Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 2001 nr 128 poz. 1419
Wersja archiwalna od 2002-04-30 do 2004-09-13
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2001 nr 128 poz. 1419
Wersja archiwalna od 2002-04-30 do 2004-09-13
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU

z dnia 6 listopada 2001 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania
 i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych

(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2002 r., Nr 46, poz. 431)  

Na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 i Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 28, poz. 153 i Nr 141, poz. 943, z 1998 r. Nr 117, poz. 759 i Nr 162, poz. 1126, z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 19, poz. 239, Nr 48, poz. 550, Nr 104, poz. 1104, Nr 120, poz. 1268 i Nr 122, poz. 1320 oraz z 2001 r. Nr 111, poz. 1194) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.W rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 marca 2001 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 29, poz. 323) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 29:

a) w ust. 1 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się wyrazy „z zastrzeżeniem ust. 1a.”,

b) po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:

„1a. Terminy przeprowadzania sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego dla słuchaczy szkół dla dorosłych ustala dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.”;

2) w § 39 skreśla się wyrazy „oraz dla absolwentów dotychczasowych ponadpodstawowych szkół średnich, dających wykształcenie średnie ogólne,”;

3) w § 40 w ust. 3 w pkt 2 skreśla się wyrazy „i § 121 ust. 1”;

4) w § 41 w ust. 1 skreśla się wyrazy „ ,z zastrzeżeniem § 121 ust. 2”;

5) § 120 otrzymuje brzmienie:

„§ 120. 1. Egzamin maturalny przeprowadza się począwszy od sesji wiosennej w roku szkolnym 2004/2005 dla absolwentów szkół ponadgimnazjalnych.

2. Egzamin dojrzałości przeprowadza się na warunkach i w sposób określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia:

1) do sesji zimowej w roku szkolnym 2004/2005 włącznie – dla absolwentów czteroletnich szkół średnich dla młodzieży,

2) do sesji wiosennej w roku szkolnym 2004/2005 włącznie – dla absolwentów pięcioletnich szkół średnich dla młodzieży oraz dla absolwentów klas zbiorczych czteroletnich szkół średnich dla młodzieży,

3) do sesji wiosennej w roku szkolnym 2005/2006 włącznie – dla absolwentów trzyletnich techników i szkół równorzędnych dla młodzieży na podbudowie szkoły zasadniczej,

4) do sesji zimowej w roku szkolnym 2007/2008 włącznie – dla absolwentów ponadpodstawowych szkół średnich dla dorosłych.

3. Absolwenci szkół, o których mowa w ust. 2, mogą przystąpić do egzaminu dojrzałości w kolejnych sesjach egzaminacyjnych, w ciągu 2 lat od odpowiednio sesji zimowej lub wiosennej w roku szkolnym, w którym przystąpili lub mogli przystąpić do egzaminu dojrzałości, chyba że zgłoszą chęć przystąpienia do egzaminu maturalnego.”;

6) skreśla się § 121;

7) w załączniku nr 1 do rozporządzenia:

a) w § 2:

– w ust. 2 w pkt 2:

– w lit. e) po wyrazach „ochroną środowiska” dodaje się przecinek i wyrazy „chemię, fizykę z astronomią”,

– lit. g) otrzymuje brzmienie:

„g) do wyboru przez ucznia – jeden z następujących języków obcych: język angielski, język francuski, język grecki klasyczny, język hiszpański, język łaciński, język niemiecki, język rosyjski, język słowacki i język włoski, a od sesji wiosennej w roku szkolnym 2002/2003 – także język portugalski i język szwedzki,”

– ust. 4 otrzymuje brzmienie:

„4. W części ustnej egzamin dojrzałości obejmuje:

1) w liceach ogólnokształcących trzy przedmioty:

a) język polski,

b) język obcy nowożytny,

c) jeden z następujących przedmiotów do wyboru przez ucznia:

– drugi język obcy nowożytny,

– język łaciński,

– język grecki klasyczny,

– historię,

– geografię,

– biologię z higieną i ochroną środowiska,

– matematykę,

– fizykę z astronomią,

– chemię,

– informatykę,

– wiedzę o społeczeństwie,

– pedagogikę z historią wychowania,

– psychologię;

absolwenci liceów ogólnokształcących dwujęzycznych mogą zdawać egzamin z chemii, matematyki, fizyki z astronomią, biologii z higieną i ochroną środowiska, historii i geografii – do wyboru przez zdającego – w danym języku nauczania,

