Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2005-05-06 do 2007-01-01
Wersja archiwalna od 2005-05-06 do 2007-01-01
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 26 września 2001 r.
w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników uczelni państwowych
(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2005 r., Nr 78, poz. 685) Pokaż wszystkie zmiany
Na podstawie art. 117a ust. 1 ustawy z dnia 12 września 1990 r. o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 65, poz. 385, z 1991 r. Nr 104, poz. 450, z 1992 r. Nr 54, poz. 254 i Nr 63, poz. 314, z 1994 r. Nr 1, poz. 3, Nr 43, poz. 163, Nr 105, poz. 509 i Nr 121, poz. 591, z 1996 r. Nr 5, poz. 34 i Nr 24, poz. 110, z 1997 r. Nr 28, poz. 153, Nr 96, poz. 590, Nr 104, poz. 661, Nr 121, poz. 770 i Nr 141, poz. 943, z 1998 r. Nr 50, poz. 310, Nr 106, poz. 668 i Nr 162, poz. 1115 i 1118, z 2000 r. Nr 120, poz. 1268 i Nr 122, poz. 1314 oraz z 2001 r. Nr 85, poz. 924) zarządza się, co następuje:
§ 1.1. Przepisy rozporządzenia, z zastrzeżeniem ust. 2, stosuje się do pracowników, o których mowa w art. 75 ustawy z dnia 12 września 1990 r. o szkolnictwie wyższym, zwanej dalej „ustawą".
2. Warunki wynagradzania pracowników zatrudnionych w muzeach, klubach kultury, świetlicach oraz instruktorów studenckiego ruchu artystycznego regulują przepisy odrębne.
§ 2.Rozporządzenie określa:
1) wysokość minimalnej i maksymalnej stawki wynagrodzenia zasadniczego w odniesieniu do poszczególnych stanowisk,
2) wysokość i warunki przyznawania:
a) wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe,
b) dodatkowego wynagrodzenia,
c) dodatków do wynagrodzenia,
3) wykaz podstawowych stanowisk pracy i wymagania kwalifikacyjne dla pracowników niebędących nauczycielami akademickimi,
4) składniki wynagrodzenia, które są wypłacane nauczycielowi akademickiemu miesięcznie z góry,
5) wysokość i warunki ustalania wynagrodzenia za prowadzenie działalności, o której mowa w art. 100 ust. 2 ustawy.
§ 3.Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o właściwym ministrze, rozumie się przez to ministra sprawującego nadzór nad działalnością uczelni.
§ 4.1. Ustala się tabele:
1) miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli akademickich, stanowiącą załącznik nr 1 [1] do rozporządzenia,
2) miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego bibliotekarzy dyplomowanych i dyplomowanych pracowników dokumentacji i informacji naukowej, stanowiącą załącznik nr 2 [2] do rozporządzenia,
3) miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, z wyłączeniem pracowników bibliotecznych oraz pracowników dokumentacji i informacji naukowej, posiadających uprawnienia bibliotekarzy dyplomowanych i dyplomowanych pracowników dokumentacji i informacji naukowej, stanowiącą załącznik nr 3 [3] do rozporządzenia,
4) godzinowych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych, stanowiącą załącznik nr 4 [4] do rozporządzenia,
5) podstawowych stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników naukowo-technicznych, administracyjnych, ekonomicznych i obsługi, oraz kwalifikacji i zaszeregowania pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych do kategorii godzinowych stawek wynagrodzenia zasadniczego, stanowiące załącznik nr 5 do rozporządzenia,
6) stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania:
a) pracowników bibliotecznych oraz pracowników dokumentacji i informacji naukowej, stanowiącą załącznik nr 6 do rozporządzenia,
b) pracowników działalności wydawniczej i poligraficznej, stanowiącą załącznik nr 7 do rozporządzenia,
c) pracowników należących do personelu lotniczego, zatrudnionych w ośrodkach kształcenia lotniczego, stanowiącą załącznik nr 8 do rozporządzenia,
7) miesięcznych stawek dodatku funkcyjnego dla nauczycieli akademickich pełniących funkcje kierownicze, stanowiącą załącznik nr 9 do rozporządzenia,
8) miesięcznych stawek dodatku funkcyjnego dla pracowników bibliotecznych i dokumentacji i informacji naukowej, stanowiącą załącznik nr 10 do rozporządzenia,
9) miesięcznych stawek dodatku funkcyjnego dla pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, stanowiącą załącznik nr 11 do rozporządzenia.
2. Ustala się warunki przyznawania pracownikom należącym do personelu lotniczego zatrudnionym w ośrodkach kształcenia lotniczego równoważnika pieniężnego w zamian za wyżywienie, stanowiące załącznik nr 12 do rozporządzenia.
§ 5.Godzinową stawkę wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania pracownika oraz dodatków określonych stawką miesięczną ustala się dzieląc miesięczną stawkę przez liczbę godzin pracy przypadających do przepracowania w danym miesiącu, a w odniesieniu do nauczycieli akademickich - przez 156 godzin.
§ 6.1. Stawki wynagrodzenia zasadniczego ustalone w załącznikach nr 1-4 do rozporządzenia przysługują pracownikom zatrudnionym w pełnym wymiarze czasu pracy.
2. Pracownikom zatrudnionym w niepełnym wymiarze czasu pracy przysługują wszystkie składniki wynagrodzenia w wysokości proporcjonalnej do wymiaru czasu pracy wynikającego ze stosunku pracy. Zasada ta nie dotyczy dodatków za prace wykonywane w warunkach szkodliwych dla zdrowia lub uciążliwych, o których mowa w § 25-30.
