ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
z dnia 28 marca 2000 r.
w sprawie zasad wynagradzania pracowników nie będących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek
(Dz.U. z 2000 r., Nr 66, poz. 791; Dz.U. z 2001 r., Nr 34, poz. 390;ostatnia zmiana: Dz.U. z 2002 r., Nr 80, poz. 722)
Na podstawie art. 21 ust. 3, art. 22 ust. 2, art. 23 ust. 2, art. 24 ust. 2 oraz w związku z art. 43 ust. 1-3, art. 44, art. 46 i art. 53 ust. 3 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (Dz. U. Nr 31, poz. 214, z 1984 r. Nr 35, poz. 187, z 1988 r. Nr 19, poz. 132, z 1989 r. Nr 4, poz. 24 i Nr 34, poz. 178 i 182, z 1990 r. Nr 20, poz. 121, z 1991 r. Nr 55, poz. 234, Nr 88, poz. 400 i Nr 95, poz. 425, z 1992 r. Nr 54, poz. 254 i Nr 90, poz. 451, z 1994 r. Nr 136, poz. 704, z 1995 r. Nr 132, poz. 640, z 1996 r. Nr 89, poz. 402 i Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 98, poz. 604, Nr 133, poz. 882 i 883 i Nr 141, poz. 943, z 1998 r. Nr 131, poz. 860, Nr 155, poz. 1016 i Nr 162, poz. 1118, z 1999 r. Nr 49, poz. 483 i Nr 70, poz. 778 oraz z 2000 r. Nr 6, poz. 69), a także w związku z art. 34 ustawy z dnia 23 listopada 1990 r. o łączności (Dz. U. z 1995 r. Nr 117, poz. 564, z 1996 r. Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 43, poz. 272, Nr 88, poz. 554, Nr 106, poz. 675, Nr 121, poz. 770 i Nr 137, poz. 926, z 1998 r. Nr 137, poz. 887 i Nr 150, poz. 984 oraz z 1999 r. Nr 47, poz. 461), art. 23 ust. 3 ustawy z dnia 25 kwietnia 1997 r. o Polskiej Akademii Nauk (Dz. U. Nr 75, poz. 469 i Nr 141, poz. 943 oraz z 1999 r. Nr 49, poz. 484), art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Rządowym Centrum Studiów Strategicznych (Dz. U. Nr 106, poz. 495 i z 1998 r. Nr 106, poz. 668), art. 22 ust. 4 ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym (Dz. U. z 1999 r. Nr 66, poz. 750 i Nr 101, poz. 1178) oraz art. 84 ust. 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. Nr 89, poz. 414, z 1996 r. Nr 100, poz. 465, Nr 106, poz. 496 i Nr 146, poz. 680, z 1997 r. Nr 88, poz. 554 i Nr 111, poz. 726, z 1998 r. Nr 22, poz. 118 i Nr 106, poz. 668, z 1999 r. Nr 41, poz. 412, Nr 49, poz. 483 i Nr 62, poz. 682 oraz z 2000 r. Nr 12, poz. 136) zarządza się, co następuje:
§ 1.1. Rozporządzenie stosuje się, z zastrzeżeniem ust. 2, do pracowników:
1) wymienionych w art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych 4Dz. U. Nr 31, poz. 214, z 1984 r. Nr 35, poz. 187, z 1988 r. Nr 19, poz. 132, z 1989 r. Nr 4, poz. 24 i Nr 34, poz. 178 i 182, z 1990 r. Nr 20, poz. 121, z 1991 r. Nr 55, poz. 234, Nr 88, poz. 400 i Nr 95, poz. 425, z 1992 r. Nr 54, poz. 254 i Nr 90, poz. 451, z 1994 r. Nr 136, poz. 704, z 1995 r. Nr 132, poz. 640, z 1996 r. Nr 89, poz. 402 i Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 98, poz. 604, Nr 133, poz. 882 i 883 i Nr 141, poz. 943, z 1998 r. Nr 131, poz. 860, Nr 155, poz. 1016 i Nr 162, poz. 1118, z 1999 r. Nr 49, poz. 483 i Nr 70, poz. 778 oraz z 2000 r. Nr 6, poz. 69), zwanej dalej „ustawą",
2) zatrudnionych w:
a) jednostkach wojskowych podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej, o których mowa w art. 43 ust. 2 ustawy.
b) jednostkach wojskowych podporządkowanych Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji, o których mowa w art. 43 ust. 3 ustawy,
c) (skreślona),
d) (skreślona),
e) (skreślona),
f) Kancelarii Polskiej Akademii Nauk,
g) Biurze Centralnej Komisji do Spraw Tytułu Naukowego i Stopni Naukowych,
h) Biurze Rzecznika Interesu Publicznego,
i) Instytucie Pamięci Narodowej - Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu
- zwanych dalej „pracownikami".
2. Rozporządzenia nie stosuje się do:
1) pracowników Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - w zakresie uregulowanym w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 21 ust. 3a ustawy,
2) strażników Państwowej Straży Rybackiej - w zakresie uregulowanym w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy o rybactwie śródlądowym,
3) pracowników Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego - w zakresie uregulowanym w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 60 ust. 3 ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników.
§ 2.Ustala się:
1) tabele miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego, stanowiące załącznik nr 1 [1] do rozporządzenia,
2) tabelę stawek dodatku funkcyjnego, stanowiącą załącznik nr 2 do rozporządzenia,
3) tabele stanowisk, zaszeregowań i kwalifikacji pracowników, stanowiące załącznik nr 3 [2] do rozporządzenia.
§ 3.Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o „najniższym wynagrodzeniu zasadniczym", rozumie się przez to najniższe wynagrodzenie zasadnicze w pierwszej kategorii zaszeregowania, ustalone w tabelach miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego, stanowiących załącznik nr 1 do rozporządzenia.
§ 4.Kierownik urzędu lub jednostki, o których mowa w § 1 ust. 1, zwany dalej „kierownikiem urzędu lub jednostki", może, w uzasadnionych wypadkach, skrócić pracownikowi okres pracy zawodowej wymagany na danym stanowisku, z wyłączeniem stanowisk, dla których wymagany okres pracy zawodowej określają odrębne przepisy.
§ 5.1. Pracownikom zatrudnionym na stanowiskach związanych z kierowaniem zespołem oraz radcy prawnemu przysługuje dodatek funkcyjny.
2. Dodatek, o którym mowa w ust. 1, przysługuje również pracownikom zatrudnionym na stanowiskach nie związanych z kierowaniem zespołem, dla których w załączniku nr 3 do rozporządzenia przewiduje się dodatek funkcyjny, z tym że maksymalna stawka tego dodatku przewidziana dla danego stanowiska jest niższa o jedną stawkę.
§ 6.1. Z tytułu okresowego zwiększenia obowiązków służbowych lub powierzenia dodatkowych zadań o wysokim stopniu złożoności lub odpowiedzialności, kierownik urzędu lub jednostki może przyznać pracownikowi na czas określony dodatek specjalny, z zastrzeżeniem ust. 5.
2. Dodatek specjalny może być przyznawany również ze względu na charakter pracy i zakres wykonywanych zadań; dodatek przyznaje się na czas określony, a w indywidualnych wypadkach - także na czas nie określony.
3. Dodatek specjalny jest wypłacany w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia, w kwocie nie przekraczającej 40% łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego pracownika.
4. Dodatek specjalny może być podwyższany w szczególnie uzasadnionych wypadkach.
5. Przepisy ust. 1-4 nie dotyczą pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych, robotniczych i obsługi.
§ 7.1. Pracownikowi przysługuje dodatek za prace wykonywane w warunkach uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia:
1) przy pierwszym stopniu uciążliwości lub szkodliwości - w wysokości do 5%,
2) przy drugim stopniu uciążliwości lub szkodliwości - w wysokości do 10%,
3) przy trzecim stopniu uciążliwości lub szkodliwości - w wysokości do 15%
- miesięcznego najniższego wynagrodzenia zasadniczego.
