Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2003-07-02 do 2004-05-01
Wersja archiwalna od 2003-07-02 do 2004-05-01
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 29 maja 2003 r.
w sprawie wysokości stawek jednostkowych do obliczania składki specjalnej oraz trybu wypłat z Funduszu Rezerwowego
Na podstawie art. 17 ust. 6 ustawy z dnia 28 października 2002 r. o Funduszu Żeglugi Śródlądowej i Funduszu Rezerwowym (Dz. U. Nr 199, poz. 1672) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Zakres przedmiotowy] Rozporządzenie określa:
1) wysokości stawek jednostkowych do obliczania składki specjalnej do Funduszu Rezerwowego w zależności od rodzaju statku, jego nośności lub mocy napędowej;
2) szczegółowy tryb postępowania przy dokonywaniu wypłat z Funduszu Rezerwowego.
§ 2.[Wysokości stawek jednostkowych do obliczania składek specjalnych wpłacanych przez armatorów do Funduszu Rezerwowego] Określa się wysokości stawek jednostkowych do obliczania składek specjalnych wpłacanych przez armatorów do Funduszu Rezerwowego:
1) statki do przewozu ładunków stałych:
a) barki motorowe:
– barki o nośności mniejszej niż 450 ton – 0,55 euro za tonę,
– barki o nośności od 450 ton do 650 ton – 0,75 euro za tonę,
– barki o nośności większej niż 650 ton – 0,80 euro za tonę,
b) barki pchane lub holowane:
– barki o nośności mniejszej niż 450 ton – 0,40 euro za tonę,
– barki o nośności od 450 ton do 650 ton – 0,50 euro za tonę,
– barki o nośności większej niż 650 ton – 0,60 euro za tonę;
2) zbiornikowce:
a) barki motorowe:
– barki o nośności mniejszej niż 450 ton – 1,70 euro za tonę,
– barki o nośności od 450 ton do 650 ton – 2,30 euro za tonę,
– barki o nośności większej niż 650 ton – 2,40 euro za tonę,
b) barki pchane lub holowane:
– barki o nośności mniejszej niż 450 ton – 0,85 euro za tonę,
– barki o nośności od 450 ton do 650 ton – 1,15 euro za tonę,
– barki o nośności większej niż 650 ton – 1,20 euro za tonę;
3) pchacze lub holowniki:
a) pchacze lub holowniki o mocy napędowej mniejszej niż 300 kW – 0,28 euro za kW,
b) pchacze lub holowniki o mocy napędowej większej niż 300 kW – 0,40 euro za kW.
§ 3.[Wniosek o wypłatę środków] 1. Wypłaty ze środków Funduszu Rezerwowego dokonuje się na wniosek armatora, którego wzór stanowi załącznik do rozporządzenia.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, armator składa do Banku Gospodarstwa Krajowego, zwanego dalej „Bankiem".
3. Do wniosku armator dołącza:
1) potwierdzenie wpłaty składki rocznej do Funduszu Żeglugi Śródlądowej za dany rok;
2) potwierdzenie wpłaty składki specjalnej;
3) zaświadczenie o złomowaniu statku.
4. Bank dokonuje wypłaty ze środków Funduszu Rezerwowego w terminie 7 dni od dnia otrzymania wniosku.
§ 4.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.2)
Minister Infrastruktury: w z. A. Piłat
|
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 302 oraz z 2003 r. Nr 19, poz. 165).
2) Niniejsze rozporządzenie traci moc z dniem uzyskania przez Rzeczpospolitą Polską członkostwa w Unii Europejskiej, na podstawie art. 24 ustawy z dnia 28 października 2002 r. o Funduszu Żeglugi Śródlądowej i Funduszu Rezerwowym (Dz. U. Nr 199, poz. 1672).
Załącznik do rozporządzenia Ministra Infrastruktury
z dnia 29 maja 2003 r. (poz. 990)