§ 7.Za godziny ponadwymiarowe, o których mowa w art. 102 ustawy, nauczyciele akademiccy otrzymują wynagrodzenie obliczone według następujących stawek:
Lp. | Stanowisko | Stawka za godzinę obliczeniową, odpowiadającą 45 minutom |
1 | 2 | 3 |
1 | Profesor zwyczajny, profesor nadzwyczajny posiadający tytuł naukowy | 1,5%-3,6% minimalnego wynagrodzenia zasadniczego profesora zwyczajnego, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia |
2 | Profesor nadzwyczajny posiadający stopień naukowy doktora habilitowanego lub doktora, docent, adiunkt posiadający stopień naukowy doktora habilitowanego | 1,5%-3,6% minimalnego wynagrodzenia zasadniczego profesora nadzwyczajnego posiadającego stopień naukowy doktora habilitowanego, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia |
3 | Adiunkt posiadający stopień naukowy doktora, starszy wykładowca | 1,8%-3,6% minimalnego wynagrodzenia zasadniczego adiunkta posiadającego stopień naukowy doktora, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia |
4 | Asystent, wykładowca, lektor, instruktor | 1,8%-3,9% minimalnego wynagrodzenia zasadniczego asystenta, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia |
§ 8.W czasie choroby lub innej nieprzewidzianej, usprawiedliwionej nieobecności nauczyciela akademickiego godziny zajęć dydaktycznych, które według planu zajęć przypadałyby na okres tej nieobecności, zalicza się, dla celów ustalenia liczby godzin zajęć dydaktycznych, jako godziny przepracowane zgodnie z planem.
§ 9.Nauczycielowi akademickiemu, dla którego nie zaplanowano obciążenia dydaktycznego z powodu jego zatrudnienia po rozpoczęciu roku akademickiego, przewidzianej nieobecności w pracy związanej między innymi z długotrwałą chorobą, urlopem bezpłatnym lub innym zwolnieniem od pracy, odbywaniem służby wojskowej, urlopem macierzyńskim albo ustania stosunku pracy przed zakończeniem roku akademickiego, zalicza się do przepracowanych godzin zajęć dydaktycznych jedną trzydziestą ustalonego dla danego stanowiska rocznego pensum za każdy tydzień nieobecności przypadającej za okres, w którym prowadzone są w uczelni zajęcia dydaktyczne.
§ 10.Wynagrodzenie za pracę w godzinach ponadwymiarowych przyznaje się, po dokonaniu rozliczenia faktycznych godzin zajęć dydaktycznych, raz w roku, po zakończeniu roku akademickiego, z tym że rektor może zarządzić rozliczanie tych zajęć w krótszych okresach.
§ 11.Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe ustala się na podstawie stawek obowiązujących w ostatnim dniu okresu, którego dotyczy rozliczenie pensum; wynagrodzenie wypłacone za okresy krótsze niż rok akademicki nie podlega przeliczeniu.
§ 12.Dodatkowe wynagrodzenie jest przyznawane nauczycielom akademickim za:
1) udział w pracach związanych z postępowaniem rekrutacyjnym,
2) udział w działalności leczniczej, profilaktycznej i diagnostycznej, prowadzonej przez wydziały weterynaryjne uczelni rolniczych,
3) kierowanie i sprawowanie opieki nad studenckimi praktykami zawodowymi,
4) promotorstwo i recenzowanie rozpraw doktorskich i habilitacyjnych oraz oceny dorobku naukowego związane z przewodami habilitacyjnymi, opracowywanie ocen całokształtu dorobku naukowo-badawczego, artystycznego lub dydaktyczno-wychowawczego kandydatów do tytułu naukowego, a także recenzji w postępowaniu kwalifikacyjnym poprzedzającym zatrudnienie na stanowisku profesora nadzwyczajnego osoby nieposiadającej tytułu naukowego profesora lub stopnia naukowego doktora habilitowanego, o której mowa w art. 81 ustawy.
§ 13.Nauczycielom akademickim biorącym udział w pracach komisji rekrutacyjnej przysługuje dodatkowe wynagrodzenie, o którym mowa w § 12 pkt 1, w zależności od liczby kandydatów i pełnionej funkcji, w wysokości od 25% do 70% stawki minimalnego wynagrodzenia zasadniczego asystenta, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
§ 14.1. Nauczycielom akademickim zatrudnionym w wydziałach weterynaryjnych uczelni rolniczych, za każdą godzinę dyżuru pełnionego w ambulatoriach klinik weterynaryjnych poza rozkładem zajęć dydaktycznych, organizacyjnych i naukowo-badawczych, przysługuje dodatkowe wynagrodzenie, o którym mowa w § 12 pkt 2, w wysokości godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego pracownika, a za każdą godzinę dyżuru w niedziele, święta i dni wolne od pracy wynikające z rozkładu czasu pracy w pięciodniowym tygodniu pracy - 200% tej stawki.
2. Za udział w usługowej działalności leczniczej, profilaktycznej i diagnostycznej, prowadzonej przez wydziały weterynaryjne uczelni rolniczych na rzecz ludności lub przedsiębiorców, nauczyciele akademiccy mogą otrzymywać dodatkowe wynagrodzenie w ramach kwoty odpisu nieprzekraczającej 50% wartości wpływów uzyskanych z tytułu wykonanych usług, pomniejszonej o wartość zużytych pasz, leków i kosztów transportu, liczoną według bieżących cen. Wynagrodzenie to przysługuje niezależnie od innych składników wynagrodzenia, w tym również od dodatkowego wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1.
3. Wysokość dodatkowego wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1, a także wysokość kwoty odpisu, o której mowa w ust. 2, oraz zasady podziału tej kwoty ustala rektor.
§ 15.Za kierowanie lub sprawowanie opieki nad studenckimi praktykami zawodowymi przysługuje dodatkowe wynagrodzenie, o którym mowa w § 12 pkt 3, w wysokości od 45% do 65% stawki minimalnego wynagrodzenia zasadniczego asystenta, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
§ 16.Za opracowanie recenzji w postępowaniu kwalifikacyjnym poprzedzającym zatrudnienie na stanowisku profesora nadzwyczajnego osoby nieposiadającej tytułu naukowego profesora lub tytułu profesora w zakresie sztuki albo stopnia naukowego doktora habilitowanego lub doktora habilitowanego w zakresie sztuki, o której mowa w art. 81 ustawy, przysługuje dodatkowe wynagrodzenie w wysokości do 50% stawki minimalnego wynagrodzenia zasadniczego profesora zwyczajnego, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
§ 17.Pracownikom posiadającym licencję pilota samolotowego, śmigłowcowego, zawodowego II lub l klasy oraz posiadającym licencję mechanika pokładowego, zatrudnionym w charakterze personelu latającego, przysługuje dodatkowe wynagrodzenie za każde kolejne wylatane 1000 godzin lotu - w wysokości miesięcznego wynagrodzenia obliczonego jak wynagrodzenie za urlop wypoczynkowy.
