Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2011-02-01 do 2017-09-01
Wersja archiwalna od 2011-02-01 do 2017-09-01
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU1)
z dnia 11 grudnia 2002 r.
w sprawie ramowego statutu publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej
(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2010 r., Nr 228, poz. 1492)
Na podstawie art. 60 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 i Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 28, poz. 153 i Nr 141, poz. 943, z 1998 r. Nr 117, poz. 759 i Nr 162, poz. 1126, z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 19, poz. 239, Nr 48, poz. 550, Nr 104, poz. 1104, Nr 120, poz. 1268 i Nr 122, poz. 1320, z 2001 r. Nr 111, poz. 1194 i Nr 144, poz. 1615 oraz z 2002 r. Nr 41, poz. 362, Nr 113, poz. 984, Nr 141, poz. 1185 i Nr 200, poz. 1683) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Ramowy statut publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej] Określa się ramowy statut publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, stanowiący załącznik [1] do rozporządzenia.
§ 2.[Przepisy uchylone] Traci moc rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 stycznia 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych i innych publicznych poradni specjalistycznych oraz ramowego statutu tych poradni (Dz. U. Nr 13, poz. 109).
§ 3.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
|
1) Minister Edukacji Narodowej i Sportu kieruje działem administracji rządowej – oświata i wychowanie, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji Narodowej i Sportu (Dz. U. Nr 97, poz. 866).
Załącznik do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu
z dnia 11 grudnia 2002 r. (poz. 1869)
RAMOWY STATUT PUBLICZNEJ PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ, W TYM PUBLICZNEJ PORADNI SPECJALISTYCZNEJ
§ 1. 1. Statut publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, zwanej dalej „poradnią”, określa nazwę poradni. Nazwa poradni zawiera:
1) określenie „Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna”, a w przypadku poradni specjalistycznej – określenie „Poradnia Specjalistyczna” oraz zwięzłe określenie zakresu działania tej poradni;
2) ustalony przez organ prowadzący numer porządkowy poradni psychologiczno-pedagogicznej, z wyłączeniem poradni specjalistycznej, wyrażony cyfrą arabską, jeżeli w danej miejscowości jest więcej niż jedna poradnia psychologiczno-pedagogiczna;
3) określenie siedziby poradni.
2. Nazwa filii zawiera nazwę poradni, której filia jest organizacyjnie podporządkowana, oraz określenie „Filia w...”.
3. Poradni nadaje imię organ prowadzący, na wniosek rady pedagogicznej.
§ 2. Statut poradni określa cele i zadania poradni oraz sposób wykonywania tych zadań, z uwzględnieniem potrzeb osób korzystających z pomocy poradni, a także organizację i zakres współdziałania z innymi poradniami, przedszkolami, szkołami i placówkami oraz organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami świadczącymi poradnictwo i pomoc dzieciom i młodzieży, rodzicom oraz nauczycielom.
§ 3. Statut poradni określa:
1) szczegółowe kompetencje organów poradni, którymi są:
a) dyrektor poradni,
b) rada pedagogiczna;
2) zasady współdziałania organów poradni oraz sposób rozwiązania sporów między nimi.
§ 4. Statut poradni określa organizację poradni, z uwzględnieniem możliwości tworzenia komórek organizacyjnych.
§ 5. 1. Szczegółową organizację działania poradni w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji poradni, opracowany przez dyrektora poradni, z uwzględnieniem rocznego planu pracy oraz planu finansowego poradni - w terminie do dnia 30 kwietnia danego roku. Arkusz organizacji poradni zatwierdza organ prowadzący poradnię w terminie do dnia 25 maja danego roku.
2. W arkuszu organizacji poradni zamieszcza się w szczególności: liczbę pracowników poradni, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, oraz ogólną liczbę godzin zajęć finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący.
§ 6. Statut poradni określa zakres zadań pracowników poradni, z uwzględnieniem zadań realizowanych poza poradnią, w szczególności w przedszkolach, szkołach i placówkach oraz środowisku rodzinnym dzieci i młodzieży.
§ 7. 1. Dyrektor poradni, za zgodą organu prowadzącego poradnię, może utworzyć stanowisko wicedyrektora lub stanowiska wicedyrektorów oraz, w zależności od potrzeb, inne stanowiska kierownicze.
2. W poradni posiadającej filię tworzy się stanowisko kierownika filii.
§ 8. Zasady prowadzenia gospodarki finansowej poradni określają odrębne przepisy.
[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ramowego statutu publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej (Dz.U. Nr 228, poz. 1492). Zmiana weszła w życie 1 lutego 2011 r.