Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 2002 nr 74 poz. 679
Wersja archiwalna od 2002-06-29 do 2013-07-26
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2002 nr 74 poz. 679
Wersja archiwalna od 2002-06-29 do 2013-07-26
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

Od redakcji: Rozporządzenie zostało uchylone na podstawie art. 149 ust. 1 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz.U. Nr 228, poz. 1368) oraz zastąpione przez rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 5 września 2014 r. w sprawie wymagań w zakresie budowy statku, jego stałych urządzeń i wyposażenia dla statków nieobjętych umowami międzynarodowymi (Dz.U. poz. więcej …

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 28 maja 2002 r.

w sprawie określenia wymagań w zakresie budowy statku, jego stałych urządzeń i wyposażenia dla statków nieobjętych umowami międzynarodowymi.

Na podstawie art. 15 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. Nr 109, poz. 1156) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 1

Przepisy ogólne

§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa wymagania w zakresie budowy statku, jego stałych urządzeń i wyposażenia dla statków nieobjętych umowami międzynarodowymi, zwanych dalej „statkami”.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Wyłączenie stosowania przepisów ustawy] Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do:

1) jednostek pływających Marynarki Wojennej, Straży Granicznej oraz Policji,

2) statków sportowych,

3) statków niepodlegających wpisowi do rejestru okrętowego lub rejestru statków morskich.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Definicje] Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

1) umowach międzynarodowych – rozumie się przez to:

a) Międzynarodową konwencję o bezpieczeństwie życia na morzu, sporządzoną w Londynie dnia 1 listopada 1974 r. (Dz. U. z 1984 r. Nr 61, poz. 318 i 319) wraz z Protokołem dotyczącym Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu, 1974, sporządzonym w Londynie dnia 17 lutego 1978 r. (Dz. U. z 1984 r. Nr 61, poz. 320 i 321 oraz z 1986 r. Nr 35, poz. 177),

b) Międzynarodową konwencję o liniach ładunkowych, sporządzoną w Londynie dnia 5 kwietnia 1966 r. (Dz. U. z 1969 r. Nr 33, poz. 282),

c) Konwencję w sprawie międzynarodowych przepisów o zapobieganiu zderzeniom na morzu, sporządzoną w Londynie dnia 20 października 1972 r. (Dz. U. z 1977 r. Nr 15, poz. 61 i 62 oraz z 1984 r. Nr 23, poz. 106),

2) statku – rozumie się przez to statek morski o polskiej przynależności, o którym mowa w § 1.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 2

Wymagania techniczne i techniczno-eksploatacyjne w zakresie budowy statku, jego stałych urządzeń i wyposażenia

§ 4.[Wymagania techniczne statków używanych w żegludze morskiej] Statek może być używany w żegludze morskiej, jeśli spełnia wymagania techniczne w zakresie:

1) kadłuba,

2) urządzeń sterowych,

3) urządzeń kotwicznych,

4) urządzeń holowniczych i cumowniczych,

5) stałych urządzeń połowowych,

6) masztów i olinowania,

7) silników napędowych głównych,

8) mechanizmów pomocniczych,

9) kotłów parowych oraz ich wyposażenia,

10) zbiorników ciśnieniowych oraz ich urządzeń,

11) rurociągów,

12) wałów śrubowych oraz śrub napędowych i innych pędników,

13) urządzeń elektrycznych oraz ich instalacji,

14) urządzeń automatyki,

15) konstrukcyjnej ochrony przeciwpożarowej,

16) urządzeń i instalacji gaśniczych oraz sprzętu gaśniczego,

17) wolnej burty,

18) stateczności,

19) niezatapialności,

20) środków i urządzeń ratunkowych,

21) świateł nawigacyjnych i środków sygnałowych,

22) urządzeń radiowych,

23) wyposażenia nawigacyjnego,

24) urządzeń dźwignicowych,

25) innych urządzeń mających wpływ na bezpieczeństwo statku.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.[Wymagania techniczne polskiej instytucji klasyfikacyjnej] W zakresie zagadnień, o których mowa w § 4 pkt 1–25, uznaje się za obowiązujące wymagania techniczne polskiej instytucji klasyfikacyjnej, dotyczące:

1) klasyfikacji i budowy statków morskich,

2) klasyfikacji i budowy małych statków morskich,

3) klasyfikacji i budowy jachtów morskich,

4) klasyfikacji i budowy łodzi motorowych,

5) klasyfikacji i budowy statków śródlądowych,

6) klasyfikacji i budowy ruchomych jednostek górnictwa morskiego,

7) klasyfikacji i budowy doków pływających,

8) urządzeń dźwignicowych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.[Wymagania techniczno-eksploatacyjne dotyczące poszczególnych urządzeń] W zakresie wymagań techniczno-eksploatacyjnych, dotyczących poszczególnych urządzeń, o których mowa w § 4 pkt 1–25, obowiązują wymagania techniczne polskiej instytucji klasyfikacyjnej oraz odrębne przepisy.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.[Instalacja wyposażenia na statku] Rodzaje wyposażenia takie, jak:

1) materiały konstrukcyjne objęte wymaganiami ochrony przeciwpożarowej,

2) sprzęt gaśniczy,

3) środki i urządzenia ratunkowe,

4) urządzenia radiowe,

5) wyposażenie nawigacyjne

mogą być zainstalowane na statkach wtedy, gdy są uznanego typu lub objęte są szczegółowymi normami dotyczącymi badań.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 3

Przepis końcowy

§ 8.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Infrastruktury: w z. A. Piłat

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00