ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 12 maja 2003 r.
w sprawie przekazywania informacji o odpadach znajdujących się na statku
(Dz.U. z 2006 r., Nr 12, poz. 80;ostatnia zmiana: Dz.U. z 2009 r., Nr 84, poz. 707)
Na podstawie art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 16 marca 1995 r. o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki (Dz. U. Nr 47, poz. 243, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa:
1) tryb przekazywania portom oraz zainteresowanym podmiotom informacji o odpadach znajdujących się na statku;
2) zakres wymaganych informacji;
3) wzór formularza, na którym należy przekazywać informacje.
§ 2.[Informacja o odpadach znajdujących się na statku] Kapitan statku, o którym mowa w art. 2 i art. 10 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 16 marca 1995 r. o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki, przed zawinięciem statku do portu znajdującego się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jest obowiązany przekazać podmiotowi zarządzającemu portem informacje o odpadach znajdujących się na statku – na formularzu, którego wzór określa załącznik [1] do rozporządzenia.
§ 3.[Przekazanie formularza] 1. Wypełniony formularz, o którym mowa w § 2, przekazuje się podmiotowi zarządzającemu portem:
1) przynajmniej na 24 godziny przed zawinięciem statku do portu;
2) natychmiast po uzyskaniu przez kapitana statku informacji określającej port przeznaczenia, jeżeli nie jest ona znana na 24 godziny przed przybyciem do portu przeznaczenia;
3) najpóźniej przed wyjściem z ostatniego portu, jeżeli czas podróży do portu przeznaczenia jest krótszy niż 24 godziny.
2. Formularz przekazuje się podmiotowi zarządzającemu portem przy użyciu dowolnego środka komunikacji lub doręcza się na piśmie bezpośrednio albo za pośrednictwem agenta morskiego statku.
§ 4.[Przechowywanie kopii wypełnionego formularza] Kapitan statku przechowuje kopię wypełnionego formularza, co najmniej do czasu zawinięcia statku do następnego portu, i udostępnia ją na żądanie właściwych organów.
§ 5.[Przyjęcie i rejestracja informacji o odpadach] 1. Podmiot zarządzający portem przyjmuje i rejestruje informacje o odpadach znajdujących się na statku, przekazane zgodnie z § 3.
2. Podmiot zarządzający portem każdorazowo przekazuje informację, o której mowa w ust. 1, do dyrektora właściwego urzędu morskiego.
3. Podmiot zarządzający portem informuje dyrektora właściwego urzędu morskiego o nieprzekazaniu informacji, o której mowa w § 2.
§ 6.[Udostępnianie informacji o odpadach] Informacje o odpadach, o których mowa w § 2, podmiot zarządzający portem udostępnia na żądanie:
1) (uchylony);
2) Państwowej Inspekcji Sanitarnej;
3) odbiorcy odpadów, któremu zlecono obowiązek ich zagospodarowania;
4) organów administracji publicznej, które sprawują nadzór nad przestrzeganiem przepisów ustawy z dnia 12 września 2002 r. o portowych urządzeniach do odbioru odpadów oraz pozostałości ładunkowych ze statków (Dz. U. Nr 166, poz. 1361), w zakresie i trybie określonych odrębnymi przepisami.
§ 7.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
|
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – gospodarka morska, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 302 oraz z 2003 r. Nr 19, poz. 165).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2000 r. Nr 109, poz. 1156, z 2001 r. Nr 111, poz. 1197 i Nr 125, poz. 1368 oraz z 2002 r. Nr 166, poz. 1361.
Załącznik do rozporządzenia Ministra Infrastruktury
z dnia 12 maja 2003 r. (poz. 936)
[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 21 maja 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przekazywania informacji o odpadach znajdujących się na statku (Dz.U. Nr 84, poz. 707). Zmiana weszła w życie 19 czerwca 2009 r.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00