2. Wykaz prac, o których mowa w ust. 1, określa załącznik nr 4 do rozporządzenia.
3. Prace określone w załączniku nr 4 w pkt 1 lit. d) i e) oraz w pkt 2 lit. b), d) i e) uważa się za wykonywane w warunkach szkodliwych dla zdrowia, uzasadniających przyznanie dodatku, jeżeli w środowisku pracy są przekroczone najwyższe dopuszczalne stężenia i natężenia czynników szkodliwych dla zdrowia określone w odrębnych przepisach, stwierdzone przez laboratoria Inspekcji Sanitarnej oraz inne laboratoria upoważnione przez właściwych terenowo wojewódzkich inspektorów sanitarnych.
4. Dodatek przysługuje pracownikom wykonującym prace, o których mowa w załączniku nr 4 w pkt 1, 2 i 3 lit. a) i c)-h), przez co najmniej 80 godzin w miesiącu, natomiast pracownikom wykonującym prace wymienione w załączniku w pkt 3 lit. b) - przez połowę dopuszczalnego czasu przebywania w strefie zagrożenia.
5. W razie zbiegu uprawnień do dodatków o różnym stopniu uciążliwości lub szkodliwości dla zdrowia, pracownikowi przysługuje jeden dodatek według najwyższego stopnia.
§ 8.1. Do okresów pracy uprawniających do dodatku za wieloletnią pracę w urzędach i jednostkach, zwanego dalej „dodatkiem za wysługę lat”, wlicza się wszystkie poprzednie zakończone okresy zatrudnienia oraz inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
2. W wypadku gdy praca w urzędzie lub jednostce stanowi dodatkowe zatrudnienie, do okresu dodatkowego zatrudnienia nie podlegają zaliczeniu okresy zatrudnienia podstawowego.
3. Pracownikowi, który wykonuje pracę w urzędzie lub jednostce w ramach urlopu bezpłatnego udzielonego przez pracodawcę w celu wykonywania tej pracy, do okresu dodatkowego zatrudnienia podlegają zaliczeniu zakończone okresy zatrudnienia podstawowego oraz okres zatrudnienia u pracodawcy, który udzielił urlopu - do dnia rozpoczęcia tego urlopu.
4. Dodatek za wysługę lat przysługuje pracownikowi za dni, za które otrzymuje wynagrodzenie, oraz za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby bądź konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które pracownik otrzymuje z tego tytułu wynagrodzenie lub zasiłek z ubezpieczenia społecznego.
5. Dodatek za wysługę lat jest wypłacany w terminie wypłaty wynagrodzenia:
1) począwszy od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym pracownik nabył prawo do dodatku lub wyższej stawki dodatku, jeżeli nabycie prawa nastąpiło w ciągu miesiąca,
2) za dany miesiąc, jeżeli nabycie prawa do dodatku lub prawa do wyższej stawki dodatku nastąpiło pierwszego dnia miesiąca.
§ 9.1. Do okresu pracy uprawniającego do nagrody jubileuszowej wlicza się wszystkie poprzednie zakończone okresy zatrudnienia oraz inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
2. Pracownikowi, który wykonuje pracę w urzędzie lub jednostce w ramach urlopu bezpłatnego udzielonego przez pracodawcę w celu wykonywania tej pracy, do okresu uprawniającego do nagrody jubileuszowej wlicza się okres zatrudnienia u tego pracodawcy do dnia rozpoczęcia tego urlopu.
3. W razie równoczesnego pozostawania więcej niż w jednym stosunku pracy, do okresu pracy uprawniającego do nagrody jubileuszowej wlicza się jeden z tych okresów.
4. Pracownik nabywa prawo do nagrody jubileuszowej w dniu upływu okresu uprawniającego do tej nagrody bądź w dniu wejścia w życie przepisów wprowadzających nagrody jubileuszowe.
5. Pracownik jest obowiązany udokumentować swoje prawo do nagrody jubileuszowej, jeżeli w jego aktach osobowych brak jest odpowiedniej dokumentacji.
6. Wypłata nagrody jubileuszowej powinna nastąpić, z zastrzeżeniem ust. 7, niezwłocznie po nabyciu przez pracownika prawa do tej nagrody.
7. Pracownikowi, skierowanemu do pracy w polskim przedstawicielstwie dyplomatycznym i urzędzie konsularnym, zwanym dalej „placówką”, któremu okres uprawniający do nagrody jubileuszowej upłynął w czasie pracy w placówce, wypłata nagrody jubileuszowej następuje po powrocie z placówki w dniu:
1) podjęcia pracy w urzędzie lub jednostce lub
2) rozwiązania stosunku pracy bezpośrednio po powrocie z placówki w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy.
8. Podstawę obliczenia nagrody jubileuszowej, z zastrzeżeniem ust. 9, stanowi wynagrodzenie przysługujące pracownikowi w dniu nabycia prawa do nagrody, a jeżeli dla pracownika jest to korzystniejsze - wynagrodzenie przysługujące mu w dniu jej wypłaty. Jeżeli pracownik nabył prawo do nagrody, będąc zatrudniony w innym wymiarze czasu pracy niż w dniu jej wypłaty, podstawę obliczenia nagrody stanowi wynagrodzenie przysługujące pracownikowi w dniu nabycia prawa do nagrody. Nagrodę oblicza się według zasad obowiązujących przy ustalaniu ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy.
9. Podstawę obliczenia nagrody jubileuszowej pracownika, o którym mowa w ust. 7, stanowi wynagrodzenie ustalone pracownikowi w dniu podjęcia pracy lub rozwiązania stosunku pracy po powrocie z placówki, a jeżeli dla pracownika jest to korzystniejsze - wynagrodzenie przysługujące mu przed skierowaniem na placówkę.
10. W razie ustania stosunku pracy w związku z przejściem na rentę z tytułu niezdolności do pracy lub emeryturę, pracownikowi, któremu do nabycia prawa do nagrody jubileuszowej brakuje mniej niż 12 miesięcy, licząc od dnia rozwiązania stosunku pracy, nagrodę tę wypłaca się w dniu rozwiązania stosunku pracy.
11. Jeżeli w dniu wejścia w życie przepisów wprowadzających zaliczalność do okresów uprawniających do świadczeń pracowniczych okresów nie podlegających dotychczas wliczeniu upływa okres uprawniający pracownika do dwóch lub więcej nagród, wypłaca mu się tylko jedną nagrodę - najwyższą.
12. Pracownikowi, który w dniu wejścia w życie przepisów, o których mowa w ust. 11, ma okres dłuższy niż wymagany do nagrody danego stopnia, a w ciągu 12 miesięcy od tego dnia upłynie okres uprawniający go do nabycia nagrody wyższego stopnia, nagrodę niższą wypłaca się w pełnej wysokości, a w dniu nabycia prawa do nagrody wyższej - różnicę między kwotą nagrody wyższej a kwotą nagrody niższej.
13. Przepisy ust. 11 i 12 mają odpowiednio zastosowanie, w razie gdy w dniu, w którym pracownik udokumentował swoje prawo do nagrody, był uprawniony do nagrody wyższego stopnia oraz w razie gdy pracownik prawo to nabędzie w ciągu 12 miesięcy od tego dnia.
§ 10.1. Tworzy się fundusz nagród, z przeznaczeniem na nagrody, za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej, w wysokości 3% planowanych wynagrodzeń osobowych, pozostający w dyspozycji kierowników urzędów lub jednostek.
2. Fundusz nagród, o którym mowa w ust. 1, może być podwyższany przez kierowników urzędów lub jednostek w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia.
§ 11.Godzinową stawkę wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania pracownika, określonego stawką miesięczną, ustala się, dzieląc miesięczną stawkę wynagrodzenia przez liczbę godzin pracy przypadających do przepracowania w danym miesiącu.
§ 12.Pracownikowi wykonującemu pracę w porze nocnej przysługuje dodatkowe wynagrodzenie za każdą godzinę pracy w porze nocnej w wysokości 20% godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego, nie niższej jednak niż 20% godzinowej stawki wynikającej z najniższego wynagrodzenia za pracę określonego w odrębnych przepisach.
§ 13.1. Dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych, robotniczych i obsługi tworzy się fundusz premiowy w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia.
2. Wysokość funduszu premiowego, o którym mowa w ust. 1, oraz warunki przyznawania premii ustala kierownik urzędu lub jednostki.
§ 14.1. Kierowcy, z wyjątkiem kierowcy samochodu osobowego, za powierzone mu dodatkowe czynności nie wchodzące w zakres jego normalnych obowiązków, przysługuje dodatek w wysokości nie przekraczającej 60% najniższego wynagrodzenia zasadniczego.
