Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 1999 nr 70 poz. 781
Wersja archiwalna od 2002-03-05 do 2003-02-06
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 1999 nr 70 poz. 781
Wersja archiwalna od 2002-03-05 do 2003-02-06
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

Od redakcji: Rozporządzenie zostało uchylone na podstawie art. 4 ust. 8 ustawy z dnia 20 grudnia 2002 r. o zmianie ustawy o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu oraz ustawy o systemie oświaty (Dz.U. z 2003 r. Nr 6, poz. 65). 

ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW

z dnia 18 sierpnia 1999 r.

w sprawie trybu i warunków przyznawania dotacji z budżetu państwa na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnych realizowanych w systemie robót publicznych jako zadania własne gmin zagrożonych szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym

(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2002 r., Nr 13, poz. 123)   Pokaż wszystkie zmiany

Na podstawie art. 37h ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 1994 r. o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu (Dz. U. z 1997 r. Nr 25, poz. 128, Nr 28, poz. 153, Nr 41, poz. 255, Nr 63, poz. 403, Nr 93, poz. 569, Nr 107, poz. 692, Nr 121, poz. 770 i Nr 123, poz. 776, z 1998 r. Nr 66, poz. 431, Nr 106, poz. 668, Nr 108, poz. 684, Nr 137, poz. 887 i Nr 162, poz. 1112, 1118 i 1126 oraz z 1999 r. Nr 60, poz. 636) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Definicje] Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

1) ustawie o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu – rozumie się przez to ustawę z dnia 14 grudnia 1994 r. o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu (Dz. U. z 1997 r. Nr 25, poz. 128, Nr 28, poz. 153, Nr 41, poz. 255, Nr 63, poz. 403, Nr 93, poz. 569, Nr 107, poz. 692, Nr 121, poz. 770 i Nr 123, poz. 776, z 1998 r. Nr 66, poz. 431, Nr 106, poz. 668, Nr 108, poz. 684, Nr 137, poz. 887 i Nr 162, poz. 1112, 1118 i 1126, z 1999 r. Nr 60, poz. 636 oraz z 2000 r. Nr 12, poz. 136 i Nr 31, poz. 384),

2) ustawie o dochodach jednostek samorządu terytorialnego – rozumie się przez to ustawę z dnia 26 listopada 1998 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach 1999 i 2000 (Dz. U. Nr 150, poz. 983 i Nr 162, poz. 1119),

3) ustawie o finansach publicznych – rozumie się przez to ustawę z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014 oraz z 1999 r. Nr 38, poz. 360, Nr 49, poz. 485, Nr 70, poz. 778 i Nr 110, poz. 1255 oraz z 2000 r. Nr 6, poz. 69 i Nr 12, poz. 136),

4) rezerwie celowej – rozumie się przez to rezerwę celową utworzoną w budżecie państwa na dany rok budżetowy, przeznaczoną na dotacje na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnych realizowanych w systemie robót publicznych jako zadania własne gmin zagrożonych szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym, określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów wydanym na podstawie art. 37h ust. 1 ustawy o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu, które obowiązuje w dniu 1 stycznia roku budżetowego,

5) dotacjach – rozumie się przez to dotacje celowe z budżetu państwa przyznane przez wojewodów w trybie określonym w rozporządzeniu,

6) robotach publicznych – rozumie się przez to roboty, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 21 ustawy o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu,

7) kosztach podlegających refundacji ze środków Funduszu Pracy – rozumie się przez to:

a) koszty poniesione na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne bezrobotnych, o których mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu,

b) rzeczowe koszty organizacji robót publicznych, o których mowa w art. 20 ust. 4 ustawy o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Podział kwoty rezerwy celowej] 1. Minister Finansów:

1) na wniosek ministra właściwego do spraw pracy uzgodniony z ministrem właściwym do spraw rozwoju regionalnego dokonuje podziału kwoty rezerwy celowej między województwa, w których są gminy zagrożone szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym, z zastrzeżeniem ust. 3,

2) zawiadamia ministra właściwego do spraw pracy uzgodniony z ministrem właściwym do spraw rozwoju regionalnego o podjęciu decyzji w sprawie podziału kwoty rezerwy celowej.

