Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2003-06-04 do 2019-11-09
Wersja archiwalna od 2003-06-04 do 2019-11-09
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 3 kwietnia 2003 r.
w sprawie określenia rocznych stawek jednostkowych oraz sposobu dokonywania wpłat do Funduszu Żeglugi Śródlądowej
Na podstawie art. 13 ust. 5 ustawy z dnia 28 października 2002 r. o Funduszu Żeglugi Śródlądowej i Funduszu Rezerwowym (Dz. U. Nr 199, poz. 1672) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Zakres przedmiotowy] Rozporządzenie określa:
1) wysokości rocznych stawek jednostkowych do obliczenia rocznej składki do Funduszu Żeglugi Śródlądowej, zwanego dalej "Funduszem";
2) sposób dokonywania wpłat rocznych składek do Funduszu.
§ 2.[Wysokości rocznych stawek jednostkowych do obliczania składki rocznej wpłacanej przez armatora do Funduszu] Określa się wysokości rocznych stawek jednostkowych do obliczania składki rocznej wpłacanej przez armatora do Funduszu:
1) statki do przewozu ładunków stałych:
a) barki motorowe:
- barki o nośności mniejszej niż 450 ton - 0,50 euro za tonę,
- barki o nośności od 450 ton do 650 ton - 0,65 euro za tonę,
- barki o nośności większej niż 650 ton - 0,70 euro za tonę,
b) barki pchane lub holowane:
- barki o nośności mniejszej niż 450 ton - 0,35 euro za tonę,
- barki o nośności 450 ton do 650 ton - 0,40 euro za tonę,
- barki o nośności większej niż 650 ton - 0,50 euro za tonę;
2) zbiornikowce:
a) barki motorowe:
- barki o nośności mniejszej niż 450 ton - 1,50 euro za tonę,
- barki o nośności od 450 ton do 650 ton - 2,00 euro za tonę,
- barki o nośności większej niż 650 ton - 2,10 euro za tonę,
b) barki pchane lub holowane:
- barki o nośności mniejszej niż 450 ton - 0,70 euro za tonę,
- barki o nośności od 450 ton do 650 ton - 1,00 euro za tonę,
- barki o nośności większej niż 650 ton - 1,05 euro za tonę;
3) pchacze lub holowniki:
a) pchacze lub holowniki o mocy napędowej mniejszej niż 300 kW - 0,28 euro za kW,
b) pchacze lub holowniki o mocy napędowej większej niż 300 kW - 0,40 euro za kW.
§ 3.[Wpłata składki] 1. Armator dokonuje wpłaty rocznej składki od każdego statku polskiego na rachunek Funduszu w Banku Gospodarstwa Krajowego.
2. Składkę, o której mowa w ust. 1, armator wpłaca w 2 ratach:
1) l ratę w wysokości 25% składki w terminie do dnia 31 marca każdego roku;
2) II ratę w wysokości 75% składki w terminie do dnia 31 października każdego roku.
3. Dokonując wpłaty składki, armator podaje następujące informacje:
1) numer rejestracyjny, typ i nazwę statku;
2) nośność lub moc napędową statku.
4. Armator otrzymuje od Banku Gospodarstwa Krajowego potwierdzenie dokonania wpłaty rat składki, o której mowa w ust. 1 i 2.
5. W przypadku wprowadzenia statku do eksploatacji w ciągu roku, armator wpłaca jednorazowo składkę roczną obliczoną stosownie do okresu eksploatacji statku w danym roku, w terminie do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu wprowadzenia statku do eksploatacji.
§ 4.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Infrastruktury: w z. A. Piłat
|
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 302 oraz z 2003 r. Nr 19, poz. 165).