§ 18.1. Dodatek funkcyjny przysługuje pracownikom zatrudnionym na stanowiskach związanych z kierowaniem zespołem oraz radcy prawnemu, z tym że zespół kierowany przez pracowników wymienionych w załączniku nr 5 do rozporządzenia w tabeli A podstawowych stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników naukowo-technicznych, administracyjnych, ekonomicznych i obsługi w lp. 5, 10-13 i 17 nie może liczyć mniej niż pięć osób, łącznie z osobą kierującą tym zespołem.
2. Wysokość dodatku funkcyjnego jest uzależniona od liczby pracowników i studentów kierowanej jednostki lub komórki organizacyjnej oraz od stopnia złożoności zadań związanych z wykonywaną funkcją.
3. Inspektorowi nadzoru inwestorskiego dodatek funkcyjny przysługuje jedynie za czas wykonywania czynności nadzoru inwestorskiego.
4. Pracownikowi, o którym mowa w tabeli B zawartej w załączniku nr 5 do rozporządzenia, zatrudnionemu na stanowisku robotniczym, który dodatkowo organizuje i kieruje pracą brygady składającej się co najmniej z 5 osób, łącznie z brygadzistą, przysługuje dodatek funkcyjny w wysokości do 15% wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania.
§ 19.1. Dodatek funkcyjny przysługuje pracownikowi od pierwszego dnia podjęcia funkcji kierowniczej do ostatniego dnia miesiąca, w którym nastąpiło zaprzestanie jej wykonywania.
2. Dodatek funkcyjny nie przysługuje nauczycielowi akademickiemu w okresie zawieszenia w pełnieniu obowiązków zawodowych.
§ 20.1. Pracownikowi przysługuje dodatek za staż pracy.
2. Jeżeli nabycie prawa do dodatku, o którym mowa w ust. 1, lub prawa do wyższej stawki tego dodatku nastąpiło pierwszego dnia miesiąca, dodatek ten przysługuje za ten miesiąc.
3. Jeżeli nabycie prawa do dodatku, o którym mowa w ust. 1, lub wyższej stawki tego dodatku nastąpiło w ciągu miesiąca, dodatek ten przysługuje począwszy od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pracownik nabył to prawo.
§ 21.W przypadku gdy praca w uczelni stanowi dodatkowe zatrudnienie, prawo do dodatku, o którym mowa w § 20 ust. 1, ustala się odrębnie dla każdego stosunku pracy. Przy ustalaniu okresu uprawniającego do tego dodatku w dodatkowym miejscu zatrudnienia nie uwzględnia się okresów zatrudnienia podstawowego.
§ 22.Przy ustalaniu okresów pracy, od których zależy prawo pracownika do dodatku, o którym mowa w § 20 ust. 1, uwzględnia się:
1) zakończone okresy zatrudnienia,
2) inne okresy uwzględniane na podstawie odrębnych przepisów jako okresy, od których zależą uprawnienia pracownicze,
3) okres asystenckich studiów przygotowawczych, odbytych na podstawie przepisów dotyczących zasad i warunków tworzenia w szkołach wyższych asystenckich studiów przygotowawczych,
4) okresy pobytu za granicą wynikające ze skierowania udzielonego na podstawie przepisów o kierowaniu za granicę pracowników w celach naukowych, dydaktycznych i szkoleniowych.
§ 23.Dodatek, o którym mowa w § 20 ust. 1, przysługuje pracownikowi za dni, za które otrzymuje wynagrodzenie, oraz za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby albo konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które otrzymuje wynagrodzenie lub zasiłek z ubezpieczenia społecznego.
§ 24.Pracownikowi, o którym mowa w art. 75 ust. 4 ustawy, przysługuje dodatek, o którym mowa w § 20 ust. 1, w wysokości 5% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego po pięciu latach pracy, wzrastający o 1% za każdy następny rok pracy, z tym że dodatek ten nie może przekroczyć 20% wynagrodzenia zasadniczego.
§ 25.Pracownikowi przysługuje dodatek za prace wykonywane w warunkach szkodliwych dla zdrowia lub uciążliwych.
§ 26.Dodatek, o którym mowa w § 25, przysługuje miesięcznie w wysokości:
1) od 2% do 8% minimalnego wynagrodzenia zasadniczego asystenta, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia, przy pierwszym stopniu szkodliwości lub uciążliwości,
2) od 3% do 10% minimalnego wynagrodzenia zasadniczego asystenta, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia, przy drugim stopniu szkodliwości lub uciążliwości,
3) od 4% do 14% minimalnego wynagrodzenia zasadniczego asystenta, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia, przy trzecim stopniu szkodliwości lub uciążliwości.
§ 27.1. Przy pierwszym stopniu szkodliwości lub uciążliwości dodatek, o którym mowa w § 26 pkt 1, przysługuje za prace wykonywane:
1) w warunkach narażenia na działanie pyłów niewywołujących zwłóknienia tkanki płucnej,
2) w warunkach narażenia na działanie substancji toksycznych niekumulujących się w organizmie,
3) w pomieszczeniach zamkniętych, w których ze względów technologicznych utrzymuje się stała temperatura efektywna powyżej 25°C lub poniżej 10°C,
4) w warunkach narażenia na promieniowanie ultrafioletowe, w tym przy spawaniu lub stosowaniu lamp w celach bakteriobójczych,
5) w mokrym środowisku o względnej wilgotności powietrza przekraczającej 80%, w błocie lub bezpośrednim kontakcie z wodą.
2. Przy drugim stopniu szkodliwości lub uciążliwości dodatek, o którym mowa w § 26 pkt 2, przysługuje za prace wykonywane w warunkach:
1) narażenia na działanie pyłów wywołujących zwłóknienie tkanki płucnej,
2) narażenia na działanie substancji toksycznych kumulujących się w organizmie,
3) obniżonego lub podwyższonego ciśnienia wynikającego z procesu technologicznego, w tym w kesonach lub komorach ciśnieniowych,
4) narażenia na szkodliwe działanie miejscowej wibracji, w tym przy używaniu ręcznych narzędzi pneumatycznych,
5) natężenia hałasu przekraczającego dopuszczalne normy.
