Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2002-11-16 do 2004-09-16
Wersja archiwalna od 2002-11-16 do 2004-09-16
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1)
z dnia 31 października 2002 r.
w sprawie składania wniosku o wydanie licencji detektywa.
Na podstawie art. 29 ust. 4 ustawy z dnia 6 lipca 2001 r. o usługach detektywistycznych (Dz. U. z 2002 r. Nr 12, poz. 110) zarządza się, co następuje:
§ 1.Rozporządzenie określa:
1) tryb składania wniosku o wydanie licencji detektywa;
2) dokumenty potwierdzające spełnienie wymogów, o których mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 6 lipca 2001 r. o usługach detektywistycznych, zwanej dalej „ustawą".
§ 2.1. Osoba ubiegająca się o wydanie licencji detektywa składa pisemny wniosek do właściwego, ze względu na swoje miejsce zamieszkania, komendanta wojewódzkiego Policji.
2. Wniosek powinien zawierać imię, nazwisko, adres oraz podpis osoby, o której mowa w ust. 1.
§ 3.1. Osoba ubiegająca się o wydanie licencji detektywa do wniosku, o którym mowa w § 2 ust. 1, dołącza:
1) dokumenty, o których mowa w art. 29 ust. 2 ustawy;
2) dokumenty potwierdzające spełnienie wymogów, o których mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1-3 ustawy:
a) kopie stron dowodu osobistego zawierających imię, nazwisko, datę i miejsce urodzenia, nr ewidencyjny (PESEL) i adres zamieszkania albo dokument stwierdzający obywatelstwo innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, zawierający imię, nazwisko, datę i miejsce urodzenia,
b) w przypadku obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej - dokument potwierdzający biegłą znajomość języka polskiego, wydany zgodnie z przepisami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. Nr 90, poz. 999, z 2000 r. Nr 29, poz. 358 oraz z 2002 r. Nr 144, poz. 1204),
c) kopię świadectwa lub dyplomu potwierdzającego posiadanie co najmniej średniego wykształcenia;
3) dwie fotografie.
2. Komendant wojewódzki Policji, o którym mowa w § 2 ust. 1, sprawdza prawdziwość danych zawartych w kopiach, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lit. a i c, odpowiednio z danymi zawartymi w dowodzie osobistym wnioskodawcy oraz świadectwie lub dyplomie potwierdzającym posiadanie co najmniej średniego wykształcenia.
§ 4.Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: K. Janik
|
1) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej - sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. Nr 35, poz. 325 i Nr 58, poz. 533).