2. Minister właściwy do spraw pracy informuje właściwych wojewodów i marszałków województw o kwocie dotacji ustalonej dla województwa w wyniku podziału kwoty rezerwy celowej.

3. [1] Kwotę rezerwy celowej dzieli się między województwa proporcjonalnie do liczby osób bezrobotnych zarejestrowanych w powiatowych urzędach pracy właściwych dla gmin zagrożonych szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym, na koniec kwartału poprzedzającego kwartał, w którym jest dokonywany podział.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Dotacja] 1. Kwoty dotacji na dofinansowanie poszczególnych inwestycji infrastrukturalnych są ustalane przez wojewodów, na wniosek zarządów gmin zagrożonych szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym, zwanych dalej „wnioskodawcami”, i po zasięgnięciu opinii marszałków województw oraz wojewódzkich rad zatrudnienia. Wnioski o przyznanie dotacji są sporządzane przez wnioskodawców według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do rozporządzenia.

2. Dotacja może być przyznana na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnej będącej zadaniem własnym gminy, jeżeli taka inwestycja spełnia jednocześnie następujące warunki:

1) określone w art. 44 i 45 ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego,

2) inwestycja jest zlokalizowana w gminie zagrożonej szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym,

3) inwestycja jest realizowana z udziałem bezrobotnych kierowanych do robót publicznych przez powiatowy urząd pracy,

4) inwestycja jest wykonywana w zakresie: zaopatrzenia w wodę, energię elektryczną i energię cieplną, kanalizacji i oczyszczalni ścieków komunalnych, urządzeń sanitarnych, wysypisk i utylizacji odpadów komunalnych, gminnych dróg i ulic, gazociągów i urządzeń do przetwarzania gazu oraz publicznych urządzeń sportowo-rekreacyjnych lub inwestycja jest realizowana w tym zakresie i ma na celu usuwanie skutków powodzi w gminie określonej w odrębnych przepisach ustalających wykaz gmin, na których obszarze wystąpiła powódź, zwana dalej „inwestycją mającą na celu usuwanie skutków powodzi”, z wyłączeniem inwestycji publicznych urządzeń sportowo-rekreacyjnych.

3. Łączna wysokość dotacji z budżetu państwa przeznaczonych na dofinansowanie w roku budżetowym inwestycji infrastrukturalnej nie może przekroczyć kwoty, którą ustala się według zasad określonych w art. 44 ust. 3 i 4 oraz art. 45 ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, z zastrzeżeniem ust. 4.

4. Przepisu ust. 3 nie stosuje się do inwestycji infrastrukturalnych, mających na celu usuwanie skutków powodzi.

5. Przy ustalaniu wysokości dotacji na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnej w roku budżetowym, w kwocie środków planowanej w budżecie gminy na ten rok na jej finansowanie, wykazywanej w części B rubryce 2 wniosku o przyznanie dotacji, nie uwzględnia się dotacji wykazywanych w części B rubryce 7 wniosku oraz kwot stanowiących równowartość kosztów podlegających refundacji ze środków Funduszu Pracy, które są określone w umowie zawieranej przez wnioskodawcę z właściwym wojewódzkim lub powiatowym urzędem pracy i wykazywane w części B rubryce 3 wniosku.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Wnioski o przyznanie dotacji] 1. Wnioski o przyznanie dotacji są składane przez wnioskodawców właściwym wojewodom w terminie ustalonym przez wojewodów.

2. Właściwi wojewodowie zawiadamiają zarządy gmin zagrożonych szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym o terminie składania wniosków, o których mowa w ust. 1.

3. Część opisowa wniosku o przyznanie dotacji powinna zawierać w szczególności uzasadnienie potrzeby realizacji inwestycji infrastrukturalnej objętej wnioskiem oraz informacje o:

1) zakresie rzeczowym inwestycji infrastrukturalnej, wykonanym do końca miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym jest składany wniosek, jeżeli inwestycja infrastrukturalna jest w toku realizacji,

2) zakresie rzeczowym inwestycji infrastrukturalnej, planowanym do wykonania w terminie określonym w części A poz. 5 wniosku (w tym w roku budżetowym, jeżeli inwestycja infrastrukturalna jest planowana do zakończenia po tym roku),

3) stanie przygotowania inwestycji infrastrukturalnej do realizacji,

4) uwzględnieniu wymogów ochrony środowiska, związanych z realizacją inwestycji infrastrukturalnej,

5) planowanych efektach inwestycji infrastrukturalnej, innych niż określone w części A poz. 6 wniosku,

6) wnioskach o przyznanie dotacji z państwowych funduszów celowych albo z budżetu wojewody lub z innego źródła, złożonych przez wnioskodawcę, lecz nie rozpatrzonych do dnia, w którym jest składany wniosek.

