Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 2003 nr 100 poz. 932
Wersja archiwalna od 2003-06-20 do 2007-01-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2003 nr 100 poz. 932
Wersja archiwalna od 2003-06-20 do 2007-01-01
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA1)

z dnia 30 maja 2003 r.

w sprawie rejestrów jednostek systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne

Na podstawie art. 24 ust. 13 ustawy z dnia 25 lipca 2001 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. Nr 113, poz. 1207 i Nr 154, poz. 1801, z 2002 r. Nr 241, poz. 2073 oraz z 2003 r. Nr 45, poz. 391) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.Rozporządzenie określa:

1) dane objęte:

a) rejestrem jednostek systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne prowadzonym przez wojewodę,

b) rejestrem włączonych do systemu jednostek lotniczego pogotowia ratunkowego oraz lotniczych grup poszukiwawczo-ratowniczych prowadzonym przez ministra właściwego do spraw zdrowia;

2) wzory rejestrów, o których mowa w pkt 1;

3) tryb dokonywania wpisów i zmian oraz wykreśleń w rejestrach, o których mowa w pkt 1.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:

1) „współrzędne" - współrzędne w układzie współrzędnych płaskich prostokątnych „2000", określonym w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 8 sierpnia 2000 r. w sprawie państwowego systemu odniesień przestrzennych (Dz. U. Nr 70, poz. 821);

2) „kod resortowy" - kod nadany zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 27 marca 2000 r. w sprawie systemu resortowych kodów identyfikacyjnych dla zakładów opieki zdrowotnej oraz szczegółowych zasad ich nadawania (Dz. U. Nr 30, poz. 379 oraz z 2002 r. Nr 223, poz. 1880);

3) „księga rejestrowa zakładu opieki zdrowotnej" - księgę rejestrową prowadzoną zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 30 sierpnia 2000 r. w sprawie rejestru zakładów opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 74, poz. 864);

4) „obszar działania podmiotu" - obszar działania podmiotu, w ramach którego funkcjonuje jednostka systemu zgodnie z wojewódzkim planem zabezpieczenia medycznych działań ratowniczych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.1. Rejestry, o których mowa w § 1 pkt 1, zwane dalej „rejestrem", są prowadzone w sposób zinformatyzowany, a wydruki z nich tworzą księgi rejestrowe.

2. Dla każdej jednostki systemu prowadzi się odrębną księgę rejestrową i oznacza numerem identyfikacyjnym, zwanym dalej „numerem księgi".

3. Numer księgi składa się z siedmiu cyfr, w tym:

1) dwie pierwsze to:

a) identyfikator terytorialny województwa, na którego obszarze znajduje się siedziba dysponenta jednostki systemu - dla rejestru prowadzonego przez wojewodę,

b) cyfry „99" - dla rejestru prowadzonego przez ministra właściwego do spraw zdrowia;

2) pięć następnych cyfr - numer kolejny w rejestrze.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.Księga rejestrowa składa się z sześciu działów:

1) w dziale pierwszym - pod nazwą „Włączenie jednostki do systemu" - umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:

a) rubryka pierwsza - numer księgi rejestrowej,

b) rubryka druga - datę włączenia jednostki do systemu,

c) rubryka trzecia - datę wpisu do rejestru,

d) rubryka czwarta - podstawę włączenia jednostki do systemu,

e) rubryka piąta - numer umowy z płatnikiem świadczeń,

f) rubryka szósta - uwagi;

2) w dziale drugim - pod nazwą „Organizacja jednostki systemu" - umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:

a) rubryka pierwsza - rodzaj jednostki systemu,

b) rubryka druga - VII część systemu kodu resortowego, jeżeli jednostka systemu funkcjonuje w ramach zakładu opieki zdrowotnej,

c) rubryka trzecia - liczbę stanowisk w przypadku, gdy jednostką systemu jest szpitalny oddział ratunkowy,

d) rubryka czwarta - liczbę łóżek obserwacyjnych w przypadku, gdy jednostką systemu jest szpitalny oddział ratunkowy,

e) rubryka piąta - imię i nazwisko kierownika jednostki systemu,

f) rubryka szósta - uwagi;

3) w dziale trzecim - pod nazwą „Dysponent jednostki systemu" - umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:

a) rubryka pierwsza - pełną nazwę dysponenta jednostki systemu,

b) rubryka druga - skróconą nazwę,

c) rubryka trzecia - adres siedziby,

d) rubryka czwarta - kod terytorialny,

e) rubryka piąta - numer księgi rejestrowej zakładu opieki zdrowotnej w przypadku, gdy jednostka systemu funkcjonuje w ramach zakładu opieki zdrowotnej,

f) rubryka szósta - numer telefonu,

g) rubryka siódma - numer faksu,

h) rubryka ósma - adres poczty elektronicznej,

i) rubryka dziewiąta - numer identyfikacji podatkowej NlP,

j) rubryka dziesiąta - kod resortowy podmiotu, który utworzył zakład opieki zdrowotnej będący dysponentem jednostki systemu w przypadku, gdy jednostka funkcjonuje w ramach zakładu opieki zdrowotnej,

k) rubryka jedenasta - imię (imiona) i nazwisko kierownika,

I) rubryka dwunasta - współrzędne punktu centralnego,

m) rubryka trzynasta - uwagi;

