Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 1999-06-23 do 2011-04-01
Wersja archiwalna od 1999-06-23 do 2011-04-01
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ
z dnia 14 czerwca 1999 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników placówek naukowych, pomocniczych placówek naukowych i innych jednostek organizacyjnych Polskiej Akademii Nauk.
Na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 25 kwietnia 1997 r. o Polskiej Akademii Nauk (Dz. U. Nr 75, poz. 469 i Nr 141, poz. 943 oraz z 1999 r. Nr 49, poz. 484) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników placówek naukowych, pomocniczych placówek naukowych i innych jednostek organizacyjnych Polskiej Akademii Nauk] W rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 13 października 1997 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników placówek naukowych, pomocniczych placówek naukowych i innych jednostek organizacyjnych Polskiej Akademii Nauk (Dz. U. Nr 128, poz. 838 i z 1998 r. Nr 65, poz. 426) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 1 w ust. 2 skreśla się pkt 4;
2) w § 2:
a) pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników, o których mowa w pkt 6 lit. a), d) i e), stanowiącą załącznik nr 3 do rozporządzenia,”
b) pkt 6 otrzymuje brzmienie:
„6) stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników:
a) inżynieryjnych i technicznych, organizacyjno-ekonomicznych, administracyjnych i pracowników obsługi,
b) działalności podstawowej zatrudnionych w bibliotekach,
c) działalności podstawowej zatrudnionych w Archiwum i Muzeum Ziemi,
d) działalności opiekuńczo-terapeutycznej i medyczno-rehabilitacyjnej zatrudnionych w Domu Rencisty,
e) zatrudnionych przy sporządzaniu i wydawaniu posiłków,
f) zatrudnionych na stanowiskach robotniczych i pracowników zatrudnionych przy pilnowaniu,
stanowiącą załącznik nr 6 do rozporządzenia,”;
3) w § 12 dodaje się ust. 4 w brzmieniu:
„4. Pielęgniarce, pokojowej oraz pracownikom kuchni zatrudnionym w Domu Rencisty za pracę w niedziele i święta określone odrębnymi przepisami przysługuje dodatek w wysokości 45% stawki godzinowej wynagrodzenia zasadniczego za każdą godzinę pracy wykonywanej w porze dziennej.”;
4) dodaje się § 15a w brzmieniu:
„§ 15a. 1. Za wykonywanie szczególnych zadań, nie mieszczących się w zakresie obowiązków wynikających z umowy o pracę, pracownikowi zatrudnionemu w Domu Rencisty przysługuje odrębne wynagrodzenie w wysokości:
Lp. | Zadanie | Wynagrodzenie |
1 | Przygotowanie zwłok do pogrzebu*) | do 40 |
2 | Strzyżenie i golenie**) | do 6 |
Strzyżenie | do 3 | |
Golenie**) | do 3 |
*) Obejmuje przeniesienie zwłok do kaplicy, umycie zwłok, ogolenie oraz ubranie i włożenie do trumny.