4. Do wniosku o przyznanie dotacji należy załączyć:

1) kopię umowy, o której mowa w § 3 ust. 5,

2) zobowiązanie wnioskodawcy do zwrotu dotacji wraz z odsetkami, w wysokości ustalonej jak od zaległości podatkowych, naliczonymi od dnia otrzymania dotacji do dnia zwrotu dotacji, w wypadkach, o których mowa w § 8 ust. 4 pkt 1 i § 9 ust. 2, oraz od dnia następującego po dniu, w którym upłynął termin określony w § 11 ust. 1, do dnia zwrotu pozostałej kwoty dotacji określonej w tym przepisie.

5. Przy sporządzaniu i rozpatrywaniu wniosków o przyznanie dotacji w pierwszej kolejności powinny być uwzględnione inwestycje infrastrukturalne, które wymagają najniższej kwoty dotacji na jednego bezrobotnego przewidzianego do zatrudnienia przy realizacji takiej inwestycji w roku budżetowym oraz stwarzają warunki do powstawania nowych miejsc pracy, z zastrzeżeniem ust. 6.

6. Przepisów ust. 5 nie stosuje się przy sporządzaniu i rozpatrywaniu wniosków o przyznanie dotacji na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnych mających na celu usuwanie skutków powodzi.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.[Obowiązki wojewodów] 1. Wojewodowie, po otrzymaniu opinii, o których mowa w § 3 ust. 1, oraz rozpatrzeniu wniosków o przyznanie dotacji:

1) w terminie 55 dni od dnia otrzymania od ministra właściwego do spraw pracy informacji o wysokości dotacji określonej dla województwa:

a) ustalają kwoty dotacji na dofinansowanie poszczególnych inwestycji infrastrukturalnych; jeżeli dotacje mają być przekazane w ratach, wojewodowie określają wysokość tych rat,

b) informują wnioskodawców o ustalonych kwotach dotacji; jeżeli ustalona kwota dotacji jest niższa od kwoty dotacji określonej we wniosku, wnioskodawca, w terminie 5 dni od dnia otrzymania informacji, zawiadamia wojewodę, które dane zamieszczone w tym wniosku wymagają korekty, oraz przedstawia zmienione dane i ich uzasadnienie,

2) w terminie 65 dni od dnia, o którym mowa w pkt 1:

a) przekazują ministrowi właściwemu do spraw pracy oraz marszałkom województwa wykazy inwestycji infrastrukturalnych, które będą dofinansowane dotacją, określające w szczególności pełne nazwy inwestycji, ich wartość kosztorysową i termin realizacji, kwoty środków planowanych w budżetach gmin na finansowanie inwestycji, ustalone kwoty dotacji i planowane terminy ich przekazania wnioskodawcom oraz klasyfikację budżetową (dział, rozdział, paragraf) wydatków budżetowych, które mają być poniesione z budżetu państwa na poszczególne inwestycje,

b) występują do Ministra Finansów z wnioskami o dokonanie odpowiednich zmian w budżecie państwa, załączając do wniosków kopię wykazów, o których mowa pod lit. a).

2. Wojewodowie przekazują wnioskodawcom dotacje, z uwzględnieniem przepisów § 8 ust. 2 i ust. 4 pkt 2.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.[Informacja o przebiegu realizacji i finansowaniu inwestycji infrastrukturalnych] 1. Wnioskodawca, który otrzymał dotację na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnych, jest zobowiązany do sporządzania i przekazywania właściwemu wojewodzie oraz marszałkowi województwa, w terminie 15 dni po upływie III i IV kwartału roku budżetowego, informacji o przebiegu realizacji i finansowania tych inwestycji, sporządzonej według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do rozporządzenia.

