Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 2002 nr 126 poz. 1076
Wersja archiwalna od 2002-08-24 do 2011-10-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2002 nr 126 poz. 1076
Wersja archiwalna od 2002-08-24 do 2011-10-01
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW

z dnia 30 lipca 2002 r.

w sprawie działania oraz tworzenia, łączenia, podziału, reorganizacji i likwidacji jednostek badawczo-rozwojowych nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej oraz ministra właściwego do spraw wewnętrznych.

Na podstawie art. 72 ustawy z dnia 25 lipca 1985 r. o jednostkach badawczo-rozwojowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 33, poz. 388 oraz z 2002 r. Nr 74, poz. 676 i Nr 113, poz. 984) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 1

Przepisy ogólne

§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa sposób i warunki tworzenia, łączenia, podziału, reorganizacji i likwidacji oraz szczegółowe warunki i tryb działania jednostek badawczo-rozwojowych nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej oraz ministra właściwego do spraw wewnętrznych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Definicje] Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:

1) ustawa – ustawę z dnia 25 lipca 1985 r. o jednostkach badawczo-rozwojowych,

2) jednostka – jednostkę badawczo-rozwojową nadzorowaną przez Ministra Obrony Narodowej lub ministra właściwego do spraw wewnętrznych, o której mowa w art. 1 ust. 2 ustawy,

3) jednostka bezpośredniego nadzoru – komórkę lub jednostkę organizacyjną właściwą do sprawowania, w imieniu Ministra Obrony Narodowej lub ministra właściwego do spraw wewnętrznych, bezpośredniego nadzoru nad jednostką badawczo-rozwojową.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 2

Tworzenie, łączenie, podział, reorganizacja i likwidacja jednostek

§ 3.[Tworzenie jednostek na potrzeby obronne państwa] Jednostki tworzy się na potrzeby obronne państwa, szczególnie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, zwanych dalej „Siłami Zbrojnymi”, jeżeli wymaga to prowadzenia specjalistycznych badań naukowych i prac rozwojowych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Akt o utworzeniu jednostki] Akt o utworzeniu jednostki powinien zawierać:

1) określenie przedmiotu i zakresu działania jednostki,

2) nazwę i siedzibę jednostki,

3) określenie jednostki bezpośredniego nadzoru,

4) wyznaczenie osoby pełniącej funkcję kierownika jednostki,

5) określenie organów wyposażających jednostkę w środki niezbędne do prowadzenia działalności.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.[Planowanie zadań tworzonej jednostki] Minister Obrony Narodowej, tworząc jednostkę, uwzględnia także potrzebę realizacji przez tę jednostkę:

1) upowszechniania wyników badań naukowych i prac rozwojowych,

2) współpracy z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostkami organizacyjnymi podporządkowanymi Ministrowi Obrony Narodowej,

3) współdziałania jednostki z innymi jednostkami badawczo-rozwojowymi, szkołami wyższymi i placówkami naukowymi Polskiej Akademii Nauk oraz przedsiębiorcami w prowadzonych badaniach naukowych i pracach rozwojowych,

4) uczestnictwa jednostki w rozwoju nauki, postępu technicznego i kultury w tych dziedzinach nauki i techniki, które mają praktyczne znaczenie dla obronności państwa, a zwłaszcza uzbrojenia i wyposażenia Sił Zbrojnych,

5) współpracy z zagranicznymi placówkami naukowo-badawczymi z zachowaniem zasad i trybu określonych w odrębnych przepisach.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.[Łączenie jednostek] 1. Łączenie jednostek polega na utworzeniu jednej jednostki z dwóch lub więcej jednostek, które w wyniku połączenia utracą osobowość prawną.

