Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2000-06-15 do 2004-05-01
Wersja archiwalna od 2000-06-15 do 2004-05-01
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 29 maja 2000 r.
w sprawie liczby członków Rady do Spraw Badań i Certyfikacji przy Polskim Centrum Badań i Certyfikacji oraz regulaminu jej działania.
Na podstawie art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 3 kwietnia 1993 r. o badaniach i certyfikacji (Dz. U. Nr 55, poz. 250, z 1994 r. Nr 27, poz. 96, z 1997 r. Nr 104, poz. 661 i Nr 121, poz. 770, z 1999 r. Nr 70, poz. 776 oraz z 2000 r. Nr 43, poz. 489) zarządza się, co następuje:
§ 1.W skład Rady do Spraw Badań i Certyfikacji, zwanej dalej „Radą”, działającej przy Polskim Centrum Badań i Certyfikacji, zwanym dalej „Centrum”, wchodzi:
1) osiemnastu przedstawicieli naczelnych i centralnych organów administracji rządowej,
2) dwóch przedstawicieli organizacji przemysłowych,
3) dwóch przedstawicieli przedsiębiorców,
4) dwóch przedstawicieli organizacji konsumenckich,
5) dwóch przedstawicieli stowarzyszeń naukowo-technicznych,
6) dwóch przedstawicieli towarzystw ubezpieczeniowych,
7) dwóch przedstawicieli związków zawodowych,
8) jeden przedstawiciel Polskiego Komitetu Normalizacyjnego,
9) czterech przedstawicieli komitetów technicznych działających przy Centrum,
10) dwóch przedstawicieli klubów działających przy Centrum.
§ 2.Radzie nadaje się regulamin działania, stanowiący załącznik do rozporządzenia.
§ 3.Traci moc rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 stycznia 1994 r. w sprawie określenia liczby członków Rady do Spraw Badań i Certyfikacji przy Polskim Centrum Badań i Certyfikacji oraz regulaminu jej działania (Dz. U. Nr 11, poz. 42 i z 1995 r. Nr 68, poz. 345).
§ 4.Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Prezes Rady Ministrów: J. Buzek
Załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 29 maja 2000 r. (poz. 505)
REGULAMIN DZIAŁANIA RADY DO SPRAW BADAŃ I CERTYFIKACJI PRZY POLSKIM CENTRUM BADAŃ I CERTYFIKACJI
§ 1. Pierwsze posiedzenie Rady do Spraw Badań i Certyfikacji przy Polskim Centrum Badań i Certyfikacji, zwanej dalej „Radą”, zwołuje osoba upoważniona przez Prezesa Rady Ministrów. Na tym posiedzeniu Rada wybiera ze swojego składu przewodniczącego, zastępców oraz sekretarza.
§ 2. 1. Przewodniczący Rady:
1) zwołuje posiedzenia Rady:
a) z własnej inicjatywy co najmniej dwa razy w roku,
b) na wniosek Dyrektora Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji, zwanego dalej „Dyrektorem Centrum”, lub
c) na wniosek 1/4 składu Rady,
2) ustala porządek dzienny i terminy posiedzeń Rady,
3) może zapraszać na posiedzenia Rady osoby spoza jej składu.
2. W czasie nieobecności przewodniczącego Rady zadania, o których mowa w ust. 1, wykonuje wyznaczony przez przewodniczącego Rady zastępca.
§ 3. 1. W posiedzeniach Rady bierze udział Dyrektor Centrum lub osoby przez niego upoważnione.
2. Członkowie Rady i Dyrektor Centrum powinni być powiadamiani o posiedzeniu Rady co najmniej na 14 dni przed wyznaczonym terminem posiedzenia. Do zawiadomienia należy załączyć materiały dotyczące przedmiotu posiedzenia Rady.
§ 4. 1. Rada wyraża opinie oraz formułuje propozycje w sprawach, o których mowa w art. 12 ustawy z dnia 3 kwietnia 1993 r. o badaniach i certyfikacji (Dz. U. Nr 55, poz. 250, z 1994 r. Nr 27, poz. 96, z 1997 r. Nr 104, poz. 661 i Nr 121, poz. 770, z 1999 r. Nr 70, poz. 776 oraz z 2000 r. Nr 43, poz. 489), w drodze uchwał.
2. Do przyjęcia uchwał, o których mowa w ust. 1, wymagana jest zwykła większość głosów, przy obecności na posiedzeniu Rady co najmniej połowy jej członków. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego Rady.
3. W głosowaniu biorą udział tylko członkowie Rady.
4. Z posiedzenia Rady sporządza się protokół, który podpisują przewodniczący i sekretarz Rady.
§ 5. 1. Członkowie Rady uczestniczą w posiedzeniach Rady nieodpłatnie.
2. Centrum zwraca koszty delegacji zamiejscowym członkom Rady.
§ 6. Obsługę techniczną i organizacyjną Rady zapewnia Polskie Centrum Badań i Certyfikacji.