Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 2002 nr 129 poz. 1111
Wersja archiwalna od 2002-08-29 do 2003-06-20
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2002 nr 129 poz. 1111
Wersja archiwalna od 2002-08-29 do 2003-06-20
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA

z dnia 25 lipca 2002 r.

w sprawie rejestrów jednostek systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne.

Na podstawie art. 24 ust. 13 ustawy z dnia 25 lipca 2001 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. Nr 113, poz. 1207 i Nr 154, poz. 1801) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.Rozporządzenie określa dane objęte wpisem do rejestrów jednostek systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne, zwanych dalej „jednostkami systemu”, o których mowa w art. 24 ust. 10 i 11 ustawy z dnia 25 lipca 2001 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym, zwanej dalej „ustawą”, wzory tych rejestrów i tryb dokonywania w nich wpisów i zmian oraz wykreśleń.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.1. Rejestr jednostek systemu, zwany dalej „rejestrem”, jest prowadzony w sposób zinformatyzowany, a wydruki z niego tworzą księgi rejestrowe.

2. Księgi rejestrowe prowadzi się odrębnie dla każdej jednostki systemu i oznacza numerem identyfikacyjnym, zwanym dalej „numerem księgi”, który odpowiada kolejności dokonywanego wpisu nowej jednostki systemu do rejestru.

3. Księgi rejestrowe składają się z dwóch działów.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.1. Rejestr prowadzony przez wojewodę składa się z rejestru szpitalnych oddziałów ratunkowych i rejestru zespołów ratownictwa medycznego.

2. W dziale pierwszym księgi rejestrowej dla szpitalnego oddziału ratunkowego pod nazwą „Oznaczenie dysponenta jednostki systemu” umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:

1) rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,

2) rubryka druga - data wpisu do rejestru,

3) rubryka trzecia - pełna nazwa dysponenta jednostki systemu,

4) rubryka czwarta - skrócona nazwa dysponenta jednostki systemu,

5) rubryka piąta - adres siedziby dysponenta jednostki systemu,

6) rubryka szósta - obszar działania dysponenta jednostki systemu,

7) rubryka siódma - numer identyfikacyjny REGON dysponenta jednostki systemu i resortowy kod identyfikacyjny dysponenta jednostki systemu, będącego zakładem opieki zdrowotnej,

8) rubryka ósma - data i numer ostatecznej decyzji o włączeniu albo wyłączeniu jednostki z systemu albo data złożenia wniosku o dokonanie zmiany w rejestrze,

9) rubryka dziewiąta - uwagi.

3. Dział drugi księgi rejestrowej dla szpitalnego oddziału ratunkowego pod nazwą „Szpitalny oddział ratunkowy” składa się z czterech części:

1) część pierwsza pod nazwą „Organizacja szpitalnego oddziału ratunkowego”, w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:

a) rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,

b) rubryka druga - data wpisu,

c) rubryka trzecia - nazwa i adres siedziby szpitala, w którym utworzono szpitalny oddział ratunkowy,

d) rubryka czwarta - imię (imiona) i nazwisko ordynatora szpitalnego oddziału ratunkowego,

e) rubryka piąta - uwagi,

2) część druga pod nazwą „Wyposażenie szpitalnego oddziału ratunkowego”, w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:

a) rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,

b) rubryka druga - data wpisu,

c) rubryka trzecia - nazwa i typ wyrobów medycznych, zgodnie z terminologią ECRI i SEWAM,

d) rubryka czwarta - producent wyrobów medycznych,

e) rubryka piąta - kod wyrobów medycznych według terminologii ECRI i SEWAM,

f) rubryka szósta - rok produkcji wyrobów medycznych,

g) rubryka siódma - uwagi,

3) część trzecia pod nazwą „Personel medyczny szpitalnego oddziału ratunkowego”, w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:

a) rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,

b) rubryka druga - data wpisu,

c) rubryka trzecia - oznaczenie grup personelu medycznego zatrudnionego w szpitalnym oddziale ratunkowym,

d) rubryka czwarta - uwagi,

4) część czwarta pod nazwą „Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej”, w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:

a) rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,

b) rubryka druga - data wpisu,

c) rubryka trzecia - data zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej,

d) rubryka czwarta - nazwa i siedziba zakładu ubezpieczeń, z którym zawarto umowę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej,

e) rubryka piąta - okres, na jaki została zawarta umowa ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej,

f) rubryka szósta - suma gwarancyjna ustalona w umowie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej,

g) rubryka siódma - uwagi.

