Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 1999 nr 78 poz. 883
Wersja archiwalna od 2000-09-06 do 2003-06-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 1999 nr 78 poz. 883
Wersja archiwalna od 2000-09-06 do 2003-06-01
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

Od redakcji: Rozporządzenie zostało uchylone w związku z art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz.U. Nr 86, poz. 789). 

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ

z dnia 16 września 1999 r.

w sprawie czynności Głównego Inspektora Kolejnictwa, za które pobierane są opłaty, a także wysokości tych opłat i trybu ich pobierania.

(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2000 r., Nr 69, poz. 814)  

Na podstawie art. 41 ust. 3 ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. Nr 96, poz. 591 i z 1998 r. Nr 106, poz. 668) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Czynności, za które Główny Inspektor Kolejnictwa pobiera opłaty] Główny Inspektor Kolejnictwa pobiera opłaty za czynności związane z:

1) wydawaniem świadectw dopuszczenia do eksploatacji na:

a) budowle i urządzenia przeznaczone do prowadzenia ruchu kolejowego,

b) każdy typ eksploatowanego pojazdu szynowego,

2) kontrolą, o ile polega ona na wykonywaniu specjalistycznych badań i pomiarów, dotyczącą:

a) szczegółowych zasad i warunków prowadzenia ruchu na liniach kolejowych,

b) warunków technicznych eksploatacji pojazdów szynowych,

c) warunków technicznych budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego,

d) warunków, jakie powinni spełniać zatrudnieni na stanowiskach bezpośrednio związanych z prowadzeniem ruchu na liniach kolejowych oraz prowadzący pojazdy szynowe,

e) pojazdów szynowych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Wysokość opłat] [1] Wysokość opłat ustala się w zależności od zakresu badań i czynności wykonywanych przez Głównego Inspektora Kolejnictwa, koniecznych do uzyskania świadectwa dopuszczenia do eksploatacji na budowle i urządzenia przeznaczone do prowadzenia ruchu kolejowego oraz na każdy typ eksploatowanego pojazdu szynowego, a także czynności związanych z kontrolą, w następującej wysokości:

Nr poz.

Rodzaj czynności

Wysokość opłat: w zł (PLN)

I

Wydawanie świadectw dopuszczenia do eksploatacji na:

1

Budowle przeznaczone do prowadzenia ruchu kolejowego:

Pracochłonność

do 5 godzin

5 do 10 godzin

10 do 20 godzin

20 do 30 godzin

opłata maksy­malna przy praco­chłonności ponad 30 godz.

1. 1

Nawierzchnie i elementy nawierzchni kolejowej

500

2 000

4 000

6 000

20 000

1. 2

Skrzyżowania linii kolejowych z drogami publicznymi w jednym poziomie

500

1 500

2 000

3 000

5 000

1. 3

Sieć trakcyjna

500

1 500

2 000

3 000

10 000

2

Urządzenia przeznaczone do prowadzenia ruchu kolejowego:

Pracochłonność

do 5 godzin

5 do 10 godzin

10 do 20 godzin

20 do 30 godzin

opłata maksy­malna przy praco­chłonno­ści ponad 30 godz.

2. 1

Urządzenia sterowania ruchem kolejowym

500

1 500

2 000

3 000

10 000

2. 2

Urządzenia telekomunikacji kolejowej związanej z prowadzeniem ruchu kolejowego

500

1 500

2 000

3 000

10 000

3

Typy pojazdów szynowych:

Pracochłonność

do 5 godzin

5 do 10 godzin

10 do 20 godzin

20 do 30 godzin

opłata maksy­malna przy praco­chłonno­ści ponad 30 godz.

3. 1

Pojazdy trakcyjne

2 000

8 000

16 000

24 000

80 000

3. 2

Wagony osobowe

2 500

10 000

20 000

30 000

60 000

3. 3

Wagony towarowe

1 500

6 000

12 000

18 000

30 000

3. 4

Tabor kolejowy specjalny

2 000

8 000

16 000

24 000

50 000

3. 5

Pojazdy pomocnicze

1 500

6 000

12 000

18 000

40 000

3. 6

Typowe podzespoły i elementy pojazdów szynowych

1 000

2 000

5 000

10 000

20 000

II

Czynności związane z kontrolą:

Pracochłonność

do 5 godzin

5 do
10
godzin

10 do
20
godzin

20 do
30
godzin

opłata maksy-
malna przy praco-
chłonności ponad 30 godz.

1.

Zasad i warunków prowadzenia ruchu na liniach kolejowych

800

1 500

3 000

5 000

10 000

2.

Warunków technicznych eksploatacji pojazdów szynowych

800

1 500

3 000

5 000

10 000

3.

Warunków technicznych budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego

800

1 500

3 000

5 000

10 000

4.

Posiadania wymaganych uprawnień zawodowych przez pracowników bezpośrednio związanych z prowadzeniem ruchu na liniach kolejowych i prowadzeniem pojazdów

800

1 500

3 000

5 000

10 000

5.

Pojazdów szynowych

800

1 500

3 000

5 000

10 000

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Pobieranie opłat] 1. Opłaty, o których mowa w § 1, pobierane są:

1) przy składaniu wniosku o wydanie świadectwa dopuszczenia do eksploatacji – 50% dolnej stawki wysokości opłaty dla danego rodzaju czynności,

2) przy wydaniu świadectwa – pozostała część opłaty,

3) za czynności związane z kontrolą, o której mowa w § 1 pkt 2:

a) przy rozpoczęciu kontroli – 50% dolnej stawki wysokości opłat dla danego rodzaju czynności,

b) przy odbiorze protokołu kontroli – pozostała część opłaty.

2. Opłaty, o których mowa w ust. 1, nie podlegają zwrotowi.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

[1] § 2 część l tabeli w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 21 lipca 2000 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie czynności Głównego Inspektora Kolejnictwa, za które pobierane są opłaty, a także wysokości tych opłat i trybu ich pobierania (Dz.U. Nr 69, poz. 814). Zmiana weszła w życie 6 września 2000 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00