Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2001-07-01 do 2004-09-01
Wersja archiwalna od 2001-07-01 do 2004-09-01
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 29 czerwca 2001 r.
w sprawie nadania statutu Urzędowi do Spraw Repatriacji i Cudzoziemców
Na podstawie art. 68b ust. 5 ustawy z dnia 25 czerwca 1997 r. o cudzoziemcach (Dz. U. Nr 114, poz. 739, z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 162, poz. 1126, z 2000 r. Nr 106, poz. 1118 oraz z 2001 r. Nr 42, poz. 475) zarządza się, co następuje:
§ 1.Urzędowi do Spraw Repatriacji i Cudzoziemców nadaje się statut stanowiący załącznik do rozporządzenia.
§ 2.Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2001 r.
Prezes Rady Ministrów: J. Buzek
Załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 29 czerwca 2001 r. (poz. 686)
STATUT URZĘDU DO SPRAW REPATRIACJI I CUDZOZIEMCÓW
§ 1. Urząd do Spraw Repatriacji i Cudzoziemców, zwany dalej „Urzędem”, jest urzędem administracji rządowej obsługującym Prezesa Urzędu do Spraw Repatriacji i Cudzoziemców, zwanego dalej „Prezesem Urzędu”, działającym pod jego bezpośrednim kierownictwem.
§ 2. Urzędem kieruje Prezes Urzędu przy pomocy zastępców Prezesa Urzędu, dyrektora generalnego i dyrektorów komórek organizacyjnych wymienionych w § 3 pkt 1-9.
§ 3. W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Departament Repatriacji i Obywatelstwa,
2) Departament Integracji Europejskiej i Współpracy Międzynarodowej,
3) Departament Postępowań Uchodźczych i Azylowych,
4) Departament Legalizacji Pobytu i Wykazu Cudzoziemców,
5) Biuro Organizacji Ośrodków dla Cudzoziemców Ubiegających się o Nadanie Statusu Uchodźcy lub Azylu,
6) Biuro Prawne,
7) Biuro Informatyki, Ewidencji i Statystyki,
8) Biuro Obsługi Finansowej Urzędu,
9) Biuro Dyrektora Generalnego,
10) Zespół Ochrony Informacji Niejawnych,
11) Zespół Kontroli.