Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 2002 nr 197 poz. 1666
Wersja archiwalna od 2002-12-12 do 2012-01-25
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2002 nr 197 poz. 1666
Wersja archiwalna od 2002-12-12 do 2012-01-25
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

Od redakcji: Rozporządzenie zostało uchylone na podstawie art. 151 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz.U. Nr 228, poz. 1368). 

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 18 listopada 2002 r.

w sprawie szczegółowego trybu przeprowadzania inspekcji w zakresie kwalifikacji i składu załóg statków morskich.

Na podstawie art. 25 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. Nr 109, poz. 1156) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Inspekcja w zakresie kwalifikacji i składu załóg statków morskich] Inspekcje w zakresie kwalifikacji i składu załóg statków morskich przeprowadza dyrektor właściwego urzędu morskiego, zwany dalej „organem inspekcyjnym".

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Wyznaczenie inspektorów do przeprowadzenia inspekcji] Organ inspekcyjny wyznacza inspektorów do przeprowadzenia inspekcji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Obecność kapitana statku lub wyznaczonej przez niego osoby] Przy przeprowadzaniu inspekcji na statkach morskich, zwanych dalej „statkami", powinien być obecny kapitan statku lub wyznaczona przez niego osoba.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Przebieg inspekcji] 1. W trakcie przeprowadzania inspekcji, o której mowa w § 1, organ inspekcyjny sprawdza, czy:

1) na statku znajduje się certyfikat bezpiecznej obsługi lub inny dokument, określający wymagany skład załogi;

2) wymagany skład załogi jest zgodny z rzeczywistym stanem na pokładzie;

3) członkowie załogi zatrudnieni na statku posiadają wymagane odrębnymi przepisami dyplomy, świadectwa, zaświadczenia albo zezwolenia lub ich potwierdzenia, w myśl Prawidła I/10 Międzynarodowej konwencji o wymaganiach w zakresie wyszkolenia marynarzy, wydawania im świadectw oraz pełnienia wacht, 1978, sporządzonej w Londynie dnia 7 lipca 1978 r. (Dz. U. z 1984 r. Nr 39, poz. 201 i 202 oraz z 1999 r. Nr 30, poz. 286), lub dokumenty potwierdzające złożenie aplikacji;

4) dokumenty, o których mowa w pkt 1 i 3, są dostępne na statku w oryginale;

5) dokumenty, o których mowa w pkt 3, są autentyczne i ważne;

6) rozkłady wacht uwzględniają przewidziane przepisami ustawy o pracy na morskich statkach handlowych okresy odpoczynku, czy są one przestrzegane i czy są we właściwy sposób podane do wiadomości załogi.

2. W przypadku uzasadnionego podejrzenia co do autentyczności dokumentów, o których mowa w ust. 1, wystawionych przez:

1) administrację morską Rzeczypospolitej Polskiej, organ inspekcyjny zatrzymuje dokument za pokwitowaniem oraz przesyła go prokuratorowi lub Policji, z powiadomieniem wystawcy dokumentu;

2) inne administracje, organ inspekcyjny dokonuje sprawdzenia ich autentyczności korespondencyjnie z administracją morską państwa bandery, bez zatrzymywania statku, z przekazaniem informacji do następnego portu, gdzie udaje się statek.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.[Protokół inspekcji] 1. Organ inspekcyjny po przeprowadzeniu inspekcji, o której mowa w § 1, sporządza protokół w 3 egzemplarzach, które podpisuje inspektor i kapitan bądź osoba przez niego wyznaczona. Po jednym egzemplarzu protokołu otrzymują kapitan kontrolowanego statku bądź osoba przez niego wyznaczona oraz armator statku. Trzeci egzemplarz dołącza się do akt sprawy,

2. Organ inspekcyjny wpisuje w protokole polecenia i zalecenia pokontrolne dla armatora i kapitana statku, wydane na podstawie wyników inspekcji, o której mowa w § 1.

3. Kapitan bądź osoba przez niego wyznaczona, przed podpisaniem protokołu, może zgłosić do jego ustaleń pisemne zastrzeżenia, które wnosi do dyrektora właściwego urzędu morskiego.

4. W terminie 7 dni dyrektor właściwego urzędu morskiego:

1) uwzględniając zastrzeżenia, dokonuje zmian w protokole albo

2) w drodze decyzji odmawia uwzględnienia zmian w protokole.

5. Kapitan zgłasza na piśmie wykonanie poleceń pokontrolnych organowi inspekcyjnemu, który je wydał, w ustalonym przez niego terminie.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.[Stwierdzenie naruszenia obowiązujących przepisów w zakresie kwalifikacji i składu załóg statków] 1. W przypadku stwierdzenia w trakcie inspekcji, że naruszone zostały obowiązujące przepisy w zakresie kwalifikacji i składu załóg statków, organ inspekcyjny podejmuje działania określone w art. 12 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o bezpieczeństwie morskim.

2. Organ inspekcyjny zezwala na opuszczenie portu po uzyskaniu pozytywnego wyniku ponownie przeprowadzonej inspekcji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Infrastruktury: M. Pol

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – gospodarka morska, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 302).

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00