2. Wnioskodawca do informacji, o której mowa w ust. 1, załącza:

1) kopie protokołów końcowego odbioru inwestycji infrastrukturalnych, zakończonych w danym kwartale roku budżetowego, a po upływie IV kwartału tego roku – również kopie protokołów częściowego odbioru inwestycji infrastrukturalnych przewidzianych do zakończenia po roku budżetowym w zakresie rzeczowym określonym w części C wniosków, planowanym do wykonania w roku budżetowym,

2) część opisową zawierającą w szczególności analizę przebiegu realizacji i finansowania każdej inwestycji infrastrukturalnej oraz dane dotyczące wykonanego zakresu rzeczowego poszczególnych inwestycji infrastrukturalnych, określonego w części C wniosków, a w części opisowej, która jest załączona do informacji sporządzonej po IV kwartale – również dane o ważniejszych efektach rzeczowych inwestycji infrastrukturalnych zakończonych w roku budżetowym i ocenę oczekiwanego wpływu tych inwestycji zwłaszcza na poprawę stanu infrastruktury technicznej i środowiska naturalnego oraz na tworzenie nowych miejsc pracy w gminie.

3. Właściwi wojewodowie, w porozumieniu z marszałkami województw, przekazują ministrowi właściwemu do spraw pracy informacje zbiorcze sporządzone według wzoru, o którym mowa w ust. 1, na podstawie danych zawartych w informacjach otrzymanych od wnioskodawców, z zastrzeżeniem ust. 4–6.

4. Przed sporządzeniem informacji zbiorczych przekazywanych ministrowi właściwemu do spraw pracy dane zawarte w informacjach otrzymanych od wnioskodawców są weryfikowane przez wojewodów.

5. Informacje zbiorcze, o których mowa w ust. 3, sporządzone po III kwartale roku budżetowego, są przekazywane ministrowi właściwemu do spraw pracy oraz Ministrowi Finansów w terminie 30 dni po upływie tego kwartału.

6. Informacje zbiorcze, o których mowa w ust. 3, sporządzone po IV kwartale roku budżetowego, są przekazywane ministrowi właściwemu do spraw pracy oraz Ministrowi Finansów do dnia 31 marca roku następującego po roku budżetowym, łącznie z częścią opisową zawierającą w szczególności:

1) dane o ważniejszych efektach rzeczowych inwestycji infrastrukturalnych zakończonych w roku budżetowym i ocenę oczekiwanego wpływu tych inwestycji zwłaszcza na poprawę stanu infrastruktury technicznej środowiska naturalnego oraz na tworzenie nowych miejsc pracy w gminach, które otrzymały dotację,

2) analizę nieprawidłowości występujących w ciągu roku budżetowego podczas realizacji i finansowania inwestycji infrastrukturalnych oraz działań podjętych w celu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości i wyników tych działań.

7. Minister właściwy do spraw pracy przedstawia Radzie Ministrów, w terminie do dnia 31 maja roku następującego po roku budżetowym, informację zbiorczą o realizacji i finansowaniu inwestycji infrastrukturalnych dofinansowanych dotacją w roku budżetowym, sporządzoną na podstawie informacji i analiz otrzymanych od wojewodów, która będzie zawierała w szczególności następujące dane:

1) liczbę i wartość kosztorysową inwestycji infrastrukturalnych dofinansowanych dotacją,

2) liczbę bezrobotnych zatrudnionych przy realizacji inwestycji infrastrukturalnych dofinansowanych dotacją,

3) kwotę dotacji na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnych, przyznaną przez wojewodów i przekazaną wnioskodawcom w roku budżetowym,

4) kwotę środków z budżetu gmin planowaną i rzeczywiście przeznaczoną w roku budżetowym na finansowanie inwestycji infrastrukturalnych,

5) kwotę środków z Funduszu Pracy wydatkowanych na finansowanie robót publicznych,

6) liczbę wnioskodawców zobowiązanych do zwrotu dotacji do budżetu wojewody w roku budżetowym i w roku następnym oraz łączne kwoty dotacji podlegających zwrotowi w tych latach.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.[Kontrole dotyczące realizacji robót publicznych] 1. Właściwi wojewodowie kontrolują prawidłowość wykorzystania dotacji przekazanych na finansowanie inwestycji infrastrukturalnych i sporządzania informacji, o których mowa w § 6 ust. 1, oraz przestrzeganie przez wnioskodawców obowiązku zwrotu dotacji w wypadkach określonych w § 8 ust. 4 pkt 1, § 9 ust. 2, § 10 ust. 1 i § 11 ust. 1.