**) Za golenie osób, które nie są w stanie wykonać tej czynności samodzielnie.
2. Wynagrodzenie określone w ust. 1 przysługuje za jednorazowe wykonanie czynności przez pracownika lub zespół pracowników.”;
5) w § 19 wyrazy „Archiwum i Muzeum Ziemi” zastępuje się wyrazami „Archiwum, Muzeum Ziemi i Domu Rencisty”;
6) skreśla się § 22;
7) załączniki nr 1–5 do rozporządzenia otrzymują brzmienie określone w załącznikach nr 1–5 do niniejszego rozporządzenia;
8) w załączniku nr 6 do rozporządzenia:
a) w tabeli „A”:
– w Ip. 8 w kolumnie 2 po wyrazach „kierownik ośrodka informacji naukowej” dodaje się przecinek oraz wyrazy „zastępca dyrektora jednostki organizacyjnej, o której mowa w § 1 ust. 1 pkt 3, kierownik domu pracy twórczej”,
– w Ip. 10 w kolumnie 2 po wyrazach „Zastępca głównego księgowego” dodaje się przecinek oraz wyrazy „zastępca kierownika domu pracy twórczej”,
– w Ip. 18 w kolumnie 2 po wyrazie „sekretarka” dodaje się przecinek oraz wyraz „recepcjonista”,
– w Ip. 25 w kolumnie 2 po wyrazach „opiekun ekspozycji” dodaje się przecinek oraz wyrazy „starsza pokojowa”,
– w Ip. 27 w kolumnie 2 po wyrazie „goniec” dodaje się przecinek oraz wyraz „pokojowa”,
b) dodaje się tabele „C1” i „C2” w brzmieniu określonym w załączniku nr 6 do niniejszego rozporządzenia;
9) w załączniku nr 8 do rozporządzenia:
a) w Ip. 4 po wyrazach „Kierownik studium doktoranckiego” dodaje się wyrazy „Kierownik domu pracy twórczej”,
b) w Ip. 5 po wyrazach „Starszy mistrz” dodaje się wyrazy „Przełożona pielęgniarek”,
c) w Ip. 6 po wyrazie „Mistrz” dodaje się wyrazy „Specjalista działalności opiekuńczo-terapeutycznej w Domu Rencisty”,
d) w Ip. 8 po wyrazach „Kierownik centrali telefonicznej” dodaje się wyrazy
„Kierownik: stołówki, bufetu,
Szef kuchni,
Zastępca kierownika stołówki”.
§ 2.[Przepis przejściowy] Pracownik, który w dniu wejścia w życie rozporządzenia nie ma wymaganych kwalifikacji w zakresie wykształcenia, może być przeszeregowany tylko w ramach zajmowanego stanowiska.
§ 3.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 marca 1999 r.
Minister Pracy i Polityki Socjalnej: L. Komołowski
Załączniki do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej
z dnia 14 czerwca 1999 r. (poz. 595)
Załącznik nr 1
TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO PRACOWNIKÓW NAUKOWYCH
Stanowisko | Miesięczna stawka wynagrodzenia | |
minimalna | maksymalna | |
1. Profesor | 2 030 | 4 030 |
2. Docent | 1 695 | 3 360 |
3. Adiunkt | 1 355 | 2 690 |
4. Asystent | 1 085 | 1 950 |
Załącznik nr 2
TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO BIBLIOTEKARZY DYPLOMOWANYCH I DYPLOMOWANYCH PRACOWNIKÓW DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ
Stanowisko | Miesięczna stawka wynagrodzenia | |
minimalna | maksymalna | |
1. Starszy kustosz dyplomowany, starszy dokumentalista dyplomowany | 1 395 | 2 680 |
2. Kustosz dyplomowany, dokumentalista dyplomowany | 1 260 | 2 420 |
3. Adiunkt biblioteczny, adiunkt dokumentacji i informacji naukowej | 1 260 | 1 880 |
4. Asystent biblioteczny, asystent dokumentacji i informacji naukowej | 1 000 | 1 610 |
Załącznik nr 3
TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO
PRACOWNIKÓW, O KTÓRYCH MOWA W § 2 PKT 3 ROZPORZĄDZENIA
Kategoria | Miesięczna stawka wynagrodzenia | |
minimalna | maksymalna | |
I | 610 | 690 |
II | 615 | 700 |
III | 620 | 720 |
IV | 630 | 740 |
V | 640 | 780 |
VI | 655 | 830 |
VII | 670 | 900 |
VIII | 685 | 970 |
IX | 700 | 1 060 |
X | 715 | 1 160 |
XI | 730 | 1 260 |
XII | 750 | 1 360 |
XIII | 770 | 1 470 |
XIV | 790 | 1 590 |