2. Łączenie jednostek może polegać na włączeniu do jednej jednostki, zachowującej dotychczasową nazwę, innej jednostki lub kilku jednostek, które w wyniku połączenia utracą osobowość prawną.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Opcje

ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.[Przesłanki połączenia jednostek] 1. Jednostka może być połączona z inną jednostką, jeżeli analiza stanu organizacyjno-finansowego oraz ocena stanu badań naukowych i prac rozwojowych wskazuje, że jednostka powstająca z połączenia będzie efektywnie wykonywać zadania, o których mowa w art. 2 ust. 2–4 ustawy, ze szczególnym uwzględnieniem zadań na rzecz obronności i bezpieczeństwa państwa.

2. W celu dokonania analizy i oceny, o których mowa w ust. 1, Minister Obrony Narodowej powołuje komisję i wyznacza jej przewodniczącego. W skład komisji wchodzą: przedstawiciele jednostki bezpośredniego nadzoru, komórek lub jednostek organizacyjnych współpracujących z łączonymi jednostkami, dyrektorzy i przewodniczący rad naukowych jednostek oraz po jednym przedstawicielu zakładowych organizacji związkowych. Do składu komisji mogą być również powołani przedstawiciele banków obsługujących jednostki oraz inne osoby wyznaczone przez Ministra Obrony Narodowej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.[Przejęcie mienia oraz zobowiązań i należności łączonych jednostek] 1. Jednostka utworzona w wyniku połączenia albo jednostka, do której włączono inną jednostkę lub jednostki, przejmuje pracowników, mienie oraz należności i zobowiązania jednostek podlegających łączeniu.

2. Przejęcie mienia łączonych jednostek następuje na podstawie sprawozdań finansowych sporządzonych na dzień poprzedzający dzień połączenia, zbadanych i zatwierdzonych przez jednostkę bezpośredniego nadzoru. Przejęciu podlegają wszystkie aktywa i pasywa łączonych jednostek.

3. Przejęcia mienia oraz zobowiązań i należności łączonych jednostek dokonuje, w formie protokołu zdawczo-odbiorczego, jednostka powstająca w wyniku połączenia albo jednostka, do której włączono inną jednostkę lub jednostki.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.[Prawa i obowiązki łączonych jednostek] Jednostka utworzona w wyniku połączenia lub jednostka, do której włączono inną jednostkę lub jednostki, wstępuje we wszystkie prawa i obowiązki łączonych jednostek, bez względu na ich charakter prawny.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10.[Akt o łączeniu jednostek] Akt o łączeniu jednostek powinien zawierać:

1) oznaczenie łączonych jednostek:

a) nazwy i siedziby,

b) numery identyfikacyjne REGON,

c) numery identyfikacji podatkowej NIP,

2) określenie jednostki utworzonej w wyniku połączenia, z uwzględnieniem danych, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy, a w przypadku wymienionym w § 6 ust. 2 – określenie jednostki, do której wtacza się inną jednostkę lub jednostki,

3) zasady łączenia planów rzeczowo-finansowych, podziału nagród, premii i innych świadczeń,

4) określenie terminu połączenia i daty sporządzenia sprawozdań finansowych łączonych jednostek.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11.[Wniosek o wpisanie jednostki utworzonej do Krajowego Rejestru Sądowego oraz o wykreślenie z tego rejestru jednostek połączonych] 1. Tymczasowy kierownik jednostki utworzonej w wyniku połączenia składa wniosek o wpisanie tej jednostki do Krajowego Rejestru Sądowego oraz o wykreślenie z tego rejestru jednostek połączonych.

2. Dyrektor jednostki, do której włączono inną lub inne jednostki, składa wniosek o dokonanie w Krajowym Rejestrze Sądowym odpowiednich zmian dotyczących tej jednostki oraz o wykreślenie z tego rejestru włączonej lub włączonych jednostek.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 12.[Kadencja rad naukowych] 1. W dniu połączenia jednostek, o których mowa w § 6 ust. 1, kończy się kadencja rad naukowych połączonych jednostek. Do czasu utworzenia rady naukowej jednostki, powstałej w wyniku połączenia, jej zadania określone w ustawie wykonuje tymczasowa rada naukowa.