2. Kontrole dotyczące realizacji robót publicznych są dokonywane przez wojewodów w porozumieniu z marszałkami województw.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.[Stwierdzenie nieprawidłowości] 1. Jeżeli wojewodowie w ciągu roku budżetowego, w wyniku kontroli albo na podstawie informacji otrzymanych od innego organu kontrolnego lub od wnioskodawcy, stwierdzą nieprawidłowości polegające w szczególności na:

1) wstrzymaniu lub na zaniechaniu realizacji kontynuowanej inwestycji infrastrukturalnej, nierozpoczęciu inwestycji infrastrukturalnej w planowanym terminie albo zaawansowaniu realizacji inwestycji infrastrukturalnej w stopniu zagrażającym zakończeniu inwestycji w planowanym terminie,

2) zatrudnianiu bezrobotnych przy robotach publicznych w liczbie mniejszej od określonej we wniosku o przyznanie dotacji na podstawie umowy, o której mowa w § 3 ust. 5

– podejmują działania mające na celu wyjaśnienie przyczyn wystąpienia nieprawidłowości oraz ustalają dla wnioskodawców terminy, do których wnioskodawcy są zobowiązani usunąć nieprawidłowości i zawiadomić o tym właściwego wojewodę.

2. Wojewodowie, w czasie podejmowania działań wobec wnioskodawców, mogą zmienić ustalone terminy przekazania pozostałych rat dotacji.

3. W razie występowania nieprawidłowości, o której mowa w ust. 1 pkt 2, wojewodowie podejmują działania wobec wnioskodawców w porozumieniu z marszałkami województw.

4. Jeżeli wnioskodawcy nie usuną nieprawidłowości w ustalonych przez wojewodów terminach, o których mowa w ust. 1:

1) dotacje przekazane na finansowanie inwestycji infrastrukturalnych podlegają zwrotowi w całości przez wnioskodawców, w ciągu 14 dni po upływie tych terminów, do budżetów właściwych wojewodów,

2) wojewodowie nie przekazują wnioskodawcom pozostałych rat dotacji.

5. Wojewodowie informują bezzwłocznie Ministra Finansów, ministra właściwego do spraw pracy oraz marszałków województw o wypadkach, o których mowa w ust. 1, 2 i 4, kwotach dotacji podlegających zwrotowi do budżetu wojewody przez wnioskodawców, terminach zwrotu tych dotacji, kwotach rat dotacji nie przekazanych wnioskodawcom oraz dokonanych zmianach terminów przekazania wnioskodawcom pozostałych rat dotacji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.[Ponowna kontrola prawidłowości wykorzystania dotacji] 1. Wojewodowie, po upływie planowanego w roku budżetowym terminu zakończenia każdej inwestycji infrastrukturalnej oraz po dniu 31 grudnia tego roku, dokonują ponownej kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji przekazanych na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnych.

2. Jeżeli w wyniku kontroli albo na podstawie informacji otrzymanych od innego organu kontrolnego lub od wnioskodawcy wojewodowie stwierdzą wystąpienie co najmniej jednej z następujących nieprawidłowości:

1) przeciętna liczba bezrobotnych w okresie realizacji inwestycji infrastrukturalnej w roku budżetowym, w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy, skierowanych przez powiatowy urząd pracy i zatrudnionych na podstawie umowy o pracę przy realizacji inwestycji infrastrukturalnej była mniejsza o więcej niż 5% od liczby bezrobotnych przewidzianych do zatrudnienia, określonej w części A poz. 2 wniosku o przyznanie dotacji,

2) inwestycja infrastrukturalna planowana do zakończenia w roku budżetowym nie została zakończona do dnia 31 grudnia tego roku,

3) inwestycja infrastrukturalna przewidziana do zakończenia po roku budżetowym nie została zrealizowana w zakresie rzeczowym planowanym w części C wniosku o przyznanie dotacji do wykonania w roku budżetowym

– cała dotacja przekazana na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnej podlega zwrotowi do budżetu wojewody, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4.