2. Wysokość dodatku, o którym mowa w ust. 1, za wykonywanie poszczególnych czynności ustala kierownik urzędu lub jednostki, uwzględniając rodzaj czynności i ich uciążliwość.
§ 15.Pracownicy, którzy nie spełniają wymagań kwalifikacyjnych przewidzianych dla stanowiska zajmowanego przez nich w dniu wejścia w życie rozporządzenia, mogą być nadal zatrudniani na tych stanowiskach.
§ 16.Pracownicy urzędu morskiego, biorący udział w próbach technicznych statków na morzu po budowie lub remoncie bądź wykonujący w czasie pracy statku zadania statutowe urzędu, otrzymują bezpłatne wyżywienie lub ekwiwalent pieniężny według norm stosowanych w czasie eksploatacji statku.
§ 17.1. Pracownikom zatrudnionym na stanowiskach inspekcyjno-technicznych w urzędzie górniczym przysługują uprawnienia w zakresie przewidzianym w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1981 r. w sprawie szczególnych przywilejów dla pracowników górnictwa - Karta górnika (Dz. U. z 1982 r. Nr 2, poz. 13).
2. Pracownikom, o których mowa w ust. 1, uprawnionym do dodatku za wysługę lat i do szczególnych świadczeń w zakresie płac określonych w Karcie górnika, przysługuje uprawnienie z jednego tytułu wybranego przez pracownika.
§ 18.1. Przy ustalaniu prawa do nagrody jubileuszowej przysługującej pracownikowi, który był zatrudniony w urzędzie lub jednostce w dniu 27 stycznia 1995 r., a przed tym dniem nabył prawo do nagrody jubileuszowej z uwzględnieniem okresów podlegających wliczeniu do okresu pracy uprawniającego do nagrody jubileuszowej na podstawie przepisów obowiązujących przed tym dniem, okresy te podlegają wliczeniu na dotychczasowych zasadach, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Pracownik, który podjął zatrudnienie w urzędzie lub jednostce po dniu 27 stycznia 1995 r., nabywa prawo do nagrody jubileuszowej na zasadach określonych w § 9, niezależnie od wcześniejszego nabycia prawa do nagrody za dany okres pracy.
§ 19.Traci moc rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 15 kwietnia 1998 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników urzędów administracji rządowej i innych jednostek (Dz. U. Nr 49, poz. 306 i Nr 126, poz. 830 oraz z 1999 r. Nr 13, poz. 113 i Nr 36, poz. 339).
§ 20.1. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia i ma zastosowanie przy ustalaniu wynagrodzeń, wymaganych kwalifikacji, a także świadczeń należnych pracownikom od dnia 1 stycznia 2000 r., z uwzględnieniem ust. 2.
2. Rozporządzenie stosuje się do pracowników:
1) wojewódzkich i powiatowych inspektoratów nadzoru budowlanego - z mocą od dnia 1 lipca 1999 r.,
2) okręgowych inspektoratów rybołówstwa morskiego - z mocą od dnia 10 września 1999 r.
Załączniki do rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 28 marca 2000 r. (poz. 299)
Załącznik nr 1
TABELE MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO:
A Dla pracowników, o których mowa w tabeli IIIA, IIIB, XIIA, XIII i XIIIA załącznika nr 3 do rozporządzenia
Kategoria zaszeregowania | Kwota w złotych |
| | 730- 850 |
II | 750- 870 |
III | 770- 910 |
IV | 790- 960 |
V | 810-1 030 |
VI | 835-1 120 |
VII | 860-1 220 |
VIII | 885-1 330 |
IX | 910-1 450 |
X | 935-1 570 |
XI | 965-1 690 |
XII | 1 000-1 810 |
XIII | 1 035-1 960 |
XIV | 1 070-2 110 |
XV | 1 110-2 270 |
XVI | 1 150-2 430 |
XVII | 1 250-2 600 |
XVIII | 1 350-2 800 |
XIX | 1 450-3 050 |
XX | 1 560-3 300 |
XXI | 1 670-3 600 |
B Dla pozostałych pracowników urzędów i jednostek (z wyłączeniem pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych, robotniczych i obsługi)
Kategoria zaszeregowania | Kwota w złotych |
l | 710- 830 |
II | 720- 860 |
III | 730- 910 |
IV | 740- 970 |
V | 750-1 030 |
VI | 760-1 100 |
VII | 770-1 170 |
VIII | 780-1 250 |
IX | 800-1 330 |
X | 820-1 410 |
XI | 840-1 500 |
XII | 870-1 600 |
XIII | 900-1 720 |
XIV | 940-1 860 |
XV | 980-2 000 |
XVI | 1 020-2 200 |
XVII | 1 060-2 400 |
XVIII | 1 100-2 600 |
XIX | 1 150-2 800 |
XX | 1 230-3 100 |
XXI | 1 320-3 500 |
C Dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych, robotniczych i obsługi
Kategoria zaszeregowania | Kwota w złotych |
l | 690- 800 |
II | 700- 810 |
III | 710- 840 |
IV | 720- 870 |
V | 730- 910 |
VI | 740- 950 |
VII | 750-1 000 |
VIII | 770-1 050 |
IX | 790-1 120 |
X | 810-1 190 |
XI | 830-1 260 |
XII | 850-1 330 |
XIII | 870-1 430 |
XIV | 890-1 530 |
XV | 910-1 630 |
XVI | 940-1 740 |
XVII | 970-1 860 |
XVIII | 1 000-1 980 |
XIX | 1 040-2 100 |
XX | 1 120-2 220 |
XXI | 1 210-2370 |
Załącznik nr 2
TABELA STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO
Stawka dodatku funkcyjnego | Procent najniższego wynagrodzenia zasadniczego |
1 | do 35 |
2 | do 50 |
3 | do 65 |
4 | do 80 |
5 | do 95 |
6 | do 110 |
7 | do 125 |
8 | do 150 |
9 | do 175 |
10 | do 200 |
Załącznik nr 3
I (skreślona).
II (skreślona).
III TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W GŁÓWNYM INSPEKTORACIE INSPEKCJI HANDLOWEJ
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. | Główny Inspektor | XXI | 10 | wyższe | 7 |
2. | Zastępca Głównego Inspektora | XVIII -XX | 9 | wyższe | 7 |
IIIA TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ l KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W GENERALNEJ DYREKCJI DRÓG KRAJOWYCH l AUTOSTRAD
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. | Dyrektor Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad | XX-XXI | 10 | wyższe | 7 |
IIIB TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ l KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W URZĘDZIE REGULACJI TELEKOMUNIKACJI l POCZTY
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. | Dyrektor Oddziału Okręgowego | XX-XXI | 10 | wyższe | 7 |
IV TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W URZĘDACH WOJEWÓDZKICH
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. | Wojewódzki konserwator przyrody | XV-XX | 8 | wyższe | 5 |
2. | Komendant wojewódzki straży łowieckiej | XV-XVII | 5 | według odrębnych przepisów | |
3. | Zastępca komendanta wojewódzkiego straży łowieckiej | XIV-XVI | 4 | ||
4. | Komendant posterunku straży łowieckiej | XII-XV | 3 | ||
5. | Starszy strażnik straży łowieckiej | V-XIII | - | ||
6. | Strażnik straży łowieckiej | III-X | - | ||
7. | Młodszy strażnik straży łowieckiej | I-VII | - |
V TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W KOMENDACH, INSPEKTORATACH I INNYCH JEDNOSTKACH ORGANIZACYJNYCH STANOWIĄCYCH APARAT POMOCNICZY KIEROWNIKÓW ZESPOLONYCH SŁUŻB, INSPEKCJI I STRAŻY WOJEWÓDZKICH ORAZ KIEROWNIKÓW POWIATOWYCH SŁUŻB, INSPEKCJI I STRAŻY
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
I. Wojewódzkie inspektoraty ochrony środowiska | |||||
1. | Wojewódzki inspektor | XIX-XXI | 10 | wyższe | 7 |
2. | Zastępca wojewódzkiego inspektora | XVII-XX | 9 | wyższe | 7 |
II. Wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej | |||||
1. | Wojewódzki inspektor | XVIII-XXI | 10 | wyższe | 7 |
2. | Zastępca wojewódzkiego inspektora | XVII-XX | 9 | wyższe | 7 |
III. (skreślona). | |||||
IV. (skreślona). | |||||
V. Wojewódzkie inspektoraty skupu i przetwórstwa artykułów rolnych | |||||
1. | Wojewódzki inspektor | XVII-XXI | 10 | wyższe | 5 |
2. | Zastępca wojewódzkiego inspektora | XV-XX | 9 | wyższe | 5 |
VI. Wojewódzkie oddziały Służby Ochrony Zabytków | |||||
1. | Wojewódzki konserwator zabytków | XVII-XXI | 10 | wyższe | 5 |
2. | Zastępca. wojewódzkiego konserwatora zabytków | XV-XX | 9 | wyższe | 5 |
VII. Wojewódzkie inspekcje nadzoru geodezyjnego i kartograficznego | |||||
1. | Wojewódzki inspektor | XVII-XXI | 10 | według odrębnych przepisów | |
2. | Zastępca wojewódzkiego inspektora | XVII-XX | 9 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |||
VIII. Wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Farmaceutycznej | ||||||||
1. | Wojewódzki inspektor farmaceutyczny | XVIII-XXI | 10 | wyższe farmaceutyczne | 5 | |||
2. | Zastępca wojewódzkiego inspektora farmaceutyczne | XVI-XX | 9 | wyższe farmaceutyczne | 5 | |||
IX. Wojewódzkie inspektoraty weterynarii | ||||||||
1. | Wojewódzki lekarz weterynarii - dyrektor wojewódzkiego inspektoratu weterynarii | XVIII-XXI | 10 | wyższe weterynaryjne | 7 | |||
2. | Zastępca wojewódzkiego lekarza weterynarii | XVII-XX | 9 | wyższe weterynaryjne | 7 | |||
3. | Graniczny lekarz weterynarii - kierownik granicznego inspektoratu weterynarii | XVI-XIX | 8 | wyższe weterynaryjne | 7 | |||
X. Powiatowe inspektoraty weterynarii | ||||||||
1. | Powiatowy lekarz weterynarii - kierownik powiatowego inspektoratu | XVI-XX | 8 | wyższe weterynaryjne | 7 | |||
2. | Zastępca powiatowego lekarza weterynarii | XV-XIX | 7 | wyższe weterynaryjne | 5 | |||
XI. Wojewódzkie inspektoraty nadzoru budowlanego | ||||||||
1. | Wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego | XIX-XXI | 10 | wyższe oraz uprawnienia budowlane bez ograniczeń | 7 | |||
XII. Powiatowe inspektoraty nadzoru budowlanego | ||||||||
1. | Powiatowy inspektor nadzoru budowlanego | XVIII-XX | 8 | wyższe oraz uprawnienia budowlane bez ograniczeń | 5 | |||
XIII. Kuratoria oświaty | ||||||||
1. | Kurator oświaty | według odrębnych przepisów | ||||||
2. | Wicekurator oświaty | |||||||
XIV. Wojewódzkie inspektoraty ochrony roślin i nasiennictwa | ||||||||
1. | Wojewódzki inspektor | XVII-XXI | 10 | wyższe | 5 | |||
2. | Zastępca wojewódzkiego inspektora | XV-XX | 9 | wyższe | 5 | |||
XV. Wojewódzkie inspektoraty transportu drogowego | ||||||||
1. | Wojewódzki inspektor | XVII-XXI | 10 | wyższe | 5 | |||
2. | Zastępca wojewódzkiego inspektora | XV-XX | 9 | wyższe | 5 |
VI TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W RAMACH PRAC INTERWENCYJNYCH I ROBÓT PUBLICZNYCH
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. | Główny specjalista | XII-XVII | - | wyższe | 5 |
2. | Starszy specjalista | XI-XV | - | wyższe | 3 |
3. | Inspektor | VII-XII | - | wyższe | - |
średnie | 2 | ||||
4. | Ankieter | VI-XI | - | średnie | 2 |
5. | Referent | VI-IX | - | średnie | - |
VII TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W URZĘDACH STANOWIĄCYCH APARAT POMOCNICZY TERENOWYCH ORGANÓW ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ PODLEGŁYCH MINISTROM LUB CENTRALNYM ORGANOM ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Urzędy morskie | |||||
1. | Dyrektor | XIX-XXI | 10 | wyższe | 9 |
2. | Zastępca dyrektora do spraw inspekcji morskiej | XIX-XX | 9 | wyższe oraz dyplom kapitana żeglugi wielkiej | 9 |
3. | Zastępca dyrektora do spraw technicznych, zastępca dyrektora do spraw oznakowania nawigacyjnego | XV-XX | 9 | wyższe | 5 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. | Załogi jednostek pływających: | XV-XVII | 2 | według odrębnych przepisów | |
Kierownik statku I kategorii (kapitan) | |||||
2. | Kierownik statku II kategorii | XIV-XVI | - | ||
3. | Zastępca kierownika statku I kategorii (I oficer), | XIV-XVI | 1 | ||
kierownik maszyn statku I kategorii (I oficer mechanik) | |||||
4. | Kierownik maszyn statku II kategorii | XIII-XV | - | ||
5. | II oficer mechanik | XIII-XV | - | ||
6. | Kierownik statku III kategorii | XII-XIV | - | ||
7. | Kierownik maszyn statku III kategorii | XII-XIV | - | ||
8. | Oficer elektryk okrętowy | XI-XIV | - | ||
9. | Kierownik statku IV kategorii | XI-XIII | - | ||
10. | Kierownik maszyn statku IV kategorii | XI-XIII | - | ||
11. | Oficer wachtowy | XII-XIII | - | ||
12. | Bosman okrętowy | XI-XIII | - | ||
13. | Sternik motorzysta, | XI-XII | - | ||
brygadzista grupy sondażowej | |||||
14. | Operator urządzeń hydrograficznych, | X-XI | - | ||
III oficer mechanik, | |||||
monter znaków nawigacyjnych | |||||
15. | Starszy marynarz, | X-XI | - | ||
motorzysta, | |||||
kucharz, | |||||
sondażysta | |||||
16. | Marynarz | IX-X | - | ||
17. | Steward | VIII-IX | - | ||
18. | Młodszy marynarz | VII-VIII | - | ||
19. | Starszy bosman bazy | VIII-IX | - | średnie | - |
20. | Bosman bazy | VII-VIII | - | średnie | - |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
II. Okręgowe inspektoraty rybołówstwa morskiego | |||||
1. | Okręgowy inspektor | XVIII-XX | 7 | wyższe odpowiedniej specjalności | 6 |
2. | Zastępca okręgowego inspektora | XVI-XIX | 6 | ||
1. | Załogi jednostek pływających | XV-XVII | 2 | według odrębnych przepisów | |
Kierownik statku I kategorii kapitan | |||||
2. | Kierownik statku II kategorii | XIV-XVI | - | ||