2. W skład tymczasowej rady naukowej wchodzą członkowie rad naukowych połączonych jednostek.

3. Tymczasowa rada naukowa sprawuje swoje funkcje nie dłużej niż przez okres sześciu miesięcy, licząc od dnia połączenia jednostek.

4. W razie dokonania łączenia jednostek, o którym mowa w § 6 ust. 2, rada naukowa jednostki lub jednostek włączanych do innej jednostki działa do chwili wykreślenia tej jednostki lub jednostek z Krajowego Rejestru Sądowego, a rada naukowa jednostki, do której włączono inną jednostkę lub jednostki, działa do dnia zakończenia swojej kadencji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 13.[Podział jednostki] 1. Podział jednostki polega na:

1) utworzeniu z jednostki dwóch lub więcej jednostek,

2) wydzieleniu z jednostki określonych komórek organizacyjnych w celu włączenia ich do innej jednostki,

3) wydzieleniu z jednostki określonych komórek organizacyjnych i utworzeniu innej jednostki lub jednostek.

2. Jednostki utworzone w wyniku podziału przejmują pracowników i mienie jednostki ulegającej podziałowi.

3. Jednostki utworzone w wyniku podziału odpowiadają solidarnie za zobowiązania jednostki ulegającej podziałowi, chyba że za zgodą wierzycieli, w drodze umowy, zostanie dokonany inny podział zobowiązań.

4. Decyzje o przydzieleniu jednostce lub jednostkom powstającym w wyniku podziału składników mienia niezbędnych do prowadzenia działalności wydaje Minister Obrony Narodowej.

5. Do podziału jednostki stosuje się odpowiednie przepisy o łączeniu jednostek.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 14.[Akt o podziale jednostki] Akt o podziale jednostki powinien zawierać:

1) określenie jednostki ulegającej podziałowi:

a) nazwę i siedzibę,

b) numer identyfikacyjny REGON,

c) numer identyfikacji podatkowej NIP,

2) określenie terminu podziału,

3) określenie jednostek, które będą utworzone w wyniku podziału lub do których będą włączone komórki organizacyjne jednostki ulegającej podziałowi,

4) określenie komórek organizacyjnych, które będą wydzielone z jednostki w celu ich włączenia do innej jednostki lub jednostek tworzonych w wyniku podziału,

5) ustalenia dotyczące sposobu podziału mienia oraz rozliczeń z tytułu zobowiązań, przejęcia uprawnień i obowiązków wynikających z decyzji administracyjnych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 15.[Reorganizacja jednostki] 1. Reorganizacja jednostki polega na:

1) zmianie przedmiotu lub zakresu jej działania,

2) zmianie dotychczasowej nazwy,

3) dokonaniu zmian w strukturze organizacyjnej jednostki.

2. Reorganizacja, o której mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, następuje w drodze zmiany aktu o utworzeniu jednostki, a następnie dokonania zmian w jej statucie.

3. Reorganizacja, o której mowa w ust. 1 pkt 3, następuje w drodze zmiany statutu oraz regulaminu organizacyjnego jednostki, a jej przeprowadzenie wymaga zgody jednostki bezpośredniego nadzoru.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 16.[Likwidacja jednostki] Likwidacja jednostki polega na całkowitym zakończeniu jej działalności operatywnej, zadysponowaniu jej mieniem, zaspokojeniu lub zabezpieczeniu wierzycieli oraz wykreśleniu jednostki z Krajowego Rejestru Sądowego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 17.[Komisja powołana w celu szczegółowego ustalenia warunków likwidacji jednostki] 1. W celu szczegółowego ustalenia warunków likwidacji jednostki Minister Obrony Narodowej powołuje komisję.

