Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2002-04-09 do 2012-04-26
Wersja archiwalna od 2002-04-09 do 2012-04-26
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 1 marca 2002 r.
w sprawie wzoru wykazów służbowych dla sędziów sądów powszechnych oraz sposobu ich prowadzenia.
Na podstawie art. 67 § 2 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. – Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. Nr 98, poz. 1070 i Nr 154, poz. 1787) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Wykaz służbowy] Dla sędziego prowadzi się jeden wykaz służbowy, zwany dalej „wykazem", bez względu na zmianę stanowiska lub miejsca służbowego sędziego.
§ 2.[Forma wykazu] Wykaz prowadzi się w formie karty składającej się z części i rubryk:
1) część pierwsza – dane osobowe:
a) rubryka pierwsza | Imię (imiona), |
b) rubryka druga | Nazwisko, |
c) rubryka trzecia | Nazwisko rodowe, |
d) rubryka czwarta | Nazwiska poprzednio używane, |
e) rubryka piąta | Data urodzenia, |
f) rubryka szósta | Miejsce urodzenia, |
g) rubryka siódma | Numer ewidencyjny PESEL, |
h) rubryka ósma | Miejsce i adres zamieszkania, |
i) rubryka dziewiąta | Numer identyfikacji podatkowej NIP, |
2) część druga – przebieg służby sędziowskiej:
a) rubryka pierwsza | Zajmowane stanowiska i miejsca służbowe oraz przyczyna zmiany miejsca służbowego, |
b) rubryka druga | Pełnione funkcje służbowe oraz funkcje w organach sądu i w Krajowej Radzie Sądownictwa, |
c) rubryka trzecia | Wydział, w którym orzeka według przydziału czynności, |
d) rubryka czwarta | Data i okres delegowania na podstawie art. 77 § 1–3 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. – Prawo o ustroju sądów powszechnych, |
e) rubryka piąta | Urlopy dla poratowania zdrowia i inne przerwy w pełnieniu służby trwające ponad 1 miesiąc, |
f) rubryka szósta | Informacje o wyrażeniu przez Krajową Radę Sądownictwa zgody na dalsze zajmowanie stanowiska sędziego po ukończeniu 65 roku życia, |
g) rubryka siódma | Data przejścia w stan spoczynku, |
3) część trzecia – stosunki rodzinne i osobiste:
a) rubryka pierwsza | Data zawarcia związku małżeńskiego i jego ustania, |
b) rubryka druga | Imię i nazwisko rodowe małżonka, |
c) rubryka trzecia | Imiona i nazwiska oraz daty urodzenia dzieci, a także imiona i nazwiska osób przysposobionych oraz daty przysposobienia, |
4) część czwarta – kwalifikacje:
a) rubryka pierwsza | Studia podyplomowe i inne poza studiami prawniczymi, |
b) rubryka druga | Znajomość języków obcych, |
c) rubryka trzecia | Stopnie i tytuły naukowe oraz daty ich uzyskania, |
d) rubryka czwarta | Inne udokumentowane kwalifikacje, |
5) część piąta – ordery, odznaczenia i wyróżnienia,
6) część szósta – inne okoliczności mające wpływ na pełnienie urzędu sędziego.
§ 3.[Termin założenia wykazu] Wykaz zakłada się z dniem objęcia przez sędziego pierwszego stanowiska sędziowskiego.
§ 4.[Wpis danych do wykazu] 1. Wpisu danych do wykazu dokonuje się niezwłocznie po powzięciu wiadomości o zaistniałych okolicznościach objętych wpisem.
2. Dokonanych wpisów nie usuwa się.
3. Wpisy nieaktualne podkreśla się czerwoną linią i na marginesie umieszcza się adnotację o dacie podkreślenia,
4. W razie pomyłki przy wpisie przepis ust. 3 stosuje się odpowiednio.
§ 5.[Przechowywanie i udostępnianie wykazu] 1. Wykazy przechowuje się w sposób uniemożliwiający dostęp osobom nieuprawnionym.
2. Wykaz udostępnia się jedynie osobom uprawnionym do dostępu do akt osobowych sędziego.
3. Prezesi sądów prowadzący wykazy zapewniają Ministrowi Sprawiedliwości dostęp do tych wykazów.
§ 6.[Zamknięcie wykazu] Wykaz zamyka się z dniem rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku służbowego sędziego bądź śmierci sędziego.
§ 7.[Sposób prowadzenia wykazu] Wykaz może być prowadzony przy wykorzystaniu urządzeń i systemów informatycznych z zachowaniem wszystkich cech wykazu określonych w § 2. W takim przypadku baza danych wykazu wymaga zabezpieczenia uniemożliwiającego dostęp osób nieuprawnionych.
§ 8.[Wykazy prowadzone na podstawie przepisów dotychczasowych] 1. W okresie 3 miesięcy od dnia wejścia w życie rozporządzenia zakłada się wykazy dla sędziów, którzy objęli pierwsze stanowisko sędziowskie przed dniem wejścia w życie rozporządzenia.
2. Do wykazów, o których mowa w ust. 1, przenosi się aktualne dane dla sędziów z wykazów służbowych prowadzonych na dotychczasowych zasadach.
3. Wykazy służbowe prowadzone dotychczas dołącza się do wykazów, o których mowa w ust. 1.
§ 9.[Przepisy uchylone] Traci moc rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 16 grudnia 1991 r. w sprawie prowadzenia wykazów służbowych dla sędziów (Dz. U. z 1992 r. Nr 2, poz. 8).
§ 10.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Sprawiedliwości: B. Piwnik