3. | Zastępca kierownika statku I kategorii (I oficer), | XIV-XVI | 1 | ||
kierownik maszyn statku I kategorii (I oficer mechanik) | |||||
4. | Kierownik maszyn statku II kategorii | XIII-XV | - | ||
5. | II oficer mechanik | XII-XV | - | ||
6. | Kierownik statku III kategorii | XII-XIV | - | ||
7. | Kierownik maszyn statku III kategorii | XII-XIV | - | ||
8. | Oficer elektryk okrętowy | XI-XIV | - | ||
9. | Oficer wachtowy | XII-XIII | - | ||
10. | Kierownik statku IV kategorii | XI-XIII | - | ||
11. | Kierownik maszyn statku IV kategorii | XI-XIII | - | ||
12. | Bosman okrętowy | XI-XIII | - | ||
13. | Sternik motorzysta, | XI-XIII | - | ||
brygadzista grupy sondażowej | |||||
14. | Operator urządzeń hydrograficznych, | X-XI | - | ||
III oficer mechanik, | |||||
monter znaków nawigacyjnych | |||||
15. | Starszy marynarz, | X-XI | - | ||
motorzysta, | |||||
kucharz, | |||||
sondażysta | |||||
16. | Marynarz | IX-X | - | ||
17. | Steward | VIII-IX | - | ||
18. | Młodszy marynarzy | VII-VIII | - | ||
19. | Starszy bosman bazy | VIII-IX | - | średnie | - |
20. | Bosman bazy | VII-VIII | - | średnie | - |
III. Urzędy żeglugi śródlądowej | |||||
1. | Dyrektor urzędu | XVIII-XIX | 8 | wyższe i patent oficera żeglugi śródlądowej | 7 |
IV. Główny Inspektorat Lotnictwa Cywilnego | |||||
1. | Główny Inspektor Lotnictwa Cywilnego | XXI | 10 | wyższe | 7 |
2. | Zastępca Głównego Inspektora Lotnictwa Cywilnego | XIX-XX | 9 | wyższe | 7 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
V. Archiwa państwowe | |||||
1. | Dyrektor archiwum | XVIII-XXI | 10 | wyższe | 7 |
2. | Pomocnik archiwisty, | VI-VIII | - | średnie | - |
pomocnik konserwatora archiwalnego, | |||||
pomocnik dokumentalisty | |||||
VI. Urzędy skarbowe | |||||
1. | Starszy kasjer | XI-XIII | - | średnie | 3 |
2. | Kasjer | IX-XII | - | średnie | 2 |
VII. (skreślona). | |||||
VIII. Urzędy statystyczne | |||||
1. | Dyrektor urzędu | XVIII-XXI | 10 | wyższe |
|
IX. Okręgowe urzędy górnicze, Urząd Górniczy do Badań Kontrolnych Urządzeń Energomechanicznych | |||||
1. | Dyrektor urzędu | XVIII-XXI | 10 | wyższe | 7 |
2. | Zastępca dyrektora | XV-XX | 9 | wyższe | 7 |
X. Regionalne inspektoraty celne | |||||
1. | Regionalny Inspektor Celny | XX-XXI | 9 | wyższe | 7 |
2. | Zastępca Regionalnego Inspektora Celnego | XVIII-XIX | 8 | wyższe | 6 |
XI. Okręgowe urzędy miar i urzędy probiercze | |||||
1. | Dyrektor urzędu | XVIII-XXI | 10 | wyższe | 7 |
2. | Naczelnik obwodowego urzędu | XV-XVII | 5 | wyższe | 4 |
XII. Zakład Emerytalno-Rentowy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji | |||||
1. | Dyrektor urzędu | XVIII-XXI | 10 | wyższe | 7 |
2. | Zastępca dyrektora | XV-XX | 9 | wyższe | 7 |
XIII. Izby celne | |||||
1. | Dyrektor izby celnej | XVIII-XXI | 10 | wyższe | 7 |
2. | Zastępca dyrektora izby celnej | XV-XX | 9 | wyższe | 7 |
XIV. Urzędy celne | |||||
1. | Naczelnik urzędu celnego | XV-XX | 9 | wyższe | 7 |
2. | Zastępca naczelnika urzędu celnego | XIV-XIX | 8 | wyższe | 7 |
VIII TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW JEDNOSTEK WOJSKOWYCH PODPORZĄDKOWANYCH LUB NADZOROWANYCH PRZEZ MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
A. Jednostki wojskowe centralnego podporządkowania | |||||
1. | Dyrektor biura | XIX-XXI | 10 | wyższe | 7 |
2. | Zastępca dyrektora biura (wicedyrektor) | XVIII-XX | 9 | wyższe | 7 |
3. | Szef oddziału, | XVII-XVIII | 8 | wyższe | 7 |
główny księgowy | |||||
4. | Główny specjalista | XV-XVII | 6 | wyższe | 7 |
5. | Radca prawny | XV-XVII | 6 | według odrębnych przepisów | |
6. | Zastępca szefa oddziału, | XV-XVIII | 5 | wyższe | 6 |
szef działu | |||||
7. | Kierownik zespołu (grupy) | XIV-XVI | 5 | wyższe | 6 |
8. | Starszy inspektor kontroli woskowej | XIV-XVI | - | wyższe | 6 |
9. | Starszy specjalista | XIII XV | - | wyższe | 6 |
10. | Starszy projektant, | XII-XIV | - | wyższe | 6 |
starszy programista, | |||||
inspektor kontroli woskowej | |||||
11. | Specjalista, | XII-XIV | - | wyższe | 4 |
projektant, | |||||
programista | |||||
12. | Referendarz, | XI-XIII | - | wyższe | 3 |
starszy inspektor, | |||||
starszy statystyk | |||||
13. | Inspektor, | IX-XII |
| wyższe | - |
statystyk, | |||||
podreferendarz, | średnie | 2 | |||
starszy księgowy | |||||
14. | Referent prawny | IX-XII | - | wyższe prawnicze | - |
15. | Księgowy | VI-XI | - | średnie | - |
16. | Starszy referent | VI-XI | - | średnie | 2 |
17. | Referent | VI-IX | - | średnie | - |
B. Jednostki wojskowe niższego szczebla | |||||
1. | Dyrektor biura | XVII-XIX | 8 | wyższe | 5 |
2. | Zastępca dyrektora biura | XV-XVIII | 6 | wyższe | 5 |
3. | Główny księgowy | XV-XVIII | 6 | wyższe | 5 |
4. | Szef oddziału | XIV-XVI | 5 | wyższe | 4 |
5. | Radca prawny, |
| 6 | według odrębnych przepisów | |
pielęgniarka okręgowa | |||||
6. | Zastępca głównego księgowego | XIV-XVI | 4 | wyższe | 3 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7. | Szef wydziału | XIV-XV | 5 | wyższe | 4 |
8. | Zastępca szefa oddziału | XII-XV | 4 | wyższe | 4 |
9. | Starszy inspektor kontroli woskowej | XII-XV | - | wyższe | 4 |
starszy specjalista, | XI-XV | ||||
starszy metrolog | |||||
10. | Kierownik sekcji | XIII XIV | 3 | wyższe | 4 |
11. | Specjalista, | XIII-XIV | - | wyższe | 4 |
inspektor kontroli wojskowej, | |||||
metrolog | |||||
12. | Starszy projektant, | XII-XIV | - | wyższe | 4 |
starszy programista | |||||
13. | Informatyk | XI-XIV | - | średnie | 5 |
14. | Projektant, | XII-XIII | - | wyższe | 3 |
programista | |||||
15. | Starszy inspektor, | IX-XIII | - | średnie | 3 |
starszy instruktor, | |||||
starszy rewident | |||||
16. | Starszy księgowy, | VIII-XII | - | średnie | 5 |
starszy redaktor | |||||
17. | Inspektor, | VII-XII | - | średnie | 2 |
instruktor, | |||||
rewident, | |||||
redaktor | |||||
18. | Referent prawny, | VII-XII | - | wyższe prawnicze lub administracyjne | - |
referent prawno-administracyjny | |||||
19. | Sekretarz dowódcy (szefa instytucji) | VII-XI | - | średnie | 3 |
20. | Księgowy, | VI-XI | - | średnie | 2 |
starszy referent | |||||
21. | Technik informatyczny, | VI-IX | - | średnie | - |
operator EMC, | |||||
referent | |||||
C. Stanowiska pomocnicze, robotnicze i obsługi | |||||
1. | Kierownik biblioteki, | X-XII | 3 | średnie | 4 |
kierownik ośrodka informacji naukowej | |||||
2. | Kierownik hali maszyn, | IX-XI | 2 | średnie | 3 |
kierownik magazynu | |||||
3. | Kierownik kancelarii, | IX-X | 2 | średnie | 3 |
kierownik archiwum, | |||||
kierownik kreślarni, | |||||
kierownik fotolaboratorium, | |||||
kierownik powielarni | |||||
4. | Starszy bibliotekarz | IX-XI | - | średnie | 3 |
5. | Bibliotekarz, | VIII-IX | - | średnie | 3 |
dokumentalista, | |||||
kasjer, | |||||
starszy magazynier | |||||
6. | Starszy laborant, | VII-IX | - | średnie | 3 |
starszy archiwista, | |||||
starszy kreślarz | |||||
7. | Maszynistka klasy mistrzowskiej | IX-XI | - | średnie | 3 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
8. | Starsza maszynistka, | VIII-IX | - | średnie | 3 |
starsza teletypistka | |||||
9. | Maszynistka | VII-VIII | - | średnie | - |
teletypistka | |||||
10. | Sekretarka | VII-IX | - | średnie | 3 |
11. | Maszynista offsetowy | IX-X | - | zasadnicze | 2 |
12. | Magazynier, | VII-VIII | - | średnie | - |
gospodarz sal wykładowych, | |||||
archiwista | |||||
13. | Kreślarz, | VI-VIII | - | średnie | - |
laborant, | |||||
korektor, | |||||
kancelista | |||||
14. | Portier | IV-V | - | podstawowe | - |
IX (skreślona).