2. W skład komisji, o której mowa w ust. 1, wchodzą: przedstawiciele jednostki bezpośredniego nadzoru, przedstawiciele komórek lub jednostek organizacyjnych współpracujących z jednostką, dyrektor jednostki i przewodniczący rady naukowej jednostki oraz po jednym przedstawicielu zakładowych organizacji związkowych. Do składu komisji może być powołany kandydat na likwidatora, przedstawiciel banku obsługującego działalność jednostki oraz inne osoby wyznaczone przez Ministra Obrony Narodowej.

3. Komisja opracowuje dla Ministra Obrony Narodowej opinię zawierającą w szczególności:

1) ocenę efektywności i możliwości dalszego wykonywania przez jednostkę zadań, o których mowa w art. 2 ust. 2 ustawy, ze szczególnym uwzględnieniem zadań na rzecz obronności i bezpieczeństwa państwa,

2) analizę stanu organizacyjno-prawnego oraz ocenę stanu ekonomiczno-finansowego, ze szczególnym uwzględnieniem statusu prawnego majątku, wartości niematerialnych i prawnych, w tym praw autorskich,

3) analizę stanu kadrowego wraz z ewentualnymi propozycjami kontynuowania przez pracowników naukowych badań naukowych i prac rozwojowych prowadzonych przez nich w jednostce,

4) analizę możliwości zaspokojenia lub zabezpieczenia zobowiązań,

5) propozycje zadysponowania mienia, z uwzględnieniem możliwości kontynuowania przez pracowników naukowych badań naukowych i prac rozwojowych dotychczas prowadzonych przez nich w jednostce,

6) wnioski o celowości i sposobie przeprowadzenia likwidacji jednostki.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 18.[Akt o likwidacji jednostki] Akt o likwidacji jednostki powinien zawierać:

1) oznaczenie jednostki podlegającej likwidacji,

2) oznaczenie dnia otwarcia i przewidywanego terminu zakończenia likwidacji,

3) oznaczenie terminu zakończenia działalności operatywnej jednostki,

4) określenie sposobu i trybu zadysponowania mieniem jednostki,

5) określenie sposobu uregulowania zobowiązań.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 19.[Jednostka w likwidacji] Jednostka w likwidacji jest prowadzona pod jej dotychczasową nazwą, z dodaniem oznaczenia „w likwidacji”.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 20.[Skutki otwarcia likwidacji] Z dniem otwarcia likwidacji jednostki:

1) z mocy prawa ulega rozwiązaniu rada naukowa jednostki,

2) wygasają wszelkie pełnomocnictwa udzielone przed tym terminem.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 21.[Likwidator] 1. Od dnia otwarcia likwidacji do dnia zakończenia likwidacji jednostką zarządza likwidator wyznaczony przez Ministra Obrony Narodowej.

2. Likwidator działa na podstawie umowy zawartej z jednostką bezpośredniego nadzoru.

3. Umowa powinna określać w szczególności:

1) podstawowe obowiązki likwidatora,

2) wynagrodzenie likwidatora,

3) warunki rozwiązania umowy.

4. Wynagrodzenie likwidatora jest finansowane ze środków likwidowanej jednostki i zaliczane do kosztów likwidacji.

5. Likwidator wykonuje prawa i obowiązki dyrektora likwidowanej jednostki w zakresie niezbędnym do zakończenia działalności jednostki.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 22.[Obowiązki likwidatora] 1. Do obowiązków likwidatora należy w szczególności:

1) sporządzenie planu finansowego likwidacji,

2) opracowanie harmonogramu likwidacji jednostki,

3) zgłoszenie do Krajowego Rejestru Sądowego wniosku o wpisanie otwarcia likwidacji jednostki,

4) zawiadomienie banku obsługującego działalność jednostki o otwarciu likwidacji,

5) składanie jednostce bezpośredniego nadzoru okresowych sprawozdań z przebiegu likwidacji,

6) sporządzenie sprawozdania finansowego według zasad określonych w odrębnych przepisach,

7) egzekucja należności, zaspokojenie lub zabezpieczenie wierzycieli,

8) zagospodarowanie mienia według wskazań Ministra Obrony Narodowej,

9) rozwiązanie stosunku pracy z pracownikami jednostki,

10) zgłoszenie wniosku o wykreślenie jednostki z Krajowego Rejestru Sądowego,

11) przekazanie materiałów do archiwum zgodnie z odrębnymi przepisami.

