ROZPORZĄDZENIE KRAJOWEJ RADY RADIOFONII I TELEWIZJI
z dnia 21 sierpnia 2001 r.
w sprawie czasu przeznaczonego na rozpowszechnianie audycji wyborczych oraz ramowego podziału czasu w programach ogólnokrajowych i regionalnych
Na podstawie art. 182 ust. 4 ustawy z dnia 12 kwietnia 2001 r. - Ordynacja wyborcza do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 46, poz. 499 i Nr 74, poz. 786) zarządza się, co następuje:
§ 1.1. Audycje wyborcze w wyborach do Sejmu i do Senatu są rozpowszechniane w dniach od 8 do 21 września 2001 r.
2. W programach ogólnokrajowych „Telewizji Polskiej Spółka Akcyjna”, zwanej dalej „Telewizją Polską”, czas rozpowszechniania audycji wyborczych w wyborach do Sejmu i do Senatu wynosi:
1) w Programie 1 - 720 minut w wyborach do Sejmu i 140 minut w wyborach do Senatu,
2) w Programie 2 - 100 minut w wyborach do Senatu,
3) w Programie TV Polonia - 180 minut w wyborach do Sejmu i 60 minut w wyborach do Senatu.
3. W programach ogólnokrajowych „Polskiego Radia Spółka Akcyjna”, zwanego dalej „Polskim Radiem”, czas rozpowszechniania audycji wyborczych w wyborach do Sejmu i do Senatu wynosi:
1) w Programie 1 - 500 minut w wyborach do Sejmu i 120 minut w wyborach do Senatu,
2) w Programie 2 - 250 minut w wyborach do Sejmu i 120 minut w wyborach do Senatu,
3) w Programie 3 - 500 minut w wyborach do Sejmu i 120 minut w wyborach do Senatu,
4) w Programie 4 - 250 minut w wyborach do Sejmu i 120 minut w wyborach do Senatu,
5) w programie dla zagranicy - 300 minut w wyborach do Sejmu i 120 minut w wyborach do Senatu.
4. W programach regionalnych Telewizji Polskiej czas rozpowszechniania audycji wyborczych w wyborach do Sejmu i do Senatu wynosi 600 minut w wyborach do Sejmu i 180 minut w wyborach do Senatu.
5. W spółkach radiofonii regionalnej czas rozpowszechniania audycji wyborczych w wyborach do Sejmu i do Senatu wynosi 900 minut w wyborach do Sejmu i 360 minut w wyborach do Senatu.
§ 2.1. Telewizja Polska rozpowszechnia audycje wyborcze:
1) w Programie 1 w dniach 8-21 września - w godzinach 1800-1850, a ponadto w dniach 17-21 września również w godzinach 1625-1657,
2) w Programie 2 w dniach 9 i 16 września - w godzinach 1000-1050,
3) w TV Polonia w dniach 18, 19 i 20 września - łącznie 1 godzinę 20 minut dziennie w odpowiednich pasmach czasowych,
4) w programach regionalnych (w rozłączonej sieci Programu 2 oraz nadajnikach lokalnych):
a) w okresie 8-21 września, z wyjątkiem sobót i niedziel, w godzinach 1700-1800,
b) w dniach 8 i 15 września w godzinach 830-930 i 1030-1100
2. Polskie Radio rozpowszechnia audycje wyborcze:
1) w dniach 8-21 września, z wyjątkiem sobót i niedziel:
a) w Programie 1 - w godzinach 14005-1430, 1835-1900 i 2010-2022,
b) w Programie 2 - w godzinach 930-942 i 1500-1525,
c) w Programie 3 - w godzinach 605-630, 2048-2100 i 2235-2300,
d) w Programie 4 - w godzinach 830-855 i 2000-2012,
2) w programie dla zagranicy audycje wyborcze rozpowszechniane są:
a) w dniach 8-21 września, z wyjątkiem soboty i niedzieli, w godzinach 2310-2335,
b) w dniach 8-21 września, z wyjątkiem sobót i niedziel, w godzinach 2340-2352.
3. Spółki radiofonii regionalnej:
1) rozpowszechniają w dniach 8-15 września co najmniej 7 godzin audycji wyborczych, nie więcej jednak niż 11 godzin,
2) wykorzystują w całym okresie rozpowszechniania audycji wyborczych co najmniej 75% czasu przeznaczonego na audycje wyborcze w godzinach 600-900 i 1500-2200
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji: J. Braun
[1] Rozporządzenie wchodzi w życie 28 sierpnia 2001 r.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00