Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2002-01-05
Wersja aktualna od 2002-01-05
obowiązujący
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
z dnia 3 grudnia 2001 r.
w sprawie sposobu potwierdzania posiadania przez huty gruntów będących własnością Skarbu Państwa
Na podstawie art. 29 ust. 3 ustawy z dnia 24 sierpnia 2001 r. o restrukturyzacji hutnictwa żelaza i stali (Dz. U. Nr 111, poz. 1196) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa sposób potwierdzania posiadania przez huty podlegające restrukturyzacji, zwane dalej „hutami”, gruntów będących własnością Skarbu Państwa, o których mowa w art. 28 ust. 1 ustawy z dnia 24 sierpnia 2001 r. o restrukturyzacji hutnictwa żelaza i stali, w tym rodzaje dokumentów stanowiących dowody w tych sprawach.
§ 2.[Potwierdzenia posiadania przez huty gruntów będących własnością Skarbu Państwa] 1. Potwierdzenia posiadania przez huty gruntów, o których mowa w § 1, dokonuje się na podstawie co najmniej jednego z następujących dokumentów:
1) odpisu księgi wieczystej, zaświadczenia z księgi wieczystej zamkniętej lub ze zbioru dokumentów,
2) wypisu z ewidencji gruntów i budynków (katastru nieruchomości),
3) wypisu z ewidencji środków trwałych, prowadzonej przez hutę, dotyczącego budynków, budowli lub innych urządzeń trwale związanych z gruntem,
4) umowy najmu, dzierżawy, użyczenia lub innej umowy o podobnym charakterze,
5) decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji albo decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
6) pozwolenia na budowę,
7) dokumentu poświadczającego fakt ponoszenia przez hutę opłat z tytułu użytkowania nieruchomości lub zarządu nieruchomością albo płacenia podatków od nieruchomości,
8) dokumentów potwierdzających realizację inwestycji na posiadanym gruncie i świadczących o wydatkowaniu przez hutę własnych środków finansowych na finansowanie budowy, odbudowy, rozbudowy, nadbudowy, przebudowy oraz modernizacji lub likwidacji budynków, innych urządzeń i lokali, w szczególności takich, jak:
a) sprawozdania dotyczące finansowania inwestycji,
b) decyzje o przekazaniu środków finansowych na inwestycje,
c) umowy o współfinansowaniu kosztów inwestycji,
d) orzeczenia i protokoły z badania bilansów.
2. Jeżeli nie zachowały się dokumenty, o których mowa w ust. 1, stwierdzenia posiadania gruntów przez hutę można dokonać zgodnie z art. 75 Kodeksu postępowania administracyjnego.
3. Dokumenty stanowiące podstawę potwierdzenia posiadania gruntów przez hutę wskazuje się w uzasadnieniu decyzji wymienionej w art. 29 ust. 1 ustawy, o której mowa w § 1.
§ 3.[Wejście w życie] [1] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Prezes Rady Ministrów: L. Miller
[1] Rozporządzenie wchodzi w życie 5 stycznia 2002 r.