X (skreślona).
XI (skreślona).
XII (skreślona).
XIIA TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ l KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW INSTYTUTU PAMIĘCI NARODOWEJ - KOMISJI ŚCIGANIA ZBRODNI PRZECIWKO NARODOWI POLSKIEMU
A TABELA KWOT WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO l DODATKU FUNKCYJNEGO ORAZ WYMAGAŃ KWALIFIKACYJNYCH
Lp. | Stanowisko | Kwota | Wymagane kwalifikacje | ||
wynagrodzenia zasadniczego | dodatku funkcyjnego do | wykształcenie | liczba lat pracy | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Zastępca Prezesa, dyrektor generalny, dyrektor Biura Udostępniania i Archiwizacji Dokumentów, dyrektor Biura Edukacji Publicznej | 3300-4900 | 1600 | wyższe | 8 |
B TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ l KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. | Dyrektor biura, |
|
|
|
|
dyrektor Sekretariatu Prezesa, zastępca dyrektora Głównej Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu do spraw organizacyjnych, |
|
|
|
| |
dyrektor oddziału, |
|
|
|
| |
zastępca dyrektora Biura Udostępniania i Archiwizacji Dokumentów, | XIX-XXI | 10 | wyższe | 7 | |
zastępca dyrektora Biura Edukacji Publicznej, |
|
|
|
| |
główny księgowy |
|
|
|
| |
2. | Zastępca dyrektora biura, |
|
|
|
|
zastępcą dyrektora sekretariatu Prezesa, |
|
|
|
| |
zastępca dyrektora oddziału, | XVIII-XX | 9 | wyższe | 7 | |
główny księgowy oddziału, dyrektor (naczelnik) oddziałowego biura, rzecznik prasowy |
|
|
|
| |
3. | Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych | XVII-XIX | 9 | wyższe | 7 |
4. | Naczelnik wydziału, |
|
|
|
|
| naczelnik delegatury | XVII-XVIII | 8 | wyższe | 7 |
5. | Główny specjalista, |
|
|
|
|
| kierownik wydziału udostępniania i archiwizacji w delegaturze, | XV-XVII | 6 | wyższe | 7 |
| kierownik sekcji (referatu, archiwum, pracowni, laboratorium, sekretariatu) |
|
|
|
|
radca prawny | według odrębnych przepisów |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
6. | Starszy specjalista, |
|
|
|
|
starszy informatyk, |
|
|
|
| |
starszy kustosz archiwalny, | XIII-XV | - | wyższe | 6 | |
starszy konserwator archiwalny |
|
|
|
| |
7. | Specjalista, |
|
|
|
|
informatyk, |
|
|
|
| |
kustosz archiwalny, | XII-XIV | - | wyższe | 4 | |
konserwator archiwalny, |
|
|
|
| |
starszy dokumentalista |
|
|
|
| |
8. | Starszy inspektor, |
|
|
|
|
starszy archiwista, |
|
|
|
| |
starszy fotograf, | XI-XIII | - | wyższe | 2 | |
starszy laborant, |
|
| średnie | 4 | |
dokumentalista |
|
|
|
| |
9. | Inspektor, |
|
|
|
|
archiwista, | IX-XII | - | wyższe | - | |
starszy księgowy |
|
| średnie | 2 | |
10. | Starszy referent, |
|
|
|
|
księgowy, |
|
|
|
| |
fotograf, |
|
|
|
| |
laborant, | VIII-XI | - | średnie | 2 | |
młodszy archiwista, |
|
|
|
| |
młodszy konserwator archiwalny |
|
|
|
| |
11. | Referent, |
|
|
|
|
młodszy księgowy | V-IX | - | średnie | - | |
12. | Pomocnik: |
|
|
|
|
archiwisty, konserwatora archiwalnego, | VI-VIII | - | średnie | - | |
dokumentalisty |
|
|
|
|
XllI Tabela stanowisk, zaszeregowań i kwalifikacji pracowników Kancelarii Polskiej Akademii Nauk oraz Biura Centralnej Komisji do Spraw Tytułu Naukowego i Stopni Naukowych
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | ||
wykształcenie | liczba lat pracy | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
1. | Szef kancelarii Polskiej Akademii Nauk | XXI | 10 | wyższe | 7 | |
2. | Dyrektor biura (zespołu) | XIX-XXI | 10 | wyższe | 7 | |
3. | Wicedyrektor biura (zespołu), | XVIII-XX | 9 | wyższe | 7 | |
główny księgowy budżetu Polskiej Akademii Nauk, | ||||||
rzecznik prasowy | ||||||
główny specjalista do spraw legislacji | wyższe prawnicze | |||||
4. | Zastępca przewodniczącego wydziału Polskiej Akademii Nauk | XVIII-XIX | 9 | wyższe | 7 | |
5. | Naczelnik działu, | XVII-XVIII | 9 | wyższe | 7 | |
główny księgowy budżetu Kancelarii Polskiej Akademii Nauk, | ||||||
radca Prezesa | ||||||
6. | Główny specjalista | XV-XVII | 6 | wyższe | 7 | |
radca prawny | według odrębnych przepisów | |||||
7. | Starszy specjalista | XIII-XV | - | wyższe | 6 | |
starszy programista | XII-XV | |||||
8. | Specjalista, | XII-XIV | - | wyższe | 4 | |
programista | ||||||
9. | Starszy inspektor | XI-XIII | - | wyższe | 3 | |
10. | Inspektor, | IX-XII | - | wyższe | - | |
starszy księgowy | średnie | 2 | ||||
referent prawny | wyższe prawnicze | - | ||||
11. | Księgowy, | VIII-XI | - | średnie | - | |
starszy referent, | ||||||
sekretarz: Szefa Kancelarii Polskiej Akademii Nauk, dyrektora biura | ||||||
12. | Referent | VI-IX | - | średnie | - |
XIIIA TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW BIURA RZECZNIKA INTERESU PUBLICZNEGO
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyj | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. | Dyrektor biura | XIX-XXI | 10 | wyższe | 7 |
2. | Wicedyrektor biura, |
|
|
|
|
główny księgowy, | XVIII-XX | 9 | wyższe | 7 | |
rzecznik prasowy |
|
|
|
| |
3. | Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych | XVII-XIX | 9 | wyższe | 7 |
4. | Naczelnik wydziału | XVII-XVIII | 8 | wyższe | 7 |
5. | Główny specjalista | XV-XVII | 6 | wyższe | 7 |
6. | Specjalista | XII-XIV | - | wyższe | 4 |
7. | Starszy inspektor | XI-XIII | - | wyższe | 2 |
średnie | 4 | ||||
8. | Samodzielny księgowy | XI-XIII | - | wyższe | 2 |
średnie | 4 | ||||
9. | Inspektor | IX-XII | - | wyższe | - |
średnie | 2 | ||||
10. | Starszy referent, |
|
|
|
|
księgowy, | VIII-XI | - | średnie | - | |
sekretarz |
|
|
|
| |
11. | Referent | VI-IX | - | średnie | - |
XIV TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH NA STANOWISKACH POMOCNICZYCH
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
I. Wszystkie urzędy i inne jednostki | |||||
1. | Kierownik bazy transportu | XIV-XVI | 5 | wyższe | 5 |
2. | Kierownik budowy | XIII-XV | 6 | wyższe | 3 |
3. | Kierownik zakładu obsługi samochodów, kierownik zespołu magazynów | XII-XIV | 4 | średnie | 4 |
4. | Zastępca kierownika bazy transportu | XII-XIV | 3 | średnie | 3 |
5. | Kierownik punktu żywienia, | XI-XIII | 3 | średnie | 4 |
kierownik magazynu technicznego, | 2 | ||||
starszy kasjer, kasjer walutowy, |
| ||||
konserwator elektronicznych maszyn cyfrowych i magnetycznych nośników informatycznych | 3 | ||||
sekretarka | IX-XIII | - | |||
6. | Zastępca kierownika zakładu obsługi samochodów, kierownik ośrodka informacji naukowej, kierownik warsztatu, kierownik stacji obsługi, kierownik garażu, kierownik biblioteki, kierownik zespołu magazynów, kierownik kotłowni wysokoprężnej, kierownik informatorium | X-XII | 3 | średnie | 4 |
zastępca kierownika punktu żywienia | 1 | 2 | |||
7. | Kierownik obiektu, | X-XI | 3 | średnie | 3 |
kierownik zmiany, | |||||
starszy magazynier w magazynie technicznym, | - | 2 | |||
starszy bibliotekarz, | |||||
starszy kontroler techniczny, | |||||
starszy dyspozytor, | |||||
zaopatrzeniowiec | VIII-XI | - | |||
