Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 2000 nr 49 poz. 573
Wersja archiwalna od 2000-07-02 do 2011-09-23
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2000 nr 49 poz. 573
Wersja archiwalna od 2000-07-02 do 2011-09-23
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

Od redakcji: Rozporządzenie zostało uchylone na podstawie art. 78 ustawy z dnia 22 grudnia 2000 r. o zmianie niektórych upoważnień ustawowych do wydawania aktów normatywnych oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz.U. Nr 120, poz. 1268) oraz zostało zastąpione przez rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 24 sierpnia 2011 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne szkoły i więcej …

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA KULTURY l DZIEDZICTWA NARODOWEGO

z dnia 28 marca 2000 r.

w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne szkoły i placówki artystyczne dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji.

Na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 5 w związku z art. 32a ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 i Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 28, poz. 153 i Nr 141, poz. 943, z 1998 r. Nr 117, poz. 759 i Nr 162, poz. 1126 oraz z 2000 r. Nr 12, poz. 136 i Nr 19, poz. 239) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Dokumentacja prowadzona przez publiczne szkoły artystyczne] Publiczne szkoły artystyczne, zwane dale. „szkołami”, prowadzą następującą dokumentację przebiegu nauczania:

1) księgę uczniów i słuchaczy, zwanych dalej „uczniami”,

2) dzienniki lekcyjne i dzienniki zajęć,

3) arkusze ocen uczniów,

4) protokoły postępowania kwalifikacyjnego,

5) protokoły egzaminów.

2. Dokumentację przebiegu nauczania stanowią również uchwały rady pedagogicznej dotyczące klasyfikowania i promowania uczniów oraz ukończenia szkoły, pisemne prace kontrolne i egzaminacyjne, indeksy oraz zezwolenia wydane przez dyrektora szkoły na indywidualny tok nauki.

3. Publiczne placówki artystyczne, zwane dalej „placówkami”, prowadzą dokumentację wymienioną w ust. 1 pkt 2 i 4.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Świadectwa i dyplomy] Na podstawie prowadzonej dokumentacji szkoła wydaje uczniom świadectwa i dyplomy według wzorów określonych odrębnymi przepisami.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Księga uczniów] 1. Do księgi uczniów prowadzonej przez szkołę wpisuje się imiona i nazwisko oraz datę i miejsce urodzenia ucznia, imiona i nazwiska rodziców (prawnych opiekunów), datę przyjęcia do szkoły oraz klasę, do której ucznia przyjęto.

2. W księdze odnotowuje się datę ukończenia szkoły lub datę i przyczynę opuszczenia szkoły przez ucznia.

3. Księgę uczniów prowadzi się chronologicznie według dat przyjęcia uczniów do szkoły.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Dziennik lekcyjny] 1. Dla każdej klasy szkoła lub placówka prowadzi dziennik lekcyjny dokumentujący przebieg nauczania uczniów w danym roku szkolnym.

2. Dziennik lekcyjny zakłada wychowawca klasy (nauczyciel) lub inna osoba wskazana przez dyrektora szkoły lub placówki. Kartę tytułową dziennika opatruje się podłużną pieczątką szkoły lub placówki oraz wpisuje klasę, rok szkolny, imię i nazwisko wychowawcy (nauczyciela).

3. Do dziennika lekcyjnego wpisuje się w porządku alfabetycznym nazwiska i imiona uczniów, daty i miejsca urodzenia oraz adresy ich zamieszkania, imiona i nazwiska rodziców (prawnych opiekunów) oraz adresy ich zamieszkania, tygodniowy plan zajęć edukacyjnych, oznaczenie realizowanych programów nauczania zawartych w zestawie programów nauczania oraz imiona i nazwiska nauczycieli prowadzących poszczególne zajęcia.

4. W dzienniku lekcyjnym odnotowuje się:

1) obecność uczniów na poszczególnych zajęciach,

2) tematy przeprowadzonych zajęć,

3) oceny uzyskane przez uczniów,

4) wyniki klasyfikacji śródrocznej i rocznej.

5. Dzienniki lekcyjne zajęć artystycznych, realizowanych indywidualnie i zbiorowo, zawierają informacje wymienione w ust. 3, dostosowane do rodzaju prowadzonych zajęć.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.[Dziennik zajęć dokumentujący działalność wychowawczą i opiekuńczą] 1. Szkoły realizujące zgodnie z planem nauczania zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze oraz szkoły (placówki) zatrudniające pedagoga szkolnego (psychologa) prowadzą dzienniki zajęć dokumentujące działalność wychowawczą i opiekuńczą.