3. Przy trzecim stopniu szkodliwości lub uciążliwości dodatek, o którym mowa w § 26 pkt 3, przysługuje za prace wykonywane:
1) w warunkach narażenia na działanie: benzenu, benzydyny, alfa- i beta-naftyloaminy, chlorku winylu, azbestu oraz innych czynników o analogicznym jak te substancje działaniu, jeżeli zostanie to uznane przez instytut medycyny pracy,
2) w warunkach narażenia na promieniowanie jonizujące,
3) w kontakcie (styczności) z materiałem zakaźnym lub chorymi zakaźnie ludźmi lub zwierzętami,
4) w kontakcie z ludźmi chorymi psychicznie lub znacznie upośledzonymi umysłowo,
5) w warunkach narażenia na działanie pól elektromagnetycznych wysokiej częstotliwości w zakresie od 0,1 do 300000 MHz w strefie zagrożenia,
6) pod ziemią.
§ 28.1. Prace określone w § 27 ust. 1 pkt 1 i 2 oraz ust. 2 pkt 1, 2 i 5 uważa się za wykonywane w warunkach szkodliwych dla zdrowia uzasadniających przyznanie dodatku, o którym mowa w § 25, jeżeli w środowisku pracy są przekroczone najwyższe dopuszczalne stężenia i natężenia czynników szkodliwych dla zdrowia określone w odrębnych przepisach, stwierdzone przez laboratoria Inspekcji Sanitarnej oraz inne laboratoria upoważnione przez właściwych terenowo wojewódzkich inspektorów sanitarnych.
2. Podstawę przyznania dodatku, o którym mowa w § 25, stanowią wyniki badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia występujących w środowisku pracy, przeprowadzonych w sposób określony przepisami wydanymi na podstawie art. 227 § 2 Kodeksu pracy.
§ 29.Dodatek, o którym mowa w § 25, przysługuje pracownikowi wykonującemu prace, o których mowa w § 27 ust. 1, 2 i ust. 3 pkt 1-4, co najmniej przez 40 godzin w miesiącu, natomiast pracownikowi wykonującemu prace wymienione w § 27 ust. 3 pkt 5 - przez połowę dopuszczalnego czasu przebywania w strefie zagrożenia - niezależnie od wymiaru czasu pracy wynikającego ze stosunku pracy.
§ 30.W przypadku zbiegu uprawnień do dodatków za prace wykonywane w warunkach o różnym stopniu szkodliwości dla zdrowia lub uciążliwości, pracownikowi przysługuje jeden dodatek według najwyższego stopnia szkodliwości dla zdrowia lub uciążliwości.
§ 31.Nauczycielowi akademickiemu prowadzącemu zajęcia dydaktyczne w języku obcym wykładowym lub zajęcia z języka obcego będącego przedmiotem kierunkowym rektor może przyznać dodatek w wysokości do 30% wynagrodzenia zasadniczego.
§ 32.1. Dodatek, o którym mowa w § 31, przysługuje nauczycielowi akademickiemu za dni, za które otrzymuje wynagrodzenie, oraz za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby bądź konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które otrzymuje wynagrodzenie lub zasiłek z ubezpieczenia społecznego.
2. Dodatek, o którym mowa w ust. 1, przysługuje do końca miesiąca, w którym pracownik przestał wykonywać czynności lub zajmować stanowisko uzasadniające otrzymanie dodatku.
§ 33.1. Kierowcy, z wyjątkiem kierowcy samochodu osobowego, za powierzone mu dodatkowe czynności niewchodzące w zakres jego normalnych obowiązków, przysługuje dodatek w wysokości nieprzekraczającej 60% minimalnej stawki wynagrodzenia zasadniczego w l kategorii zaszeregowania, określonej w tabeli stanowiącej załącznik nr 3 do rozporządzenia.
2. Wysokość dodatku, o którym mowa w ust. 1, za wykonywanie poszczególnych czynności ustala rektor, uwzględniając rodzaj czynności i ich uciążliwość.
§ 34.1. Pracownikowi wykonującemu pracę w porze nocnej przysługuje dodatek do wynagrodzenia za każdą godzinę pracy w porze nocnej w wysokości 20% stawki godzinowej wynagrodzenia zasadniczego, nie niższy jednak od dodatku ustalonego na podstawie art. 1518 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94, z późn. zm.).
2. Pracownikowi zatrudnionemu w zmianowym systemie pracy za każdą godzinę pracy na drugiej zmianie przysługuje dodatek w wysokości 10% godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego. Dodatek ten przysługuje również pracownikom zatrudnionym na stanowiskach kierowniczych, dla których praca w systemie zmianowym wynika z harmonogramu.
§ 35.1. Wysokość wynagrodzenia zasadniczego, dodatku funkcyjnego i innych składników wynagrodzenia pracownika ustala rektor, o ile statut uczelni nie stanowi inaczej.
2. Wynagrodzenie z dodatkowych środków, o których mowa w art. 117a ust. 5 ustawy, przyznaje rektorowi właściwy minister na wniosek senatu.
§ 36.Wynagrodzenie zasadnicze, dodatek za staż pracy, dodatek funkcyjny i dodatek za prowadzenie zajęć w języku obcym, o którym mowa w § 31, są wypłacane nauczycielowi akademickiemu z góry, a pozostałe składniki wynagrodzenia wypłacane są z dołu, po dokonaniu rozliczenia pracy lub zadań.
§ 37.1. Pracownikowi, o którym mowa w art. 75 ust. 4 ustawy, może być przyznana premia, jeżeli uczelnia w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia utworzyła fundusz premiowy.
2. Premia, o której mowa w ust. 1, jest przyznawana zgodnie z zakładowym regulaminem premiowania, ustalonym przez rektora w uzgodnieniu ze związkami zawodowymi.
§ 38.Nauczyciel akademicki, któremu zostało podwyższone wynagrodzenie zasadnicze zgodnie z § 6 ust. 1 lub § 17 rozporządzenia, o którym mowa w § 42 pkt 1, zachowuje to wynagrodzenie do końca okresu, na jaki zostało przyznane.
§ 39.Dodatki do wynagrodzenia przyznane na podstawie § 3 ust. 1 pkt 6 załącznika nr 6 do rozporządzenia, o którym mowa w § 42 pkt 1, oraz na podstawie § 10 i 15 ust. 1 rozporządzenia, o którym mowa w § 42 pkt 2, zostają włączone do wynagrodzenia zasadniczego pracownika.