4. Dział pierwszy księgi rejestrowej dla zespołu ratownictwa medycznego pod nazwą „Oznaczenie dysponenta jednostki systemu” prowadzi się zgodnie z ust. 2.

5. Dział drugi księgi rejestrowej dla zespołu ratownictwa medycznego pod nazwą „Zespół ratownictwa medycznego” składa się z czterech części:

1) część pierwsza pod nazwą „Organizacja zespołu ratownictwa medycznego”, w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:

a) rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,

b) rubryka druga - data wpisu,

c) rubryka trzecia - nazwa i adres siedziby zakładu opieki zdrowotnej, w którym utworzono zespół ratownictwa medycznego,

d) rubryka czwarta - miejsce stacjonowania zespołu ratownictwa medycznego,

e) rubryka piąta - rodzaj zespołu ratownictwa medycznego,

f) rubryka szósta - obszar działania zespołu ratownictwa medycznego,

g) rubryka siódma - uwagi,

2) część druga pod nazwą „Wyposażenie zespołu ratownictwa medycznego”, w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:

a) rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,

b) rubryka druga - data wpisu,

c) rubryka trzecia - marka, typ, rodzaj i rok produkcji środka transportu,

d) rubryka czwarta - właściciel środka transportu,

e) rubryka piąta - nazwa i typ wyrobów medycznych, w które jest wyposażony środek transportu,

f) rubryka szósta - producent wyrobów medycznych, w które jest wyposażony środek transportu,

g) rubryka siódma - kod wyrobów medycznych, w które jest wyposażony środek transportu, zgodnie z terminologią ECRI i SEWAM,

h) rubryka ósma - rok produkcji wyrobów medycznych, w które jest wyposażony środek transportu,

i) rubryka dziewiąta - uwagi,

3) część trzecia pod nazwą „Personel medyczny zespołu ratownictwa medycznego”, w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:

a) rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,

b) rubryka druga - data wpisu,

c) rubryka trzecia - oznaczenie grup personelu medycznego zespołu ratownictwa medycznego,

d) rubryka czwarta - uwagi,

4) część czwarta pod nazwą „Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej”, w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:

a) rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,

b) rubryka druga - data wpisu,

c) rubryka trzecia - data zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej,

d) rubryka czwarta - nazwa i siedziba zakładu ubezpieczeń, z którym zawarto umowę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej,

e) rubryka piąta - okres, na jaki została zawarta umowa ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej,

f) rubryka szósta - suma gwarancyjna ustalona w umowie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej,

g) rubryka siódma - uwagi.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.1. Rejestr prowadzony przez ministra właściwego do spraw zdrowia składa się z rejestru jednostek lotniczego pogotowia ratunkowego i rejestru lotniczych grup poszukiwawczo-ratowniczych.

2. Dział pierwszy księgi rejestrowej dla jednostki lotniczego pogotowia ratunkowego pod nazwą „Oznaczenie dysponenta jednostki systemu” prowadzi się zgodnie z § 3 ust. 2.

3. Dział drugi księgi rejestrowej dla jednostek lotniczego pogotowia ratunkowego pod nazwą „Lotnicze pogotowie ratunkowe” składa się z czterech części:

1) część pierwsza pod nazwą „Organizacja jednostki lotniczego pogotowia ratunkowego”, w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:

a) rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,

b) rubryka druga - data wpisu,

c) rubryka trzecia - nazwa i adres siedziby zakładu opieki zdrowotnej, w którym utworzono jednostkę lotniczego pogotowia ratunkowego,

d) rubryka czwarta - miejsce stacjonowania jednostki lotniczego pogotowia ratunkowego,

e) rubryka piąta - obszar działania jednostki lotniczego pogotowia ratunkowego,

f) rubryka szósta - uwagi,

2) część druga pod nazwą „Wyposażenie jednostki lotniczego pogotowia ratunkowego”, którą prowadzi się zgodnie z § 3 ust. 5 pkt 2,

3) część trzecia pod nazwą „Personel medyczny jednostki lotniczego pogotowia ratunkowego”, którą prowadzi się zgodnie z § 3 ust. 5 pkt 3,

4) część czwarta pod nazwą „Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej”, którą prowadzi się zgodnie z § 3 ust. 5 pkt 4.

