Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2001-10-30 do 2001-11-09
Wersja archiwalna od 2001-10-30 do 2001-11-09
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 28 lipca 2000 r.
w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2001 r., Nr 125, poz. 1374) Pokaż wszystkie zmiany
Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o organizacji i trybie pracy Rady Ministrów oraz o zakresie działania ministrów (Dz. U. z 1999 r. Nr 82, poz. 929) zarządza się, co następuje:
§ 1.1. Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, zwana dalej „Kancelarią", jest urzędem zapewniającym obsługę merytoryczną, prawną, organizacyjną, techniczną i kancelaryjno-biurową Rady Ministrów, Prezesa Rady Ministrów, wiceprezesów Rady Ministrów, stałych komitetów Rady Ministrów, Kolegium do Spraw Służb Specjalnych oraz Komitetu Ochrony Informacji Niejawnych.
2. Kancelaria zapewnia obsługę ministrów - członków Rady Ministrów, jeżeli wynika to z przepisów ustalających szczegółowy zakres działania danego ministra.
3. Kancelaria zapewnia również obsługę pełnomocników Rządu, komitetów, komisji wspólnych, rad, zespołów oraz innych kolegialnych organów pomocniczych i opiniodawczo-doradczych, jeżeli tak stanowią przepisy o ich utworzeniu.
§ 2.1. Kancelaria działa zgodnie z zarządzeniami i poleceniami Prezesa Rady Ministrów.
2. Kancelaria wykonuje powierzone zadania pod kierownictwem Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, zwanego dalej „Szefem Kancelarii".
§ 3.Szef Kancelarii kieruje Kancelarią przy pomocy sekretarzy i podsekretarzy stanu w Kancelarii, Sekretarza Rady Ministrów, Sekretarza do Spraw Parlamentarnych, Dyrektora Generalnego Kancelarii oraz dyrektorów komórek organizacyjnych Kancelarii.
§ 4.Szef Kancelarii, za zgodą Prezesa Rady Ministrów, wyznacza swojego zastępcę spośród sekretarzy lub podsekretarzy [1] stanu w Kancelarii oraz określa zakres jego czynności.
§ 5.Szef Kancelarii może tworzyć i znosić zespoły doradcze i opiniodawcze do opracowania spraw zleconych przez Radę Ministrów i Prezesa Rady Ministrów, określając nazwę, skład osobowy, zakres i tryb ich działania oraz zasady ich obsługi.
§ 6.Szef Kancelarii może imiennie upoważnić osoby wymienione w § 3 do załatwiania w jego imieniu spraw należących do zadań Kancelarii.
§ 7.1. Sekretarz Rady Ministrów i Sekretarz do Spraw Parlamentarnych wykonują zadania określone w odrębnych przepisach.
2. Sekretarz Rady Ministrów w szczególności koordynuje pracę komórek, o których mowa w § 9 pkt 11-14, w zakresie realizacji ich funkcji obsługi Rady Ministrów i komitetów Rady Ministrów.
3. Szczegółowe zasady koordynacji, o której mowa w ust. 2, ustala Szef Kancelarii w porozumieniu z przewodniczącym właściwego komitetu.
§ 8.1. W Kancelarii działa Gabinet Polityczny Prezesa Rady Ministrów.
2. W Kancelarii mogą działać ponadto odrębnie tworzone i znoszone gabinety polityczne oraz sekretariaty wiceprezesów Rady Ministrów, a także gabinety polityczne oraz sekretariaty ministrów - członków Rady Ministrów, o których mowa w § 1 ust. 2.
3. Szczegółowy zakres zadań i kompetencji szefów gabinetów politycznych w Kancelarii określają odpowiednio Prezes Rady Ministrów, wiceprezesi Rady Ministrów oraz ministrowie - członkowie Rady Ministrów.
§ 9.W skład Kancelarii wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Gabinet Polityczny Prezesa Rady Ministrów,
2) [2] (skreślony),
3) [3] (skreślony),
4) Sekretariat Prezesa Rady Ministrów,
5) Sekretariaty Wiceprezesów Rady Ministrów,
6) [4] (skreślony),
7) [5] (skreślony),
8) Sekretariat Kolegium do Spraw Służb Specjalnych,
9) Sekretariat Kancelarii Prezesa Rady Ministrów,
10) Departament Spraw Parlamentarnych Rządu,
11) Departament Prezydialny,
12) [6] (skreślony),
13) [7] (skreślony),
13a) [8] Departament Ekonomiczno-Społeczny,
14) Departament Spraw Obronnych,
15) [9] (skreślony),
16) Departament Spraw Zagranicznych
17) [10] (skreślony),
18) Departament Prawny,
19) Departament Kontroli i Nadzoru,
20) Departament Skarg, Wniosków i Petycji,
21) Centrum Informacyjne Rządu,
22) Departament Komunikacji Społecznej,
23) Departament Analiz Programowych,
24) Biuro do Spraw Usuwania Skutków Powodzi,
25) Biuro Dyrektora Generalnego,
26) Biuro Administracyjno-Gospodarcze,
27) Biuro Finansowe,
28) Biuro Informatyki,
29) Biuro Ochrony,
30) Biuro Kadr, Szkolenia i Rozwoju Zawodowego.
§ 10.Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych Kancelarii oraz tryb ich pracy określa regulamin organizacyjny nadany przez Szefa Kancelarii na wniosek Dyrektora Generalnego Kancelarii.
§ 11.Traci moc rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 czerwca 1999 r. w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (Dz. U. Nr 56, poz. 590 i Nr 109, poz. 1240).
§ 12.Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
[1] § 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 października 2001 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (Dz.U. Nr 125, poz. 1374). Zmiana weszła w życie 30 października 2001 r.
[2] § 9 pkt 2 skreślony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 października 2001 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (Dz.U. Nr 125, poz. 1374). Zmiana weszła w życie 30 października 2001 r.
[3] § 9 pkt 3 skreślony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 października 2001 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (Dz.U. Nr 125, poz. 1374). Zmiana weszła w życie 30 października 2001 r.
[4] § 9 pkt 6 skreślony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 października 2001 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (Dz.U. Nr 125, poz. 1374). Zmiana weszła w życie 30 października 2001 r.
[5] § 9 pkt 7 skreślony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 października 2001 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (Dz.U. Nr 125, poz. 1374). Zmiana weszła w życie 30 października 2001 r.
[6] § 9 pkt 12 skreślony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 października 2001 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (Dz.U. Nr 125, poz. 1374). Zmiana weszła w życie 30 października 2001 r.
[7] § 9 pkt 13 skreślony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 października 2001 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (Dz.U. Nr 125, poz. 1374). Zmiana weszła w życie 30 października 2001 r.
[8] § 9 pkt 13a dodany przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 października 2001 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (Dz.U. Nr 125, poz. 1374). Zmiana weszła w życie 30 października 2001 r.
[9] § 9 pkt 15 skreślony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 października 2001 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (Dz.U. Nr 125, poz. 1374). Zmiana weszła w życie 30 października 2001 r.
[10] § 9 pkt 17 skreślony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 października 2001 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (Dz.U. Nr 125, poz. 1374). Zmiana weszła w życie 30 października 2001 r.