Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2002-05-31 do 2013-07-26
Wersja archiwalna od 2002-05-31 do 2013-07-26
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 23 kwietnia 2002 r.
w sprawie określenia podmiotów upoważnionych do wydawania i zatwierdzania dokumentów uprawniających statek do przewozu ziarna luzem.
Na podstawie art. 31 ust. 3 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. Nr 109, poz. 1156) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Dokumenty stanowiące dowód spełnienia wymagań bezpieczeństwa] Dokumentami stanowiącymi dowód spełnienia wymagań bezpieczeństwa – przewidzianych w rozdziale VI Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu, sporządzonej w Londynie dnia 1 listopada 1974 r. (Dz. U. z 1984 r. Nr 61, poz. 318 i 319) wraz z Protokołem dotyczącym Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu, sporządzonym w Londynie dnia 17 lutego 1978 r. (Dz. U. z 1984 r. Nr 61, poz. 320 i 321 oraz z 1986 r. Nr 35, poz. 177) – przez statek o polskiej przynależności przewożący ziarno luzem są:
1) plan ładowania ziarna,
2) dokument uprawnienia do przewozu ziarna.
§ 2.[Zatwierdzenie planu ładowania ziarna] Plan ładowania ziarna zatwierdza, na wniosek armatora lub stoczni, polska instytucja klasyfikacyjna działająca pod nazwą „Polski Rejestr Statków S.A.”, z siedzibą w Gdańsku, zwana dalej „PRS”.
§ 3.[Dokument uprawnienia do przewozu ziarna] Na podstawie zatwierdzonego planu, o którym mowa w § 2, PRS wydaje, na wniosek armatora lub stoczni, dokument uprawnienia do przewozu ziarna.
§ 4.[Dowód spełnienia wymagań konwencji przez statek o obcej przynależności] Dowodem spełnienia wymagań konwencji, o której mowa w § 1, przez statek o obcej przynależności przewożący ziarno luzem są: plan ładowania ziarna i dokument uprawnienia do przewozu ziarna wydany przez administrację państwa będącego stroną tej konwencji.
§ 5.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Infrastruktury: M. Pol