Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 1999 nr 77 poz. 870
Wersja archiwalna od 1999-10-09 do 2004-05-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 1999 nr 77 poz. 870
Wersja archiwalna od 1999-10-09 do 2004-05-01
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW

z dnia 14 września 1999 r.

w sprawie wyznaczenia dróg celnych oraz określenia zasad poruszania się i przemieszczania towarów po tych drogach

Na podstawie art. 36 § 6 ustawy z dnia 9 stycznia 1997 r. - Kodeks celny (Dz. U. Nr 23, poz. 117, Nr 64, poz. 407, Nr 121, poz. 770, Nr 157, poz. 1026 i Nr 160, poz. 1084, z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 160, poz. 1063 oraz z 1999 r. Nr 40, poz. 402 i Nr 72, poz. 802) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Drogi celne] 1. Wyznacza się kolejowe drogi celne prowadzące odcinkami linii kolejowych od otwartych kolejowych przejść granicznych do najbliżej położonych urzędów celnych w miejscowościach:

1) Bartoszyce,

2) Braniewo,

3) Chałupki,

4) Cieszyn,

5) Czeremcha,

6) Dorohusk,

7) Głuchołazy,

8) Gubin,

9) Hrebenne,

10) Hrubieszów,

11) Krościenko,

12) Kostrzyn,

13) Kowalewo,

14) Kunowice,

15) Kuźnica Białostocka,

16) Lubawka,

17) Łupków,

18) Małaszewicze,

19) Medyka,

20) Mieroszów,

21) Międzylesie,

22) Muszyna,

23) Przemyśl,

24) Rzepin,

25) Siemianówka,

26) Skandawa,

27) Szczecin-Gumieńce (Grambow),

28) Szczecin-Gumieńce (Tantow),

29) Terespol,

30) Trakiszki,

31) Tuplice,

32) Werchrata,

33) Węgliniec,

34) Zawidów,

35) Zebrzydowice,

36) Zgorzelec,

37) Zubki Białostockie,

38) Zwardoń.

2. Wyznacza się morskie drogi celne prowadzące trasą przepływu od miejsca przekroczenia morskiej granicy polskiego obszaru celnego do najbliżej położonych urzędów celnych w miejscowościach:

1) Darłowo,

2) Dziwnów,

3) Elbląg,

4) Frombork,

5) Gdańsk,

6) Gdynia,

7) Górki Zachodnie,

8) Hel,

9) Jastarnia,

10) Jarosławiec,

11) Krynica Morska,

12) Kołobrzeg,

13) Łeba,

14) Mielno,

15) Mrzeżyno,

16) Nowe Warpno,

17) Police,

18) Rowy,

19) Stepnica,

20) Szczecin,

21) Świnoujście,

22) Trzebież,

23) Ustka,

24) Władysławowo.

3. Wyznacza się rzeczne drogi celne prowadzące najkrótszą trasą od miejsca przekroczenia granicy państwowej do urzędów celnych w miejscowościach:

1) Gryfino,

2) Widuchowa.

4. Wyznacza się powietrzne drogi celne prowadzące od miejsca przekroczenia powietrznej granicy polskiego obszaru celnego drogami lotniczymi wyznaczonymi przez przepisy odrębne do najbliżej położonych urzędów celnych w miejscowościach:

1) Gdańsk-Rębiechowo,

2) Katowice-Pyrzowice,

3) Kraków-Balice,

4) Poznań-Ławica,

5) Rzeszów-Jasionka,

6) Szczecin-Goleniów,

7) Warszawa-Okęcie,

8) Wrocław-Strachowice.

5. Drogi powietrzne wyznaczone przez przepisy odrębne, prowadzące bez międzylądowania na polskim obszarze celnym do i z dodatkowych lotniczych przejść granicznych ustalonych przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych, stają się, z chwilą przekroczenia granicy polskiego obszaru celnego przez statek powietrzny, drogami celnymi w rozumieniu art. 36 § 1 pkt 1 Kodeksu celnego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Wyznaczanie dróg celnych] Drogi celne dla towarów przewożonych transportem drogowym wyznaczają organy celne na podstawie art. 36 § 1 pkt 1 Kodeksu celnego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Zakaz zmian trasy] 1. Środki transportu poruszające się drogą celną nie mogą, bez zgody organu celnego, zmieniać trasy przejazdu ani zatrzymywać się, z zastrzeżeniem ust. 2

2. Jeżeli na skutek nieprzewidzianych okoliczności lub działania siły wyższej obowiązek, o którym mowa w ust. 1, nie może zostać wykonany, osoba zobowiązana do jego wykonania lub inna osoba działająca w jej imieniu powinna bezzwłocznie poinformować organ celny o tej sytuacji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Przeładunek towarów] Przeładunek towarów przemieszczanych po drogach celnych może nastąpić wyłącznie za zgodą organu celnego i w obecności funkcjonariusza celnego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.[Kompetencje organów celnych] Organ celny może nałożyć na towary przemieszczane drogą celną zamknięcia celne, zarządzić ich konwojowanie lub strzeżenie, a także podjąć inne działania uniemożliwiające usunięcie towarów spod dozoru celnego i zapewniające przedstawienie towaru w nienaruszonym stanie.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.[Wyprowadzanie lub wprowadzanie towarów z polskiego obszaru celnego] W wypadku wprowadzania lub wyprowadzania towarów z polskiego obszaru celnego przez inne niż otwarte przejścia graniczne, organ celny wyznacza drogę celną w pozwoleniu na podstawie art. 35 § 2 Kodeksu celnego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.[Przepisy uchylone] Traci moc zarządzenie Prezesa Głównego Urzędu Ceł z dnia 17 września 1997 r. w sprawie wyznaczenia dróg celnych oraz określenia zasad poruszania się i przemieszczania towarów po tych drogach (Monitor Polski Nr 66, poz. 650).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.[Wejście w życie] [1] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Finansów: w z. J. Bauc

[1] Rozporządzenie wchodzi w życie 9 października 1999 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00