2. Niezaspokojone przez likwidatora zobowiązania jednostki przejmuje Minister Obrony Narodowej.

3. W razie braku możliwości podjęcia działań, o których mowa w ust. 1, likwidator występuje do Ministra Obrony Narodowej z wnioskiem o udzielenie wskazań co do dalszego działania.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 23.[Ogłoszenie o otwarciu likwidacji jednostki] O otwarciu likwidacji jednostki likwidator ogłasza dwukrotnie w dzienniku o zasięgu ogólnokrajowym, wzywając wierzycieli do zgłoszenia ich wierzytelności w terminie nie dłuższym niż trzydzieści dni od dnia ostatniego ogłoszenia. Okres między opublikowaniem pierwszego i drugiego ogłoszenia nie powinien być krótszy niż siedem dni i nie dłuższy niż czternaście dni.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 24.[Zakończenie likwidacji jednostki] 1. Po zakończeniu likwidacji jednostki Minister Obrony Narodowej wydaje decyzję o uznaniu jej za zlikwidowaną oraz określa sposób zabezpieczenia wierzycieli.

2. Decyzja, o której mowa w ust. 1, stanowi podstawę do wykreślenia jednostki z Krajowego Rejestru Sądowego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 25.[Mienie pozostałe po likwidacji jednostki] 1. Mienie pozostałe po likwidacji jednostki, a niezbędne na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa, Minister Obrony Narodowej może, w drodze decyzji, przekazać innej jednostce badawczo-rozwojowej, komórce lub jednostce organizacyjnej Ministerstwa Obrony Narodowej.

2. Przekazanie mienia, o którym mowa w ust. 1, następuje w formie protokołu zdawczo-odbiorczego, z dniem jego podpisania.

3. Jednostka badawczo-rozwojowa przejmująca mienie, o którym mowa w ust. 1, zalicza je, z dniem przejęcia, na fundusz jednostki badawczo-rozwojowej.

4. Komórka lub jednostka organizacyjna Ministerstwa Obrony Narodowej przejmująca mienie, o którym mowa w ust. 1, z dniem jego przejęcia ewidencjonuje je na zasadach i w trybie określonym w odrębnych przepisach.

5. Pozostałe mienie, niewymienione w ust. 1, podlega przekazaniu do zagospodarowania Agencji Mienia Wojskowego na zasadach i w trybie określonych w odrębnych przepisach.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 26.[Odesłanie do przepisów rozporządzenia] Akty, o których mowa w § 4,10,14 i 18, wydaje Minister Obrony Narodowej w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw nauki oraz ministrem właściwym do spraw finansów publicznych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 3

Szczegółowe warunki i tryb działania jednostek

§ 27.[Statut jednostki] Szczegółowy przedmiot i zakres działania jednostki określa statut, który także powinien zawierać:

1) zadania wojskowe wykonywane przez tę jednostkę wraz z określeniem sposobu finansowania tej działalności,

2) stanowiska kierownicze i inne, na które mogą być wyznaczani żołnierze zawodowi na zasadach przewidzianych w odrębnych przepisach.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 28.[Wyposażenie jednostki w środki niezbędne do prowadzenia działalności] Minister Obrony Narodowej, wyposażając jednostkę w środki niezbędne do prowadzenia działalności określonej aktem o jej utworzeniu, udostępnia także jednostce tereny i urządzenia pozostające na wyposażeniu Sił Zbrojnych, których użytkowanie jest niezbędne do prowadzenia badań naukowych, a zwłaszcza prac rozwojowych w dziedzinie obronności.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 29.[Sprawozdanie finansowe] Sprawozdanie finansowe jednostki, po zaopiniowaniu przez jej radę naukową, podlega zatwierdzeniu przez jednostkę bezpośredniego nadzoru.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 4

