Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 2000 nr 107 poz. 1131
Wersja archiwalna od 2001-08-07 do 2004-05-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2000 nr 107 poz. 1131
Wersja archiwalna od 2001-08-07 do 2004-05-01
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW

z dnia 5 grudnia 2000 r.

w sprawie szczegółowych zasad organizowania regionalnych i międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich oraz trybu wyboru przewoźników

(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2001 r., Nr 78, poz. 832)  

Na podstawie art. 22 ust. 11 ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. Nr 96, poz. 591, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, z 1999 r. Nr 84, poz. 934 i z 2000 r. Nr 84, poz. 948) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.Rozporządzenie określa szczegółowe zasady organizowania objętych dotacją z budżetu państwa kolejowych regionalnych i międzywojewódzkich przewozów pasażerskich, z wyłączeniem przewozów kwalifikowanych, zwanych dalej „przewozami", oraz tryb wyboru przewoźników do wykonywania tych przewozów, a w szczególności:

1) kryteria ustalania zapotrzebowania na przewozy,

2) dopuszczalne formy organizacyjne wykonywania przewozów,

3) kryteria oceny oferty przewoźników.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.Organizowanie przewozów polega na opracowaniu i wprowadzeniu planu połączeń odpowiednio na obszarze kraju lub województwa. W szczególności organizowanie przewozów obejmuje:

1) ustalenie zapotrzebowania na przewozy,

2) wybór przewoźników i zawarcie z nimi umów w sprawie organizowania i dotowania przewozów,

3) ocenę i kontrolę wykonania usług przewozowych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.Przy ustalaniu zapotrzebowania na przewozy na danym obszarze należy uwzględnić w szczególności następujące cechy tego obszaru:

1) zaludnienie i układ przestrzenny sieci osadniczej,

2) przestrzenne rozmieszczenie siedzib przedsiębiorców, szkół, urzędów administracji publicznej, instytucji kultury, ośrodków handlowych i miejsc wypoczynku,

3) stopień bezrobocia strukturalnego i działania w celu jego zmniejszenia,

4) wielkość i strukturę popytu na usługi przewozowe, z uwzględnieniem sezonowego i dobowego zróżnicowania,

5) konkurencyjność i komplementarność, innych niż kolej, środków komunikacji,

6) plany zagospodarowania przestrzennego,

7) strategie rozwoju,

8) zdolności przepustowe istniejących linii kolejowych,

9) charakterystykę sieci linii kolejowych,

10) potrzebę skomunikowania się sąsiadujących ze sobą województw.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.Wyboru przewoźników do wykonywania przewozów, o których mowa w § 1, dokonuje się, z zastrzeżeniem § 9, zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.Przedmiotem postępowania, o którym mowa w § 4, mogą być przewozy obejmujące kilka linii kolejowych, linię kolejową lub określone relacje.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.Warunkiem ubiegania się o zawarcie umowy w sprawie organizowania i dotowania kolejowych przewozów pasażerskich jest posiadanie koncesji na wykonywanie tych przewozów.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.1. Oferty przewoźników powinny być oceniane w szczególności z uwzględnieniem następujących kryteriów:

1) wnioskowanej przez oferenta wysokości dotacji odniesionej do jednostki przyjętej do określenia wielkości dotowanych przewozów; ta jednostkowa wysokość dotacji powinna być uwzględniona w ocenie ofert z wagą nie mniejszą niż 40%,

2) oferty wykonania przewozu jak największej liczby pasażerów,

3) oferowanej punktualności i częstotliwości kursowania pociągów,

4) oferowanej wygody podróżowania określanej z uwzględnieniem projektowanego, średniego współczynnika wykorzystania miejsc,

5) wysokości kosztów świadczenia usług przewozowych,

6) wysokości przewidywanych opłat za przejazd,

7) proponowanego wykorzystania części dotacji przeznaczonej na nabywanie kolejowych pojazdów szynowych niezbędnych do wykonywania przewozów pasażerskich,

8) bezpieczeństwa pasażerów.

2. Kryteria, o których mowa w ust. 1 pkt 2-8, powinny wpływać na ocenę ofert z łączną wagą nie mniejszą niż 40%.

3. Organizator przewozów może określić, oprócz wymienionych w ust. 1, dodatkowe kryteria oceny ofert przewoźników.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.W umowie, o której mowa w § 6, należy określić w szczególności:

1) szczegółowy opis zadania, w tym parametry oceny jakości usług,

2) wysokość dotacji i terminy płatności,

3) tryb kontroli wykonania zadania,

4) sposób rozliczenia dotacji i zasady zwrotu nie wykorzystanej części dotacji,

5) skutki niewykonania lub nienależytego wykonania umowy,

6) wysokość dofinansowania przewozów regionalnych z budżetu jednostek samorządu terytorialnego,

7) wysokość dofinansowania przewozów z własnych środków przewoźnika,

8) sposób wykorzystania dotacji przeznaczonej na nabywanie kolejowych pojazdów szynowych niezbędnych do wykonywania przewozów pasażerskich.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.[1] 1. Umowy, o których mowa w § 6, dotyczące przewozów wykonywanych w okresie do dnia 31 grudnia 2001 r. mogą być zawierane przez ministra właściwego do spraw transportu lub zarząd województwa z przewoźnikami dotychczas wykonującymi te przewozy w terminie do dnia 15 października 2001 r.

2. W umowach, o których mowa w ust. 1, należy wskazać przewozy objęte dotacjami, z uwzględnieniem § 5, oraz określić warunki, o których mowa w § 8.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10.[2] (skreślony).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11.Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z wyjątkiem § 7 ust. 1 pkt 7 oraz § 8 pkt 8, które wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2001 r.

[1] § 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 czerwca 2001 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad organizowania regionalnych i międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich oraz trybu wyboru przewoźników (Dz.U. Nr 78, poz. 832). Zmiana weszła w życie 7 sierpnia 2001 r.

[2] § 10 skreślony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 czerwca 2001 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad organizowania regionalnych i międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich oraz trybu wyboru przewoźników (Dz.U. Nr 78, poz. 832). Zmiana weszła w życie 7 sierpnia 2001 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00