§ 40.W latach 2001-2003 wynagrodzenie za pracę w godzinach ponadwymiarowych oblicza się według stawek obowiązujących w sierpniu danego roku.
§ 40a.W roku 2004 wynagrodzenie za pracę w godzinach ponadwymiarowych oblicza się według stawek obowiązujących w sierpniu 2004 r.
§ 41.Pracownicy, o których mowa w art. 75 ust. 4 ustawy, którzy nie spełniają wymagań kwalifikacyjnych przewidzianych dla stanowiska zajmowanego przez nich w dniu wejścia w życie rozporządzenia, mogą być nadal zatrudniani na tych stanowiskach.
§ 42.Tracą moc:
1) rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 maja 1994 r. w sprawie wynagradzania nauczycieli akademickich (Dz. U. Nr 68, poz. 297 i Nr 125, poz. 610, z 1995 r. Nr 12, poz. 57, Nr 74, poz. 371 i Nr 122, poz. 588, z 1996 r. Nr 79, poz. 372, z 1997 r. Nr 31, poz. 180, z 1998 r. Nr 45, poz. 271, z 1999 r. Nr 39, poz. 389, z 2000 r. Nr 33, poz. 395 oraz z 2001 r. Nr 52, poz. 542), z wyłączeniem załącznika nr 7 do rozporządzenia, który traci moc z dniem 31 grudnia 2001 r.,
2) rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 czerwca 1996 r. w sprawie stanowisk pracy oraz zasad wynagradzania pracowników szkół wyższych nie będących nauczycielami akademickimi (Dz. U. Nr 79, poz. 373, z 1997 r. Nr 31, poz. 181, z 1998 r. Nr 45, poz. 272, z 1999 r. Nr 39, poz. 388, z 2000 r. Nr 33, poz. 397 oraz z 2001 r. Nr 52, poz. 543).
§ 43.Rozporządzenie ma zastosowanie przy ustalaniu wynagrodzeń i innych świadczeń związanych z pracą należnych pracownikom od dnia 1 września 2001 r.
§ 44.[5] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Załączniki do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 26 września 2001 r. (poz. 1182)
Załącznik nr 1
TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO NAUCZYCIELI AKADEMICKICH
Grupa stanowisk | Stanowisko | Stawka wynagrodzenia zasadniczego w złotych |
profesorów | profesor zwyczajny | 3 830,00-6 100,00 |
profesor nadzwyczajny posiadający tytuł naukowy albo tytuł w zakresie sztuki | 3 570,00-5 600,00 | |
profesor nadzwyczajny posiadający stopień naukowy doktora habilitowanego lub doktora albo stopień doktora habilitowanego lub doktora w zakresie sztuki | 3 270,00-5 100,00 | |
docentów, adiunktów i starszych wykładowców | docent, adiunkt posiadający stopień naukowy doktora habilitowanego albo stopień doktora habilitowanego w zakresie sztuki | 3 060,00-4 500,00 |
adiunkt posiadający stopień naukowy doktora albo stopień doktora w zakresie sztuki, starszy wykładowca posiadający stopień naukowy doktora albo stopień doktora w zakresie sztuki | 2 710,00-4 100,00 | |
starszy wykładowca nieposiadający stopnia naukowego albo stopnia w zakresie sztuki | 2 150,00-3 200,00 | |
asystentów, wykładowców, lektorów i instruktorów | asystent | 1 740,00-2 600,00 |
wykładowca, lektor, instruktor | 1 690,00-2 650,00 |
Załącznik nr 2
TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO BIBLIOTEKARZY DYPLOMOWANYCH I DYPLOMOWANYCH PRACOWNIKÓW DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ
Lp. | Stanowisko | Stawka wynagrodzenia zasadniczego w złotych |
1 | Starszy kustosz dyplomowany, starszy dokumentalista dyplomowany | 2 350,00-3 950,00 |
2 | Kustosz dyplomowany, dokumentalista dyplomowany | 2 040,00-3 500,00 |
3 | Adiunkt biblioteczny, adiunkt dokumentacji i informacji naukowej | 1 890,00-2 850,00 |
4 | Asystent biblioteczny, asystent dokumentacji i informacji naukowej | 1 530,00-2 250,00 |
Załącznik nr 3
TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO PRACOWNIKÓW NIEBĘDĄCYCH NAUCZYCIELAMI AKADEMICKIMI, Z WYŁĄCZENIEM PRACOWNIKÓW BIBLIOTECZNYCH ORAZ PRACOWNIKÓW DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ, POSIADAJĄCYCH UPRAWNIENIA BIBLIOTEKARZY DYPLOMOWANYCH I DYPLOMOWANYCH PRACOWNIKÓW DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ
Lp. | Kategoria zaszeregowania | Stawka wynagrodzenia zasadniczego w złotych |
1 | I | 925,00-1 030,00 |
2 | II | 930,00-1 045,00 |
3 | III | 935,00-1 060,00 |
4 | IV | 940,00-1 085,00 |
5 | V | 950,00-1 150,00 |
6 | VI | 960,00-1 215,00 |
7 | VII | 970,00-1 290,00 |
8 | VIII | 980,00-1 380,00 |
9 | IX | 1 010,00-1 480,00 |
10 | X | 1 045,00-1 590,00 |
11 | XI | 1 085,00-1 700,00 |
12 | XII | 1 125,00-1 850,00 |
13 | XIII | 1 170,00-2 000,00 |
14 | XIV | 1 225,00-2 150,00 |
15 | XV | 1 305,00-2 300,00 |
16 | XVI | 1 390,00-2 450,00 |
17 | XVII | 1 475,00-2 600,00 |
18 | XVIII | 1 560,00-2 800,00 |
19 | XIX | 1 655,00-3 250,00 |
20 | XX | 1 955,00-3 700,00 |
21 | XXI | 2 570,00-4 300,00 |
Załącznik nr 4
TABELA GODZINOWYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO DLA PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH NA STANOWISKACH ROBOTNICZYCH
Lp. | Kategoria zaszeregowania | Stawka wynagrodzenia zasadniczego w złotych |
1 | l | 5,31-5,96 |
2 | II | 5,32-6,04 |
3 | III | 5,34-6,12 |
4 | IV | 5,37-6,30 |
5 | V | 5,42-6,73 |
6 | VI | 5,49-7,17 |
7 | VII | 5,60-7,61 |
8 | VIII | 5,71-8,17 |
9 | IX | 5,85-8,74 |
10 | X | 6,02-9,44 |
11 | XI | 6,24-10,76 |
Załącznik nr 5
TABELA A