4) w dziale czwartym - pod nazwą „Podmiot, w ramach którego funkcjonuje jednostka systemu" - umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:

a) rubryka pierwsza - nazwę podmiotu,

b) rubryka druga - adres,

c) rubryka trzecia - V część systemu kodu resortowego w przypadku, gdy podmiotem, w którym funkcjonuje jednostka systemu, jest jednostka organizacyjna zakładu opieki zdrowotnej,

d) rubryka czwarta - współrzędne punktu centralnego,

e) rubryka piąta - numer telefonu,

f) rubryka szósta - numer faksu,

g) rubryka siódma - adres poczty elektronicznej,

h) rubryka ósma - imię i nazwisko kierownika,

i) rubryka dziewiąta - kod terytorialny,

j) rubryka dziesiąta - obszar działania podmiotu, zgodnie z kodami terytorialnymi,

k) rubryka jedenasta - uwagi;

5) w dziale piątym - pod nazwą „Personel medyczny wykonujący działania ratownicze w ramach podmiotu, w którym utworzono jednostkę systemu" - umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:

a) rubryka pierwsza - kod rejestrowy personelu medycznego,

b) rubryka druga - nazwę grupy personelu medycznego,

c) rubryka trzecia - ilość personelu medycznego;

6) w dziale szóstym - pod nazwą „Wyłączenie jednostki systemu" - umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:

a) rubryka pierwsza - datę wpisu,

b) rubryka druga - podstawę wyłączenia jednostki systemu z systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne,

c) rubryka trzecia - datę wyłączenia jednostki z systemu,

d) rubryka czwarta - uwagi.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.W rejestrze włączonych do systemu jednostek lotniczego pogotowia ratunkowego oraz lotniczych grup poszukiwawczo-ratowniczych nie prowadzi się w dziale drugim pod nazwą „Organizacja jednostki systemu" rubryki trzeciej i czwartej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.1. Wpisu w rejestrze dokonuje się na podstawie:

1) decyzji albo porozumienia o włączeniu jednostki do systemu, o którym mowa w art. 24 ust. 4 ustawy z dnia 25 lipca 2001 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym;

2) wniosku o wpis zmian w rejestrze;

3) decyzji lub porozumienia o wyłączeniu jednostki z systemu.

2. Dysponent jednostki systemu obowiązany jest przedłożyć organowi prowadzącemu rejestr:

1) dokumenty zawierające dane podlegające wpisowi do rejestru, z zastrzeżeniem ust. 3;

2) informację dotyczącą zawarcia obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej;

3) wykaz wyposażenia przeznaczonego do prowadzenia medycznych działań ratowniczych.

3. Dane, o których mowa w § 4 pkt 5, dysponent jednostki systemu sporządza według wzoru określonego w załączniku do rozporządzenia.

4. Dane wpisane do rejestru nie mogą być z niego usunięte.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.1. Wpis w rejestrze wymaga wydruku wszystkich danych objętych działami księgi rejestrowej.

2. Wydruki, o których mowa w ust. 1, podpisuje osoba upoważniona przez organ prowadzący rejestr i dołącza do księgi rejestrowej.

3. Zestaw ostatnich wydruków wszystkich działów księgi rejestrowej tworzy aktualny stan danych rejestrowych jednostki systemu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.1. Zmian w rejestrze dokonuje się na podstawie wniosku o wpis zmian w rejestrze złożonego przez dysponenta jednostki systemu albo osobę przez niego upoważnioną.

2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, dysponent jednostki systemu dołącza dokumenty zawierające dane podlegające wpisowi do rejestru, które uległy zmianie.

3. Dysponent jednostki systemu zgłasza organowi prowadzącemu rejestr zmiany, o których mowa w ust. 1, w terminie 14 dni od dokonania zmiany.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.Jeżeli organ prowadzący rejestr, dokonując wpisu jednostki systemu do rejestru, zmiany w rejestrze lub wykreślenia jednostki systemu z rejestru, stwierdzi brak danych podlegających wpisowi do rejestru, wzywa dysponenta jednostki systemu do ich uzupełniania w wyznaczonym terminie.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10.Dla każdej księgi rejestrowej prowadzi się akta rejestrowe, obejmujące dokumenty stanowiące podstawę wpisu jednostki systemu do rejestru.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11.Traci moc rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 25 lipca 2002 r. w sprawie rejestrów jednostek systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne (Dz. U. Nr 129, poz. 1111).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 12.Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Zdrowia: L. Sikorski

1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 93, poz. 833).

Załącznik do rozporządzenia Ministra Zdrowia
z dnia 30 maja 2003 r. (poz. 932)

PERSONEL MEDYCZNY WYKONUJĄCY DZIAŁANIA RATOWNICZE W RAMACH PODMIOTU, W KTÓRYM UTWORZONO JEDNOSTKĘ SYSTEMU

Grupa personelu

Kod rejestrowy personelu medycznego

Ilość personelu medycznego1)

Kierownik jednostki systemu

01

Pielęgniarka oddziałowa (koordynująca)

02

Lekarze (w tym ratunkowi)

03

Pielęgniarki (w tym ratunkowe)

04

Położne

05

Technicy analityki medycznej

06

Technicy elektrokardiologii

07

Lekarze ratunkowi

08

Pielęgniarki ratunkowe

09

Ratownicy medyczni

10

Kierowcy przeszkoleni do wykonywania działań ratowniczych

11

Piloci przeszkoleni do wykonywania działań ratowniczych

12

Inne

13

...........................................................

(imię i nazwisko osoby reprezentującej dysponenta jednostki systemu lub innej osoby upoważnionej)

Uwaga:

1) Podać według stanu na dzień sporządzania dokumentu.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00