Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 1999 nr 77 poz. 871
Wersja archiwalna od 1999-10-09 do 2004-05-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 1999 nr 77 poz. 871
Wersja archiwalna od 1999-10-09 do 2004-05-01
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW

z dnia 15 września 1999 r.

w sprawie wzoru wniosku o dokonanie zwrotu lub umorzenia należności celnych oraz dokumentów, które należy do niego dołączyć

Na podstawie art. 252 § 2 ustawy z dnia 9 stycznia 1997 r. - Kodeks celny (Dz. U. Nr 23, poz. 117, Nr 64, poz. 407, Nr 121, poz. 770, Nr 157, poz. 1026 i Nr 160, poz. 1084, z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 160, poz. 1063 oraz z 1999 r. Nr 40, poz. 402 i Nr 72, poz. 802) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Wzór wniosku] Ustala się wzór wniosku o dokonanie zwrotu lub umorzenia należności celnych, stanowiący załącznik do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Załączniki do wniosku] Do wniosku, o którym mowa w § 1, należy dołączyć:

1) dokumenty, których przedstawienie było niezbędne do nadania towarom przeznaczenia celnego,

2) dowód uiszczenia należności celnych, w wypadku gdy wniosek dotyczy zwrotu należności celnych,

3) opis okoliczności uzasadniających złożenie wniosku oraz dokumenty potwierdzające te okoliczności.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Przepisy uchylone] Traci moc zarządzenie Prezesa Głównego Urzędu Ceł z dnia 17 września 1997 r. w sprawie wzoru wniosku o dokonanie zwrotu lub umorzenia należności celnych oraz dokumentów, które należy do niego dołączyć (Monitor Polski Nr 66, poz. 653).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Wejście w życie] [1] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Finansów: L. Balcerowicz

Załącznik do rozporządzenia Ministra Finansów

z dnia 15 września 1999 r. (poz. 871)

WNIOSEK O DOKONANIE ZWROTU/UMORZENIA (1) NALEŻNOŚCI CELNYCH

1. Wnioskodawca

2. Numer zgłoszenia celnego

3. Urząd celny zarejestrowania

4. Urząd celny właściwy ze względu na miejsce, w którym znajduje się towar

5. Miejsce, w którym znajdują się towary

6. Uwagi urzędu celnego

7. Przeznaczenie celne, jakie wnioskodawca chce nadać towarom

8. Opis towarów - ilość i rodzaj

9. Kod PCN

10. Masa netto

11. Wartość celna

12. Kwota należności w zł (PLN)

13. Wniosek o dokonanie zwrotu/umorzenia (1) należności celnych

Ja niżej podpisany wnioskuję o dokonanie zwrotu/umorzenia (1) należności celnych na podstawie:

- następującego artykułu ustawy z dnia 9 stycznia 1997 r. - Kodeks celny (Dz. U. Nr 23, poz.117 z późn. zm.)(2)

ð art.246

ð art.247

ð art.248

- następującego przepisu rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 grudnia 1997 r. w sprawie określenia wypadków, w których należności celne przywozowe lub wywozowe są zwracane lub umarzane, oraz trybu i warunków dokonywania zwrotu lub umorzenia (Dz. U. Nr 158, poz. 1050 i z 1999 r. Nr 36, poz. 342)

...................................................... ...................................................... ...................................................... ...........

14. Potwierdzenie przyjęcia wniosku

15. Uwagi urzędu celnego zarejestrowania

16. Załączniki:

17. Uprzedzony o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, wynikającej z Kodeksu karnego. (art. 233), oświadczam, że według stanu na dzień złożenia wniosku dane zawarte we wniosku są prawdziwe oraz dane i informacje wynikające z załączonych do wniosku dokumentów są aktualne.

data

podpis wnioskodawcy

( 1 ) Niepotrzebne skreślić.

( 2 ) We właściwym polu umieścić x.

OBJAŚNIENIA DO WNIOSKU

Wniosek powinien być sporządzony pismem maszynowym lub komputerowo. Dopuszcza się sporządzenie ręczne dużymi, drukowanymi literami, a w polu 1 stosowanie stempli lub pieczęci.

Pola 1-5, 7-13, 16 i 17 wniosku wypełnia wnioskodawca.

Pole 6-wypełnia urząd celny, właściwy ze względu na miejsce, w którym znajduje się towar podlegający należnościom celnym, których zwrotu lub umorzenia dotyczy wniosek.

Pola 14 i 15 - wypełnia urząd celny, w którym zostały zarejestrowane należności celne, których zwrotu lub umorzenia dotyczy wniosek.

Wprowadzone zmiany powinny zostać dokonane poprzez wykreślenie informacji błędnych i podanie właściwych. Każda dokonana w ten sposób zmiana musi zostać potwierdzona przez wnioskodawcę i funkcjonariusza celnego.

W formularzu wniosku należy w:

polu 1 -

podać imię i nazwisko, adres lub nazwę i siedzibę wnioskodawcy,

polu 2 -

podać numer zgłoszenia celnego, na podstawie którego zarejestrowano kwotę należności celnych, których zwrotu lub umorzenia dotyczy wniosek,

polu 3 -

podać nazwę i adres urzędu celnego, w którym zarejestrowano należności celne, których zwrotu lub umorzenia dotyczy wniosek,

polu 4 -

podać nazwę i adres urzędu celnego, właściwego ze względu na miejsce, gdzie znajduje się towar podlegający należnościom celnym, których zwrotu lub umorzenia dotyczy wniosek,

polu 5 -

podać adres,

polu 7 -

w przypadku gdy nadanie przeznaczenia celnego uzależnione jest od uzyskania pozwolenia - podać jego numer,

polu 8 -

opisać towary zgodnie z ich nazwą techniczną lub handlową; należy podać odpowiednio znaki, numery, ilość paczek; w wypadku towarów nie opakowanych - podać ilość przedmiotów lub wpisać „luzem”,

polu 9 -

podać kod Polskiej Scalonej Nomenklatury Towarowej Handlu Zagranicznego PCN,

polu 10 -

masę podać w jednostkach systemu metrycznego, np. kilogram, litr, metr itp.,

polu 11 -

podać wartość celną towarów,

polu 12 -

podać kwotę należności celnych, których zwrotu lub umorzenia dotyczy wniosek,

polu 13 -

wskazać podstawę prawną, w oparciu o którą wnioskodawca ubiega się o dokonanie zwrotu lub umorzenia należności celnych.

Wniosek może zostać sporządzony na kartce papieru o formacie A-4. Wniosek taki powinien zawierać wszystkie wymagane informacje zgodnie z układem graficznym określonym we wzorze.

[1] Rozporządzenie wchodzi w życie 9 października 1999 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00