XV | 815 | 1 720 |
XVI | 840 | 1 860 |
XVII | 890 | 2 010 |
XVIII | 960 | 2 170 |
XIX | 1 040 | 2 340 |
XX | 1 150 | 2 520 |
Załącznik nr 4
TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO PRACOWNIKÓW DZIAŁALNOŚCI PODSTAWOWEJ ZATRUDNIONYCH W BIBLIOTEKACH, ARCHIWUM, MUZEUM ZIEMI
Kategoria zaszeregowania | Miesięczna stawka wynagrodzenia | |
minimalna | maksymalna | |
1 | 2 | 3 |
V | 610 | 920 |
VI | 630 | 960 |
VII | 655 | 1 000 |
VIII | 680 | 1 080 |
IX | 710 | 1 180 |
X | 740 | 1 270 |
XI | 790 | 1 370 |
XII | 850 | 1 470 |
XIII | 925 | 1 570 |
XIV | 1 000 | 1 680 |
XV | 1 080 | 1 790 |
XVI | 1 160 | 1 900 |
XVII | 1 245 | 2 020 |
XVIII | 1 345 | 2 150 |
Załącznik nr 5
TABELA GODZINOWYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH NA STANOWISKACH ROBOTNICZYCH I PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH PRZY PILNOWANIU
Kategoria | Stawka wynagrodzenia zasadniczego | |
minimalna | maksymalna | |
I | 2,90 | 4,80 |
II | 2,95 | 5,00 |
III | 3,00 | 5,20 |
IV | 3,10 | 5,50 |
V | 3,20 | 5,80 |
VI | 3,30 | 6,15 |
VII | 3,40 | 6,55 |
VIII | 3,50 | 7,00 |
IX | 3,70 | 7,50 |
X | 4,00 | 8,00 |
XI | 4,40 | 8,60 |
Załącznik nr 6
C1. Pracownicy działalności opiekuńczo-terapeutycznej i medyczno-rehabilitacyjnej zatrudnieni w Domu Rencisty
Lp. | Stanowisko | Wymagane kwalifikacje | Kategoria zaszeregowania | |
wykształcenie | liczba | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Pracownicy działalności opiekuńczo-terapeutycznej | ||||
1 | Specjalista | wyższe specjalistyczne: pedagog, psycholog, logopeda itp. | – | XIII–XV |
2 | Bibliotekarz | według odrębnych przepisów | VII–IX | |
3 | Starsza pokojowa | podstawowe | 5 | VII–IX |
4 | Pokojowa | podstawowe | – | VI–VIII |
Pracownicy działalności medyczno-rehabilitacyjnej | ||||
1 | Starszy asystent | wyższe medyczne lub inne wyższe mające zastosowanie przy udzielaniu świadczeń medycznych i specjalizacja II stopnia | 5 | XVII–XVIII |
2 | Przełożona pielęgniarek, | wyższe pielęgniarskie lub inne wyższe mające zastosowanie przy udzielaniu świadczeń medycznych i średnie medyczne | 3 | XIV–XVI |
średnie medyczne i specjalizacja | 6 | |||
3 | Asystent | wyższe medyczne lub inne wyższe mające zastosowanie przy udzielaniu świadczeń medycznych i specjalizacja I stopnia | 3 | XV–XVI |
4 | Starsza pielęgniarka | wyższe pielęgniarskie | – | XIII–XV |
średnie medyczne i specjalizacja | 3 | |||
średnie medyczne | 5 | |||
5 | Pielęgniarka | średnie medyczne | – | XII–XIII |
6 | Starszy dietetyk | średnie medyczne | 5 | XII–XIII |
7 | Dietetyk | średnie medyczne | – | XI–XII |
C2. Pracownicy zatrudnieni przy sporządzaniu i wydawaniu posiłków
Lp. | Stanowisko | Wymagane kwalifikacje | Kategoria | ||
wykształcenie | liczba lat pracy |
| |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
|
1 | Kierownik stołówki, bufetu | średnie | 4 | XI–XIV |
|
2 | Szef kuchni, zastępca kierownika stołówki | średnie | 4 | IX–XIII |
|
3 | Kuchmistrz, mistrz garmażeryjny, cukierniczy, kelnerski | średnie | 4 | VIII–XII |
|
4 | Technolog | średnie | 3 | VIII–XI |
|
5 | Młodszy technolog, barman | średnie | 2 | VII–IX |
|
6 | Kucharz, garmażer, cukiernik | zasadnicze | 2 | VI–IX |
|
7 | Sprzedawca, dietetyk, intendent, starszy kelner | średnie | 3 | VI–IX |
|
8 | Starszy bufetowy, kelner, młodszy kucharz | zasadnicze | 1 | V–VIII |
|
9 | Bufetowy, wykwalifikowana pomoc kuchenna | zasadnicze | – | III–VII |
|
10 | Młodszy kelner, kawiarka | zasadnicze | – | II–VI |
|
11 | Pomoc kuchenna, pomoc bufetowa | podstawowe | – | I–V |
|