Jednostki nadzorowane przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych

§ 30.[Jednostki nadzorowane przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych] 1. Do jednostek nadzorowanych przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych stosuje się odpowiednio przepisy niniejszego rozporządzenia, z tym że:

1) jednostki prowadzące działalność w dziedzinie ochrony bezpieczeństwa powszechnego i porządku publicznego są jednostkami organizacyjnymi podległymi ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych, a jednostki prowadzące działalność w dziedzinie ochrony przeciwpożarowej są także jednostkami organizacyjnymi Państwowej Straży Pożarnej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. Nr 88, poz. 400, z 1992 r. Nr 21, poz. 86 i Nr 54, poz. 254, z 1994 r. Nr 53, poz. 214, z 1995 r. Nr 4, poz. 17 i Nr 34, poz. 163, z 1996 r. Nr 106, poz. 496 i Nr 152, poz. 723, z 1997 r. N r 28, poz. 153, Nr 88, poz. 554 i Nr 106, poz. 680, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, z 1999 r. Nr 45, poz. 436 i Nr 110, poz. 1255, z 2001 r. Nr 81, poz. 874 i 877 i Nr 110, poz. 1189 oraz z 2002 r. Nr 74, poz. 676 i Nr 113, poz. 984),

2) jednostki, realizując zadania określone w art. 2 ust. 2 ustawy:

a) uwzględniają potrzeby ochrony bezpieczeństwa powszechnego i porządku publicznego oraz ochrony przeciwpożarowej,

b) prowadzą samodzielną gospodarkę finansową w ramach środków pochodzących z odpłatnie prowadzonej działalności, dotacji budżetowych oraz wpływów z innych źródeł na podstawie planu rzeczowo-finansowego ustalonego przez dyrektora, po zaopiniowaniu przez radę naukową,

c) mogą otrzymywać dotację podmiotową z budżetu państwa na działalność w zakresie określonym w lit. a oraz badań naukowych i prac rozwojowych, a także na pokrycie kosztów uposażeń oraz innych świadczeń otrzymywanych przez funkcjonariuszy na podstawie przepisów ustawy wymienionej w ust. 1 pkt 1,

3) minister właściwy do spraw wewnętrznych może powierzyć sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad jednostkami podległemu sobie organowi.

2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o uprawnieniach Ministra Obrony Narodowej, należy przez nie rozumieć uprawnienia ministra właściwego do spraw wewnętrznych w stosunku do nadzorowanych przez niego jednostek.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 5

Przepisy przejściowe i końcowe

§ 31.[Postępowania niezakończone] W niezakończonych do dnia wejścia w życie rozporządzenia sprawach tworzenia, łączenia, podziału, reorganizacji i likwidacji jednostek stosuje się przepisy niniejszego rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 32.[Terminy tworzenia, łączenia, podziału, reorganizacji lub likwidacji jednostek] Poza przypadkami szczególnymi tworzenia, łączenia, podziału, reorganizacji lub likwidacji jednostek należy dokonywać pierwszego lub ostatniego dnia danego kwartału.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 33.[Pracownicy jednostek] Do pracowników jednostek podlegających tworzeniu, łączeniu, podziałowi, reorganizacji lub likwidacji, w sprawach nieuregulowanych w ustawie i niniejszym rozporządzeniu, mają zastosowanie przepisy prawa pracy.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 34.[Koszty postępowania] Koszty postępowania w sprawie łączenia, podziału, reorganizacji lub likwidacji ponoszą jednostki uczestniczące w tym postępowaniu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 35.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Prezes Rady Ministrów: w z. M. Pol

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00