Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 2001 nr 152 poz. 1741
Wersja archiwalna od 2002-01-01 do 2005-07-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2001 nr 152 poz. 1741
Wersja archiwalna od 2002-01-01 do 2005-07-01
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ŚRODOWISKA

z dnia 13 grudnia 2001 r.

w sprawie określenia przypadków, w których jest konieczne sporządzenie innej dokumentacji geologicznej.

Na podstawie art. 50 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. - Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 27, poz. 96, z 1996 r. Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 88, poz. 554, Nr 111, poz. 726 i Nr 133, poz. 885, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, z 2000 r. Nr 109, poz. 1157 i Nr 120, poz. 1268 oraz z 2001 r. Nr 110, poz. 1190 i Nr 115, poz. 1229) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.Rozporządzenie określa:

1) przypadki, w których jest konieczne sporządzenie innej dokumentacji geologicznej niż dokumentacja geologiczna złoża kopaliny, hydrogeologiczna i geologiczno-inżynierska,

2) szczegółowe wymagania, jakim powinna odpowiadać dokumentacja, o której mowa w pkt 1,

3) zasady i tryb postępowania z dokumentacją, o której mowa w pkt 1.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.Dokumentacja geologiczna inna niż dokumentacja geologiczna złoża kopaliny, hydrogeologiczna i geologiczno-inżynierska jest sporządzana w przypadku:

1) wykonywania prac geologicznych niekończących się udokumentowaniem zasobów złoża kopaliny lub zasobów wód podziemnych,

2) wykonania otworu wiertniczego dla rozpoznania budowy głębokiego podłoża, niezwiązanego z dokumentowaniem złóż kopalin,

3) likwidacji otworu wiertniczego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.1. Dokumentacja geologiczna, o której mowa w § 2 pkt 1, obejmuje część tekstową i graficzną.

2. Część tekstowa składa się z:

1) podpisanej, przez osobę sporządzającą dokumentację, karty tytułowej, która zawiera:

a) nazwę i adres podmiotu, który sfinansował wykonanie dokumentacji,

b) nazwę i adres wykonującego prace geologiczne,

c) tytuł dokumentacji,

d) imię i nazwisko oraz podpis autora dokumentacji oraz kategorię kwalifikacji prac geologicznych i numer świadectwa uprawnień geologicznych,

e) imię i nazwisko oraz podpis kierownika jednostki wykonującej,

f) datę sporządzenia dokumentacji,

2) tekstu zawierającego:

a) charakterystykę geograficzną dokumentowanego obszaru,

b) opis stanu zagospodarowania powierzchni terenu,

c) szczegółowe omówienie wykonanych prac geologicznych i ich wyników,

d) tabelaryczne zestawienie wyników badań laboratoryjnych oraz innych wyników uzyskanych w trakcie wykonywania prac,

e) wnioski wynikające ze zrealizowanych prac,

3) wykazu wykorzystanej literatury,

4) odpisu decyzji zatwierdzającej projekt prac geologicznych lub koncesji.

3. Część graficzna składa się z:

1) mapy sytuacyjno-wysokościowej badanego obszaru z naniesioną na niej granicą obszaru badań, lokalizacją: stanowisk pomiarowych, prac geofizycznych, otworów wiertniczych, wyrobisk górniczych, prac geochemicznych oraz miejsca pobrania próbek,

2) mapy geologicznej lub geologiczno-gospodarczej, hydrogeologicznej lub geologiczno-inżynierskiej badanego obszaru w skali od 1:50 000 do 1:10 000,

3) profili geologicznych wykonanych otworów wiertniczych, łącznie z wynikami badań geofizyki wiertniczej, wykonanych, w zależności od głębokości otworu, w skali nie mniejszej niż 1:2000,

4) profili geologicznych wyrobisk górniczych wraz z miejscami pobrania próbek, wykonanych w skali dostosowanej do wielkości wyrobiska i sytuacji geologicznej,

5) map specjalnych sporządzonych w zależności od rodzaju wykonanych badań.