PODSTAWOWYCH STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW NAUKOWO-TECHNICZNYCH, ADMINISTRACYJNYCH, EKONOMICZNYCH I OBSŁUGI
Lp. | Stanowisko | Wymagania kwalifikacyjne | Kategoria | ||
wykształcenie | liczba lat pracy | zaszeregowania | dodatku funkcyjnego | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Dyrektor administracyjny uczelni spełniającej wymagania określone w art. 12 ust. 1 lub 2 ustawy | wyższe | 8, w tym 4 na stanowisku kierowniczym | XIX-XXI | 6-8 |
Dyrektor administracyjny uczelni niespełniającej wymagań określonych w art. 12 ust. 1 lub 2 ustawy | XVII-XX | 5-8 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
2 | Kwestor uczelni spełniającej wymagania określone w art. 12 ust. 1 lub 2 ustawy | wyższe | 8, w tym 4 na stanowisku kierowniczym lub samodzielnym | XVIII-XX | 5-7 |
Kwestor uczelni niespełniającej wymagań określonych w art. 12 ust. 1 lub 2 ustawy | xvi-xix | 4-7 | |||
3 | Zastępca dyrektora administracyjnego uczelni spełniającej wymagania określone w art. 12 ust. 1 lub 2 ustawy | wyższe | 6, w tym 3 na stanowisku kierowniczym lub samodzielnym | XVII-XIX | 4-7 |
Zastępca dyrektora administracyjnego uczelni niespełniającej wymagań określonych w art. 12 ust. 1 lub 2 ustawy | XVI-XVIII | ||||
4 | Zastępca kwestora uczelni spełniającej wymagania określone w art. 12 ust. 1 lub 2 ustawy | wyższe | 6, w tym 2 na stanowisku kierowniczym lub samodzielnym | XV-XVIII | 3-6 |
Zastępca kwestora uczelni niespełniającej wymagań określonych w art. 12 ust. 1 lub 2 ustawy | 3-5 | ||||
5 | Audytor wewnętrzny | wg odrębnych przepisów | XIV-XVIII | 2-6 | |
6 | Kierownik (dyrektor) jednostki międzyuczelnianej lub innej wyodrębnionej jednostki organizacyjnej | wyższe | 6 | XIV-XVIII | 3-6 |
7 | Zastępca kierownika (dyrektora) jednostki międzyuczelnianej lub innej wyodrębnionej jednostki organizacyjnej | wyższe | 5 | XIII-XVII | 2-5 |
8 | Radca prawny | wg odrębnych przepisów | XIV-XVII | 2-6 | |
9 | Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych | wg odrębnych przepisów | XIV-XVII | 1-3 | |
10 | Główny specjalista, kierownik działu lub innej równorzędnej komórki organizacyjnej; administrator sieci | wyższe | 5 | XIV-XVII | 2-6 |
11 | Starszy specjalista naukowo-techniczny, starszy specjalista w zakresie prac finansowych lub ekonomicznych albo związanych z dydaktyką, badaniami, informatyką, administracją; zastępca kierownika działu lub innej równorzędnej komórki organizacyjnej, kierownik domu studenckiego | wyższe | 5 | XIII-XVII | 2-6 |
12 | Rzecznik patentowy | wg odrębnych przepisów | XIII-XVII | 2-6 | |
13 | Specjalista naukowo-techniczny, specjalista w zakresie prac finansowych lub ekonomicznych albo związanych z dydaktyką, badaniami, informatyką, administracją, organizacją produkcji; starszy mistrz, zastępca kierownika domu studenckiego | wyższe | 3 | XII-XVI | 1-4 |
średnie | 8 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
14 | Starszy (lub samodzielny): referent techniczny, ekonomiczny, administracyjny, finansowy, fizyk, matematyk i inne stanowiska równorzędne, mechanik, technolog, konstruktor, mistrz | wyższe | - | VIII-XIII | - |
średnie | 4 | ||||
15 | Starszy inspektor nadzoru inwestorskiego | wg odrębnych przepisów | XI-XVI | 1-2 | |
16 | Inspektor nadzoru inwestorskiego | wg odrębnych przepisów | XI-XIV | 1 | |
17 | Inspektor ds. bezpieczeństwa i higieny pracy | wg odrębnych przepisów | XII-XV | 1-2 | |
18 | Referent techniczny, ekonomiczny, administracyjny, finansowy, technik, magazynier | średnie | - | VI-IX | - |
zasadnicze zawodowe | 2 | ||||
19 | Inspektor ochrony mienia | średnie | - | VI-VIII | - |
podstawowe | 2 | ||||
20 | Pomoc techniczna, administracyjna, laborant i inne stanowiska równorzędne | zasadnicze | - | IV-VIII | - |
21 | Pedel, pracownik gospodarczy, starszy woźny, starszy portier, dozorca, strażnik ochrony mienia | podstawowe | - | II-VIII | - |
22 | Pomocniczy pracownik administracji lub obsługi | podstawowe | - | I-V | - |
TABELA B
KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH NA STANOWISKACH ROBOTNICZYCH DO KATEGORII GODZINOWYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO
Lp. | Wymagane kwalifikacje | Kategoria zaszeregowania |
1 | 2 | 3 |
1 | Robotnicy bez przygotowania zawodowego | I-III |
2 | Robotnicy przyuczeni, posiadający umiejętności fachowe w zakresie potrzebnym do wykonywania prac o charakterze pomocniczym | II-IV |
3 | Robotnicy wykwalifikowani, posiadający umiejętności fachowe w zakresie wymaganym do wykonywania prac pod nadzorem lub samodzielnie | III-V |
4 | Robotnicy posiadający przygotowanie zawodowe do wykonywania samodzielnej pracy o charakterze złożonym | V-VII |
5 | Robotnicy wysoko wykwalifikowani, legitymujący się dyplomem technika lub mistrza w zawodzie, w zakresie którego wykonują samodzielnie trudne i precyzyjne prace | VII-XI |
6 | Kierowca autobusu - według odrębnych przepisów | VI-XI |
7 | Kierowca samochodu ciężarowego - według odrębnych przepisów | V-X |
8 | Kierowca samochodu osobowego - według odrębnych przepisów | III-IX |
Załącznik nr 6
TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW BIBLIOTECZNYCH ORAZ PRACOWNIKÓW DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ
Lp. | Stanowisko | Wymagania kwalifikacyjne | Kategoria zaszeregowania | |
wykształcenie | liczba lat pracy | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Kustosz | kwalifikacje określone odrębnymi przepisami | XIII-XVI | |
2 | Starszy bibliotekarz, starszy dokumentalista | XI-XV | ||
3 | Starszy konserwator książki | wyższe odpowiadające wykonywanej specjalności | 2 | XI-XIV |
4 | Bibliotekarz | wyższe bibliotekarskie lub inne wyższe odpowiadające wykonywanej specjalności | 3 | X-XIV |
inne wyższe | 4 | |||
studium bibliotekarskie | 5 | |||
średnie bibliotekarskie | 6 | |||
inne średnie | 8 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| Dokumentalista | wyższe odpowiadające wykonywanej specjalności | 3 | X-XIV |
studium informacji naukowo-technicznej | 5 | |||
Konserwator książki | wyższe | 3 | ||
średnie | 5 | |||
5 | Starszy magazynier biblioteczny | średnie | 6 | IX-XIII |
6 | Starszy technik dokumentalista | średnie i przeszkolenie w zakresie informacji naukowo-technicznej | 6 | IX-XII |
7 | Młodszy bibliotekarz | wyższe lub studium bibliotekarskie | - | VIII-XII |
średnie bibliotekarskie | 1 | |||
średnie oraz przeszkolenie bibliotekarskie | - | |||
Młodszy dokumentalista | wyższe lub studium informacji naukowo-technicznej | - | ||
Młodszy konserwator książki | wyższe odpowiadające wykonywanej specjalności | - | ||
średnie | 3 | |||
8 | Technik dokumentalista | średnie i przeszkolenie w zakresie informacji naukowo-technicznej | 4 | VII-X |
9 | Magazynier biblioteczny | średnie lub zasadnicze zawodowe | - | VI-X |
10 | Technik-konserwator książki | średnie techniczne w zakresie wykonywanej specjalności | - | V-IX |
11 | Młodszy technik dokumentalista | średnie | - | V-VIII |
Pomocnik biblioteczny | zasadnicze zawodowe lub podstawowe | - |
Załącznik nr 7
TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW DZIAŁALNOŚCI WYDAWNICZEJ I POLIGRAFICZNEJ
Lp. | Stanowisko | Wymagane kwalifikacje | Kategoria | ||
wykształcenie | liczba lat pracy | zaszeregowania | dodatku funkcyjnego | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
| 1. Pracownicy wynagradzani miesięcznie |
|
|
|
|
1 | Kierownik (dyrektor) wydawnictwa lub zakładu poligrafii, redaktor naczelny | wyższe | 5 | XII-XVIII | 3-6 |
2 | Zastępca kierownika (dyrektora) wydawnictwa lub zakładu poligrafii, zastępca redaktora naczelnego, sekretarz wydawnictwa, kierownik redakcji | wyższe | 4 | XI-XVII | 2-5 |
Szef produkcji | 6 | ||||
Starszy redaktor | 4 | - | |||
3 | Redaktor | wyższe | 2 | IX-XII | - |
4 | Kierownik działu: składu, grafiki komputerowej lub komórki równorzędnej | wyższe | 4 | XI-XVI | 1-3 |
5 | Redaktor techniczny | średnie | 3 | X-XV | - |
6 | Grafik | średnie | 1 | X-XVI | - |
7 | Operator składu komputerowego lub grafiki komputerowej | wyższe | - | VII - XV |
|
średnie | 2 | ||||
8 | Informatyk, technolog | wyższe | - | XI-XV | - |
9 | Kreślarz, korektor | średnie | - | VII-X | - |
10 | Maszynistka | średnie | - | VIII-XII | - |
11 | Księgarz | średnie | - | VII-XIV | - |
| II. Pracownicy wynagradzani godzinowo |
|
|
|
|
1 | Mechanik maszyn poligraficznych | kwalifikacje wymagane przy zaszeregowaniu pracowników do poszczególnych kategorii wynagrodzenia zasadniczego określa tabela B w załączniku nr 5 do rozporządzenia |
| V-XI | - |
2 | Fotograf, introligator, kopista offsetowy, montażysta offsetowy, naświetlacz składu komputerowego, operator monitora ekranowego fotoskładu, składacz komputerowego systemu składu |
| VI-XI | - | |
3 | Operator: maszyn powielających, kserografu, introligatorskich offsetowych, typograficznych |
| IV-VII | - | |
4 | Pracownik pomocniczy |
| II-VI |
|
Załącznik nr 8
TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW NALEŻĄCYCH DO PERSONELU LOTNICZEGO, ZATRUDNIONYCH W OŚRODKACH KSZTAŁCENIA LOTNICZEGO
Lp. | Stanowisko | Wymagania kwalifikacyjne | Kategoria | |||
wykształcenie (inne wymagania formalne) | liczba lat pracy | zaszeregowania | dodatku funkcyjnego | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
1 | Kierownik (dyrektor) ośrodka | wyższe techniczne o specjalności lotniczej lub prawnicze + licencja pilota zawodowego lub szkolenie w zakresie eksploatacji sprzętu lotniczego | 8 lat, w tym 4 na stanowisku kierowniczym | XVI-XVIII | 3-7 | |
2 | Zastępca kierownika (dyrektora) ośrodka | wyższe | licencja pilota zawodowego z uprawnieniami instruktora I klasy | 5 lat w lotnictwie, w tym 3 na stanowisku kierowniczym | XV-XVII | 2-5 |
średnie | 8 lat w lotnictwie, w tym 4 na stanowisku kierowniczym | |||||
3 | Kierownik szkolenia lotniczego | wyższe | licencja pilota zawodowego z uprawnieniami instruktora I klasy | 4 lata w lotnictwie, w tym 2 na stanowisku kierowniczym | XIV-XVI | 2-4 |
średnie | 6 lat w lotnictwie, w tym 4 na stanowisku kierowniczym | |||||
Kierownik działu techniki | wyższe | licencja mechanika pokładowego lub mechanika lotniczego | 4 lata w lotnictwie, w tym 2 na stanowisku kierowniczym | |||
