ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI
z dnia 28 czerwca 2001 r.
w sprawie opłat związanych z zaszeregowaniem obiektu hotelarskiego
(Dz.U. z 2001 r., Nr 128, poz. 1427;ostatnia zmiana: Dz.U. z 2006 r., Nr 3, poz. 22)
Na podstawie art. 44a ust. 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz. U. z 2001 r. Nr 55, poz. 578) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa wysokość i tryb pobierania opłat za dokonanie oceny spełniania przez obiekt hotelarski wymagań niezbędnych do zaszeregowania obiektu do określonego rodzaju i kategorii.
§ 2.[Wysokość opłaty] 1. Opłata za dokonanie oceny spełnienia przez obiekt hotelarski wymagań niezbędnych do zaszeregowania obiektu do określonego rodzaju i kategorii, zwana dalej „opłatą", wynosi:
1) 150% miesięcznej stawki najniższego wynagrodzenia przysługującego za pracę pracownikom zatrudnionym w pełnym wymiarze czasu pracy, określonego przez ministra właściwego do spraw pracy, które obowiązuje w dniu złożenia wniosku o zaszeregowanie obiektu hotelarskiego, zwanego dalej „najniższym wynagrodzeniem" - dla oceny hoteli i moteli kategorii oznaczonej czterema i pięcioma gwiazdkami,
2) 100% najniższego wynagrodzenia - dla oceny hoteli i moteli kategorii oznaczonej trzema gwiazdkami,
3) 80% najniższego wynagrodzenia - dla oceny kempingów,
4) 60% najniższego wynagrodzenia - dla oceny hoteli i moteli kategorii oznaczonej jedną i dwiema gwiazdkami oraz pensjonatów powyżej 20 pokoi,
5) 50% najniższego wynagrodzenia - dla oceny domów wycieczkowych,
6) 40% najniższego wynagrodzenia - dla oceny pensjonatów do 20 pokoi,
7) 30% najniższego wynagrodzenia - dla oceny schronisk,
8) 10% najniższego wynagrodzenia - dla oceny schronisk młodzieżowych i pól biwakowych.
2. Opłatę zaokrągla się do pełnych złotych w górę.
§ 3.[Uiszczanie opłaty] 1. [1] Opłatę wnosi się na rachunek budżetu samorządu województwa.
2. W razie dokonywania, na wniosek przedsiębiorcy, oceny spełnienia wymagań, o których mowa w § 1, do wniosku o zaszeregowanie obiektu hotelarskiego do określonego rodzaju i kategorii dołącza się dowód wniesienia opłaty, w wysokości określonej w § 2.
3. W razie dokonywania ponownej oceny spełniania przez obiekt hotelarski wymagań określonych dla danego rodzaju i kategorii obiektu, w toku prowadzonego z urzędu postępowania w przedmiocie zmiany jego zaszeregowania, przedsiębiorca wnosi opłatę, w wysokości określonej w § 2, w terminie wyznaczonym przez organ prowadzący postępowanie.
§ 4.[Wejście w życie] [2] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
[1] § 3 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 2 stycznia 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie opłat związanych z zaszeregowaniem obiektu hotelarskiego (Dz.U. Nr 3, poz. 22). Zmiana weszła w życie 6 stycznia 2006 r.
[2] Rozporządzenie wchodzi w życie 28 lipca 2001 r.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00