4. W dziale pierwszym księgi rejestrowej dla lotniczej grupy poszukiwawczo-ratowniczej pod nazwą „Oznaczenie dysponenta jednostki systemu” umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:

1) rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,

2) rubryka druga - data wpisu do rejestru,

3) rubryka trzecia - pełna nazwa dysponenta jednostki systemu,

4) rubryka czwarta - skrócona nazwa dysponenta jednostki systemu,

5) rubryka piąta - adres siedziby dysponenta jednostki systemu,

6) rubryka szósta - obszar działania dysponenta jednostki systemu,

7) rubryka siódma - numer identyfikacyjny REGON dysponenta jednostki systemu i resortowy kod identyfikacyjny dysponenta jednostki systemu, będącego zakładem opieki zdrowotnej,

8) rubryka ósma - data porozumienia, o którym mowa w art. 24 ust. 4 ustawy, albo data i numer ostatecznej decyzji o wyłączeniu jednostki z systemu albo data złożenia wniosku o dokonanie zmiany w rejestrze,

9) rubryka dziewiąta - uwagi.

5. Dział drugi księgi rejestrowej dla lotniczej grupy poszukiwawczo-ratowniczej pod nazwą „Lotnicza grupa poszukiwawczo-ratownicza” składa się z czterech części:

1) część pierwsza pod nazwą „Organizacja lotniczej grupy poszukiwawczo-ratowniczej”, którą prowadzi się zgodnie z ust. 3 pkt 1,

2) część druga pod nazwą „Wyposażenie jednostki lotniczego pogotowia ratunkowego”, którą prowadzi się zgodnie z § 3 ust. 5 pkt 2,

3) część trzecia pod nazwą „Personel medyczny jednostki lotniczego pogotowia ratunkowego”, którą prowadzi się zgodnie z § 3 ust. 5 pkt 3,

4) część czwarta pod nazwą „Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej”, którą prowadzi się zgodnie z § 3 ust. 5 pkt 4.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.1. Wpis jednostki systemu w rejestrze następuje na podstawie ostatecznej decyzji o włączeniu jednostki do systemu albo porozumienia, o którym mowa w art. 24 ust. 4 ustawy.

2. Dane wpisane do rejestru nie mogą być z niego usunięte.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.1. Zmian w rejestrze dokonuje się na podstawie wniosku dysponenta jednostki systemu o dokonanie zmian w rejestrze. Do wniosku dysponent jednostki dołącza dokumenty zawierające dane podlegające wpisowi do rejestru, które uległy zmianie.

2. Wpisowi do rejestru podlegają zmiany stanu faktycznego i prawnego odnoszące się do jednostki systemu, powstałe po wpisie do rejestru i dotyczące danych, o których mowa w § 3 ust. 2-5 i w § 4 ust. 2-5.

3. Dysponent jednostki systemu zgłasza organowi prowadzącemu rejestr zmiany, o których mowa w ust. 2, w terminie 14 dni od dokonania zmiany.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.Wykreślenie jednostki systemu z rejestru następuje na podstawie ostatecznej decyzji o wyłączeniu jednostki z systemu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.Jeżeli organ prowadzący rejestr, dokonując wpisu jednostki do rejestru, zmiany w rejestrze lub wykreślenia jednostki z rejestru, stwierdzi brak danych podlegających wpisowi do rejestru, wzywa dysponenta jednostki systemu do ich uzupełniania w wyznaczonym terminie.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.Dla każdej księgi rejestrowej prowadzi się akta rejestrowe, obejmujące decyzje, wnioski lub porozumienie, o których mowa w § 5 i 6, oraz dokumenty zgromadzone w postępowaniu o włączenie jednostki do systemu lub wyłączenie jednostki systemu z systemu, zawierające dane podlegające wpisowi do rejestru, albo złożone przez dysponenta jednostki systemu z wnioskiem o dokonanie zmiany w rejestrze. O dołączonym dokumencie organ prowadzący rejestr czyni wzmiankę w księdze rejestrowej, a każdy dołączony dokument oznacza numerem księgi.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10.Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Zdrowia: M. Łapiński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00