3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do:

1) dotacji przyznanych w latach 1997 i 1998 na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnych, mających na celu usuwanie skutków powodzi,

2) dotacji przyznanych na dofinansowanie innych inwestycji infrastrukturalnych, jeżeli przyczyną wystąpienia nieprawidłowości określonych w ust. 2 było zdarzenie losowe; dokument stwierdzający taką przyczynę wnioskodawcy przedstawiają właściwym wojewodom w terminie 14 dni od dnia jej wystąpienia, nie później jednak niż do dnia 10 stycznia roku następującego po roku budżetowym, w którym otrzymali dotację.

4. W wypadkach, o których mowa w ust. 2, dotacje podlegają zwrotowi przez wnioskodawców ze środków budżetów gmin w terminach uzgodnionych z właściwymi wojewodami, nie później niż do dnia 31 grudnia roku następującego po roku budżetowym.

5. Wojewodowie informują bezzwłocznie Ministra Finansów oraz ministra właściwego do spraw pracy o kwotach i terminach zwrotu dotacji do budżetu wojewody w wypadkach określonych w ust. 2.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10.[Dotacje zwrócone przez wnioskodawców] 1. Dotacje, które w roku budżetowym będą zwrócone przez wnioskodawców do budżetu wojewody w wypadku określonym w § 8 ust. 4 pkt 1 lub z powodu rezygnacji z ich wykorzystania w całości lub części, oraz dotacje, które nie będą przekazane wnioskodawcom w wypadku określonym w § 8 ust. 4 pkt 2, właściwi wojewodowie w roku budżetowym mogą przeznaczyć na:

1) zwiększenie dotacji ustalonych na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnych, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 1 lit. a),

2) dofinansowanie innych inwestycji infrastrukturalnych objętych wnioskami o przyznanie dotacji, złożonymi w terminie, o którym mowa w § 4 ust. 1.

2. W wypadkach, o których mowa w ust. 1, stosuje się odpowiednio przepisy § 5 ust. 2, § 6 ust. 1–6, § 7–9 i 11.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11.[Niewykorzystana część dotacji] 1. Część dotacji otrzymanej przez wnioskodawcę w roku budżetowym na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnej, która do dnia 31 grudnia tego roku nie została wykorzystana, może być przeznaczona przez wnioskodawcę w roku następnym wyłącznie na finansowanie zobowiązań związanych z zakresem rzeczowym inwestycji infrastrukturalnej, planowanym i wykonanym w roku budżetowym, a po sfinansowaniu zobowiązań pozostała kwota dotacji podlega zwrotowi do budżetu wojewody w terminie 14dni od dnia zakończenia finansowania zobowiązań.

2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się, jeżeli wnioskodawca jest zobowiązany do zwrotu całej dotacji, w wypadkach określonych w § 8 ust. 4 pkt 1 oraz § 9 ust. 2.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 12.[Przepisy uchylone] Traci moc rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 kwietnia 1996 r. w sprawie trybu i warunków przyznawania dotacji z budżetu państwa na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnych realizowanych w systemie robót publicznych jako zadania własne gmin zagrożonych szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym (Dz. U. Nr 56, poz. 253, z 1997 r. Nr 110, poz. 720 i z 1998 r. Nr 81, poz. 524).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 13.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Załączniki do rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 18 sierpnia 1999 r. (poz. 781)

Załącznik nr 1

WNIOSEK
o przyznanie dotacji z budżetu państwa na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnej realizowanej w systemie robót publicznych jako zadanie własne gminy

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

Załącznik nr 2

INFORMACJA
o realizacji i finansowaniu inwestycji infrastrukturalnych wykonywanych w systemie robót publicznych jako zadania własne gmin zagrożonych szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym, które są finansowane z udziałem dotacji z budżetu państwa

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

[1] § 2 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 5 lutego 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu i warunków przyznawania dotacji z budżetu państwa na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnych realizowanych w systemie robót publicznych jako zadania własne gmin zagrożonych szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym (Dz.U. Nr 13, poz. 123). Zmiana weszła w życie 5 marca 2002 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00