8. | Zastępca, kierownika warsztatu, | IX-XI | 2 | średnie | 3 |
zastępca kierownika stacji obsługi, | |||||
zastępca kierownika garażu | |||||
9. | Operator urządzeń elektronicznych, | IX-XI | - | średnie | - |
ankieter | VI-X | 2 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
10. | Kierownik magazynu, | IX-X | 2 | średnie | 3 |
kierownik hali maszyn, | |||||
kierownik kotłowni | |||||
kierownik bursy, internatu | 1 | ||||
maszynistka klasy mistrzowskiej, | - | ||||
dyspozytor, | |||||
kontroler techniczny | |||||
sekretarka-maszynistka, | - | ||||
kreślarz, | |||||
magazynier w magazynie technicznym | zasadnicze | 1 | |||
starszy operator urządzeń przygotowania danych | VIII-X | - | średnie | 2 | |
11. | Kierownik biura podawczego, | VII-X | 2 | średnie | 3 |
kierownik kancelarii głównej, | |||||
kierownik kancelarii tajnej, | |||||
kierownik archiwum, | |||||
kierownik centrali telefonicznej | |||||
starszy magazynier, | - | - | |||
kasjer, | |||||
bibliotekarz, | |||||
intendent, | |||||
starsza maszynistka | |||||
operator urządzeń przygotowania danych | VII-IX | ||||
12. | Archiwista, | VII-VIII | - | średnie | - |
magazynier, | |||||
starsza telefonistka, | |||||
maszynistka, | |||||
teletypistka, | |||||
pomoc laboratoryjna, | |||||
recepcjonista | |||||
13. | Telefonistka | V-VI | - | podstawowe i umiejętność wykonywania czynności | - |
14. | Pokojowa | IV-V | - | podstawowe | - |
II. Urzędy celne | |||||
1. | Kierownik łodzi patrolowej | X-XII | 3 | dyplom porucznika żeglugi przybrzeżnej z 24-miesięczną praktyką pływania w dziale służby pokładowej na stanowiskach oficerskich | |
2. | Motorzysta łodzi patrolowej | VII-IX | - | stopień motorzysty okrętowego |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
III. Komenda Główna Policji | |||||
1. | Starszy kontroler techniczny, starszy dyspozytor | IX-XII | - | średnie | 2 |
IV. Zakład Emerytalno-Rentowy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji | |||||
1. | Starszy serwisant urządzeń elektronicznych | XI-XIV | - | wyższe | 2 |
2. | Serwisant urządzeń elektronicznych | X-XIII | - | średnie | 5 |
3. | Konserwator urządzeń elektronicznych, starszy operator maszyn elektronicznych | IX-XIII | - | średnie | 3 |
4. | Starszy technik | X-XII | - | średnie | 2 |
5. | Operator maszyn elektronicznych | VIII-XII | - | średnie | - |
6. | Technik | VIII-X | - | średnie | - |
V. Wojewódzkie inspektoraty weterynarii | |||||
1. | Pomoc laboratoryjna | VII-X | - | umiejętność wykonywania zawodu | - |
VI. Powiatowe inspektoraty weterynarii | |||||
1. | Pomoc techniczna na stanowisku badania mięsa, dezynfektor | VIII-X |
| umiejętność wykonywania zawodu |
|
XV TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH NA STANOWISKACH ROBOTNICZYCH I OBSŁUGI
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | ||
wykształcenie | liczba lat pracy | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
I. Wszystkie urzędy i inne jednostki | ||||||
1 | Kierowca autobusu
| X-XI | - | według odrębnych przepisów | ||
rzemieślnik specjalista, | zasadnicze | 3 | ||||
operator maszyn cyfrowych | ||||||
2. | Kierowca samochodu ciężarowego, | IX-X | - | według odrębnych przepisów | ||
kierowca samochodu dostawczego | ||||||
Mechanik samochodowy, | zasadnicze | 2 | ||||
maszynista offsetowy, | ||||||
kserografista | ||||||
3. | Konserwator, | VIII-IX | - | zasadnicze | - | |
rzemieślnik wykwalifikowany, | ||||||
ślusarz-spawacz, | ||||||
elektryk, | ||||||
stolarz, | ||||||
tapicer, | ||||||
szklarz, | ||||||
malarz | ||||||
introligator, | ||||||
palacz c.o. | ||||||
4. | Kierowca samochodu osobowego | VII-VIII | - | według odrębnych przepisów | ||
5. | Operator urządzeń powielających, | VI-VIII | - | podstawowe | - | |
robotnik magazynowy, | ||||||
robotnik transportowy | ||||||
6. | Robotnik gospodarczy | V-VII | - | podstawowe | - | |
7. | Portier, | IV-V | - | podstawowe | - | |
szatniarz, | ||||||
dozorca, | ||||||
dźwigowy, | ||||||
woźny | ||||||
8. | Sprzątaczka | III-IV | - | podstawowe | - | |
9. | Goniec | II-IV | - | podstawowe | - |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
II. Główny Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa | |||||
1. | Konserwator aparatury laboratoryjnej | IX-XI | - | średnie zawodowe i uprawnienia specjalistyczne | 3 |
2. | Robotnik szklarniowy | VI-X | - | zasadnicze zawodowe | - |
III. Urzędy morskie | |||||
1. | Starszy latarnik | X-XII | - | średnie | 4 |
2. | Elektromonter, | VII-XI | - | zasadnicze | - |
elektryk, | |||||
monter instalacji wodnokanalizacyjnych, | |||||
operator sztaplarki, | |||||
mechanik silników spalinowych, | |||||
mechanik samochodowy, | |||||
elektryk samochodowy | |||||
3. | Kierowca ciągnika | IX-X | - | według odrębnych przepisów | |
4. | Latarnik, | VIII-X | - | zasadnicze | - |
rzemieślnik gospodarczy | |||||
5. | Robotnik ochrony wybrzeża-pilarz, | VII-X | - | zasadnicze | - |
murarz, | |||||
tynkarz, | |||||
blacharz, | |||||
dekarz, | |||||
spawacz, | |||||
ślusarz, | |||||
tokarz | |||||
6. | Robotnik ochrony wybrzeża, | VI-IX | - | podstawowe | - |
cieśla, | |||||
stolarz | |||||
7. | Wydawca narzędzi, | V-VIII | - | zasadnicze | - |
zbrojarz | |||||
IV. Urzędy żeglugi śródlądowej | |||||
1. | Stermotorzysta | XIII-XIV | - | według odrębnych przepisów | |
2. | Bosman przystaniowy | VIII-IX | - | ||
V. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad | |||||
1. | Operator kierowca, | IX-XI | - | Według odrębnych przepisów | |
mechanik kierowca | |||||
2. | Starszy dróżnik, | IX-XI | - | zasadnicze | 2 |
starszy promowy | podstawowe | 5 | |||
3. | Dróżnik | VI-IX | - | zasadnicze | - |
podstawowe |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
VI. Urzędy celne | ||||||
1. | Konserwator sprzętu radiologicznego i elektronicznego | X-XII | - | średnie techniczne |
| |
VII. Regionalne inspektoraty celne | ||||||
1. | Kierowca samochodu specjalistycznego | IX-XI | - | według odrębnych przepisów | ||
VIII. Komenda Główna Policji, komendy wojewódzkie i powiatowe (miejskie) Policji, komisariaty Policji, oddziały Straży Granicznej, komendy wojewódzkie i powiatowe (miejskie) Państwowej Straży Pożarnej oraz Urząd Ochrony Państwa | ||||||
1. | Mechanik-elektronik | XI-XIII | - | średnie | 2 | |
2. | Starszy mistrz | XI-XII | 3 | zasadnicze | 4 | |
3. | Starszy technik, | X-XII | - | średnie | 2 | |
starszy muzyk | ||||||
mechanik silników okrętowych | ||||||
4. | Ślusarz-tokarz | IX-XI | - | zasadnicze | - | |
kierowca samochodu specjalnego | według odrębnych przepisów | |||||
blacharz samochodowy, | zasadnicze | - | ||||
diagnosta samochodowy, | ||||||
elektromechanik | ||||||
mistrz garmażeryjny lub cukierniczy, | 2 | 3 | ||||
kuchmistrz, | ||||||
mistrz | ||||||
blacharz-dekarz, | - | - | ||||
elektryk samochodowy, | ||||||
elektromonter, | ||||||
lakiernik samochodowy | ||||||
5. | Technik, | IX-XI | - | średnie | - | |
pracownik ochrony, | ||||||
muzyk | ||||||