2) w szkołach średnich zawodowych dwa przedmioty:

a) język polski,

b) jeden z następujących przedmiotów – do wyboru przez ucznia:

– język obcy nowożytny,

– historię,

– geografię,

– biologię,

– biologię z innymi dodatkowymi zakresami treści programowych, jeżeli program nauczania tego przedmiotu zawiera treści programu nauczania biologii z higieną i ochroną środowiska, obowiązującego w klasach o profilu ogólnym liceum ogólnokształcącego,

– matematykę,

– fizykę,

– chemię,

– informatykę,

– wiedzę o społeczeństwie,

z zastrzeżeniem ust. 4a.”,

– po ust. 4 dodaje się ust. 4a w brzmieniu:

„4a. W części ustnej egzaminu dojrzałości zdający może zdawać także egzamin z następujących dodatkowych przedmiotów wybranych:

1) filozofia,

2) historia sztuki,

3) historia muzyki,

4) wiedza o tańcu.”,

– ust. 6 otrzymuje brzmienie:

„6. W części pisemnej i części ustnej egzaminu dojrzałości z języka obcego uczeń może wybrać język, którego uczył się w szkole, lub język opanowany we własnym zakresie.”,

b) w § 4 dodaje się ust. 6 w brzmieniu:

„6. W przypadku braku w szkole nauczyciela danego przedmiotu, kurator oświaty wskazuje komisję, przed którą zdający będzie zdawał egzamin dojrzałości z tego przedmiotu. Przepisy ust. 2–5 stosuje się odpowiednio, z tym że wyniki egzaminu dojrzałości potwierdzają podpisami na świadectwie dojrzałości członkowie komisji powołanej w szkole macierzystej ucznia.”,

c) w § 18:

– ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Do części ustnej egzaminu dojrzałości mogą przystąpić wszyscy zdający, bez względu na oceny uzyskane w części pisemnej egzaminu dojrzałości.”,

– w ust. 3 skreśla się zdanie drugie,

d) po § 25 dodaje się § 25a w brzmieniu:

„§ 25a. 1. Przepisy § 25 ust. 1 stosuje się odpowiednio do absolwentów posiadających certyfikaty językowe wydane przez zagraniczne uniwersytety lub instytucje wyspecjalizowane w egzaminowaniu obcokrajowców, ujęte w wykazie, o którym mowa w § 43 ust. 6 rozporządzenia.

2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, na świadectwie dojrzałości zamieszcza się adnotację o posiadanym certyfikacie językowym wraz z uzyskaną oceną lub liczbą punktów, a zamiast wyniku egzaminu dojrzałości z danego języka wpisuje się «zwolniony».

3. Adnotację, o której mowa w ust. 2, wpisuje się w wolnym miejscu po wynikach egzaminu dojrzałości w części ustnej, a przed podpisami członków i przewodniczącego państwowej komisji egzaminacyjnej odpowiednio w brzmieniu:

«Posiada certyfikat.................. z języka...................... . Ocena –................»

lub

«Posiada certyfikat.............. z języka........................... . Liczba punktów – .............. »

4. Adnotację o posiadanym certyfikacie językowym wraz z uzyskaną oceną lub liczbą punktów zamieszcza się również w protokole egzaminu dojrzałości oraz zamiast wyniku egzaminu dojrzałości z danego języka wpisuje się «zwolniony». Do protokołu egzaminu dojrzałości dołącza się poświadczoną przez dyrektora szkoły kopię certyfikatu językowego, o którym mowa w ust. 1.”,

e) § 29 otrzymuje brzmienie:

„§ 29. Absolwent, który w części ustnej egzaminu dojrzałości otrzymał ocenę niedostateczną z jednego przedmiotu, ma prawo powtórnie przystąpić do części ustnej egzaminu dojrzałości z tego przedmiotu w sesji poprawkowej przed komisją powołaną w danej szkole lub komisją powołaną przy kuratorze oświaty, w ostatnim tygodniu sierpnia, a w szkołach, w których nauka kończy się w pierwszym półroczu roku szkolnego – w ostatnim tygodniu lutego.”,

f) w § 30:

– ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Absolwent, który:

1) przerwał egzamin dojrzałości,

2) nie zdał egzaminu dojrzałości z określonego przedmiotu lub przedmiotów w części pisemnej lub części ustnej,

może przystąpić do części pisemnej lub części ustnej egzaminu dojrzałości z nie-zdanego przedmiotu lub przedmiotów w kolejnych sesjach egzaminacyjnych, w ciągu 2 lat, przed komisją powołaną w tej samej szkole lub przed komisją powołaną przy kuratorze oświaty.”,

– po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:

„2a. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do absolwentów, którzy nie przystąpili do egzaminu dojrzałości bezpośrednio po ukończeniu szkoły.”,

– ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„3. W czasie powtórnego egzaminu dojrzałości komisja zalicza te przedmioty zdawane w części pisemnej lub części ustnej, z których poprzednio zdający otrzymał oceny co najmniej dopuszczające. Absolwent zdaje powtórnie egzamin dojrzałości w części pisemnej lub części ustnej z tego przedmiotu, z którego poprzednio w danej części otrzymał ocenę niedostateczną.”

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.1. W sesji wiosennej w roku szkolnym 2001/2002 zdający, dla których dotychczasowe przepisy przewidywały przeprowadzenie w tej sesji egzaminu maturalnego, o którym mowa w rozdziale 5 rozporządzenia wymienionego w § 1, mogą – na swój wniosek – zdawać ten egzamin, z zastrzeżeniem § 3 i 4.

2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, uczeń składa na piśmie do dyrektora szkoły nie później niż do dnia 30 listopada 2001 r.

3. Listę uczniów, którzy złożyli wnioski, o których mowa w ust. 2, dyrektor szkoły przekazuje właściwej okręgowej komisji egzaminacyjnej nie później niż do dnia 5 grudnia 2001 r.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.1. Zdający egzamin maturalny w sesji wiosennej w roku szkolnym 2001/2002 mogą zdawać egzamin maturalny w części zewnętrznej z następujących dodatkowych przedmiotów wybranych:

1) filozofia,

2) historia sztuki,

3) historia muzyki,

4) wiedza o tańcu.

2. W sesji wiosennej w roku szkolnym 2001/2002 nie przeprowadza się egzaminu maturalnego z języka obcego nowożytnego z następujących języków:

1) język portugalski,

2) język szwedzki.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.1. Zdający egzamin maturalny w sesji wiosennej w roku szkolnym 2001/2002 w pierwszej kolejności zdają część zewnętrzną egzaminu maturalnego.

2. Część zewnętrzna egzaminu maturalnego z przedmiotów obowiązkowych w 2002 r. odbywa się w następujących terminach:

1) język polski – w dniu 9 maja o godz. 9°°,

2) [1] język obcy nowożytny – język angielski – w dniu 10 maja o godz. 900,

3) [2] język obcy nowożytny – język francuski i język włoski – w dniu 11 maja o godz. 900,

3a) [3] język obcy nowożytny – język niemiecki, język rosyjski i język hiszpański – w dniu 13 maja o godz. 900,

4) matematyka – w dniu 14 maja o godz. 900.

3. Terminy przeprowadzania części zewnętrznej egzaminu maturalnego z przedmiotu lub przedmiotów wybranych w 2002 r. ustala dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

4. Część wewnętrzna egzaminu maturalnego w 2002 r. powinna być zakończona do dnia 15 czerwca.

5. Do egzaminu maturalnego przeprowadzanego w sesji wiosennej w roku szkolnym 2001/2002 nie stosuje się przepisów § 45 ust. 2, § 63 i 65 rozporządzenia wymienionego w § 1, a termin określony w § 49 ust. 4 tego rozporządzenia wynosi 3 miesiące.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.1. Zdający egzamin maturalny w sesji wiosennej w roku szkolnym 2001/2002, który:

1) przerwał egzamin maturalny,

2) nie zdał egzaminu maturalnego z określonego przedmiotu lub przedmiotów w części zewnętrznej lub części wewnętrznej,

może przystąpić ponownie do części zewnętrznej lub części wewnętrznej egzaminu maturalnego z tego przedmiotu lub przedmiotów w sesjach egzaminacyjnych organizowanych przez właściwą okręgową komisję egzaminacyjną. Przepis § 87 rozporządzenia wymienionego w § 1 stosuje się odpowiednio.

2. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio do zdającego, który złożył wniosek, o którym mowa w § 2, i z przyczyn losowych bądź zdrowotnych nie przystąpił do egzaminu maturalnego, oraz do zdającego, który chce podwyższyć wynik z danego przedmiotu lub zdać dodatkowe przedmioty wybrane.

3. Terminy egzaminów maturalnych, o których mowa w ust. 1 i 2, ustala dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

4. Zdający, o których mowa w ust. 1, oraz zdający, który nie przystąpił do egzaminu maturalnego, o którym mowa w ust. 2, mogą w kolejnych sesjach egzaminacyjnych zamiast do egzaminu maturalnego przystąpić do egzaminu dojrzałości, z zastrzeżeniem § 120 ust. 2 pkt 1 i ust. 3 rozporządzenia wymienionego w § 1.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.Zdający, dla których dotychczasowe przepisy przewidywały przeprowadzenie w sesji wiosennej w roku szkolnym 2001/2002 egzaminu maturalnego, o którym mowa w rozdziale 5 rozporządzenia wymienionego w § 1, którzy nie złożyli wniosku, o którym mowa w § 2, składają deklarację dotyczącą wyboru przedmiotów zdawanych w części pisemnej i części ustnej egzaminu dojrzałości do przewodniczącego państwowej komisji egzaminacyjnej w terminie wyznaczonym przez tego przewodniczącego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.1. Zdający, o których mowa w § 6, w sesji wiosennej w roku szkolnym 2001/2002, w części ustnej egzaminu dojrzałości z języka polskiego oraz w części ustnej egzaminu dojrzałości z języka obcego nowożytnego, mogą zamiast jednego z trzech tematów (zadań), o których mowa w § 22 ust. 4 załącznika nr 1 do rozporządzenia wymienionego w § 1, przedstawić temat wskazany w deklaracji, o której mowa w § 48 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia wymienionego w § 1.

2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, czas trwania części ustnej egzaminu dojrzałości może być odpowiednio przedłużony.

3. Dla zdających, o których mowa w § 6, w części ustnej egzaminu dojrzałości z historii przygotowuje się dodatkowe zestawy egzaminacyjne zawierające po jednym temacie (zadaniu), dotyczącym okresu historii wskazanego w deklaracji, o której mowa w § 48 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia wymienionego w § 1.

4. Zdający, o którym mowa w ust. 3, może zamiast jednego z trzech tematów (zadań), o których mowa w § 22 ust. 4 załącznika nr 1 do rozporządzenia wymienionego w § 1, przedstawić temat (zadanie) wylosowany z zestawów, o których mowa w ust. 3.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.Zakres treści tematów egzaminacyjnych dla przedmiotów zdawanych na egzaminie dojrzałości, które nie są nauczane w danej szkole, oraz dla przedmiotów, których tygodniowy wymiar godzin w cyklu kształcenia jest mniejszy niż 3 godziny, powinien uwzględniać podstawę programową kształcenia ogólnego, a w przypadku przedmiotów, dla których nie ustalono podstawy programowej kształcenia ogólnego – zakres wymagań egzaminacyjnych dla danego przedmiotu, określony w odrębnych przepisach dla egzaminu maturalnego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.Do egzaminu dojrzałości przeprowadzanego w sesji zimowej w roku szkolnym 2001/2002 stosuje się przepisy określone w załączniku nr 1 do rozporządzenia, o którym mowa w § 1, w brzmieniu obowiązującym przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10.[4] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

[1] § 4 ust. 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. o zmianie rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych (Dz.U. Nr 46, poz. 431). Zmiana weszła w życie 30 kwietnia 2002 r.

[2] § 4 ust. 2 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. o zmianie rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych (Dz.U. Nr 46, poz. 431). Zmiana weszła w życie 30 kwietnia 2002 r.

[3] § 4 ust. 2 pkt 3a dodany przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. o zmianie rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych (Dz.U. Nr 46, poz. 431). Zmiana weszła w życie 30 kwietnia 2002 r.

[4] Rozporządzenie wchodzi w życie 9 listopada 2001 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00