Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2003-08-23 do 2004-10-15
Wersja archiwalna od 2003-08-23 do 2004-10-15
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 23 czerwca 2003 r.
w sprawie wprowadzenia do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR
Na podstawie art. 3 ust. 4 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. Nr 130, poz. 1112) zarządza się, co następuje:
§ 1.Wprowadza się do stosowania następujące europejskie wymagania bezpieczeństwa lotniczego JAR, ustanowione przez Zrzeszenie Władz Lotniczych (JAA):
1) JAR-1 - Definicje i skróty,
2) JAR-11 - Zasady tworzenia i wprowadzania przepisów JAR,
3) JAR-21 - Procedury certyfikacji statków powietrznych oraz związanych z nimi wyrobów i części,
4) JAR-22 - Szybowce i motoszybowce,
5) JAR-23 - Samoloty kategorii normalnej, użytkowej akrobacyjnej i transportu lokalnego,
6) JAR-25 - Samoloty duże,
7) JAR-26 - Dodatkowe wymagania zdatności do lotu,
8) JAR-27 - Wiropłaty małe,
9) JAR-29 - Wiropłaty duże,
10) JAR-34 - Emisje z silników lotniczych,
11) JAR-36 - Hałas statków powietrznych,
12) JAR-39 - Dyrektywy zdatności,
13) JAR-66 - Personel poświadczający obsługę techniczną,
14) JAR-145 - Zatwierdzone organizacje obsługowe,
15) JAR-147 - Zatwierdzone organizacje szkolenia personelu poświadczającego obsługę techniczną,
16) JAR-APU - Pomocnicze zespoły napędowe,
17) JAR-E - Silniki.
18) JAR-P - Śmigła.
19) JAR-TSO - Normy techniczne,
20) JAR-AWO - Loty w każdych warunkach meteorologicznych,
21) JAR-VLA - Bardzo lekkie samoloty,
22) JAR-OPS 1 - Zarobkowy przewóz lotniczy (samoloty),
23) JAR-OPS 3 - Zarobkowy przewóz lotniczy (śmigłowce),
24) JAR-FCL 1 - Licencjonowanie personelu lotniczego (samoloty),
25) JAR-FCL 2 - Licencjonowanie personelu lotniczego (śmigłowce),
26) JAR-FCL 3 - Licencjonowanie personelu lotniczego (wymagania medyczne),
27) JAR-FCL 4 - Licencjonowanie personelu lotniczego (inżynierowie lotniczy),
28) JAR-STD 1A- Samolotowe symulatory lotu,
29) JAR-STD 2A- Samolotowe urządzenia do szkolenia lotniczego,
30) JAR-STD 3A - Urządzenia do szkolenia w zakresie procedur lotu i nawigacyjnych (samoloty).
31) JAR-STD 4A - Urządzenia do podstawowego szkolenia w lotach według wskazań przyrządów,
32) JAR-STD 1H - Śmigłowcowe symulatory lotu,
33) JAR-STD 3H - Urządzenia do szkolenia w zakresie procedur lotu i nawigacyjnych (śmigłowce),
34) JAR-MMEL/MEL - Minimalne wyposażenie statku powietrznego, z zachowaniem przepisów odrębnych.
§ 2.Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego ogłasza w Dzienniku Urzędowym Urzędu Lotnictwa Cywilnego zgodnie z art. 23 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze wymagania, o których mowa w § 1, oraz ich zmiany.
§ 3.Ilekroć w przepisach dotychczasowych jest mowa o Wspólnych Przepisach Lotniczych, Wspólnych Wymaganiach Lotniczych lub przepisach stanowionych przez Wspólne Władze Lotnicze (JAA), rozumie się przez to europejskie wymagania bezpieczeństwa lotniczego JAR, w rozumieniu niniejszego rozporządzenia.
§ 4.Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Infrastruktury: M. Pol
|
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie 5 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 302 oraz z 2003 r. Nr 19, poz. 165).