2. W dzienniku zajęć prowadzący zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze wpisuje:

1) tygodniowy plan zajęć,

2) wykaz uczniów i ich obecność na zajęciach,

3) indywidualny program pracy z uczniem,

4) tematy przeprowadzonych zajęć,

5) ocenę postępów ucznia,

6) wnioski do dalszej pracy.

3. W dzienniku zajęć pedagog szkolny (psycholog) wpisuje:

1) tygodniowy plan zajęć,

2) wykaz uczniów zakwalifikowanych do różnych form pomocy,

3) informację o kontaktach z osobami i instytucjami, z którymi pedagog szkolny (psycholog) współdziała przy wykonywaniu swoich zadań,

4) wnioski do dalszej pracy.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.[Arkusz ocen] 1. Po przyjęciu ucznia do szkoły wychowawca klasy (nauczyciel) lub inna osoba wskazana przez dyrektora szkoły zakłada arkusz ocen ucznia.

2. Wzór arkusza ocen określają odrębne przepisy. Pierwsza strona arkusza ocen powinna być opatrzona podłużną pieczątką szkoły oraz pieczątką i podpisem dyrektora szkoły.

3. Arkusz ocen ucznia dokumentuje przebieg nauczania w całym cyklu kształcenia ucznia w szkole.

4. Wpisów w arkuszu ocen dokonuje się na podstawie danych zawartych w księdze uczniów, dzienniku lekcyjnym, protokołach egzaminów.

5. Podstawą wpisu o klasyfikowaniu, promowaniu lub ukończeniu przez ucznia szkoły jest uchwała rady pedagogicznej. Datę uchwały wpisuje się do arkusza ocen.

6. W arkuszu ocen ucznia oceny wpisuje się słowami w pełnym brzmieniu lub w formie opisowej, zgodnie z odrębnymi przepisami. W rubrykach niewypełnionych wpisuje się poziomą kreskę, a w przypadku zwolnienia ucznia z nauki przedmiotu wpisuje się „zwolniony/a”.

7. W arkuszu ocen ucznia zamieszcza się również adnotację o wydaniu świadectwa ukończenia szkoły i jego duplikatu, zezwoleniu na indywidualny tok lub program nauki, sporządzeniu odpisu arkusza ocen oraz wpisuje się datę i przyczynę opuszczenia szkoły przez ucznia. Osoba wypełniająca arkusz ocen potwierdza podpisem zgodność wpisów z dokumentami, na podstawie których ich dokonano.

8. W przypadku przeniesienia się ucznia do innej szkoły przesyła się do tej szkoły odpis arkusza ocen ucznia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.[Księga ocen] 1. Do czasu ukończenia szkoły przez uczniów arkusze ocen przechowuje się oddzielnie dla każdej klasy wraz ze spisem uczniów.

2. Arkusze ocen uczniów wraz ze spisem uczniów, którzy w danym roku szkolnym ukończyli szkołę, stanowią księgę ocen. Księgę ocen, której stronice należy ponumerować, przechowuje się w archiwum szkolnym.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.[Protokoły postępowania kwalifikacyjnego] Protokoły postępowania kwalifikacyjnego, stanowiące dokumentację przyjęć kandydatów do szkół i placówek, sporządza się i przechowuje zgodnie z przepisami w sprawie warunków przyjmowania uczniów do szkół i placówek artystycznych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.[Indeksy] Szkoły mogą wydawać uczniom indeksy, które są dokumentem potwierdzającym odbycie zajęć, uzyskanie zaliczeń i złożenie egzaminów. Wzór indeksu określają odrębne przepisy.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10.[Przechowywanie pisemnych prac kontrolnych i egzaminacyjnych] Pisemne prace kontrolne i egzaminacyjne uczniów przechowywane są przez szkołę przez okres jednego roku, chyba że odrębne przepisy stanowią inaczej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11.[Obowiązki dyrektora szkoły w zakresie prowadzenia i przechowywania dokumentacji przebiegu nauczania] Dyrektor szkoły (placówki) ponosi odpowiedzialność za właściwe, zgodne z obowiązującymi przepisami, prowadzenie i przechowywanie dokumentacji przebiegu nauczania oraz za wydawanie uczniom dokumentów zgodnych z posiadaną przez szkołę dokumentacją.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 12.[Przepisy uchylone] Traci moc zarządzenie nr 45 Ministra Kultury i Sztuki z dnia 9 grudnia 1993 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne szkoły i placówki artystyczne dokumentacji przebiegu nauczania (Dz. Urz. MKiS Nr 6, poz. 24).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 13.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego: w z. A. Popowicz

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00