średnie | 6 lat w lotnictwie, w tym 3 na stanowisku kierowniczym | |||||
4 | Starszy instruktor pilot | wyższe | licencja pilota zawodowego z uprawnieniami instruktora I klasy | 3 lata w lotnictwie, w tym 3 jako instruktor I klasy | XIV-XVI | - |
średnie | 5 lat w lotnictwie, w tym 3 jako instruktor I klasy | |||||
5 | Instruktor pilot | średnie | licencja pilota zawodowego z uprawnieniami instruktora II klasy | ukończona praktyka instruktorska | XII-XV | - |
6 | Kierownik Sekcji Technicznej | średnie | licencja mechanika lotniczego obsługi lub napraw | 4 lata w lotnictwie, w tym 2 na stanowisku samodzielnym | X-XIII | 1-2 |
7 | Mechanik pokładowy | średnie | licencja mechanika pokładowego | 2 lata na stanowisku mechanika lotniczego | X-XIII | - |
Mechanik lotniczy | zawodowe | licencja mechanika lotniczego obsługi lub napraw | 1 rok w lotnictwie | |||
8 | Pilot | średnie | licencja pilota zawodowego | - | X-XII | - |
9 | Mechanik praktykant | zawodowe | - | - | VII-X | - |
Załącznik nr 9
TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO DLA NAUCZYCIELI AKADEMICKICH PEŁNIĄCYCH FUNKCJE KIEROWNICZE
Załącznik nr 10
TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO DLA PRACOWNIKÓW BIBLIOTECZNYCH I DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ
Lp. | Stanowisko | Kategoria dodatku funkcyjnego |
1 | 2 | 3 |
1 | Dyrektor biblioteki głównej | 7 - 8 |
2 | Zastępca dyrektora biblioteki głównej | 2 - 7 |
3 | Kierownik oddziału (sekcji) w bibliotece głównej, kierownik biblioteki wydziału lub instytutu, kierownik wydziałowego lub instytutowego ośrodka informacji naukowej | 1 - 5 |
Kierownik oddziału (sekcji) w bibliotece lub ośrodku informacji naukowej |
Załącznik nr 11
TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO DLA PRACOWNIKÓW NIEBĘDĄCYCH NAUCZYCIELAMI AKADEMICKIMI
Załącznik nr 12
WARUNKI PRZYZNAWANIA PRACOWNIKOM NALEŻĄCYM DO PERSONELU LOTNICZEGO, ZATRUDNIONYM W OŚRODKACH KSZTAŁCENIA LOTNICZEGO, RÓWNOWAŻNIKA PIENIĘŻNEGO W ZAMIAN ZA WYŻYWIENIE
1) Członkom personelu latającego i pokładowego zatrudnionym na stanowisku: kierownika szkolenia lotniczego, starszego instruktora pilota, instruktora pilota, pilota i mechanika pokładowego przysługuje równoważnik pieniężny w zamian za wyżywienie, zwany dalej „równoważnikiem pieniężnym" w wysokości określonej przez Ministra Obrony Narodowej w przepisach dotyczących określenia wysokości równoważnika pieniężnego w zamian za wyżywienie przysługujące żołnierzom zawodowym i kandydatom na żołnierzy zawodowych.
2) Członkom personelu latającego i pokładowego zatrudnionym w niepełnym wymiarze czasu pracy przysługuje równoważnik pieniężny w wysokości proporcjonalnej do wymiaru zatrudnienia.
3) Członkom personelu latającego pełniącym funkcję dyrektora ośrodka i zastępcy dyrektora, wykonującym loty w charakterze członka załogi lotniczej lub pokładowej, przysługuje równoważnik pieniężny w okresie posiadania ważnej licencji pilota zawodowego lub licencji wyższej kategorii.
4) Równoważnik pieniężny wypłaca się z dołu w terminie wypłaty wynagrodzenia.
5) Za czas choroby, urlopu, zawieszenia w lotach przez komisję lotniczo-lekarską, a także w przypadku innej usprawiedliwionej nieobecności w pracy, personelowi wymienionemu w pkt 1, 2 i 3 przysługuje równoważnik pieniężny w wysokości określonej zgodnie z pkt 1, nie dłużej jednak niż przez okres 3 miesięcy.
6) Za czas niezdolności do pracy spowodowanej nieumyślnym wypadkiem przy pracy, personelowi latającemu wymienionemu w pkt 1, 2 i 3 przysługuje równoważnik pieniężny w wysokości określonej zgodnie z pkt 1, nie dłużej jednak niż przez okres 6 miesięcy.
7) W okresie zawieszenia w lotach z przyczyn innych niż wymienione w pkt 5 i 6 równoważnik pieniężny nie przysługuje.
[1] Załącznik nr 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 26 kwietnia 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników uczelni państwowych (Dz.U. Nr 78, poz. 685). Zmiana weszła w życie 6 maja 2005 r. i ma zastosowanie przy ustalaniu wynagrodzeń należnych pracownikom od 1 stycznia 2005 r.
[2] Załącznik nr 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 26 kwietnia 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników uczelni państwowych (Dz.U. Nr 78, poz. 685). Zmiana weszła w życie 6 maja 2005 r. i ma zastosowanie przy ustalaniu wynagrodzeń należnych pracownikom od 1 stycznia 2005 r.
[3] Załącznik nr 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 26 kwietnia 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników uczelni państwowych (Dz.U. Nr 78, poz. 685). Zmiana weszła w życie 6 maja 2005 r. i ma zastosowanie przy ustalaniu wynagrodzeń należnych pracownikom od 1 stycznia 2005 r.
[4] Załącznik nr 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 26 kwietnia 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników uczelni państwowych (Dz.U. Nr 78, poz. 685). Zmiana weszła w życie 6 maja 2005 r. i ma zastosowanie przy ustalaniu wynagrodzeń należnych pracownikom od 1 stycznia 2005 r.
[5] Rozporządzenie wchodzi w życie 1 października 2001 r.