nr 89, poz. 592). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2007 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00