4. Dokumentację sporządza się w 3 egzemplarzach.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.1. Dokumentacja geologiczna, o której mowa w § 2 pkt 2, zawiera:

1) kartę tytułową, obejmującą:

a) nazwę i adres podmiotu, który sfinansował wykonanie dokumentacji,

b) odpis polecenia wykonania wiercenia,

c) nazwę i adres wykonującego wiercenie,

d) tytuł dokumentacji,

e) nazwę i lokalizację otworu określoną w państwowym układzie współrzędnych,

f) imię i nazwisko kierownika wiercenia,

g) imię i nazwisko geologa dozorującego i kierującego oraz kategorię kwalifikacji prac geologicznych i numer świadectwa uprawnień geologicznych,

h) cel wiercenia,

i) datę rozpoczęcia i zakończenia wiercenia,

j) typ zestawu wiertniczego, którym wykonano wiercenie,

k) adres magazynu, w którym przechowywane są próbki,

2) część opisową, składającą się z informacji dotyczących:

a) uzysku rdzenia,

b) interwałów, z których pobrano próbki oraz miejsca ich przechowywania,

c) głębokości, na których stwierdzono występowanie poziomów wodonośnych,

d) rodzaju zastosowanej konstrukcji otworu,

3) profil geologiczny otworu w zależności od głębokości wiercenia sporządzony w skali umożliwiającej przedstawienie profilu geologicznego przewiercanych utworów, lecz nie mniejszej niż 1:2000,

4) opis mineralogiczno-petrograficzny i stratygraficzny przewierconych utworów,

5) wyniki badań geofizycznych,

6) tabelaryczne zestawienie wyników badań laboratoryjnych.

2. Dokumentację sporządza się w 3 egzemplarzach.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.1. Dokumentacja geologiczna, o której mowa w § 2 pkt 3, zawiera:

1) kartę tytułową, obejmującą:

a) nazwę (imię i nazwisko) i adres wykonującego wiercenie,

b) nazwę i lokalizację otworu określoną w państwowym układzie współrzędnych,

c) cel wiercenia,

d) datę rozpoczęcia i zakończenia wiercenia,

e) informację zawierającą nazwę (imię i nazwisko) i adres wykonującego likwidację otworu wiertniczego,

2) część opisową składającą się z informacji o:

a) przyczynach likwidacji otworu,

b) sposobie i technicznym rozwiązaniu zabiegu likwidacji otworu,

c) dacie rozpoczęcia i zakończenia prac likwidacyjnych,

d) profilu geologicznym otworu ze wskazaniem wykonanych zabiegów likwidacyjnych w zależności od głębokości wiercenia, sporządzonego w skali nie mniejszej niż 1:2000,

e) miejscu przechowywania dokumentacji otworu.

2. Dokumentację sporządza się w 3 egzemplarzach.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.1. Dokumentacje geologiczne, o których mowa w § 2, sporządza się najpóźniej w terminie sześciu miesięcy odpowiednio od dnia zakończenia prac geologicznych lub zakończenia wiercenia albo zlikwidowania otworu.

2. Dokumentację geologiczną określoną:

1) w § 2 pkt 1 i 3 - przekazuje się w terminie miesiąca po wykonaniu właściwemu organowi koncesyjnemu, jeżeli była ona wykonywana na podstawie koncesji, albo właściwemu organowi administracji geologicznej, który zatwierdził projekt prac geologicznych,

2) w § 2 pkt 2 - przekazuje się w terminie miesiąca po wykonaniu ministrowi właściwemu do spraw środowiska.

3. Organy, o których mowa w ust. 2, przekazują po jednym egzemplarzu dokumentacji geologicznej pozostałym właściwym miejscowo organom administracji geologicznej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2002 r.

Minister Środowiska: S. Żelichowski

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00