6. | Kucharz, | IX-XI | - | zasadnicze | - | |
mechanik urządzeń chłodniczych lub garmażeryjnych, | ||||||
mechanik rusznikarz, | ||||||
mechanik maszyn biurowych, | ||||||
mechanik urządzeń ppoż., | ||||||
malarz-murarz, | ||||||
monter-konserwator urządzeń i sieci wodnokanalizacyjnej, c.o. i gazowej, | ||||||
monter konserwator urządzeń łączności, | ||||||
mechanik urządzeń slipowych, | ||||||
palacz kotłowni wysokoprężnych | ||||||
7. | Starszy mechanik centrali telefonicznej | VIII-IX | - | średnie | 3 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||||
8. | Szewc, | VIII-IX | - | zasadnicze | - | ||||
krawiec, | |||||||||
spawacz, | |||||||||
tynkarz-glazurnik | |||||||||
kierowca ciągnika, | według odrębnych przepisów | ||||||||
kierowca karetki sanitarnej (pogotowia), | |||||||||
kierowca mikrobusu | |||||||||
9. | Kelner, | VII-VIII | - | podstawowe | - | ||||
młodszy kucharz, | |||||||||
gospodarz obiektu, | |||||||||
operator urządzeń piorących, | |||||||||
operator urządzeń oczyszczalni ścieków | |||||||||
10. | Operator wózka akumulatorowego, | VI-VIII | - | podstawowe | - | ||||
ogrodnik | |||||||||
11. | Pomocnik kierowcy | VI-VII | - | podstawowe | - | ||||
12. | Pomoc kucharza, | V-VI | - | podstawowe | - | ||||
pomocnik palacza c.o., | |||||||||
pracownik obsługi gospodarczej w komisariatach policji, | |||||||||
palacz pieców zwykłych | |||||||||
VIIIA. Wojewódzkie inspektoraty ochrony roślin i nasiennictwa | |||||||||
1. | Konserwator aparatury laboratoryjnej | IX-XII | - | średnie zawodowe i uprawnienia specjalistyczne | 3 | ||||
2. | Robotnik szklarniowy, robotnik laboratoryjny | VI-X | - | zasadnicze zawodowe | - | ||||
3. | Sprzątaczka laboratoryjna | IV-VI | - | podstawowe | - | ||||
IX. (skreślona). | |||||||||
X. (skreślona). |
Załącznik nr 4
WYKAZ PRAC WYKONYWANYCH W WARUNKACH UCIĄŻLIWYCH LUB SZKODLIWYCH DLA ZDROWIA
1) Do pierwszego stopnia uciążliwości lub szkodliwości dla zdrowia zalicza się prace wykonywane:
a) w pomieszczeniach, w których ze względu na technologię produkcji konieczne jest stosowanie wyłącznie oświetlenia elektrycznego,
b) w warunkach narażenia na promieniowanie ultrafioletowe lub podczerwone,
c) w pomieszczeniach zamkniętych, w których utrzymuje się stale temperatura efektywna powyżej 25°C lub poniżej 10°C,
d) w warunkach narażenia na działanie pyłów nie wywołujących zwłóknienia tkanki płucnej,
e) w warunkach narażenia na działanie substancji toksycznych nie kumulujących się w organizmie,
f) w warunkach narażenia na wibrację ogólną,
g) w mokrym środowisku o względnej wilgotności powietrza przekraczającej 80%, w błocie lub bezpośrednim kontakcie z wodą.
2) Do drugiego stopnia uciążliwości lub szkodliwości dla zdrowia zalicza się prace wykonywane:
a) w pomieszczeniach zlokalizowanych poniżej poziomu otaczającego terenu - zgodnie z przepisami w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
b) w warunkach narażenia na hałas,
c) w warunkach nadmiernego obciążenia wysiłkiem fizycznym co najmniej 2.000 kcal dla mężczyzn i 1.200 kcal dla kobiet lub wymagające wymuszonej pozycji ciała,
d) w warunkach narażenia na działanie pyłów wywołujących zwłóknienie tkanki płucnej,
e) w warunkach narażenia na działanie substancji toksycznych kumulujących się w organizmie.
3) Do trzeciego stopnia uciążliwości lub szkodliwości dla zdrowia zalicza się prace wykonywane:
a) w warunkach narażenia na promieniowanie jonizujące,
b) w warunkach narażenia na działanie pól elektromagnetycznych wysokiej częstotliwości w zakresie od 0,1 do 300.000 MHz w strefie zagrożenia,
c) w warunkach narażenia na działanie substancji i czynników rakotwórczych, których wykaz określają odrębne przepisy,
d) pod ziemią lub pod wodą,
e) na wysokości powyżej 2 m i w wykopach poniżej 2 m uznane za niebezpieczne w przepisach o bezpieczeństwie i higienie pracy,
f) przy wytwarzaniu, stosowaniu, magazynowaniu i transportowaniu gazów, paliw i materiałów wybuchowych,
g) w szczególności wewnątrz zbiorników, aparatów, kanałów, studni, których wykonywanie wymaga specjalnego zezwolenia,
h) w kontakcie z materiałem zakaźnym albo chorymi zakaźnie ludźmi bądź zwierzętami.
[1] Załącznik nr 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 maja 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. Nr 80, poz. 722). Zmiana weszła w życie 5 lipca 2002 r.
Wyrazy IIIA i IIIB w tytule tabeli A dodane przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 maja 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. Nr 80, poz. 722). Zmiana weszła w życie 5 lipca 2002 r. i ma zastosowanie od 1 kwietnia 2002 r.
Wyrazy I i II w tytule tabeli A skreślone przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 maja 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. Nr 80, poz. 722). Zmiana weszła w życie 5 lipca 2002 r. i ma zastosowanie od 1 maja 2002 r.
[2] Załącznik nr 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 maja 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. Nr 80, poz. 722). Zmiana weszła w życie 5 lipca 2002 r.
Tabela nr I skreślona przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 maja 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. Nr 80, poz. 722). Zmiana weszła w życie 5 lipca 2002 r. i ma zastosowanie od 1 maja 2002 r.
Tabele nr IIIA i IIIB dodane przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 maja 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. Nr 80, poz. 722). Zmiana weszła w życie 5 lipca 2002 r. i ma zastosowanie od 1 kwietnia 2002 r.
Tabela nr V w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. c) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 maja 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. Nr 80, poz. 722). Zmiana weszła w życie 5 lipca 2002 r. i ma zastosowanie od 1 kwietnia 2002 r.
Tabela nr VII w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. d) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 maja 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. Nr 80, poz. 722). Zmiana weszła w życie 5 lipca 2002 r. i ma zastosowanie od 1 maja 2002 r.
Tabela nr IX skreślona przez § 1 pkt 2 lit. e) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 maja 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. Nr 80, poz. 722). Zmiana weszła w życie 5 lipca 2002 r. i ma zastosowanie od 1 stycznia 2002 r.
Tabela nr XIIA w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. f) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 maja 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. Nr 80, poz. 722). Zmiana weszła w życie 5 lipca 2002 r. i ma zastosowanie od 1 stycznia 2002 r.
Tabela nr XV w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. d) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 maja 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. Nr 80, poz. 722). Zmiana weszła w życie 5 lipca 2002 r. i ma zastosowanie od 1 kwietnia 2002 r.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00